Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 213677 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2388
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да подсилят 805 и да удължат маршрута му до МалДо. Тамън пасват на тесните улици там.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18232
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Идеята да се ореже от едно място за сметка на друго никога няма да се хареса на всички, но трябва да се опита някакъв вариант и да се покаже опит за промяна.
За да се подобри обслужването коренно трябва повече ресурс, тоест повече автобуси с водачи, иначе всичко е преливане от пусто в празно. Това не са подобрения което виждаме. А и не са безплатни, всяка промяна на маршрути струва ресурси и пари в крайна сметка. Пътниците нямат нужда от безкрайни промени, това не подобрява за тях нищо.
И ти не оцели: когато нямаш безкрайни ресурси и подобряваш положението се нарича оптимизация и приоретизация... При промени винаги има изменение в статуквото и балансите...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7493
    • View Profile
    • Email
Идеята да се ореже от едно място за сметка на друго никога няма да се хареса на всички, но трябва да се опита някакъв вариант и да се покаже опит за промяна.
За да се подобри обслужването коренно трябва повече ресурс, тоест повече автобуси с водачи, иначе всичко е преливане от пусто в празно. Това не са подобрения което виждаме. А и не са безплатни, всяка промяна на маршрути струва ресурси и пари в крайна сметка. Пътниците нямат нужда от безкрайни промени, това не подобрява за тях нищо.
И ти не оцели: когато нямаш безкрайни ресурси и подобряваш положението се нарича оптимизация и приоретизация... При промени винаги има изменение в статуквото и балансите...

Трябва да има един набор от линии, по които да се гарантира че въпреки проблемите с липсата на ресурси (автобуси, водачи) ще се запази едно минимално гарантирано обслужване, един вид базова мрежа - например 10 минути пик и 20 минути извън пик, оптимално би било тази мрежа да покрива определен процент от населението на отстояние да кажем 600 метра от спирките и оптимизации (в смисъл на изтъняване на обслужването под санитарния минимум) там да не се допускат.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 961
    • View Profile
    • Email
Удължаване на 67 до Лозенец го предложих като вариант да има къде да обръща нормално дълъг автобус , ако е с такива.

Online Bobi Siniq

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
  • Да живее Чавдар!
    • View Profile
    • Youtube канал
На мен тази идеа ми стои от известно време. Автобусите, които ходят до Гео Милев (без тройката), въпреки че доста често е пълно с хора там не е ли леко неудобно? Знам, че като направят метрото до там ще е удобна връзка, но поне на този етап поне най-натоварените от тях, ако някой знае коя е най-натоварена, нека сподели, няма ли да е най-добре да въртят на Гурко или университета? Така ще има удобна връзка с метрото като крайна спирка, за да не се притесняват хората от закъснения или проблеми. Шестицата си има зарядни станции на Гурко, останалите, за да не пречат на движението при струпване към 5/6 минути почивка. Не съм специалист по темата, но реално може би има шанс да се осъществи поне на този етап. А катo пуснат метрото през Гео Милев може и да се съкратят

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11506
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Тези линии имат удобна връза с метрото на Експо цнтъра. На Гурко няма място и сега, камо ли за още автобуси.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
 Предложението за промяна на маршрута на автобусна линия 78 е за отхвърляне. То предвижда линията да не влиза в Левски Г и да не преминава през автостанция Изток. Не трябва да се променя маршрута на 78 -има достатъчно пътници в изброените жилищни райони, които хора се качват и слизат от линия 78. Връзката с автостанцията е особено важна. Внимавайте какво гласуеате- да не стане като 120, където постигнахте отлив на пътници с промените по 120!
 
------------------------

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
В Левски Г основният транспорт е ТБ 1 - най-редовната линия и осигурява бърза връзка с МС Хаджи Димитър за 11-12 минути и центъра за 18-20. 120 обикаля и пътува до МС Хаджи Димитър около 17-18 минути и не навлиза в центъра затова е по-малко използван. Маршрутите на ТБ 1 и 78 са със сериозен дублаж, но извеждането на втория директно по Владимир Вазов само ще увеличи дублажа и няма шанс да привлече пътници, като цяло е съмнително решение - ще се спестят максимум 2-3 минути в посока, до завършването на бъдещата метростанция може да е по-бавно делник заради задръстванията. Връзката с автостанция Изток не е без значение, магазините по Владимир Вазов не могат да създадат сериозен пътникопоток. По-смислено изглежда до завършването на метростанцията 78 да минава директно по ген. Инзов без да обикаля и без да се бави излишно в задръствания - улицата е достатъчно широка. :rolleyes:

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1389
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
При запитване на Борис Бонев миналият четвъртък в неговият "тик ток лайф" стана ясно, че пускането на линия 220 ще се забави, заради саботиране от страна в общината от ГЕРБ и ВМРО. Също така преди седмица в фейсбук пост на Карлос Контрера се заяви, че заради пускането на 220, че се орежат по 1 кола от линии - 4, 8, 47 и 260 и това го обсъждали тайно от СС. Интересно уж Спасителите първоначално се хвалеха, че доклада за новата линия бил приет и 220 тръгвала веднага след пускането на бул. Тодор Каблешков, което вече е факт от поне 3 месеца. Е това разбира се не стана, преди 1 месец си измилисха онова смешно оправдание за реорганизация на колелото на Мизия, предвид че там нищо и не се прави даже. Ясно е - липсата на шофьори е главната причина да не тръгва новата линия. Наскоро пък и отлагаха предложенията на 67 и 97, и промените на останалите линии към онзи доклад. Междувременно от другата страна се предлагат още глупави двуетажни Х линии, и даже няквави си междуградски излетни линии, които пък също не минават.

Извода от всичко е, че целият транспорт ще страда явно, заради глупостите и караниците на някакви лилави и псевдо патриоти умници, дето си нямат хал хабер как да почнат отнякъде да оправят, поне малко, градският транспорт.
« Last Edit: 12.03.2025, 15:56:19 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15645
    • View Profile
    • Email
Защо пък са им линии специално за двуетажни автобуси? Нали си намериха място на 78 и от време на време 120, хората им се радват и си ги снимат и се возят и там и който иска да се вози вече си знае че са там и как да ги намери. То няма шофьори за тези линии камо ли за нови. По-скоро може да ги развъртят по повече линии и някъде да се обявява къде ще са, 1, 3, 76, 213, Х10 и др. след като очевидно си имат доста фенове няма лошо. Мой колега от Сухата река също ходи с децата да се возят на тях на 78.

Ако ще се правят някакви отделни атракционни линии с двуетажни автобуси нека да са на частен принцип като в другите европейски градове. Да се отдават под наем чрез конкурс на частник, билетите да са като на запад по 15-20 евро, да има информация на няколко езика какви забележителности ще види човек по маршрута. Иначе съм против.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9186
    • View Profile
76 и 213 са с равномерно разпределен пътникопоток по маршрутите и не са подходящи за двуетажни автобуси - при първия на практика няма по-слабо натоварена спирка освен може би донякъде 6-ти Септември, при втория само Бяло море и Клокотница са по-слабо натоварени. Екпресният Х10 е далеч по-подходящ.  :rolleyes:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Защо пък са им линии специално за двуетажни автобуси?
Защото ги купиха и трябва да измислят къде да се движат. Както и Peichev е обяснил не са подходящи за линии с равномерно разпределен пътникопоток заради теснината към втория етаж. С оглед на това са удачни за излетни или експресни линии където пътниците са от/до крайните спирки и малко на междинните

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1335
    • View Profile
1, 3, 76, 213, Х10
От всички тези линии само Х10 става. 76 и 213 са изключително неподходящи за такъв тип автобуси, но едно си Иво знае. По 1 не могат да обърнат в Кокаляне, по 3 пък пречат някакви клони по пътя за Пасарел.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Online Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
По 1 може на курсовете до Кокалянско Ханче.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 978
    • View Profile
Интересно уж Спасителите първоначално се хвалеха, че доклада за новата линия бил приет и 220 тръгвала веднага след пускането на бул. Тодор Каблешков, което вече е факт от поне 3 месеца. Е това разбира се не стана, преди 1 месец си измилисха онова смешно оправдание за реорганизация на колелото на Мизия, предвид че там нищо и не се прави даже. Ясно е - липсата на шофьори е главната причина да не тръгва новата линия. Наскоро пък и отлагаха предложенията на 67 и 97, и промените на останалите линии към онзи доклад.

Говорите за разкриването на 220 все едно е нечия самоцелна прищявка, а не като за основна линия, която се предвижда да се натовари сериозно. Отделно 220 ще служи като предпоставка за изграждането на ринговия трамвай.

По същество проектът за левия завой на Мизия е готов от тази седмица, съгласува се следващата, след това се изпълнява самото маркиране и линията тръгва.

Промените за 67 и 97 са отложени не заради липсата на шофьори, а заради политическите борби на Карлос със СС.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
По 1 може на курсовете до Кокалянско Ханче.
Вече 1 делник е само до Кметството ;)
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)