Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 189
1
Жълт, точно като Икарусите съветски ГДР-ски и yнгарски вариант. Ето такова. Имаше и оранжеви, но по-рядко. В София нямаше от тях, но в провинцията беше пълно, дори и в малките градове, ходеха много и по селата.  Но много бързо се скапваха и ставаха на нищо заради румънските основи. Както и заради, както казва Стефан, "много хубавата" поддръжка от страна на алкохолизиралите се ДАП-аджии.

2
От Bus Memories. Ето така едно време караха шаситата от Ребърково до Ботевград, няма зима, няма лято. Вижда се един 11М4 за Балкантурист с ръчни врати. 11Г5 с изнасящи се врати и с пердета. Возил съм се много пъти на такъв от по-късните партиди, вече със сгъващите се врати, но пердетата си бяха заводски. И два нови швепса с черни колонки между джамовете.

3
С кюмюр. При нас мазут по теснолинейките не е имало.

4
Между Дондуков и Ректората - по времето на Софиянски, 98а година. Към Сточна гара втората половина на 80те със сигурност беше асфалтирано.

5
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 19.06.2021, 22:44:36 »
Две Шкоди при откриването на лифта на Копитото 62ра година, плюс една "правоимаща" бракма.

6
Именно, по-близо до доставчика, отделно са играли и контакти, връзки на ръководителите на транспортните предприятия. Знаело се е много добре, че ЗИУ са боклук, немалко директори са се опитвали да наблягат на Шкода.

7
Разни / Re: Телевизия
« on: 15.06.2021, 20:22:06 »
Всички тези филми ги има в тубата....

8
Обяснението е, че Шкодите са с по-малка вместимост от  ЗИУ-тата, затова не са доставяни в Москва и Петербург. В Прибалтика и Украйна понеже са по-на запад, в Кавказ заради планинския релеф, където ЗИУ не са се справяли. Същото се отнася и за Крим.

9
Можем да пишем, даже и повече, в примерно село Чавдар до Пирдоп - там се вижда какво се получава когато евромангизите отиват за което трябва.

10
Тия "автобуси" се появяват реално в началото на 70 те и....все още се произвеждат, въпреки че са пълен боклук. Като за начало, след 2-3 години тенекията им е станала на хартия.

11
Радо, градският транспорт не се подчинява изцяло на Закона за автомобилните превози, защото метрото и трамваите не са такива. Даже преди години имаше дело по тоя повод, съдът първо каза, че по-голямата глоба от тази по въпросния закон е незаконна, но общината обжалва и Върховният съд отмени това решение. Демек каквато си искат глоба могат да определят. За запорите - стипендиите не подлежат, понеже кой получава стипендия повече от МРЗ?

12
В чипа е, разбира се. А да се казва, че точно Варна е стока и е добре, мога само да се изсмея на подобни приказки. Никъде в България не е добре, това че навсякъде е за двойка,на София за две и една втора, голям праз, не е никакъв повод за гордост.

13
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 09.06.2021, 02:30:18 »
Абе хора, все едно не знаете, че целта да ги карат в Левски и да ги "ремонтират" е да изпишат по едни 100 бона на тролей  за вакса, ламаринки, картон и т.н. които 100 бона да влязат в нечии джобове, а тролеите ще ги нарежат без повече да тръгнат. Колко пъти се возихте на 2525, след като го направиха син?

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.06.2021, 05:25:11 »
Всичките крадат, Васко, един дол дренки са - и ГЕРБ, и БСП, и ДПС, и всички останали.

15
Вероятно гласят връзка с бъдещия булевард Стефансон, който ще е успореден на ж.п. линията. Това е до класическата гимназия - още като бях ученик ревяха, че трябва да делят сграда с друго училище, построиха им тази, скоро я ремонтираха и въпреки това сега пак реват, че трябвало да са в центъра, не в Модерно предградие.

16
102 до Горна Баня с Чавдарки ли беше или с Икаруси?202 го пуснаха след промените, той не беше и особено бърз - прескачаше само Ручей и спирката между бул. България и Красно село, плюс това беше само пиков, 2002ра го спряха. За 102 имаше репортаж по телевизията навремето, че е единствен до новата Овча Купел - 2 и много нередовен.

