Author Topic: Маршрутни промени  (Read 184245 times)

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1280 on: 09.04.2021, 13:39:47 »
Не се ли повдигна въпросът и по-рано? Тогава София 70 каза, че всичко си е наред и съвсем спокойно може да се използват и двете кабини. Сега все пак експертите да си кажат.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3849
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1281 on: 09.04.2021, 13:41:01 »
Кабините си работят, просто са им вързани пантографите и свалени ръкохватките на контролерите незнайно защо. Но ако решат могат и утре да ги пуснат.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1282 on: 09.04.2021, 13:53:22 »
За нормалното преминаване на съчленените автобуси по 5-ТМ по Дамян Груев щеше да се наложи временно закриване на единия ред паркоместа, но това не би трябвало да е сериозен проблем. Можеше спокойно началната и крайната спирка да са на площад Знаме на мира и нямаше да има нужда от почивка в центъра. :rolleyes:
« Last Edit: 09.04.2021, 14:01:33 by V.Peichev »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1283 on: 09.04.2021, 13:53:48 »
А дали все пак няма да пипат нещо между Гоце Делчев и Трамкар/Братя Бъкстон, въпреки че на схемата на ЦГМ е отбелязан ремонт само до Гоце Делчев?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1284 on: 09.04.2021, 13:56:40 »
Може би по-късно - през есента или евентуално догодина.  :rolleyes: Етапът до Гоце Делчев е планирано да завърши до 9.10. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1285 on: 09.04.2021, 14:21:32 »
Етапът до Гоце Делчев е планирано да завърши до 9.10. :rolleyes:
Това, че съобщението за промени е до 9.10., не значи, че срокът на етапа е дотогава. Просто временните маршрутни промени не могат да бъдат за повече от 6 месеца, а за етапа споменаваха една година.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1286 on: 10.04.2021, 21:23:55 »
Малко като по-странично наблюдаващ и аз да се намеся. Без да ангажирам никого с мнението си.

За трамвайното трасе по булевардите Македония - Тотлебен - Борис III:
Първо 2 години за ремонт на едва 8 км. трамвайно трасе са прекалено много, дори за България. Прощавайте, ама те за 2 години имам чувството че ще редят по павенце на ден. Знам, че в мащабите са несравними, но във Франкфурт (Майн), за 4 седмици се раздигнаха трасе, контактна мрежа, чакъл, основа на 4 км трамвайно трасе и се положиха на ново. Като в това трасе има по-горска част и баири. В София 8 км мисля, че в една година можеха да се поберат.
Иначе за автобусът ТМ5- добре са съобразили да е с интервали, сходни с трамвая който замества. Но зачетох и за соло автобуси по линията, което определено не е добра идея. Надявам се още същата сутрин на пускане да се откажат от това. Единствено имам виждане, че маршрутът може да се промени с цел по-пълно да покрива трамвайната линия към Съдебната палата. Или да обръщат на съдебната палата. Друг вариан е да се минава Лавеле - Позитано/Ал. Стамболийски - Витоша - Алабин. Друг вариант е Македония - Ботев - Стамболийски - Витоша- Алабин. Идеята ми е, че сп. Съдебна палата може да бъде също обслужвана от заместващия автобус. В същото време има според мен излишно разхождане на ТМ4 из половин София. По-адекватно би било да се спре с подсилвне на трамваите 3 и 18 или съкратен маршрут пл. Възраждане-Орландовци. Евентуална друга дребна козметика би била позитивна или поне аз така си въобразявам- 260 да отива до пл. Македония, бул. Христо Ботев и прочее по маршрута. 

За метрото и М3- откъм маршрут този път е по-добре и дори може да се преглътне, че спира на някоя друга спирка, различаваща се от метростанциите. Надявам се този път да са оправили интервалите и те да не са по-големи от същите на метрото.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1287 on: 11.04.2021, 00:40:52 »
Малко като по-странично наблюдаващ и аз да се намеся. Без да ангажирам никого с мнението си.

За трамвайното трасе по булевардите Македония - Тотлебен - Борис III:
Първо 2 години за ремонт на едва 8 км. трамвайно трасе са прекалено много, дори за България. Прощавайте, ама те за 2 години имам чувството че ще редят по павенце на ден. Знам, че в мащабите са несравними, но във Франкфурт (Майн), за 4 седмици се раздигнаха трасе, контактна мрежа, чакъл, основа на 4 км трамвайно трасе и се положиха на ново. Като в това трасе има по-горска част и баири. В София 8 км мисля, че в една година можеха да се поберат.
Иначе за автобусът ТМ5- добре са съобразили да е с интервали, сходни с трамвая който замества. Но зачетох и за соло автобуси по линията, което определено не е добра идея. Надявам се още същата сутрин на пускане да се откажат от това. Единствено имам виждане, че маршрутът може да се промени с цел по-пълно да покрива трамвайната линия към Съдебната палата. Или да обръщат на съдебната палата. Друг вариан е да се минава Лавеле - Позитано/Ал. Стамболийски - Витоша - Алабин. Друг вариант е Македония - Ботев - Стамболийски - Витоша- Алабин. Идеята ми е, че сп. Съдебна палата може да бъде също обслужвана от заместващия автобус. В същото време има според мен излишно разхождане на ТМ4 из половин София. По-адекватно би било да се спре с подсилвне на трамваите 3 и 18 или съкратен маршрут пл. Възраждане-Орландовци. Евентуална друга дребна козметика би била позитивна или поне аз така си въобразявам- 260 да отива до пл. Македония, бул. Христо Ботев и прочее по маршрута. 

За метрото и М3- откъм маршрут този път е по-добре и дори може да се преглътне, че спира на някоя друга спирка, различаваща се от метростанциите. Надявам се този път да са оправили интервалите и те да не са по-големи от същите на метрото.

Забравете за промяна на този маршрут - трябва много вой да се вдигне, а и оправданието ще бъде, че вече е утвърдено, има поставени временни спирки какво ли не друго. Иначе това на Възраждане се потвърди - аз се качих от Стамболийски - на Възраждане ни свали всичките - разбира се ние се преместихме на трамвайната спирка, където го изчакахме около 5 мин и оттам отново ни качи същият и продължихме по маршрута.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3953
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1288 on: 11.04.2021, 00:46:01 »
Във Фейса Контрера се изцепи по темата в лична тирада срещу СС, които били предложили да е Св.Неделя. Аз лично смятам, че е разумно да се удължи.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1289 on: 12.04.2021, 16:46:59 »
До колкото разбрах заместващият автобус ТМ5 има моменти на претоварване. Очаквано е, защото освен интервалът на движение на трамвая, който се замества, трябва да се помисли и за покриване на капацитета на возилата.
Това би се решило с няколко варианта. Единият е да се кара с дублиращи автобуси или по-гъсти интервали (3 мин. например). Тук предполагам проблемни са най-вече бройката шофьори. Като подобен на този вариант е и пускане на нещо като ТМ5Е- експрес, спиращ само на пл. Македония, Пирогов, Красно село и Бъкстон. Предвид краткия маршрут- експресът не мисля, че е удачен вариант. Такова би дало позитив при заместване на целия маршрут на трамвай 5.

Друг вариант е работа с 260. Ясно че СА не може да "вземе" ей така линията. Но може да работи заедно с Еридан, като им сглоби към 10на стари съчленени МАН и Мерцедес (345) да карат 260 със съчленени и допълнителни курсове, да са с еднакви интервали с 5ТМ, за равни времеви отстояния между двете линии. Така ще има съчленен автобус на всеки 2-3 мин. съвместно 5ТМ и 260 без да трябват още много шофьори и допълнителни линии.

Във всички случаи трябва да се помисли за М3 да се зачести максимално според възможностите. Евентуално малко очестяване преминаващи линии, като 83, 102 и 73.
« Last Edit: 12.04.2021, 17:42:45 by dj_the_bus »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1290 on: 12.04.2021, 18:01:02 »
83, 102 и 73 са перпендикулярни и няма как да подпомогнат 5-ТМ.  :rolleyes: Сгъстяване на интервалите на 5-ТМ и 260 неизбежно ще доведе до засилено пакетно придвижване съгласно покойния Вуцов - задръстванията по Цар Борис III са сериозни.  :rolleyes: M3 е на 5-6 минути в пик и би трябвало да може да поеме част от пътникотока. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1291 on: 12.04.2021, 18:32:25 »
Във Фейса Контрера се изцепи по темата в лична тирада срещу СС, които били предложили да е Св.Неделя. Аз лично смятам, че е разумно да се удължи.
Ако ще е до Света Неделя, вариантът е Опълченска-Тодор Александров-Св.Неделя-Стамболийски-Ботев-Македония. При това за почивка в центъра и дума не може да става и трябва да се мисли нещо в другия му край - Знаме на мира или Автогара Овча купел. За да се пести време, от Руски паметник до Булбанк може да не спира по Опълченска и Тодор Александров.
Иначе по малките улици е абсурд, по Алабин трамвайното трасе е обособено и не позволява разминаване на трамвай със съчленен автобус.

Все пак е добре да наблюдаваме седмица-две нещата. Част от хората ще си променят транспортните навици - било с маршрути, ползващи Метролиния 3, било с жертване на 10 минути с ТМ4 срещу по-спокойно пътуване.
« Last Edit: 12.04.2021, 18:40:40 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1292 on: 12.04.2021, 21:01:23 »
Днес имах работа в района на Борис III. Общо взето впечатлението ми е че в трамвай 5 се возят по 10-15 човека, при това в час пик. Едва ли има нужда от двойносъчленени трамваи на 5 минути. По-скоро би трябвало да е с единички ЧКД на 8-10 минути.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1293 on: 13.04.2021, 14:42:09 »
Все пак ТМ5 има само 7 спирки в посока общо, от които 3 се обслужват и от ТМ4. Принципно можеше ТМ4 да се удължи до Княжево със сгъстяване и закриване на ТМ5 - на Овча Купел се осъществява връзка със заместващия автобус. :rolleyes:

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1294 on: 13.04.2021, 14:48:31 »
Все пак ТМ5 има само 7 спирки в посока общо, от които 3 се обслужват и от ТМ4. Принципно можеше ТМ4 да се удължи до Княжево със сгъстяване и закриване на ТМ5 - на Овча Купел се осъществява връзка със заместващия автобус. :rolleyes:
Очевидно не им достигат автобуси!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1295 on: 13.04.2021, 14:56:44 »
Вариантът с удължен ТМ4 изисква само 1-2 допълнителни съчленени вагони или състави T6A2(SF), натоварването на заместващата автобусна линия няма да се промени съществено - пътниците ще се прехвърлят от  ТМ4 на автобуса вместо от ТМ5.  :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1296 on: 13.04.2021, 18:08:43 »
Варианта с даване на реставрирани дълги (МАН и 345) на Еридан за по-гъст интервал на 260, еднакъв с този на 5ТМ го дадох за да не се търсят шофьори. Иначе за да направят автобусен еквивалент на трамвая ще трябва да пускат втори дублиращ автобус (2 автобуса на курс). Не мисля, че СА имат достатъчно шофьори. Знам, че е ново за София и България, но е най-пестеливия вариант. При 260 и 5ТМ на 2-3 мин. един от друг нормално да стане събиране на автобуси, но не коства повече шофьори, но пък замества капацитета на трамвая и не става излишно претрупване с автобуси по трасето.
За трамвайна линия 4- отново повтарям, че тази разходка е излишна. Направо да си я направят пл. Възраждане-Орландовци и да добавят 1 или 2 трамвая по 11 за някоя друга минута по-гъст интервал.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1297 on: 13.04.2021, 21:53:24 »
За трамвайна линия 4- отново повтарям, че тази разходка е излишна. Направо да си я направят пл. Възраждане-Орландовци и да добавят 1 или 2 трамвая по 11 за някоя друга минута по-гъст интервал.
[/font]

Ползвал си го и си проследил пътникопотока? В събота в 9 часа посока Княжево на Красна поляна всички места в трамвая бяха заети !

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3849
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1298 on: 13.04.2021, 22:11:41 »
И аз забелязвам хора, пътуващи от центъра до Овча купел с тм 4, мисля, че ще е доста успешен маршрут.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1299 on: 13.04.2021, 22:12:58 »
Това е горе-долу едновремешната 4-ка, преди е била от най-натоварените трамвайни линии. Може би наистина ще излезе доста успешен маршрут.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР