Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 16039 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Смартронът наистина е по-по-най, защото при спиране връща изразходената енергия обратно в мрежата, но това не се отчита никъде и не интересува никого, пък и не е нищо ново, има го в серийно произведени локомотиви от над 100 години. В някои железници дори е забранено и не може да се използва.
Извън това обаче смартронът не е по-ефективен от шкодата, защото и двете са близо до теоретичния максимум.

ICE-3 също няма да има особена разлика в разхода спрямо шкодата или смартрона.
« Last Edit: 12.03.2025, 22:01:25 by bdz43r »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 344
    • View Profile
А у нас тази практика с връщането в мрежата има ли я?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има я, но не се отчита никъде. Имал си - върнал си.
Лифтовете също в някои случаи, ако са пълни надолу и празни нагоре, връщат енергия в мрежата, но и на тях никой не им го плаща.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Както няма и разлика в разхода между смартрона и старата шкода.
Е че ако няма разлика къде отиват приказките за енергийна ефективност и как смартрона е по по най
Смартронът не е създаден да влачи 3, 4, 5 пътнически вагона, а като локомотив за тежки товарни композиции.
Това, че БДЖ го ползва не по предназначение и не се възползва от всичките му предимства, в т.ч. максимална скорост, не е новина.
« Last Edit: 14.03.2025, 09:38:41 by AAA »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11525
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Смартроните дори да бяха купени с бордово оборудване за ERMTS/ETSC, пак щяха да са до 130 км/ч заради липсата на действащо такова по почти цялата ЖП мрежа.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Смартронът е универсален локомотив. Ако беше създаден само за товарни влакове, нямаше да му слагат оборудване за отопление и за управление на вратите на пътнически вагони.
Създаден е точно със същото предназначение, както и старите ни локомотиви Шкода.

Разделянето на локомотивите по предназначение на пътнически, бързи и товарни го е имало при парната тяга.
Смартроните дори да бяха купени с бордово оборудване за ERMTS/ETSC, пак щяха да са до 130 км/ч заради липсата на действащо такова по почти цялата ЖП мрежа.
Те са купени със оборудване, но то не е доставено и монтирано поради административни ограничения, свързани с хомологацията. Когато това се оправи, ще бъдат оборудвани.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Няма ли да ми свикнете, че не пиша непроверени неща?
Създаден е точно за товарни влакове и немците дори не са имали намерение да го изнасят, а да е само за вътрешна употреба. Българи и румънци обаче надушили изгодната цена и са го поискали. Неслучаайно е хомологизиран само за тези три държави. Другите си купуват вектрони.

Quote
От извора:

Simplicity on rails
The range of features combined in the Smartron is optimized for freight transport within national borders. The Smartron currently has national approvals for Germany, Romania and Bulgaria. But no matter where you want to use the Smartron: you benefit from fast, simple processes – from the purchasing decision to tailormade services.
« Last Edit: 14.03.2025, 23:37:47 by AAA »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Защо се напъваш на продаваш краставици на краставичари?
За първи път се качих на Вектрон през 2011 г, когато у нас никой не смееше дори да си мечтае за такива локомотиви. Карал съм и бързи, и товарни влакове, и с Вектрон, и със Смартрон, и с ETCS и без ETCS... И двата локомотива са еднакво подходящи и за двете неща.
Смартронът е орязана версия - има по-малка мощност и управление на двигателите по двойки, а не самостоятелно. И не, по-малката мощност не е, защото товарните влакове са по-бавни. По-малка му е и теглителната норма в наклон и максималното тегло на влаковете е по-малко отколкото на Вектрона.

Да, Смартронът е направен с идеята, че ще се ползва предимно от товарни превозвачи, но това не го прави неподходящ и за пътнически.

Ако ще си купувам локомотив за товарни влакове и цената не е критерий, Вектронът е по-подходящ и за двете.
« Last Edit: 14.03.2025, 23:51:37 by bdz43r »

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
    • Email
Quote
Септември-турска граница е 200-километрова отсечка, по която може да поддържа 160 км/ч през цялото време и която БДЖ упорито отказва да използва. При 160 км/ч в ICE3 няма да усещаш, че се движиш дори.
БДЖ няма право да кара със над 130км/ч докато не инсталира ЕTCS, което за съжаление така и не правят. Ще видим частните превозвачи дали ще си инсталират ЕТСS, за да карат със 160 км/ч.
Във въпрос до НКЖИ ми отговориха, че и Пловдив-Бургас(реално половината от него) също ще е готово за 160 към края на 2026-та.
« Last Edit: 16.03.2025, 03:02:35 by Spas237 »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Защо се напъваш на продаваш краставици на краставичари?
За първи път се качих на Вектрон през 2011 г, когато у нас никой не смееше дори да си мечтае за такива локомотиви. Карал съм и бързи, и товарни влакове, и с Вектрон, и със Смартрон, и с ETCS и без ETCS... И двата локомотива са еднакво подходящи и за двете неща.
Смартронът е орязана версия - има по-малка мощност и управление на двигателите по двойки, а не самостоятелно. И не, по-малката мощност не е, защото товарните влакове са по-бавни. По-малка му е и теглителната норма в наклон и максималното тегло на влаковете е по-малко отколкото на Вектрона.

Да, Смартронът е направен с идеята, че ще се ползва предимно от товарни превозвачи, но това не го прави неподходящ и за пътнически.

Ако ще си купувам локомотив за товарни влакове и цената не е критерий, Вектронът е по-подходящ и за двете.

Няма смисъл да спориш със Сименс тук. Ако толкова държиш да си прав, пиши им да сменят текста на собствената си страница, където представят модела. Те са краставичаря, а ти се опитваш да им обясняваш за техните краставици.

И аз съм много добър шофьор на кола, но не се имам за по-компетентен от производителите на съотвенетния модел.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Quote
Септември-турска граница е 200-километрова отсечка, по която може да поддържа 160 км/ч през цялото време и която БДЖ упорито отказва да използва. При 160 км/ч в ICE3 няма да усещаш, че се движиш дори.
БДЖ няма право да кара със над 130км/ч докато не инсталира ЕTCS, което за съжаление така и не правят. Ще видим частните превозвачи дали ще си инсталират ЕТСS, за да карат със 160 км/ч.
Във въпрос до НКЖИ ми отговориха, че и Пловдив-Бургас(реално половината от него) също ще е готово за 160 към края на 2026-та.

Ако стане чудо и БДЖ си купи ICE3, няма да го тегли със старите шкоди без ЕТСS.
« Last Edit: 15.03.2025, 00:13:01 by AAA »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма смисъл да спориш със Сименс тук.
Ами Сименс никъде не казват, че локомотивите им не стават за пътнически влакове, така че аз спор с тях нямам.
Параметрите им са публични, по тях всеки може да си направи изводите какво могат и дали са подходящи за влаковете, за които се търсят локомотиви. Какво си е написал производителят на страницата не интересува никого.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Няма смисъл да спориш със Сименс тук.
Ами Сименс никъде не казват, че локомотивите им не стават за пътнически влакове, така че аз спор с тях нямам.
Параметрите им са публични, по тях всеки може да си направи изводите какво могат и дали са подходящи за влаковете, за които се търсят локомотиви. Какво си е написал производителят на страницата не интересува никого.

А кой е казал, че не стават за пътнически влакове, че се опитваш да громиш тази теза?
Щом не те интересува какво мисли производителят за собствения си продукт, а само личното ти мнение, то няма много смисъл от спора тук.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ми каква е драмата тогава?
БДЖ са си купили локомотиви с определени параметри, предназначени да дърпат вагони по релси. Ползват ги в рамките на възможностите им.
Има по-скъпа версия с по-големи възможности, които у нас не са потребни.
« Last Edit: 15.03.2025, 01:06:37 by bdz43r »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Ползват ги много под възможностите им.
Все едно да си купиш S-класа, за да ходиш до кварталния магазин с нея.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ами да. Локомотиви за три вагона няма.
Все едно да си купиш S-класа, за да ходиш до кварталния магазин с нея.
Повечето железници точно това правят като си взимат вектрони за влакове с 6-7 вагона. Но нямат избор, защото смартроните изобщо не им вършат работа.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Ами да. Локомотиви за три вагона няма.
Все едно да си купиш S-класа, за да ходиш до кварталния магазин с нея.
Повечето железници точно това правят като си взимат вектрони за влакове с 6-7 вагона. Но нямат избор, защото смартроните изобщо не им вършат работа.

Ти май си спориш за спорта. Нали точно това бях написал?

. Другите си купуват вектрони.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
И какво тогава те притеснява?
Другите си купуват вектрони и също ги ползват много под възможностите им, защото нямат избор поради други причини. Ние си купуваме смартрони, защото са два пъти по-евтини и напълно подходящи за нашите потребности. Едиственият им недостатък е липсата на ETCS, но това е временно.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Дискусията тръгна от тук:

Както няма и разлика в разхода между смартрона и старата шкода.
Е че ако няма разлика къде отиват приказките за енергийна ефективност и как смартрона е по по най

Аз отговорих, че предимството да се ползват смартроните пред старите шкоди идва, когато смартроните се ползват по предназначение (т.е. за товарни влакове, заявено от производителя) близо до възможностите им.
При положение, че се ползват до възможностите на шкодите, предимства по отношение на енергийната ефективност нямат.

Ти тръгна да спориш, че не били произведени за товарнни влакове, въпреки твърдението на производителя, което не те интересувало, след което дискусията се отклони.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5847
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не съм казал, че не са предвидени за товарни влакове, а че стават за всякакви влакове и това, че производителят е написал нещо не ги прави неподходящ избор за други неща. Технологията им е същата като на вектроните, които за пътнически влакове са още по-неудачни спрямо възможностите си.
Шкодите също са универсални и са правени за всякакви влакове. Енергийна ефективност, ако не броим рекуперацията, няма как да има при каквито и да е влакове, защото и двата типа локомотиви са близо то теоретичния максимум.

И не, не ги ползваме до възможностите на шкодите, защото те са много стара технология и макар да не харчат повече ток, имат съвсем други параметри при скорости над 60 км/ч, където и вектроните, и смартроните имат голямо предимство. Затова и другите пътнически превозвачи си купуват такива локомотиви, въпреки че не карат с тях товарни влакове.

А нашите товарни влакове се движат за сега с ниски скорости, където двата типа локомотиви имат горе-долу еднакви параметри, така че смартроните почти нямат предимство, използвани "по предназначение". Даже обратното, шкодите са много по-неефективни с бърз влак при висока скорост и точно там смартронът може да изхарчи по-малко ток, а при 70-80 км/ч, с колкото най-много се движат почти всички товарни влакове, шкодата е в най-ефективния си режим.
« Last Edit: 15.03.2025, 11:36:14 by bdz43r »