Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 252058 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6366
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1500 on: 02.06.2021, 07:49:35 »
439 изглежда чудесно за машина на една година.
Веднага видях и оригиналните вертикални ръкохватки на геленга, на 452 и 466 бяха така в началото на 90-те и ми бяха направили впечатление.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3904
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1501 on: 02.06.2021, 15:55:40 »
Тези вертикални дръжки всъщност са взети от от двете страни на вратите на старите трамваи с плъзгащи се врати МАН, ДТО, Бреда, Цепелин и т.н. след като последните са бракувани - демек вземат каквото може от бракуваните трамваи, за да го сложат на нови.....Иначе всички София-100 и Българии бяха с такива, при ремонти в края на 80те и през 90те им сложиха хоризонтални, като на карданните. Софиите и София-70 бяха със същите вертикални дръжки на хармониките.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9227
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1502 on: 02.06.2021, 16:29:06 »
И няколко пъти в депото някоя софия или софия 70 е спирала буфер в буфер с 439 .Вдлъбнатините от чистачката , сгънатият бувер и подбитата престилка под буфера , показват , че поне 4 пъти е ставало това.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2681
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1503 on: 23.06.2021, 08:46:47 »
Много ценна снимка на  416 и 4013, направена в депо Искър на 21.03.1993г. от Karel Hoorn. 416 е с табели за линия №20, което е доказателство, че е работил в началото при нужда заедно с Т6МД-1000. Източник: https://transphoto.org/photo/1489799/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3887
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1504 on: 23.06.2021, 10:30:33 »
Хрумна ми идеята да наемем 416, както наехме 435.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 793
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1505 on: 23.06.2021, 14:59:32 »
Хрумна ми идеята да наемем 416, както наехме 435.
Някъде из темите беше писано че 416 е без седалки

Offline Samogona

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1506 on: 02.07.2021, 01:01:12 »
11.06.2008
бул. Овча Купел, София
снимка: личен архив
« Last Edit: 03.07.2021, 10:21:00 by Samogona »

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2238
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1507 on: 02.07.2021, 01:05:17 »
445 e това, хубави времена бяха..

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1226
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1508 on: 08.07.2021, 10:21:00 »
Вечерни новини

План за възраждане на forum.gtsofia.info - https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9768.msg100262463#new

Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4839
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1509 on: 08.07.2021, 10:24:26 »
Като малък все се молех да не ми се падне такъв дар.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1849
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1510 on: 08.07.2021, 19:15:14 »
Де се е чуло и видяло не един човек методично да плюе на висок глас по нещо сътворено от негови съплеменници/съграждани/сънародници? Как къде, в България! :crazy: При все, че е имало и много по-големи инженерни провали и недоразумения, основно руски... само дето не съм чул и видял някой руснак да плюе така по сделаната Лада/Зиу/каквото се сетите. :/ :neznam: А и не само руснак по адрес на руското, разбира се.
Едно е да признаваш гафове, да не ти харесва родната продукция, съвсем друго е да изразяваш това свое мнение по начин, по който я злепоставяш и я изкарваш много по-зле, отколкото е била в действителност. Може би една от основните причини да сме на този хал като народ. Нане не гледа на него да му е добре, а на Вуте да му е зле. Макар че Вуте, за разлика от Нане, си е мръднал пръста и е изработил нещо, защото е можело мързелът/егоизмът у него да надделее и изобщо нищо да не сътвори.

едит: И това ми били фенове на масовия градски транспорт. :D
« Last Edit: 08.07.2021, 19:20:40 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3904
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1511 on: 08.07.2021, 19:33:03 »
Личи си, че не си живял в София през ония години. Още като бяха нови, дори човек нищо да не разбира от техника, си личеше за какво става въпрос при тези трамваи. Особено пък ако беше ходил в чужбина и беше видял нормални такива. Друсаха, дрънчаха, тънгър- дънгър се чуваше от километри, вратите им бяха като гилотини. Вътре зимата беше студено, при дъжд течеше отвсякъде, особено покрай хармониките. Ватманите имаха професионално заболяване тендовагенит - от по цял ден въртене с врътката, отделно и те умираха от студ. Всичко - двигатели, контролери, въздушни инсталации, спирачки и т.н. е калпаво и ненадеждно. И е технология може би от периода около Първата световна война, преди да се появят Peter Witt и PCC. Същото се отнася и за предшествениците им София, София - 70, за Космонавт, Комсомолец и Република не знам, не съм ги виждал на живо, бракувани са преди да се родя. Като добавим и разнебитените трасета, и тогава си бяха такива, не мислете, че са отсега така. Та през ония години пътуването с трамвая беше най-големия ми кошмар, освен ако не се случеше София или София - 70 с фазер. Другото гадно и омразно нещо беше 11Г5, голям праз че бил здрав, че имал неразрушимо шаси и че не се развалял....
« Last Edit: 08.07.2021, 19:55:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1512 on: 08.07.2021, 22:39:50 »
Аз обаче имам някакъв спомен, че ги пуснаха по 12, замествайки Космонавтите, но може да е било и по-късно, а първо 12 да са минали на София (65) и по-нататък на София 100. Имам спомен, че 19 си останаха на София (65) доста до по-нататък. Ако има някой конкретни спомени, да каже.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3904
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1513 on: 08.07.2021, 23:45:54 »
Най-вероятно е така, по седмицата по България никога не е имало къси трамваи, винаги бяха дълги София-70.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2681
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1514 on: 12.10.2021, 19:25:56 »
"София 100" с инв. №464 по линия №3, заснета по ул. Пиротска през 90-те години на XXв. от Eleni Valdhi.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9718
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1515 on: 13.10.2021, 10:27:04 »
Доста рядко се появяваше на 3. Обичайно работеше на 12.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6366
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1516 on: 13.10.2021, 17:58:06 »
Това трябва да е спирката на Димитър Петков в посока Зах.фабрика.
Спомням си как на 464 му бяха направили ремонт около 1998-1999. Излезе лачен та лачен, с някакви по-малки (или по-тесен шрифт) инв.номера.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2221
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1517 on: 14.10.2021, 08:16:32 »
435 е в Люлин  :fan: