Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 687
1
Преди малко в Дианабад видях метанови Youtong по 88.
Явно в Земляне тези които пишат нарядите не ползват градски транспорт
Откога 88 се обслужва от Земляне?

2
Като си купиш кола на 15-20, вероятността скоро да правиш основен ремонт на двигател или скоростна кутия е твърде голяма. И след като си дал за колата 2-3 хиляди, надали ще се изръсиш с хилядарка за ремонт.
Колкото за външен вид и замаскиране на дефекти, автокъщите са ненадминати майстори. Периодично даваме фирмените коли на пастиране в автомивката на Софавто зад Зимния дворец. Драскотините изчезват, ще кажеш, че колата е излязла от Порше запад, ако не видиш протрития волан и педали.

3
което е показно колко горе долу средностатистически е животът на един автомобил у нас, преди да бъде съсипан от пътищата, или тотализиран някъде...
Едва ли състоянието на пътищата е водещ фактор. Колкото и да бръмчим за всяка дупка, през 90-те нещата бяха много по-зле.
Едва ли в Германия при перфектни пътища има живи много коли на 16+ години.
Да, доста Лади прескачаха 20 години.  Но говорим за експлоатация по 4-5 хиляди км годишно. Освен това автомобилите от края на 90-те и нататък не се произвеждат с хоризонт на експлоатация над 15 години. Еконормите се сменят толкова често,  че става невъзможно изпълнението им от стари бангии.  Спомнете си спирането на безоловния бензин колко таратайки пенсионира.
Преди 16 години процентът на нови автомобили у нас беше изключително нисък, а влизаха предимно на 7, 8 и повече години. Т.е. сега биха били далеч над 20 години. А няма кола от края на 90-те, която да издържи толкова. Първата ни фирмена кола - СЕАТ Толедо от 1997 след 5 години експлоатация я продадохме на наш служител. Той си я пазеше и я докара до 18 години. Бракува я, когато подът се продъни като на колата на Флинтстоун.

4
Е нали южното платно ще е активно? Тогава на двигател трябва да е в посока център.

5
А как са нещата при U-Bahn? Там поне Банът не играе. Кой произвежда и кой поддържа влакчетата?

(Западен) Берлин цели 40 години не е успял да се измъкне от прегръдката на железницата (тогава гедерейския DR) върху S-Bahn, интересно е да се види какво ще се случи сега.

6
Идеи / Re: A204/304
« on: 01.05.2021, 14:59:38 »
На Обиколна има по една активна лента за движение.
Вариант 1 - Автобусът спре в нея. Тогава спира и движението зад него, тъй като по цялата улица има непрекъсната осева линия. Хайде, това не е болка за умирачка - и на Оборище, и на Св.Наум автобусите спират трафика зад тях. Но при това качващите и слизащите трябва да преминават през двупосочна велоалея. Освен да се направят полегнали полицаи за велосипедистите както пред Палавници/Патиланци.
Вариант 2. Правят се прекъсвания на велоалеята за спирки. Не знам усещането на велосипедист, виждащ автобус да връхлита срещу него. Не знам и мнението на Пътна полиция по въпроса, но не ми се струва безопасно.

Но при всички случаи общественото обсъждане е задължително.

7
Южното разклонение на М3 след Пушкин може да прави завой към Никола Петков за връзка с ТМ5 и евентуално някаква връзка с Княжевския лифт.
Ти само кажи на туземците от Княжево, че ще изсечеш боровата гора, за да правиш метростанция там!

8
Идеи / Re: A204/304
« on: 01.05.2021, 10:08:59 »
Определено А404 ще е по-добър вариант от А304 - било заради късите автобуси, било заради това, че работи и в празник, а и вечер е по-регулярна.
Но двупосочната велоалея като че ли решава съдбата на какъвто и да е МГТ по Обиколна. На Раковска велоалеите се разкъсват от спирките, но там са еднопосочни.
Доколкото промяната има чисто локален характер, е редно да се допитат до жителите около Обиколна, т.е. да се подложи на обществено обсъждане.

9
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 30.04.2021, 19:55:43 »
И какво, олекна ли ти след оставката на Чобанов?
Чобанов го знам в два аспекта - като историк и археолог, редовен ичастник в дискусиите в предаването История.BG на БНТ1 в понеделник. Там е много ерудиран, върви му приказката, включва се в дискусиите.
Като зам-кмет по културата във връзка с инициативата на експониране на трамвай 553. Тъй като трамваят е недвижим, той попадна в неговия ресор. Все пак не е прост павилион, а културна и историческа ценност за София. След като Сименс дадоха парите и СЕ се постара много, остана уж по-лесната част - да му се намери място, да се прокарат съответните комуникации, узаконяване и т.н. Дето се казва, Столична община работи с безброй лафково-павилионни обекти. При това в конкретния случай тя си изработва проекта, тя го реализира и узаконява. Е, началото беше 2015 г. Първото място - предстоящия тогава за обновление бул. Витоша. После отва място изпадна, дискутираха се други и последното, прието от СО, беше пред Баня Баши. Видно от датите на постингите - това беше през август 2017. Ами почти 4 години са оттогава. Без думи...

10
Хайде стига фантазии! Абсурдно е даже да си помислиш да изкараш 79 от махалата! Ромите няма да го допуснат, нито Хелзинкският комитет! А и спирките след Бесарабия са твърде отдалечени от трамвая.
Даже при евентуално продължение на А79 на изток ще има недоволни от отпадането на сегашната последна спирка в дълбините на махалата.

11
280 може да мине на къси автобуси
Сигурно за да има дълги за А304?

12
Мисля, че това е много добра и балансирана перспективна схема. Югоизточният лъч на Л2 минава през Витоша, Студентски град и Малинова долина до Симеоновски лифт. Югоизточният лъч на Л1 продължава под южната дъга на СОП към Лозен. Източният лъч на Л3 след Дружба се насочва към Горубляне. Така тези лъчове покриват най-динамично разрастващият се район на града. Хубаво е, че северният лъч на Л2 е откъснат от направлението Илиянци (подходящо за надземна железница) и е насочен към жилищните райони Толстой, Надежда-4 и Свобода.
Може би двата западни лъча на Л3 няма да се срещнат, доколкото Княжево, Карпузица и Горна баня са с ниско строителство. Може би единият лъч от Дойран ще върви право на юг до СОП - било към Бъкстон, било към Пушкин.
За ринга - южната му дъга - от Овча купел до Слатина вероятно ще даде търсения пътникопоток. По-нататък копира горе-долу трасето на ТМ11, който с помощта на А83, 60 и 11 изглежда като достатъчен. За северната дъга всичко е в зоната на здрача. Тя си няма радиална линия в сектора от Ломско шосе (евентуално Рожен) до Владимир Вазов. Вариант ще е рингът да не се затваря на север, а Л2 вместо към Свобода да поеме в североизточна посока към Малашевци. Или пък нова Л4 от МС Театрална право на север към Хаджията, Малашевци и Бенковски.

13
Може А384 да се удължи до МС Хаджи Димитър или поне до Автогара Изток. На Терминал 2 има две спирки - на едната ще спира в посока Левски, на другата - в посока Дружба.

14
От утре ги махат лентите, който бил недоволен вече няма да му бодат в очите. Само не знам какви ще са билетите, които ще се продават, класическите или новите напечатани.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/shofiorite-na-gradskija-transport-v-sofija-otnovo-shte-prodavat-bileti-262120
При нормални условия всички (желаещи) шофьори би трябвало да бъдат ваксинирани вече преди да бъдат излагани на риск. Както се направи с медицинските работници, учителите, членовете на СИК. Но вече по традиция, всяка мярка и нейното разхлабване е плод на безпринципни решения. Дано Бог бди над здравето над шофьорите, че няма кой друг.

15
Тази идея много ми допада. Връзката би била изключително полезна. Единствено ме притеснява, че всяка линия която минава през Абисиния (Христо Ботев) е обречена да се ползва само от местните (поне в частта й през Източна тангента).
Абсолютно съм съгласен! Тук се дискутират две различни цели:
1. Подобряване транспортното обслужване на ромите
2. Подобряване транспортното обслужване на летището

Съгласен съм с Метан, че до голяма степен двете задачи са несъвместими, т.е. А79 до летището ще е провал. Ако отиваме към точка 1, най-добре А14 да се затвори както предлага Мариан. Интервалът е предостатъчен за мащабите на квартала, разходът на пробег - значително по-малък от удължаването на А79 до което и да е обръщало на изток от бул.Колумб.
Ако отиваме към т.2, автобусът трябва да е по Източната тангента до Ботевградско, а не през махалата. това може да е нова линия, удължен 120 или друга линия.

