Author Topic: Ремонт на трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 20182 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Късно е либе за китка, ама сега беше момента да се удължи трасето до Черния кос и там да се осигури нормално обръщало с място за почивка..., а и трасето да се премести вдясно до бордюрите!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Късно е либе за китка, ама сега беше момента да се удължи трасето до Черния кос и там да се осигури нормално обръщало с място за почивка..., а и трасето да се премести вдясно до бордюрите!
Направо до Перник ... И там да има няколко разклонения из града.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Късно е либе за китка, ама сега беше момента да се удължи трасето до Черния кос и там да се осигури нормално обръщало с място за почивка..., а и трасето да се премести вдясно до бордюрите!
Направо до Перник ... И там да има няколко разклонения из града.

То и в момента трамвай 30/31 си пътува до кв. Перник като дори в някои случаи е по-редовен от някои софийски линии в определени моменти ! Просто е на друг оператор и няма спирка в Княжево, а в мразената от княжевци Горна баня!  :crazy:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
сега беше момента да се удължи трасето до Черния кос
Ами ако открият газово или петролно находище някъде - може! Защото в Княжево са най-скъпите на света имоти и отчуждаването на всеки от тях е цяла бала пари! И не си мислете, че са съборетини! Те само така изглеждат, всъщност са дворци като във Венеция! За толкова години не можаха да направят улицата като нормална 2*2-лентова с разделител, вие трамвай искате!
Преместване вдясно до бордюрите би било отлична идея, но май някакви отстояния няма да се спазят.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Късно е либе за китка, ама сега беше момента да се удължи трасето до Черния кос и там да се осигури нормално обръщало с място за почивка..., а и трасето да се премести вдясно до бордюрите!
Направо до Перник ... И там да има няколко разклонения из града.

Това би бил идеален вариант, има такива трамваи-влакове в Германия и са много удобен транспорт.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
В пиковите часове може да се увеличат колите, съответно - намалят интервалите. Това важи и за автобусите и тролейбусите.

Какви са интервалите в момента в час пик по 5? Отговор - 3-4 минути. Какъв е минималния интервал по линията в момента? Отговор - с всички кръстовища на едно ниво - 3-4 минути. Пълни ли са мотрисите? Пълни - препълнени.
Извод - линията е със запълнен капацитет.

По-дълги трамваи означава и по-дълги спирки с 20 метра.

Този аргумент изтреби рибата. Ей, много е трудно пероните да се удължат. Това да не е метро, че да не може?

Изборът между автомобил и возило на МГТ не зависи от натовареността. Това е манталитет.

Това с манталитетът са бабини диветинини. Ако МГТ е бърз, комфортен и предвидим, само балъци ще карат автомобили. Сега 5-цата е претъпкана. Това не отговаря на комфортен транспорт. И не е само 5цата, а и много други линии.

Като цяло в момента в София МГТ е ненаситен, некомфортен, непредвидим и ненадежден. Затова хората ползват автомобили. Преди да се пренеса да живея в Берлин, приоритетът в избора на транспорт до работа (oт Бъкстон до Лозенец) или до центъра беше следния за мен :
1, колело
2, пеша
3, 1 превозно средство + пеша
4, 2 превозни средства.

Още нещо по повод 30vs50 метрови мотриси. При 50 метрови капацитетът ще се увеличи, даже и интервалите да са увеличени на 4-5-6 минути в пикови часове. При ускорение на графика ще са необходими и по-малко коли, както и по-малко ватмани. Оттук следва логическата нишка (по-дълги трамваи -> по-малко трамваи на линия + по-добро спазване на графика -> по-малко ватмани -> по-високи заплати -> по-високи критерии за подбор + по-висок комфорт).

