Author Topic: Ikarus 280T  (Read 778679 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5040 on: 18.03.2021, 13:21:55 »
Ще останат последните шест най-нови ремонта като дълбок резерв, престанете вече да си чешете пръстите по тия клавиатури и да се чудите с какво да спекулирате. Има много хора тук, които не са никакви фенове и през останалото време нищо не ги интересува, но когато започнат някакви промени от този тип се разбуждат и бълват спам на поразия.
А тази информация за 6-те резерва, официална ли е ? И кои ще бъдат тези 6 ?
Може да се има за 90% достоверна, а тролеите трябва да са последния ремонт от 2017 г. на 2609 и следващите го пет на 2115, 2711, 2915, 2703 и 2913.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9565
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5041 on: 18.03.2021, 15:55:29 »
Това не е сигурно, 2525 го бракуваха без да излезе нито веднъж след ремонта.

1801 също.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5042 on: 18.03.2021, 16:01:31 »
Не правете сравнение с изнемогващи модели возила от малки серии.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5043 on: 18.03.2021, 20:50:38 »
Нищо не се знае. Като нищо линия 3 може да се закрие заради това, че е неизползвана и безсмислена тихомълком като нощните линии и 306. Също предстои да открият и цялата линия 3 на метрото и това може и да доведе до още промени в наземния транспорт. Да не забравяме, че паднемията продължава и може и да окаже влияние и на градския транспорт. Напълно сравнимо е с примерите които посочиха за 2525 и 1801. А относно за зелените о345Г, правете разлика между СА и СЕ двете дружества действат напълно различно едно спрямо друго. А относно това кои тролеи ще оставят, абсурно ми се струва че ще останат 6 обикновени икаруса. По скоро само 2 от тях, които са последно минали ремонт и евентуално с цел за музей да останат. Другите 4 по-скоро ще са си facelift-тове и пак казвам, че шанса да излезнат на линия след излизане от редовна експлоатация е нулев - лично мнение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5044 on: 18.03.2021, 21:03:28 »
Пак спекулациите и пак глупостите. Догадките можем да си ги развиваме с часове, с дни и със седмици и няма да ни отведат никъде. Каквото ти си мислиш, мисли си го, темата не е говорилня. И на всичкото отгоре повтаряш и потретваш. Спри се. Това, което е напълно сигурно е че ще има оставени Икаруси. Ако колите на „Надежда“ си останат 50, както са в момента не може всичко да се остави на 55 Шкоди. Това е критично нисък резерв, при положение, че в такава бройка не се включват техническите обслужвания и оперативния резерв, които ще ангажират поне още два тролея и останаха 53 за 50 коли. Ами при наличие на необходимост от по-сериозен ремонт, например на диференциал или чакане на резервна част? Естествено, че ще има оставени Икаруси, които да поемат тези липси. Справка от депо „Искър“ 2 е с 16 коли, 4 е с 9, 5 е с 12, 8 е с 6, 11 е с 6, общо 49, а Шкодите им са общо 25+30=55 - шест остатъчни тролея. Точно такъв план се мисли и за „Надежда“, пет Икаруси в дълбокия резерв и един, който наистина ще остане последният в движение. Разбира се не съм казал, че това е потвърдено на 100%, но това е най-вероятният развой на събитията.
« Last Edit: 18.03.2021, 21:40:55 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5045 on: 18.03.2021, 21:41:12 »
Чакай малко, от къде на къде ще ми казваш какво да казвам и какво не, ти някакъв шеф ли си ми или? Айде малко да се стегнеш и да спреш да се правиш на такъв какъвто не си, става ли? Тук е темата за икарусите и се коментира всичко свързано с тях. Това, че не ти изнася нещо на теб, нито те задължава някой с нещо да коментираш нито нищо, просто подмини като не ти харесва и точка. Относно твърдението ти- какво ми сравняваш депо Искър като там положението е същото, нали сам казваш, че имат 49 коли а всичките им тролеи са 55 това са 6 тролея резерв, в Надежда 50 коли на 55 тролея  разликата е в 1брой. Плюс това винаги ако има недостиг или нещо подобно от другото депо може да пратят резерва на дадена линия. Всякаш досега го нямаше това, тъй че не бъди толкова сигурен!

