Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Pesho1991

Pages: [1] 2 3 ... 41
1
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.01.2022, 23:15:19 »
Ние пък сме най-лесни за оправяне ако не слушаме. Спират ни паричките от Европа и колабираме като икономика. Каквото и да си говорим сме много зависими от Брюксел и щем не щем ще трябва да изпълняваме.

2
Как се казва другия форум?
Жаргонно наричан небостъргачния или с и атински име skyscraper city

3
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.01.2022, 08:43:13 »
Както казах, освен ВЕИ-тата има и много машинации при стандартните производители на ток в страната. А токът от невъзобновяеми източници е в пъти повече от този от ВЕИ, така че да пипнат при тецовете и там да проверяват за злоупотреби, които не можеш да ги пипнеш освен ако няма строг контрол и биене по главите на собствениците.

4
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 10.01.2022, 08:39:18 »
Съжалявам, бих предпочел да укротя ероса, а това със сигурност ще укроти и изродените непълнолетни. Но както се казва в това сайтче- укротете ероса!

5
Само за информация температурите на 13ти ще са в изцяло отрицателния диапазон, така че ако се прави нещо би било хубаво примерно споменатия Икарус, да има струпване, но няма избор, или хората със зелени сертификати една тайна среща да си спретнат като илюминатите :D :D

6
От изв. време насам забелязах, че някои табла (само трамвайни обаче), вместо "линия 22 - 5 минути", само броят до 10 на английски. Има ли смисъл да подавам сигнал за неработещо табло (на телефона с 0700) или това е нормално?
Не е нормално, защото и аз съм го виждал но изброяването включва и случайно избрани тролейбусни и автобусни линии😂😂😂. А защо се случва това не мога да кажа.

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 07.01.2022, 23:18:42 »
Софията трябва да е по 6. Само шестицата е продължавала по Ботев към 5-те кьошета през 1970-те.
Не е задължително, като че ли ватманът може да смята или да е обръщал стрелката, защото ми се струва, че 1ва врата е отворена. Все пак едва ли точно тази врата ще е отворена в движение.

8
Те не са по линия на ЕС.  БМЦтата също.
Иначе няма никакъв проблем какъв е производителя, стига процедурата и изискванията да са спазени.
Е 30те бройки хигер нали са си по точно тази програма. Иначе да ютонг са си общинска покупка.
За да не бъде тотално офф, радвам се, че ще поръчат поне още 4 трамвая, така може да се вдигне процентът на обновеното в града и най-накрая да разкарат българските каруци(каквато е и идеята). Ще видим дано за 10 години поляците са се научили да сглобяват прилично трамваи.

9
Те ако карат, както се твърди, предварително произведени влакове, то и месец им е много да пропътуват от Москва до София. Предвид че А1 и А2 ги държаха година в завода, а тези повече от месец не се застояват съм склонен да вярвам, че наистина докарват предварително сглобени влакове. Или другото е да са мотали неоснователно дълго А1 и А2 уж да ги направят качествено, с цел са се подпише договор за всички, но и това знаем че е било свирен мач, а качеството никакво.

10
Какъв цвят са тия трите ремонтирани? Всички ли са червени?
Някъде някой твърдеше, че ще продължат да са по добре познатата ни схема от зелени и червени, но не мога да съм сигурен дали е наистина така.

11
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 31.12.2021, 15:41:30 »
Тези в Белград са внесени от българската компания чериът Моторс, тази която внася и у нас. А понеже е и с израелско участие, там също са внесли от тези автобуси. Иначе самите батерии имат живот и това е в цикъла на зареждания, като при телефоните, с годините ще се намали капацитетът на батериите им и тогава ще ги сменяме, но предполагам е многократно по-лесна тяхната замяна спрямо на другите електрически автобуси. Повдигайки темата за ултра кондензаторите, прочетох че са направили и 18м автобус, който може да измине до 40 километра с един заряд и в рамките на 15-20 минути да зареди отново. Някои линии биха били отлични за една такава покупка, като се променят така, че почивката да е само в единия край, където ще е зарядната станция, или да направят по-къси почивки за по-кратко зареждане и в двата края. Ще бъде перфектен за централни линии.

12
1935-260
3283 - 204 - edit: ех, TRAMS SOFIA ме изпревари
Май за пръв път от почти 15 години има зелен Мерцедес на 204. Не си спомням да е имало друг път.

13
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 29.12.2021, 16:48:58 »
Аз така и не разбрах какво стана с процедурата за 30 бр. 6-7м Ел бусове и 7-10м пак Ел автобуси? Иначе как ще подобрят конкретно в София- забраняваш на коли произведени преди 2015 да влизат в центъра и пускаш малките автобуси за довеждащи до метрото и така 70% от населеното на града минава на градски транспорт, защото на повечето колите са по-стари от 2015г.

14
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 28.12.2021, 20:04:34 »
Всичко хубаво, но какво стана с търга за другите къси автобуси? Те общината се сили да накупи къси бусчета на ток, ама да не останем само с намерението?

15
Доста прилично изглеждат. Ако изключим факта какъв боклук са били са изглеждали външно и вътрешно доста прилично.

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 18.12.2021, 10:18:27 »
Не всъщност ребрандиране, а износ за "западния" пазар. Още си следват старата соц практика другарите в Румъния, а и тези от Рено. Спомням си в Лондон видях Дачия Дъстър, но под бранда рено Дъстър. До колкото знам в Русия също няма Дачия, която официално да се продава, а е Рено, така че не мисля, че е толкова ребрандиране, отколкото преразпределение на пазара.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.12.2021, 23:04:56 »
Принципно в енергетиката има къде да се пипне, за да се смъкнат цените на тока и парното, но това няма да угоди на никого. За начало студените резерви се предоговарят(особено този във Варна на сокола от сараите). После се налага ограничаване на износа на енергия от АЕЦ (има възможност) и 3то е да се направи пълна ревизия на всички производители в България. Има си итам далавери, основно чрез застраховките, които ги сключват с дружества близки до тях на многократно по-високи цени от пазарните, но дефакто си плаща стандартна полица(или като Ковачки нищо, защото е скрит собственик на застрахователно дружество). Та по този начин през фиктивни застраховки, които са изискване на държавата, се точат милиони, а през същото време се поддържа висока цена.

18
. Въпреки, че бях чел, че някъде от тези градове с 1000мм се оплакват от ниското качество на песа и си купили Сименс/Алстом и са били изключително доволни, че се отървали от трамваите песа по основните си линии.
Викаш, колко му е! Ще напазаруваме стотина Алстома и всичко ще е мед и рози! Даже Дубай ще се затрудни финансово с подобна поръчка. Ясно е, че с критериите на ОП в Източна Европа ще идва подвижен състав пак оттам или поне сглобяван там.
А как би действал великият Алстом у нас - справка ОП за ремонт на Дезирата  - западни цени, източно качество.
Мнението ми въобще не беше в контекста да купим Алстом, а и съм наясно, че пари за това едва ли има, но идеята беше, че се води, че песа уж имат изпитателно трасе със сходни характеристики на нашето. Въпросът е, че и там е ниско качеството, въпреки че не се отклоняват от нормата 1000мм кой знае колко. Има някакви конструктивни недостатъци на талигите и затова се получават проблеми, въпреки че, хипотетично имат тестово трасе. Та в този контекст го казах, че въпреки че имат тестово трасе и се произвеждат там, пак са им проблемни и местните са си взели западни трамваи, а ние че нямаме пари е друга тема.

19
E по-голямо тестово трасе от това в София, здраве му кажи.  :D Шкода ако имат, то би следвало да е стандартното 1000 mm. Aко не ме лъже паметта в Прага, има цял коловоз с 3 релсови размери 1000, 1435 mm и руското междурелсие.
То и песа в такъв случай имат тестово трасе на 1000мм. Градове като Краков и Бидгошч са, мисля че на 1000, а вторият е и родният град и централа на производителя, така че има къде да ги тестват. Може би просото колосите не са предвидени за големи отклонения и се появяват тези проблеми в София. Въпреки, че бях чел, че някъде от тези градове с 1000мм се оплакват от ниското качество на песа и си купили Сименс/Алстом и са били изключително доволни, че се отървали от трамваите песа по основните си линии.

20
Знае ли се дали новите стрелки от Хр. Ботев към Алабин и обратно са вече автоматични?
Мисля, че София 70 в другия форум каза, че са сложили кутии, следователно има възможност да са автоматични, а дали ще ги направят не се знае.

Pages: [1] 2 3 ... 41