Ако се вярнем, по–назад началото на 80-е г, влаковете минаващи през Перник за София не са достатъчни и удобни,и като часови пояс, за да поемат пътниците за София и обратно.
Спомням си как основният поток пътници минаваше именно през автобусният транспорт. Как на всеки 30 мин трябваше да заминава и се връща рейс за и от София. И понеже трябваше да се сменят пернишки със софийски рейс, а от София редовно не пускаха, и се получава едно убъркване на расписанието и как основната 'тежест' пада върху пернишките рейсове. Помня, как на Автогарата имаше едни дълги спирки , а край тях имаше едни парапети, да може пътниците да спазват никакъв ред, и редовно като дойдеше Чавдар-а М80 (мисля беше модела) се пълнише и веднага заминава. Ако дойдеше пък сличайно софийски редовно имаше пререкания с водача, но ако, ли беше от новите модели тогава 11М4 имаше някак си- възторг от Ботевградското творение. Изобщо беше много забавно, но имаше и хора, който не споделяха тези емоции

През средата на 80-е пускат вече мотрисите Перник-София–Перник, като разписанието им, е вече съобразено с нарасналият поток.
Това време 1986-87 когато пристигат и първите DAC-Чавдар и малко по-късно е трябвало да се изгради и тролейна отсечка до София. Общо 100 бройки е трябвало да бъдат доставени. По-късно плана пропада а доставените тролеи остават развалени.
Непомня точно колко е имало доставени, но като се пътува с влак, се виждаха много, поне 40-50 броя останали на гараж.
Тогава Перник много я закъсват, че от София им пращат някоя и друга Skoda и ЗИУ и допълват основно с автобуси.
Така възниква голям проблем и малко след това Румънско-Българското возило е спряно от производство !