17
Много пъти съм го виждал рейса за Рударци и Кладница. Първоначално е 57 и го пускат след спирането на стария 57 за ВВСУ, когато 56 минава на големи рейсове. Но много скоро 57 е възстановенв работни дни заради тарапаната от ВВСУ и Цигания, понеже 55 и 56 идват пълни, съответно неизползваеми от Суходол и Мало Бучино, та така "новият" 57 става на 59а. Тогава всичко в тази посока 58, 59, 59а тръгва от Княжево, на 58 на табелите пишеше Селимица и бяха Икаруси 266, но 87а мина на нови съчленени. 59 беше с 11Г5, а 59а - с междуградски 11М3. В Мърчаево 59 обръщаше на площада на Тулумската махала, не както сега на езерото, а 59а продължаваше през него за Рударци/Кладница. Когато спряха стария 60 за Горна Баня и остана само 260, след ремонта на трамвая, 59а стана на 60. Удължиха ги до Овча Купел с пускането на 111 до Младост/ Окръжна болница, което пък се случи като махнаха тролей 5 Люлин-Младост - петицата я пратиха на Първа Работническа, а седмицата я удължиха от кино Дружба до Сточна гара. Това е 88а година. Доколкото съм чувал, причината е владайци и т.н. пътуващи от Изток и Студентски град с трамвай 19 да не се прехвърлят на петицата, за да си вземат рейса, а не е могло да удължат 19 до Княжево, понеже там няма място на кръга за още една линия - коловозът е само един.
Преди това 111 и 103 вървят по 9 ти и септември, а 73, 95 и 107, който там някъде го удължиха до Карпузица, по Любляна. Тогава автобусна спирка на Павлово нямаше, само 107 спираше и то като влезе вътре в Пушкин. 61, доста редовен през седмицата, и 62, минаваха по Тодор Каблешков и Бъкстон, като удължиха тролея двойката до Бъкстон, ги преместиха през Павлово и махнаха 63а. Но 63 мина на съчленени и беше така поне до 93та. 261 винаги си беше през Павлово. Рейсът за Кладница - 60, го закриха 91ва година, като вдигнаха билетчето но махнаха "зоновата" тарифа за селата, понеже нали са извън границите на общината, съответно удължиха 59 до езерото. 58 и 59 пак ги отрязаха до Княжево чак 97а, по времето на горивната криза преди Костов, когато върнаха и тролея шестицата. Мисля, че когато пуснаха 111 към Младост, обърнаха и 103 по Любляна. 101 беше еднодневка, когато заселиха Овча Купел - 2 през 87а, от автогара Овча Купел, по Любляна, Монтевидео, през комплекса и после по околовръстното до Суходол. И беше със съчленени, но возеше само въздух и го спряха. Вместо него до Овча Купел - 2 пуснаха 102 (от който имаше оплаквания, че е много нередовен) в последствие удължиха 73 и 11. 77 го пратиха към Западен парк (Христо Михайлов), още през 84та, когато удължиха трамвая четворката до стадион Славия, а 11ката - чак до Княжево.
Чавдарите 11Г5 със заводски перденца бяха една нова тогава малка партида в Земляне и ги въртяха навсякъде - виждал съм ги по линиите за селата около Банкя, които тогава бяха в Земляне, не в Република. Нямаше и малки автобуси - иранските Мерцедеси са продадени на градския транспорт след промените. Станко сигурно помни кога спряха редкия чавдарски 95.

18
Стефан ви каза - Ирисите също не са стока, управляващият им блок е Алстом и струва 12 бона, и също не е ясно дали след врътките из Чехия все още се произвежда. Що се отнася до НАУ - те не са ли пак с Хес-ова каросерия, малко по-нов модел от тези, които отдавна си ги имате? В Швейцария всичките автобуси и тролеи от това време са от тоя род, явно някакъв централен стандарт, подобно на VOV в Германия. Нови тролеи трябват и в никакъв случай Белкомунмаш и подобни. Аз се надявам след поредните Кромидошенкови простотии на въпросния да му блокират всичко чрез санкции, респективно да отпадне доставката на боклуци и във Враца. Не знам коскоджамити фирма като Щадлер с кой акъл се набута в Беларус....

19
Такива сливенски килими имаше едно време във всички вагони първа класа , както и навсякъде в експресите и т.нар. еталонни влакове.

20
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 04.06.2021, 18:58:00 »
Возих се закратко с този....преди близо 10 години, тролеите в Пловдив все още вървяха, заведох една група англичани - транспортни специалисти при Батаклиев, след което синът му ни вози в Шкодата между гараж Филипово и гарата. Личеше си, че каросерията си е мислена за това шаси, въобще няма нищо общо с друсането на Чавдар 11Г5/11М3. Сега била в някакъв гараж, заграден с бодлива тел.

Pages: [1] 2 3 ... 189