Когато цената на труда в България бъде оценена на нивото на Европа, абсурди като 30 метрови трамваи по натоварени линии няма да съществуват.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email

Още нещо по повод 30vs50 метрови мотриси. При 50 метрови капацитетът ще се увеличи, даже и интервалите да са увеличени на 4-5-6 минути в пикови часове. При ускорение на графика ще са необходими и по-малко коли, както и по-малко ватмани. Оттук следва логическата нишка (по-дълги трамваи -> по-малко трамваи на линия + по-добро спазване на графика -> по-малко ватмани -> по-високи заплати -> по-високи критерии за подбор + по-висок комфорт).

Когато цената на труда в България бъде оценена на нивото на Европа, абсурди като 30 метрови трамваи по натоварени линии няма да съществуват.

Да, ватмани няма. Затова дълги трамваи са решение, само че за дългите трамваи трябва място в депото и повече ток да се движат. Линията е запълнена сутрин 2 часа и следобед 2-3 часа. През останалото време от тези трамваи няма нужда.

И в Берлин С-бана се движи с дълги влакове в час пик, но се редуват и къси с по 2 или 3 вагона.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Да ... Ние дето сме учили транспорт - не разбираме.
Обаче, тези дето са учили други, и то много по-различни работи, даже и такива дето още не са доучили ... толкова разбират, че ги е страх да работят в транспорта. Може пък да го оправят. Тогава този форум ще стане истински любителски форум, а не стена за оплакване.
И те така, те ...  :(
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9613
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За момента Песа по 5 и Инекон/Шиндлер по 4 са напълно достатъчни да обслужат пътниците. 40 и повече метрови трамваи имат своите предимства, но имат и недостатъци, които когато са свързани с повече разходи не е добра идея да се купуват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Да ... Ние дето сме учили транспорт - не разбираме.
Обаче, тези дето са учили други, и то много по-различни работи, даже и такива дето още не са доучили ... толкова разбират, че ги е страх да работят в транспорта. Може пък да го оправят. Тогава този форум ще стане истински любителски форум, а не стена за оплакване.
И те така, те ...  :(

Съгласен съм, не съм учил транспорт. Физика съм учил и имам докторска степен - пипето ми сече по друг начин. И затова очаквам не аргументи от типа "тове нЕма как да стане" или "не ни е в манталитета", а отговори от типа на "характеристиките на трасето не позволяват такива и такива скорости и такива и такива дължини на мотрисите", примерно. Дори отговор от типа на "прочети тази и тази книга, за да разбереш как работи системата" е по-приемлив от това "ти тея работи не ги разбираш и затова не си ври носа".

Ако има такива книги - дайте да четем и да се ограмотим.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
И затова очаквам не аргументи от типа "тове нЕма как да стане" или "не ни е в манталитета", а отговори от типа на "характеристиките на трасето не позволяват такива и такива скорости и такива и такива дължини на мотрисите", примерно.

Емил ти даде съвсем ясни аргументи:
За бретелите ... Тябва да има по цялата трамвайна система. За маневрени нужди при необходимост.
За пенделите ... Трябва да се преработи цялата философия на трамвайното движение. Т.е. това или се прилага за цялата трамвайна система или никаде.
Ама нали трябва да се плямпа безспирно.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Да ... Ние дето сме учили транспорт - не разбираме.
Обаче, тези дето са учили други, и то много по-различни работи, даже и такива дето още не са доучили ... толкова разбират, че ги е страх да работят в транспорта. Може пък да го оправят. Тогава този форум ще стане истински любителски форум, а не стена за оплакване.
И те така, те ...  :(

Съгласен съм, не съм учил транспорт. Физика съм учил и имам докторска степен - пипето ми сече по друг начин. И затова очаквам не аргументи от типа "тове нЕма как да стане" или "не ни е в манталитета", а отговори от типа на "характеристиките на трасето не позволяват такива и такива скорости и такива и такива дължини на мотрисите", примерно. Дори отговор от типа на "прочети тази и тази книга, за да разбереш как работи системата" е по-приемлив от това "ти тея работи не ги разбираш и затова не си ври носа".

Ако има такива книги - дайте да четем и да се ограмотим.

Пишеш, че живееш в Берлин. Задай си въпроса защо за най-натоварената трамвайна линия в Берлин - M10 се готвят планове да се махат бретелите и пенделните трамваи и да се удължи от двата края за да се сдобие с нормални обръщателни колела.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2855
    • View Profile
С риск да налея масло в огъня, ще се съглася с Физик. Емо има право, че трябва да има цялостна концепция за използването на пендели, но все пак трябва да се започне от някъде. Ремонтът на трасето по бул. "България" и предстоящият такъв по бул. "Цар Борис III" бяха отлична възможност за изграждането на бретели и закупуването на пенделни мотриси. Не казвам, че всички Песи трябваше да са двупосочни, но примерно 15-на от тях. Това щеше да позволи разкриването на линия НДК-Борово и да направи мрежата много по-гъвкава при ремонти. Например можеше да има пендел от УАСГ до Хладилника, вместо безумният 10ТМ по време на ремонта на Графа.

Във връзка с предстоящият ремонт мислено ли е:
  • да се монтира S-ка преди спирката на Руски паметник и заместващата линия да е трамвайна, т.е. ТМ5 да се движи до Бъкстон, от където да тръгва ТМ5А до Руски паметник с 5ХХ. Не е идеален вариант, но може би ще е по-бърз от евентуален автобус.
  • ТМ10 да не обикаля през гарата по време на ремонта на ул. "Алабин". Възможни варианти са ТМ12 или ТМ18 да се удължи до Хладилника, а ТМ10 да се движи от Западен парк до пл. "Възраждане" или ТМ8 да прави "примка" през Западен парк.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
С риск да налея масло в огъня, ще се съглася с Физик. Емо има право, че трябва да има цялостна концепция за използването на пендели, но все пак трябва да се започне от някъде. Ремонтът на трасето по бул. "България" и предстоящият такъв по бул. "Цар Борис III" бяха отлична възможност за изграждането на бретели и закупуването на пенделни мотриси. Не казвам, че всички Песи трябваше да са двупосочни, но примерно 15-на от тях. Това щеше да позволи разкриването на линия НДК-Борово и да направи мрежата много по-гъвкава при ремонти. Например можеше да има пендел от УАСГ до Хладилника, вместо безумният 10ТМ по време на ремонта на Графа.

Във връзка с предстоящият ремонт мислено ли е:
  • да се монтира S-ка преди спирката на Руски паметник и заместващата линия да е трамвайна, т.е. ТМ5 да се движи до Бъкстон, от където да тръгва ТМ5А до Руски паметник с 5ХХ. Не е идеален вариант, но може би ще е по-бърз от евентуален автобус.
  • ТМ10 да не обикаля през гарата по време на ремонта на ул. "Алабин". Възможни варианти са ТМ12 или ТМ18 да се удължи до Хладилника, а ТМ10 да се движи от Западен парк до пл. "Възраждане" или ТМ8 да прави "примка" през Западен парк.

Като ги пишеш тези неща е хубаво да обосновеш защо трябва да се дават повече пари за двупосочни трамваи с намален брой седящи места, при положение че ще се ползват или на много малко места в мрежата, или ще се използват само при ремонти, които са една много малка част от живота на тези трамваи. Сегашните пендели, след като са давани пари за да се направят се разхождат по нормални линии и стълбите им лявата страна са покрити с ламарини. Потрошени пари от нашите данъци на вятъра за нещо, което не се ползва по предназначение.

И тази S-ка при Руски паметник не е без пари, ако няма смисъл от нея после за какво да се слага? Не е ли по-разумно да се върне колелото там, вместо да се слага S-ка?

Заметстващ транспорт най-бързо, най-гъвкаво и с най-удобен капацитет може да се организира единствено и само с автобуси.
« Last Edit: 05.03.2021, 00:55:36 by fafan »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2855
    • View Profile
Не съм убеден, че нископодовите двупосочни трамваи имат чувствително по-малък капацитет, но съм съгласен, че направата на 5ХХ беше излишна.