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5046 on: 18.03.2021, 22:08:43 »
Извинявам се предварително за оффтопика, но аз мисля, че колегата AGENT 006 прекалява. Казвам това на база последните ми наблюдения върху неговите коментари. Като се засегнат личните му интереси и веднага обвинява със спекулации,глупости и т.н. Прясен пример е темата за новите тролеи, където много колеги написаха мнение че не трябва да са по 6 и 7 поради ред причини и там също не остана недоизказан. Също така миналата седмица пък бях заплашен от него в групата му във фейсбук "Снимки на градски транспорт", че ще ме изрита ако още веднъж напиша нещо против икарусите. Остави коментарите, които бяха положителни за тях и изтри на всички други, които бяха против икарусите включително и моите. И за да не отварям пак кацата с л****** спирам до тук. Нали за това тук е форум за да споделяме мнение и информация. Естествено, че няма как едно нещо да се хареса на всички и винаги ще има за и против, но все пак трябва да се уважаваме помежду си. Аз също смятам, че е логично да не се движат икарусите след пускането и на последния нов тролей най-малкото заради ПР-а на общината. Това, че остават в резерв не означава нищо. Аз нямам против и да останат няколко за резерв, но да се използват само при нужда, а не поради прищявки и лични пристрастия на шофьори, както става сега с о345 в Дружба.
Фен на играта OMSI

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4818
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5047 on: 18.03.2021, 22:55:11 »
Присъединявам се към мнението ти. Мисля, че взима форума по същество прекалено лично.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5048 on: 18.03.2021, 22:58:17 »
Чакай малко, от къде на къде ще ми казваш какво да казвам и какво не, ти някакъв шеф ли си ми или? Айде малко да се стегнеш и да спреш да се правиш на такъв какъвто не си, става ли? Тук е темата за икарусите и се коментира всичко свързано с тях. Това, че не ти изнася нещо на теб, нито те задължава някой с нещо да коментираш нито нищо, просто подмини като не ти харесва и точка. Относно твърдението ти- какво ми сравняваш депо Искър като там положението е същото, нали сам казваш, че имат 49 коли а всичките им тролеи са 55 това са 6 тролея резерв, в Надежда 50 коли на 55 тролея  разликата е в 1брой. Плюс това винаги ако има недостиг или нещо подобно от другото депо може да пратят резерва на дадена линия. Всякаш досега го нямаше това, тъй че не бъди толкова сигурен!
Аз изнасям информация от източник, който може да се има за достоверен и сам казах за 90-те процента, не си излагам догадките и предположенията, защото това всеки може да го направи и то по много различни начини, но може нито едно от тези предположения да не се окаже вярно. Тук има хора, които искат информация, не нечии лични предположения базирани на някаква логика, която обаче е погрешна, а ти дразнещо се натякваш, повтарйяки мнението си, без да си даваш сметка, че логиката, която защитаваш, не е така абсолютно правилна, както смяташ. После аз съм те нападал. Ти говориш върху мен, аз казвам какво най-вероятно ще се случи, базирайки се на достоверна информация, ти коментираш как нищо не се знаело в задочен спор с мен.

Първо модернизациите от първата вълна преминаха втори основни ремонти в периода 2014-2016 г. като само 2609 е от 2017 г., а пред тези ремонти стоят ремонтите от 2018 и 2019 г., които бяха много тежки. Преди последния си основен ремонт от 2017 г. 2609 беше Икарусът в най-лошо състояние, още Георги 64, когато го караше беше започнал да къса елементи по съчленението, а интериорът му беше ужасен, 2711, в началото на 2018 г., беше с ремонт на шест години от 2012 г., доста некачествен и всъщност си беше просрочил времето за нов, ако не го бяха пребоядисвали в „Надежда“ нямаше да прилича на нищо. 2115 беше спрян от движение през 2014 г. и възкресен в замяна на спрените Кобри в края на 2017 и началото на 2018 г. с тежък основен ремонт. От 2014 г. насам 2915 беше „тролей за бой“, само се караше, а почти не се поддържаше и към началото на 2018 г. беше натрупал много сериозни проблеми и се бяха видели в чудо с него. 2703 и 2913 също като него бяха с последни ремонти в „КЕНТА“ от 2010 г., крайно износени, 2703 беше влизал за кърпежи по шасито и след това и двата нови основни ремонта от 2018/2019 г. бяха много сериозни. Вярно е че вторите ремонти на старите Икарцедеси без този на 2101, чиито салон беше оплякан в тъмносиво навсякъде, бяха доста на ниво и повечето от тях в момента са добри тролеи, но как така ще изхвърлиш ремонти на 2-3 години, за които си положил извънредни усилия и си дал повече пари само за идеята да останат само модернизирани Икаруси. Въпросът, че на някого може да му се струва странно, че тези модернизации ще се бракуват след по-малко от 15 години минимум е обект на друга дискусия и преди няколко епизода на моя подкаст коментирах точно проблема, че въпросните ни модернизации са едно просто префасониране, което не може да си оправдае вложените средства наистина, защото други реални модернизации няма и не беше постигната по-голяма дълголетност на тези ремонти, които в общи линии бяха много зле още 2012-2013 г. и накрая докараха до 2014-2016 като първи бараки.
Извинявам се предварително за оффтопика...
Администраторът или модераторът не е длъжен да се обяснява на никого за наложени санкции, изтрити коментари, мнения и публикации, има го и като правило тук във форума и ако си спомняш разбрахме се с мир и никой за нищо не е бил наказван реално, а ти онзи коментар си го възстанови и след това никой не ти го е пипал.
Присъединявам се към мнението ти. Мисля, че взима форума по същество прекалено лично.
Не е с лична цел, аз най-редовно съжалявам сто пъти, когато някоя дискусия ме вкара в режим „всичко или нищо“, тъй като по принцип моето мислене си е такова, така че наистина се извинявам ако някой се чувства нагрубен, не е било нарочно.
« Last Edit: 18.03.2021, 23:15:28 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5049 on: 18.03.2021, 23:12:38 »
Именно, аз видях че си свестен и не постъпи лошо, но исках да го припомня отново това понеже виждам същата ситуация. Просто искам да разбереш, както ти така и всички останали, че не може да се нападаме само, защото на един не му харесвало едно пък на друг друго. Нали за това сме различни за да даваме различни гледни точки и да се заформя дискусия която да се коментира. До колкото си спомням в едно интервю началника на депо Надежда каза, че ще се запазят няколко бройки, които са най-нови като година на производство и ще се били ползвали при необходимост или предложени за продажба, а другата част ще се бракува.
Фен на играта OMSI

