Author Topic: 1009 vs. 1435  (Read 89545 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12756
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #360 on: 06.04.2021, 11:03:57 »
По принцип плановете бяха тм 20 да се удължи до Захарна фабрика. Ако това се случи с тм 22, то по Константин Величков и Възкресение ще трябва още една трамвайна линия, която да помага на тм 11. Със сигурност премахването на тройното трасе ще подобри обслужването, както и премахването на тм 3, който редовно задръства движението.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #361 on: 07.04.2021, 11:22:13 »
Според мен трябва да поеме към Захарна фабрика.

През Захарна фабрика, но посока запад да не свършва там, иначе се получава затапен клон с много малка дължина и слабо натоварване.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 352
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #362 on: 07.04.2021, 11:32:47 »
Според мен трябва да поеме към Захарна фабрика.

През Захарна фабрика, но посока запад да не свършва там, иначе се получава затапен клон с много малка дължина и слабо натоварване.

В какъв смисъл малък клон?
Аз си го представям от Пиротска освен наляво към Красна поляна да продължи надясно по К.Величков и после наляво то Симеон до Захарна фабрика.
Да не стане много дълъг маршрута може ТМ20 да си остане като до сега, а да има нов примерно ТМ24 Младежки театър-Пиротска- Захарна фабрика.
Но все пак трябва да се вземе решение това междурелсие ще се развива ли.

Offline danny.drandarov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #363 on: 07.04.2021, 12:20:39 »
По-скоро ако 23 я направят адекватна линия.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #364 on: 07.04.2021, 16:09:16 »
Според мен трябва да поеме към Захарна фабрика.

През Захарна фабрика, но посока запад да не свършва там, иначе се получава затапен клон с много малка дължина и слабо натоварване.

В какъв смисъл малък клон?
Аз си го представям от Пиротска освен наляво към Красна поляна да продължи надясно по К.Величков и после наляво то Симеон до Захарна фабрика.
Да не стане много дълъг маршрута може ТМ20 да си остане като до сега, а да има нов примерно ТМ24 Младежки театър-Пиротска- Захарна фабрика.
Но все пак трябва да се вземе решение това междурелсие ще се развива ли.

Еми трите спирки по Симеон са си малък клон на мрежата, със слабо натоварване. Освен това имаме и проблем с депата, в западна София няма пълноценно депо за 1435 мм. Ако ще се развива това междурелсие трябва да има 2 депа в двата края на града, така че най-напред това трябва да се реши.

Иначе маршрут Мл театър - Пиротска - Захарна фабрика сигурно ще се натовари по-добре от сегашната тм3.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #365 on: 07.04.2021, 16:29:05 »
В момента ТМ20 стига от депо Искър до Опълченска за 41-44 минути и добавянето на още 10-12 до Захарна Фабрика не би трябвало да е проблем.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #366 on: 30.05.2021, 14:21:18 »
Тази маршрутна промяна показва колко е проблематично присъствието на две междурелсия в софийската трамвайна система.  :help:

Ако ул. "Екзарх Йосиф"/бул. "Стефан Стамболов"/ул. "Пиротска" не бяха с по-широки релси (и разбира се, имаше необходимете връзки), можеше да се помисли за много по-удобна за хората маршрутна промяна.

Трябва да се направи така, че цялата система да е на едно междурелсие.

СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #367 on: 30.05.2021, 14:48:18 »
Ако ул. "Екзарх Йосиф"/бул. "Стефан Стамболов"/ул. "Пиротска" не бяха с по-широки релси (и разбира се, имаше необходимете връзки), можеше да се помисли за много по-удобна за хората маршрутна промяна.

Достатъчно е да има едно централно обръщало и за 1009 мм.


Трябва да се направи така, че цялата система да е на едно междурелсие.

Това ще струва много милиони.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #368 on: 30.05.2021, 16:06:07 »
Достатъчно е да има едно централно обръщало и за 1009 мм.
То има такова - до Съдебната палата.

Единственият му недостатък е, че може да се използва само в едната посока. Дано да поправят този пропуск, когато му правят ремонта.

Трябва да се направи така, че цялата система да е на едно междурелсие.

Това ще струва много милиони.
Да така е, но може да се случи в рамките на няколко десетилетия, ако се направи ясен и стриктен план.

Или пък може да се направи компромисен вариант. Всички широкорелсови трасета (или поне тези в центъра) да се преоборудват на такива с по три релси, за да може да има повече гъвкавост в маршрутите.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9193
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #369 on: 30.05.2021, 17:54:52 »

Дано да поправят този пропуск, когато му правят ремонта.


Мда, ше се поправи . Няма да има обръщало там.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #370 on: 31.05.2021, 17:48:22 »

Или пък може да се направи компромисен вариант. Всички широкорелсови трасета (или поне тези в центъра) да се преоборудват на такива с по три релси, за да може да има повече гъвкавост в маршрутите.

Toва е най-глупавото което може да се направи. Трирелсието е неудобно и спъващо развитието на мрежата и следва да изчезне. То се слага само като временно трасе, а не като трайно решение.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #371 on: 17.06.2021, 23:55:22 »
Трирелсието е неудобно и спъващо развитието на мрежата и следва да изчезне. То се слага само като временно трасе, а не като трайно решение.
Не съм съгласен.

Нямаше ли да е много по-добре да има трирелсие по ул. "Екзарх Йосиф" и тази маршуртна промяна:

да е не е толкова... обиколна? :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #372 on: 18.06.2021, 18:23:37 »

 да е не е толкова... обиколна? :neznam:

И как щеше да си спестиш обиколката? Нали ще ти трябват и стрелки във всички посоки на Екзарх Йосиф и Мария Луиза, а това технически не е възможно.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9193
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #373 on: 18.06.2021, 21:50:14 »
За Васето няма невъзможни неща . Що да не се закопаят 7 милиона , за да се спестят 10 минути за 2 месеца.
Луканка - режи , па яж!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #374 on: 19.06.2021, 16:08:43 »

 да е не е толкова... обиколна? :neznam:

И как щеше да си спестиш обиколката?
Щеше да се спести дотолкова, че да не се отблъснат хората от ТМ10. Много хора ще се откажат да обикалят през гарата, защото това губи доста време.

Ако ТМ10 имаше възможност да минава по ул. "Екзарх Йосиф", то тогава почти всички от редовните му ползватели щяха да продължат да го ползват, защото единствено се губи връзката с пл. "Македония".

Нали ще ти трябват и стрелки във всички посоки на Екзарх Йосиф и Мария Луиза, а това технически не е възможно.
Защо във всички посоки?

Достатъчно щеше да бъде да има връзка по направлението Света Неделя - Женски пазар. И връзка по направлението Жески пазар - пл. "Възраждане" на кръстовището на бул. "Христо Ботев" и "Мария Луиза".

За Васето няма невъзможни неща . Що да не се закопаят 7 милиона , за да се спестят 10 минути за 2 месеца.
Луканка - режи , па яж!
Не е само за два месеца. Подобни връзки щяха да са полезни и при други маршрутни промени, при извънредни такива (при аварии, инциденти) и защо не и за някоя редовна линия.

Преди време, повечето трамвайни трасета в София (особено в центъра) са били дублирани, което е позволявало гъвкавост на маршрутите и маршрутните промени. Сега няма такова нещо:
- няма релси по пешеходната част на бул. "Витоша";
- няма релси по между хотел Хемус и Хотел Маринела;
- трасетата ул. "Пиротска", ул. "Екзарх Йосиф" и около Младежкия театър са с друго междурелсие.
и от  това страда транспортното обслужване на гражаданите. Които все повече и повече се ориентират към личен транспорт... :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9193
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #375 on: 19.06.2021, 17:48:52 »
Аз съм прост ватман , ама хайде да ги сметнем -две входящи, две изходящи и две кръстовки - на Централни хали. Две входящи , две изходящи и две кръстовки на Ботев и Пиротска и 367 метра релса, кото значи смяна на траверсите , защото сигурно не знаеш, че на Екзарх Йосиф за релсо-траверсна скара , покрита с панели .Та няма да са 7 ,но поне 3 милиона ще заминат .
« Last Edit: 19.06.2021, 17:55:23 by София 70 »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #376 on: 19.06.2021, 18:00:11 »
Проблемът е, че третата релса не е поставена или дори технически заложена като допълнителна възможност при строителството на широкото трасе по въпросните улици.  :neznam:

Разбирам, че ще е скъпо начинание, но вместо да се дадат 15 милиона :eek: за перонни прегради в метрото, за които поне можем да кажем, че е спорно дали са необходими, може с половината от тези пари да се направи трирелсови трасета по ул. "Пиротска", ул. "Екзарх Йосиф", ул. "Искър" и колетото при Младежки театър. С всички връзки на бул. "Хрито Ботев" и бул. "Княгиня Мариая Луиза", които са технически възможни. Това би било много полезно за маршрутната политика, тъй като се отваря ново теснорелсово обръщало в центъра, което може да се използва за маршрутни промени, а защо не и за някоя редовна линия.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #377 on: 20.06.2021, 11:07:01 »
Да бе, всичката Мара втасала та ще връщаме трирелсието в центъра. Нека спрем с глупостите, вече втора петилетка не мога да започнат ремонт към Илиянци и Западен парк. Междувременно и други трасета се скапват, например това по Ботев към Сливница.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #378 on: 21.06.2021, 00:55:29 »
Напълно съм съгласен, че това не трябва да е настоящ приоритет, особено на фона на такива трасета, които изискват спешен ремонт. Но пък от общината показват, че изобщо не знаят как да приоритизират средства във време на криза. Пример - 15 милиона лева за перонни прегради в метрото. :neznam: :neznam: :neznam:

Трирелсието може да се направи, когато дойде време за основен ремонт по улиците ""Пиротска", "Екзахрх Йосиф" и т.н.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9193
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #379 on: 21.06.2021, 17:03:01 »
Тамън за твоето пенсиониране ще им дойде времето.Гробището по Каменоделска беше ремонтирано 10 години след като се направи доклад ,че трасето е в окаяно и аварийно състояние .