Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 775
2
Това трасе не беше ли за затваряне от другата седмица?
От другата седмица - Стамболийски. Мария Луиза  - догодина,  доамина.

От втората снимка се вижда, че трамваят има минимални щети от контакта със стълба. Отнесъл го е  все едно е картонен.

3
От тази снимка най-добре се вижда следата на последната талига

4
Номерът е СА 2343

5
Между Вардар (след отклонението за Люлин) и Западен парк вероятно ще тръгне скоро.
Става дума, че завършителният етап на кръстовището с Константин Величков трябва да е накрая. Кое досега е правено за няколко дни - пл. Македония, обръщалото на Хюндай или пресичането на Опълченска?

6
Разни / Re: Да живееш без транспорт
« on: 22.03.2025, 08:13:25 »

Що се отнася до транспорта, познавам хора, живеещи в долен Лозенец и работещи в БНР, ходещи на работа... с кола.

Ако живее примерно към 4 РПУ, пътят до Радиото не е малък и МГТ е сложен. Освен това ти изхождаш от логиката, че тръгва от къщи, стои 8 часа на едно място на работа и се връща. А може да има деца, които вози на градина, училище или алианс, да пазарува нанякъде. Работата в Радиото може да налага кола на разположение,  за да ходи по възникнали събития.

7
...Дотогава трябва да са приключили Опълченска.

Това, което не мога да разбера само е каква връзка има Опълченска с ремонт на Ал. Стамболийски? Нито има връзка между двете улици, нито ще ги изпълнява една и съща фирма.
Ако трябва да се затваря кръстовището К.Величков/Стамболийски и не е пусната Опълченска,  ще настане шок и ужас.
Спомни си колко време правеха пл. Македония по проекта на петицата.

8
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 20.03.2025, 11:39:30 »
в голямата си част те са компактна маса, която рядко напуска местообитанието си, освен за ходене до работа.
Амииии - от стотици години техният произход е чергарски и движението е техният живот. При демокрацията те бяха първите, които се усетиха - до пазара в Пирот и Капалъчарши за дойче марки, до Немско и Италианско - за вехти коли. За автобусите и влаковете - вътрешни и международни вече говорихме - там ги има бол. От нискобюджетните полети - най-вече към Меминген и Шарлероа. Малкото летище в Меминген е едно парче от Балканския полуостров и най-вече от цветнокожите му обитатели. Когато и да съм се озовавал там, на таблото над 80% от полетите са до балкански дестинации. Не мога да си представя, както каза Иво, че в Румъния не пътували, след като и по чаушеското време пътуваха.
Може би в Западна Европа са малко по-културни и законосъобразяващи се от приливната вълна след 2012 г. от Сирия, Афганистан и нататък.

9
История Славяноболгарска не трябва ли да бъде продължена до Владайската река, по двата бряга на които трябва да е новото продължение на булевард от Сточна гара до Първа българска армия? Естествено, там ще си трябват сериозни отчуждения (нека само си припомним с каква скорост вървят отчужденията на Копенхаген и Каблешков).
Иначе дали Задгаровата тангента ще свършва пред гробищата или на Каменоделска - особена разлика няма. Вместо стесненото единствено платно се прави байпас по Заводска. А по Владайска река даже само по един от два моста на жп линията подмениха - поредното половинчато решение - двата моста по проекта за рехабилитация на жп линията, другите два - явно по друг проект.

На Каменоделска наистина можеше да се постараят повече в проектирането, сега с пускането на Фантастико по Малашевска се получават струпвания при излизането с ляв завой.

10
В италианския град Болоня, където ограничението беше въведено на 1 юли 2023 г., смъртните случаи на пътя са намалели наполовина.
Зона 30 в Болоня се отнася за вътрешния ринг около стария град. Все едно вътрешният ринг на София.

А шумовото замърсяване в Италия ще намалее с 80%, ако направят зони, свободни от моторетки.

11
Разни / Re: Ново строителство
« on: 18.03.2025, 16:15:43 »
И каква е тая сънена европейска столица с мизерен арабски квартал на няма и 500 метра от Министерския съвет?
1. Барселона - Равал - от другата страна на Рамбла
2. Букурещ - на изток от централния булевард Брътяну е баш като по Ботев след Тодор Александров
3. Париж - на гърба на Монмартр и Сакре Кьор - по-добре да не замръкваш
4. Неапол - пл.Гарибалди около гарата.
5. Доскоро Белград зад гарата. Това го няма вече.

Гарата в лъскавата Ница също е мърлява, както и околността ѝ. Отдавна не съм ходил, може би Иво ще не коригира, но като русенец още от края на 70-те гара Букурещ Норд беше еталон за гнус.

12
Разни / Re: Ново строителство
« on: 17.03.2025, 17:09:15 »
Познат продаде наскоро старо строителство малък двустаен апартамент за малко над 300 000 евро! Блок от 50- те. Топ локация на Лъвов мост на самата спирка на автобусите за Младост и до метрото в историческия център на столицата.
Аз не казвам, че не се харчат добре. Казвам, че са с големи пропуски в качеството. Една от бетонните греди на кооперацията в стария ни офис - до ИСУЛ - просто кангото мина през нея като през купчина пясък. Можем да приемем, че ел.инсталацията беше ужасна - все пак през 50-те електричеството е било новост, но не и ужасните шахти. Преобладаващото мнозинство сгради от онова време са пететажни, но без асансьори. Явно и тогава икономията е била майка на мизерията.

13
Както споменах, точно по думи на Бонев, всички промени относно градският транспорт не се случват, именно заради политическите им борби с Контрера и Ваня.
Вече година и половина мина от мандата и само това слушаме. Софиянски му хващаше цаката - "нахранваше" всички парламентарни групи и нещата му вървяха. След като пълно мнозинство няма и няма да има (и Слава Богу), трябва да се търсят компромиси. Демокрацията не е съвършена, но по-добро не са измислили засега.

14
Разни / Re: Ново строителство
« on: 17.03.2025, 10:17:12 »
То пък старото строителство е върхът на качеството. Нито по царско време, нито в ранния соц, нито в панелния не се е строили качествено. Сблъсквал съм се с фрапиращи издънки и в стария офис - кооперация от 1958, и в панелка в Стрелбище, и в новия ни блок от 2007 г.
Всъщност на снимките на агента няма нещо фрапиращо  - и бетонните колони, и тухлите ще се скрият и арматурата няма да стърчи като на виадукт Бебреш. Виж, изолацията и външната замазка се прави като за умряло.  Може би том еталбондът е по-добро решение.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 16.03.2025, 14:28:52 »
Даже за супер бавното соц.автомобилостроене заводът в Ижевск постави рекорд - до 1997 да произвежда кола с концепция от 1960 с минимални корекции.
Само бръмбарите на VW имат по-добро постижение в Мексико  - от 1938 до 2003.

16
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 14.03.2025, 20:23:43 »
Като тръгна с кола от София към 5 часа, към 13 - 14 ч. стигам в Будапеща, което е към 800 км. Сам шофьор съм стигал до Болоня,  Гарда, Виена.
Има автобусни линии. Измежду тях Flixbus,  Карат са с добро обслужване,  далеч над 2 денонощия влак.

17
В сините редове на таблиците на Magirus Deutz на първа страница можеш да видиш реда на използване на сериите.
Редът на изчерпване на първите букви във Варна е близък до случаен. В крайна сметка им остава буквата М (ако не влязат О и У в обращение).

18
ПИМК и Ивкони да  не се ослушват, а да ги взимат!
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!

19
А какво пречи да са бързозарядни електробуси на батерии?
Очевидно технологиите към настоящия момент. Става дума за няколко зареждания дневно по за 5-6 минути и след това преход от 20-тина километра.

20
На 1. март приключи използването на Gothawagen във Волтерсдорф до Берлин. Gothawagen са малки мотриси, широко разпространени в градовете на бившата ГДР, като тези във Волтерсдорф идват от Дрезден, Шверин и Кемниц

Я! Не съм предполагал, че нещо гедерейско може да оцелее 60 години след производството му! В Дрезден през 80-е обслужваха трамвай 4 до замъка Пилниц.

Pages: [1] 2 3 ... 775