Author Topic: Градският транспорт в Германия  (Read 178489 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14565
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #700 on: 11.08.2022, 11:44:50 »
Возил съм се на двойносъчленените преди почти 10 години в Хамбург. Честно казано имам спомен, че точно в тях можеше да се качваш отвсякъде и май бяха с конкудтор който проверява, а във всички останали беше през 1-ва врата и показваш картата на шофьора. Даже не знам дали още съществуват тези автобуси. Тогава ме впечатлиха тези двойно съчленени автобуси, та последното нещо което съм гледал да запомня е кой от къде се качва и как се таксува. Казват им "сиромашки трамваи"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4477
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #701 on: 11.08.2022, 12:28:09 »
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #702 on: 11.08.2022, 15:21:00 »
Извинявайте за глупавия въпрос, но в Германия все още ли качването в автобусите е само през първата врата, съответно шофьорът следи кой има билет и кой няма? И в двуетажните берлински с три врати, както и в двойносъчленените хамбургски Ванхолове ли е така? В другите европейски страни - Великобритания, Франция, Бенелюкс, Скандинавия, Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватско същото ли е? После ще споделя защо питам.
В Холандия на повечето места качването става от първа врата. Имам спомен, че в двойносъчленените Ван Холове в Утрехт и трамваите в Ротердам качването беше от всички врати, а билети се купуват от машини на спирките. В трамваите в Амстердам има и кондуктор и качването става или от първа врата или по-назад, където стои кондукторът.
В Швейцария няма качване от първа врата никъде, а в Германия за всеки град е различно.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4618
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #703 on: 11.08.2022, 15:51:08 »
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #704 on: 11.08.2022, 16:47:02 »
В Берлин качването е отвсякъде от началото на пандемията. Вече никой не показва никакви карти на никого.
От 1 януари 2018.  ;)
Като цяло, няма единно правило. Във всяка страна, във всеки град е различно. Някои нямат качване от първа врата, някой се качват отпред само след 21:00, някъде е само на слабо натоварените линии, някъде е само в почивните дни, а някъде е целодневно.  :)
« Last Edit: 11.08.2022, 16:48:54 by Chezare »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #705 on: 13.08.2022, 15:31:18 »
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #706 on: 14.08.2022, 07:27:19 »
Да, разбирам, сега да кажа защо питам, още повече че и в Будапеща са въвели това по второстепенните линии с единични автобуси, въпреки че там всички единични са с три врати, съответно съчленените с четири. Та тази система е изключително неприятна за пътници с багаж и най-вече с деца с колички,а за такива с инвалиден стол да не говорим. Още ми държи влага как се мъчих с дъщеря ми с количката, през първата врата, нищо, че има рампи. В Америка на всичкото отгоре при най-масовата марка Ню Флайър умишлено предната врата е тясна, та да не ви казвам как се влиза, после трябва да се мушнеш между арките с колелата и кормилната уредба, отделно зад шофьора има сума ти електротабла и шкафчета, докато се добереш до мястото за колички. А ако се случат 3-4 майки или татковци с количка, което е често явление, става кошмар. Задната врата също в огромната част от случаи е тясна, пропуска само един човек. Значи по-важно е не удобството на пътниците, а да не би някой да се шмугне без билет...Да не говорим, че и досега нито Ню Флайър, нито моята фирма не предлага изцяло нископодов автобус, все са повдигнати отзад. Иначе в цяла Америка единствено в Сан Франциско от няколко години качването е през всички врати, но пак единичните са с две врати, съчленените с три, като предната продължава да е тясна....
В Европа трудноподвижните се качват от втора врата, даже и където здравите се качваме отпред, отделно че и европейските автобуси са по- обмислени и с по- добър салон. :)
« Last Edit: 05.10.2022, 09:43:39 by Chezare »

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #707 on: 06.10.2022, 21:39:18 »
ADtranz GT6N В Мюнхен

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #708 on: 16.10.2022, 12:14:12 »
Това прилича на трамвайно състезание в Мюнхен :)))


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #709 on: 26.10.2022, 15:40:08 »
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:


Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #710 on: 02.11.2022, 08:02:40 »
Откакто започна пЛандемията, качването в Хамбург във всички автобуси вече е от всяка врата, и досега не са върнали досадното правило да се качваш на първа врата.
Докато живеех в Бремен между 2009-2014 г, качването в трамваите беше от всички врати, с това в автобусите само от първа врата. Но на големите спирки като гарата беше позволено да се качваш през всички врати.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #711 on: 02.11.2022, 20:17:47 »
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:
Тея в BVG си падат по доста грозни шарении...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #712 on: 07.11.2022, 08:50:34 »
От днес трамвайният транспорт в Потсдам се движи и в делнични дни по празнично разписание. Причината - липса на ватмани.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16651
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #713 on: 07.11.2022, 12:28:47 »
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:
Тея в BVG си падат по доста грозни шарении...
Шарките са от десените на тапицериите, а те са такива, да не си личат драсканиците от вандали. По същия начин, по стъклата, имат изрисувани с бели контурни линии, различни архитектурни забележителности…

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #714 on: 07.11.2022, 13:04:20 »
Преди 25 години, когато пред НДК отвориха една временна будка (Мафиянски беше поканил на визита кмета на Берлин) и в нея раздаваха много хубави материали за историята на берлинския транспорт (още си ги пазя), мислех, че в Берлин транспортът е лъскав, светещ и че няма вандали, съответно драскане. Явно не е било баш така, сега пък съвсем.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #715 on: 07.11.2022, 14:27:52 »
Новата модна колекция на берлинския градски транспорт BVG вече може да се купи  :crazy:
Тея в BVG си падат по доста грозни шарении...
Шарките са от десените на тапицериите, а те са такива, да не си личат драсканиците от вандали. По същия начин, по стъклата, имат изрисувани с бели контурни линии, различни архитектурни забележителности…
Което не променя факта, че са грозни. Дизайнът Night Line или там както му викат, също пречи на драсканиците и е много по стилен.  ;)

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #716 on: 08.12.2022, 13:03:25 »
През изминалия уикенд бях в планината Харц и заснех филмче за пътуването ми с парния влак по тестолинейната линия от Вернигероде до връх Брокен. Надморските височини на съответните гари по трасето, които ще видите във филмчето, са посочени:
Wernigerode Bf. 237 m, Steinerne Renne 326 m, Drei Ahnen Hohne 545 m, Schierke 693 m, Brocken 1130 m. Слязох на Ширке, на Брокен съм се качвал много пъти преди.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #717 on: 09.12.2022, 10:27:14 »
След успеха на 9-€-Ticket Германия въвежда 49-€-Ticket. Ще важи за градския транспорт и регионалните влакове:

https://novini.bg/biznes/finansi/746926

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #718 on: 09.12.2022, 23:15:45 »
 Ужас, значи пак ще е тормоз при пътувания. Всеки мигрант на Харц 4 ще се бута да пътува и пак ще е забранено качването на колело по влаковете, както беше цяло лято. Тези евтини билети са истинска катастрофа за съвестно работещите данъкоплатци. Лятото на морето беше фраш от мигранти, докато ние работим, за да им изкарваме социалните.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Германия
« Reply #719 on: 12.12.2022, 12:01:13 »
Ужас, значи пак ще е тормоз при пътувания. Всеки мигрант на Харц 4 ще се бута да пътува и пак ще е забранено качването на колело по влаковете, както беше цяло лято. Тези евтини билети са истинска катастрофа за съвестно работещите данъкоплатци. Лятото на морето беше фраш от мигранти, докато ние работим, за да им изкарваме социалните.

Нещо здраво си се объркал пак:

1. Честните данъкоплатци пътуват в ICE, а за тях билетът не важи. Честните данъкоплатци си плащат и навреме таксата за телевизора, не чакат призовка от съдия-изпълнител.
2. Мигрантите не получават Hartz 4
3. Тези които са на Hartz 4 не са задължени да купуват този билет и най-вероятно няма и да го купят, те имат социални карти, които важат само за определения град и ги получават безплатно
4. Явно не следиш събията в държавата в която си попаднал, щом не знаеш че и Hartz 4 вече всъщност няма, има Bürgergeld.
5. Как си работил, пък едновременно си бил на морето, истинска загатка.

Та в два реда, пет глупости.

И изобщо ужас няма, има ефективна и работеща система за облекчаване именно на работещото население с въвеждане на евтина карта за масовия транспорт, в зависимост от разстоянието от дома до работното място това са близо 50% по-малко разходи. При картите от 9-€ драми нямаше, и сега няма да има.