В случая можеше да се дадат повече пари, за  да се организират две линии между Борово и НДК. В сегашната ситуация имаме доста редовен ТМ7, който не е особено пълен между бул. "Македония" и МС Хан Кубрат. Спестените средства от пробег, можеше да се пренасочат към други линии / да изплатят пенделите.

Колелото на Руски паметник надали ще се върне, затова предлагам поставянето на S-ka. Да, не е без пари, но има(ше) такава на Семинарията, която се ползва два пъти в годината от Пласера, когато подбива гората. Надали това е изключително смислена инвестиция при положение, че има обръщала на ул. "Кораб планина" и на Хладилника.

Автобусите в действителност са най-гъвкави и най-лесни за бърза организация, но в случая става въпрос за планов ремонт, който може да продължи две години. Надали при наличие на обособено трасе, по което не се работи, пътуването с автобуси ще е по-бързо, т.е. S-ката се би изплатила дори само от спестеното време от висенето в задръствания.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Господа, не ми се спори безспирно. Приемам че греша. Приемам, че 23 в София не съществува. Приемам, че новото трасе по Борис ще е същото като старото, ама ремонтирано.

А за М10 в Берлин.... може би се удължава, защото има нужда са се удължи и да покрие нови територии?! Не знам точно с какво този пример е уместен, предвид че за 5цата не се предвижда удължение. Обръщало на Варшауерщрассе за М10 няма да се строи.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
    • Email
Господа, не ми се спори безспирно. Приемам че греша. Приемам, че 23 в София не съществува. Приемам, че новото трасе по Борис ще е същото като старото, ама ремонтирано.

А за М10 в Берлин.... може би се удължава, защото има нужда са се удължи и да покрие нови територии?! Не знам точно с какво този пример е уместен, предвид че за 5цата не се предвижда удължение. Обръщало на Варшауерщрассе за М10 няма да се строи.

Ако 23 ще се дава за пример за успешна линия не знам докъде ще стигне дискусията. Тя е точно пример защо в София не трябва да се планират линии със специфичен подвижен състав и бретели - от началото до края е точно пример за провал. И не е като да няма бретели точно по нея.

Тм5 ще е много по-гъвкава, ако има нормални обръщала по протежение на линията, достъпни от двете посоки, вместо ако се изпълни с бретели. За 16 километра 4 обръщала са достатъчни, ако са разпределени равномерно.

И не е много по темата, но М10 ще се удължава именно за да се махне скопената крайна спирка с S-ка, иначе новите територии можеха да се обслужат и от други линии. А и за М5 не ти е точна информацията - и тя ще се удължава на запад, разрешителното за строеж вече е издадено и строителните работи ще започнат още тази година.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1813
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Колелото на Руски паметник надали ще се върне, затова предлагам поставянето на S-ka. Да, не е без пари, но има(ше) такава на Семинарията, която се ползва два пъти в годината от Пласера, когато подбива гората. Надали това е изключително смислена инвестиция при положение, че има обръщала на ул. "Кораб планина" и на Хладилника.
Възможно ли е? Или те тези са преместваеми...? Не мога да разбера от стрийтвюто.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2855
    • View Profile
Намерил си идеален пример за ситуация, в която лявата ръка не знае какво прави дясната. Въпросната s-ка се оказа по-нагоре по трасето.

Аз също се отказвам да споря и прекратявам спама.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline danny.drandarov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • View Profile
    • Email
Единствената глупост в това нещо е това въртене на Възраждане. Това е най-скапаното място за обръщане в цяла София , това не го ли разбраха от опитите по време на подбивките. При положение , че на гарата е празно , на надлеза е празно . Как така рейса петица може да върти на гарата , а трамвая да не може ?
Тм 8 няма къде другаде да върти, а на гарата ще станат много трамваитe. Също така искам да попитам има ли някакъв план за разместването на линиите и подвижния състав по тях? Къде ще отидат инеконите по време и след ремонта?
« Last Edit: 21.03.2021, 12:38:00 by danny.drandarov »