16
Абе надали е забранено, след като даже нова поточна линия откриват: https://divident.eu/1499/medina-med-investira-nad-7-miliona-leva-v-razshiryavane-na-proizvodstvoto-si/

17
Е, добре де - Терминал 5. От 22.02.2021 временно не функционира заради малкото полети през Ковид. Официално се очаква ликвидация след изграждането на бъдещия Терминал 3 - (засега) през 2030. Ясно, че Ковидът обърка всичко, но идеята ми е - не се спира обслужване с МГТ на който и да е терминал, докато той обслужва полети.

По въпроса за А79: ако ходи до ДВАТА терминала на аерогарата - ще е полезен за пътници, но маршрутът му след изхода от Източна тангента в махалата ще уплаши новопристигналите гости на София - и като образ, и като звук, и като мирис. То по-добре А120 да удължат до летището. А и таргетът на ромите надали са летищните служби.
Движение по Неделчо Бончев или по Искърско шосе до гара Искър е прекомерен разход на пробег, както и обединяване от рода 79+10.
Мисля, че идеята на Мариан за кръгова А 14-15 е най-удачна.

18
Нека най-напред отпадне Т1, та после ще мислим да го лишим от транспорт. В момента полетите са редуцирани, но като се възстановят нещата, ще се правят изводи.
То и Берлин-Бранденбург е на малка част от капацитета си, но не са тръгнали да закриват Шьонефелд.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 27.04.2021, 12:27:03 »
Значи "интернационал-социализъм" беше само за младшите членове на соцлагера, които по конституция трябваше първо да бъдат верни на СССР и чак на второ място - на родината си. За СССР си е национал-социализъм с всичките му "достойнства", цитирани от теб - убийства, робски труд, проникване във всички сфери на битието и съзнанието. Геноцид над народи в СССР е имало - избиване на интелигенцията, глад, масова депортация, робски труд. Само липсва окончателното решение на Хитлер с крематориумите. Но пък Сталин има далеч по-добри "постижения" с окончателни решения за инакомислещи, вкл. с партийни билети. Хитлер се задоволява да накара повечето от хората, които не са го приемали в началото, да маршируват, докато Сталин е свръхподозрителен до последния си миг.
Това, което отличава двамата злодеи, е мисленето. Хитлер е добър в тактическото мислене - присъединяване на Саар, Рур, Австрия, Чехия, блицкрига в Ардените, изобщо - модерната война, но е катастрофа в стратегическото мислене. Сталин поема СССР в тотална външна изолация. През 1933 се очаква, че западните демокрации ще си затварят очите за нарушенията на Версайския договор, за да насочат Хитлер на изток (както си е написано в "Моята борба"). През 1939 Хитлер пренебрегва завещанията на старите си фелдмаршали Молтке, Хинденбург и остава сам срещу държави с безброй по-големи ресурси (съюзът със СССР е бил само за моментното разграбване - това са съзнавали и двамата играчи). Мижавият коридор до Източна Прусия е прекалено малка награда за такава стратегическа грешка. А Сталин влиза в ролята на добър чичко-освободител и получава награда половин Европа и 2/3 от Източна Азия.
Не по-добре в мисленето е и Дучето, който е наясно, че не е готов за война и че земите на Римската империя са се натрупвали за стотици години. Вместо да си трае и оцелее като Франко, той се впуска в обречена кампания.
Колкото до научния и технически подем на Третия райх, той не е за пренебрегване. Айнщайн и Бор са избягали, но и в Германия остават доста сериозни учени. Не се знае какво би станало при не толкова маниакален и гигантомански водач. Доста ресурси, с каквито Германия не е в изобилие, отиват за най-големия танк, най-големия кораб, най-големия локомотив и т.н. За разлика от страшните, но бутикови танкове Тигър на Хитлер, противниците му произвеждат далеч по-несъвършените, но лесни за масово производство Т-34 и Шърман. Но се знае, че реактивните самолети, балистичните ракети, масовите автомобили носят печата на Третия райх.

20
Явно версия 1984 на стандарта не се е променила, когато са излезли от строя жълтите номера, кирилските букви, в т.ч. от областните абревиатури. Не се брои за промяна и премахването на квадратчетата от двете страни на цифрите.
А заедно с БДС 15980 по нормативните текстове се цитира и БДС ISO 7591 Каква е разликата между двата стандарта? P.S. Отговорих си на въпроса. 7591 е за материала и свойствата на регистрационната табела като цяло.

Pages: [1] 2 3 ... 687