Author Topic: Метростанции от Трета метролиния  (Read 40325 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #180 on: 26.04.2021, 19:54:22 »
В Париж има станции от 60-70 години, които са с оставен аванс за разширение, ние нямаме н-брой милиона да направим всичко като хората сега, а не после да се чудим скопеното как да го преправим....

А пък страхотните ни стари просторни и неслухепени станции, които сме строили нескопени и със завиден социалистически замах сега се чудим как да ги преправим за да им сложим толкова елементарни неща като ескалатори и асансьори...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #181 on: 26.04.2021, 20:03:28 »
Да не мислиш, че в Париж преди 100 години са ги построили с асансьори?
Много станции в Европа нямат и до днес.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #182 on: 27.04.2021, 09:45:51 »
Само че в Париж тези станции са от 90-100 години в експлоатация, докато нашите стари са в експлоатация от 23 години.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14898
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #183 on: 27.04.2021, 09:52:41 »
Хейтърски изблици има в темата отпреди 9 месеца - ето тук. Така че, ако няма какво ново да измислите, не си търкайте клавиатурите!

Хубави или лоши естетически, в Европа само в Москва и Питер метростанциите са произведения на изкуството. В преобладаващите случаи станциите са с пестелив интериор, даже често интериорните решения са закрити от рекламни пана. Тук говоря за по-нови станции, ясно е, че тези отпреди 100 и повече години са на друго положение. От тези, древните, само в Будапеща са се постарали да направят интересно ретро-решение, в Париж, Лондон разликата с подлезите е незначителна. Не съм ходил в Ню Йорк, за там се носят легенди в негативен план.
При всички случаи за мен по-съществени от цвета на плочките са функционалните недоглеждания - скъсените МС СУ и Мусагеница, неправилното взаимно разположение на Сердика 1/2, което води до асиметрично натоварване на връзките между двете линии. Може би - хоризонтален участък под ТВ кула, така че между стадиона и Жолио Кюри съставите да не са най-малко на 3.5 минути и т.н. При Метролиния 3 в името на това, да се покрият максимално много връзки, се получава разтягане на изходите на МС като волска кожа, съответно - здраво ходене: Орлов мост, НДК, Мизия/НБУ, Горна баня.

Преградите на Метролиния 3 от една страна затварят погледа и нарязват пространството. Но от друга хората могат да използват цялото пространство до преградите, а не да се дърпат зад жълтата линия при вида на близката пропаст. Но според мен има още да се работи по спирането за по-кратко време, влакчетата си пъплят даже и с прегради. Би трябвало положителното ускорение при тръгване и отрицателното - при спиране да са сходни.
« Last Edit: 27.04.2021, 10:26:12 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #184 on: 27.04.2021, 11:14:51 »
Да не мислиш, че в Париж преди 100 години са ги построили с асансьори?
Много станции в Европа нямат и до днес.

Сигурно си прав. Но пък 70-те и 80-те години сме строили жп гари с асансьори и ескалатори, докато метростанциите ни от този период за проектирани без такива. А пък през 21 век в Европа не се допускат станции само с по един изход, а ние откриваме нови такива. Изглежда винаги сме били скръндзави при строежа на метрото, ама то и няма как като е строено все в дефицит.