Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 585555 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1900 on: 04.11.2024, 19:07:55 »
А някой има ли представа как ще става самото разделяне - на две нива както е на Младост 1 или по-различно?

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1901 on: 04.11.2024, 20:49:26 »
А някой има ли представа как ще става самото разделяне - на две нива както е на Младост 1 или по-различно?
Разделянето е на едно ниво със стрелки. И някои смятат, че това е неудачен вариант, но все пак сме най-евтините метро в Европа.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11506
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1902 on: 04.11.2024, 20:55:09 »
Аз не виждам проблем в пресичането на едно ниво. Предвид че скоростите в участъка не са високи, както и нивото на осигурителната техника, не виждам защо трябва да се изразходват значително повече средства и  да се разкопава целия парк.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7468
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1903 on: 05.11.2024, 01:05:19 »
Най-малкото, защото метро се строи веднъж и не търпи по-нататъшни корекции. Ако така са ръзсаждавали през 19 век когато железницата е прохождала по света, сега щяхме да сме под кривата круша.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1904 on: 05.11.2024, 12:27:15 »
Стрелките би трябвало да могат да се преминават без сериозно намаляване на скоростта.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7493
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1905 on: 05.11.2024, 14:54:12 »
Стрелките би трябвало да могат да се преминават без сериозно намаляване на скоростта.  :rolleyes:

Сигурно няма да има сериозно намаляване на скоростта, но ако влак запецне точно на стрелката блокира цялото движение и в двете посоки, при разклон на две нива поне остава другия път свободен. Със сигурност се отразява и на минималните интервали (които ние никога няма да достигнем така или иначе).

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18232
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1906 on: 05.11.2024, 15:31:34 »
Нека отчетем, че МД-3 е с дължина на влаковете, почти достигната вече от трамвай! ;) И да се радваме, че благодарение на Спаси метрото и други, поне нямаме пресичания на едно ниво като най-обикновен трамвай!  :fan:
« Last Edit: 05.11.2024, 15:33:14 by difian »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1907 on: 05.11.2024, 20:53:04 »
благодарение на Спаси метрото и други, поне нямаме пресичания на едно ниво като най-обикновен трамвай!  :fan:
Именно от тази гледна точка питах как е решено разклонението, защото на Младост 1 след стрелките се разделят на две нива. А това тук няма ли да създава рискови ситуации ако е на едно ниво

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5834
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1908 on: 06.11.2024, 18:28:45 »
За рисковите ситуации се грижи осигурителната техника. Името ѝ не е случайно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11506
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1909 on: 06.11.2024, 18:39:17 »
Ще рече човек че тия разклонения са с един коловоз двупосочни и едва ли не ще има челни удари. А ако влак аварира на разклонение, то по какъвто и начин да е организирано то, движението рано или късно пак ще спре.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1910 on: 06.11.2024, 19:18:43 »
Ще рече човек че тия разклонения са с един коловоз двупосочни и едва ли не ще има челни удари. А ако влак аварира на разклонение, то по какъвто и начин да е организирано то, движението рано или късно пак ще спре.
Идеята ми е рискът от удар на тръгващ от Орлов мост посока Хаджи Димитър влак с идващ от Окръжна болница такъв. Защото дори разписанията да са напаснати при закъснели влакове си го има

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11506
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1911 on: 06.11.2024, 19:59:05 »
Осигурителната техника ще спре поне единия, а защо не и двата влака. Същата в МД 3 позволява автономно движение без машинисти.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18232
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1912 on: 12.03.2025, 09:36:04 »
Колко ли време ще отнеме да се избият тези близо един милиард налети в метрото, единият клон от които и досега си беше по-добре с автобусна линия 9?!? С този един милиард колко трамвайни трасета можеше да обновим или построим?!  :help: :help: :help:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1913 on: 12.03.2025, 11:16:28 »
Трите диаметъра вече покриват основните пътникопотоци в София и строителството на разклонения е съмнителна идея. Автобус 9 се справяше прилично с пътникопотока във вътрешността на Гео Милев, по периферията има ТМ 20. Все пак не става ясно каква част от въпросния милиард е за довършване на трасето до Левски, което е смислено. :rolleyes:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1914 on: 12.03.2025, 20:20:09 »
Трите диаметъра вече покриват основните пътникопотоци в София и строителството на разклонения е съмнителна идея. Автобус 9 се справяше прилично с пътникопотока във вътрешността на Гео Милев, по периферията има ТМ 20. Все пак не става ясно каква част от въпросния милиард е за довършване на трасето до Левски, което е смислено. :rolleyes:
До Левски е почти също толкова безмислено. Там тб1 и 120 и 78 се справят перфектно и хората са си доволни от транспорта. Сега това метро единствено ще скапе наземните линии.
Единственото дето ще се мери успешно с безумната станция на Окръжна болница ще е станцията до поликлиниката в Студентски

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1915 on: 13.03.2025, 14:04:13 »
ТБ 1 стига до центъра за 20-25 минути когато няма задръствания, но между СУ и Одеон се случват забавяния делник. 120 минава в периферията на центъра, 78 е сравнително рядък. Районът се застроява и вероятно ще има пътникопоток за метро. 120 и ТБ 1 изпълняват довозващи функции и надали ще има сериозни съкращения, 78 и без това не е особено редовен и не е уместно да бъде разреждан.  :rolleyes:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1916 on: 13.03.2025, 20:48:54 »
Силно имам надежда кварталната група да не се окаже с жертван транспорт заради метрото, защото за момента е повече от добър.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18232
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1917 on: 13.03.2025, 22:32:33 »
Силно имам надежда кварталната група да не се окаже с жертван транспорт заради метрото, защото за момента е повече от добър.
Метрото вози на пет пъти по-висока цена от автобусите и на над два пъти по-скъпо от електротранспорта! Инвестира се половин милиард в строителство на метро до района, нагло ще е да се иска и запазване на съществуващите линии. Досега автобусите са возели на цена 5 лв./km, метрото ще вози на над 25 лв./km. А и метрото едва ли ще е на 15-30 минути, като сегашните линии. Тоест 25-те лева ще са и за повече от досегашните курсове на другите форми МГТ.

Кой ще плати разликата в разходите!? Или може би трябва съществено да се вдигна данъците на живущите в района! ;)
« Last Edit: 13.03.2025, 22:34:20 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2388
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1918 on: 14.03.2025, 16:20:02 »
 Не съм фен на Слатинското разклонение и трудно си представям как ще мине под тесната уличка.
Защо обаче, организациите които уж бранят София, не възразиха? Някои дори предлагаха свои варианти на разклонението не по Цариградско, а на гъза на географията, зад Техпарка и Полигона и още една станция в Дружба, трансферна на Искърско шосе. Излишна станция в Дружба.

Далеч по-надлежащо е разклонението в Люлин. В Студентски град донякъде също е необходимо, и без това студентите се чустват като полследната дупка. Там обаче, има повод за размисъл как да се осъществи.
« Last Edit: 14.03.2025, 16:24:46 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1919 on: 14.03.2025, 18:48:47 »
ТБ 1 и 3 ще изпълняват довозващи функции до МД 3 за Левски Г и близките до Владимир Вазов блокове от Левски В, 120 ще довозва по-отдалечените блокове и къщи от Левски В. И трите линии не трябва да се съкращават, може евентуално да се закрие 3 за сметка на подсилване на 1. 78 и без това е сравнително рядък и е нужен за автостанция Изток и Враждебна.