Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 194600 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3211
    • View Profile
#СпасиСофияFAIL










 
:neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Напълно подкрепям Васко. Защо ли табелите от периода 2012-2015 са пределно ясни и не създават объркване?

След като към името Мизия все пак е добавено НБУ, защо никъде не е обозначено кой от изходите е посока НБУ? Нали се предполага че НБУ е един от основните създатели на пътникопотока на тази станция? Много хора които не ходят всеки ден в НБУ, а идват по работа, ще се объркат.

Това за ж.п. спирка Овча купел е под всякаква критика. Да бяха кръстили спирката Горна баня-2, а гарата Горна баня-1. Там не е Овча купел.

Табелите на Овча купел са си за сборник с вицове. Табелата "бул.Овча купел" води до "Линкълн", табелата "А.Геров" води до бул.Овча купел и т.н. Освен това никъде не е обозачено кои изходи са за автобусни спирки, кои са за трамвая.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14898
    • View Profile
    • Email
Жп спирката официално е кръстена от НКЖИ "Горна баня - метростанция". Това е значително по-добро от подвеждащото и невярно "жп спирка Овча купел". Не че метростанция Западен парк не е в Люлин-10. Графично може да се изписва с логото на Метрополитен,  но трябва да си има текстово име примерно за издаване на билети. Мястото на жп спирката не е в обособена и популярна местност, едно допълнение "север " или "изток " няма много да се разбере.
Автобус 260 ще ходи до маркираното място - с трите жълти въпросителни.  Само трябва да се изгради полукръг. Така че няма смисъл да се лепят наново стикери. Нощните линии не са официално закрити и трябва да фигурират. Иначе току виж са забравили да ги открият.
За НБУ отбелязах същото. Даже е добре на изхода да напишат, че е на 700 или 800 метра. Не обърнах внимание дали на МС Мизия автобусните линии са според решението на СОС от онзи ден.
« Last Edit: 25.04.2021, 16:58:16 by blagun »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Спирката се казва "Горна баня", с инициал „Гбс” и UIC код – 510081. Така фигурира във всички официални документи за откриването ѝ и така е записана в разписанията на влаковете.
Добавката "метростанция" в публичното име не е ясно кога и от къде се е появила, но вероятно е с цел да не се объркват хората и да слизат на гарата. Това име обаче не фигурира в никой документ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14898
    • View Profile
    • Email
Вземам си обратно похвалата за адекватно име на жп спирката. Колко ли хора пътуват с разшифровка на UIC-кодовете? Или вдяват безмерната жепейска мъдрост гара и спирка да са с идентични имена! Така Горна баня се включва в славния списък с дублирани гари/спирки: Варна, Сливница, Костинброд, Враца, Меричлери.
В сайта на БДЖ фигурира като "спирка Горна баня - метростанция". Така че е възможно в последния момент някой чиновник на Вазов 13 да е проявил мисловна дейност...
« Last Edit: 25.04.2021, 19:02:33 by blagun »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3690
    • View Profile

Това са новите монитори, които експериментално са поставени на някои метростанции. Те показават време до пристигане на следващия влак, вместо старите табла. За съжаление, имат същите проблеми, както всяка подобна технология - когато образът е без движение, остават сенки по екрана. Има проблем с дизайна, който е приличен - че не е направен "подскачащ" модел, който периодично да ги опреснява. Така тези монитори за отрицателно време (часове) ще си заминат, за разлика от старата технология със зелените цифри. Бял и жълт цвят не се различават, когато няма контурна линия, т.е. има грешка в подбора на близко стоящи цветове при графичния дизайн. Ако бяха жълто и тъмно кафяво, щяха да се виждат.
Проблем с призрачния образ на дисплеите има на всички метростанции и ясно се вижда - няма прах и сажди по повърхността, матрицата не се опреснява, защото образът е статичен. Дизайнът е опростен и сравнително добре видим.
« Last Edit: 30.04.2021, 18:34:20 by tm0 »
████████████████████████ 

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Отдалеч цветовете се сливат и не се разбира кой влак е за Сливница и кой за Обеля. Защо не инсталират навсякъде онези табла от М3?

С тия жп спирки винаги става объркване. На Искърско шосе първоначално й викаха Гара Дружба докато метростанцията Дружба е преди нея, посока Летището. Сега жп спирка Овча купел докато метростанцията Овча купел е другаде. Ако се реализира станцията на Владигеров, гарата пак ще я кръстят Обеля и ще настъпи ново объркване.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3211
    • View Profile
Автобус 260 ще ходи до маркираното място - с трите жълти въпросителни.  Само трябва да се изгради полукръг. Така че няма смисъл да се лепят наново стикери.
Това официално взето решение ли е от съответните институции в Столична Община или е просто идея на Спаси София, за която не се знае дали ще си реализира или не?

Нощните линии не са официално закрити и трябва да фигурират. Иначе току виж са забравили да ги открият.
И аз силно се надявам да възстановят нощния транспорт, но информация за него НЕ би трябвало да присъства по информационните табла в метрото, защото тези два вида транспорт нямат допирни точки във времето. Метрото спира работа преди нощните автобуси да започнат да се движат и обратното - последните курсове на нощния транспорт са доста преди първите влакове на метрото.

Не обърнах внимание дали на МС Мизия автобусните линии са според решението на СОС от онзи ден.
Не, не са. Всъщност информацията за наземния транспорт не е актуална на всички четири нови станции на метрото. От ден първи. :help:


И докато коментираме МС Мизия/НБУ:

Човек слиза на станцията и за лош късмет е пътувал в средата на влака. Защо лош късмет? - защото двете информационни табла на станцията се намират в двата края на перона:

:help: :help: :help:
Има голяма вероятност да се наложи човек да се разходи до единия край на перона и да установи, че въсщност неговият изход е в другия край. :neznam:

Нашият човек установява, че трябва да отиде към западните изходи. Докато се качва по стълбите към касовата зона:

вижда табела:

Дотук добре. На прав път сме. :)

Излизаме от платената зона и тръгваме нагоре към нивото на подлеза:

Няма табели? :neznam: Добре. Нядаваме се, че горе ще има, за да се ориентираме накъде е правилният изход.

Горе:

:neznam: :crazy: :neznam:

Този подлез има 4 изхода, които се намират в четирите края на кръстовището отгоре:

Очевидно трябва да се хвълбя боб кой изход накъде е. :crazy: :help:

И като черешка на тортата, никъде не е отбелязано през кой изход се отива към НБУ, въпреки че това е част от името на станцията (или не е???). :neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)