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5050 on: 18.03.2021, 23:20:45 »
Не не говоря върху теб. Ти си казваш какво според теб следва от тук нататък (Не зависимо от къде ти е информацията), аз пък казвам какво на мен ми се струва, че е по-вероятно да се направи. Нито аз, нито ти може ме да гарантираме, че това ще е с точност. Тук се дават предположения, а какво ще стане това само времето ще покаже. Няма смисъл да спорим за глупости, всеки е свободен да сподели мнение по този въпрос така, че аз не виждам защо товя трябва да се драматизира и да се вкарваме в някакви филми и простотии.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5051 on: 18.03.2021, 23:22:23 »
Ако ще се оставят Икаруси, няма да е лошо да се увеличат колите по някои линии - например ТБ6 и ТБ7. В момента и двете линии са доста нарядко, а преди време във форума имаше идея за удължаване на ТБ6 до Орлов мост. Това няма как да стане без активното участие на няколко Икаруса.

Като фен ще ми липсват Икарусите, защото всеки ден пътувах с тях до училище в продължение на пет години. Ако трябва да мисля разумно обаче, вече са си изпели песента и е редно да отидат в заслужена пенсия.

Относно ТБ3 - парадоксалното е, че няколко пъти го виждам и има прилично количество хора в него. Не изключвам, че това вероятно са пътници на ТБ5, но не е съвсем празен.

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5052 on: 19.03.2021, 00:07:20 »
Икарусите наистина вече са на сериозна възраст и ако бяха доставили повече тролеи (поне 40), можеха спокойно да ги спрат всички. Но и аз съм на мнението, че в настоящата ситуация тролеите с най-скорошни ремонти трябва да бъдат запазени, и то наистина запазени и годни за работа, а не захвърлени както бяха спрените през 2014-та. Логично е и 6-те с най-скорошен ОР да се експлоатират до изчерпване на остатъчната им стойност, но това си е лично мое мнение. Все пак са налети немалко (народни) пари за ремонтите им. Същото се отнася и за някои от "модернизираните". Спокойно могат да оставят дадена бройка, от която да има 5-6 в (сравнително) редовна експлоатация и горе долу още толкова за студен резерв и евентуално бъдещо подсилване на линии. Вместо да се хвърлят на боклука годни и ремонтирани возила, може да се помисли за подсилване на тролейбусния транспорт. Люлинските линии действително са доста разредени. От преките ми наблюдения върху 6 и 7 мога да кажа, че особено събота и неделя същите имат ужасни разписания и е изключително неприятно ако изтървеш тролея и ти се наложи да чакаш. Лично аз съм висял повече от 20 минути в студа с чантите да чакам седмица посока ж.к. Гоце Делчев(просто защото нямах друга алтернатива). Без да намесвам симпатиите си към Икарусите, в такива моменти не ме вълнува дали ще дойде Икарус или Шкода, а как най-бързо мога да се придвижа от т.А до т.Б. Допитвал съм се и до хора, които изобщо нямат каквито и да е пристрастия към градския транспорт, те също са на това мнение.
И нещо, което може би е в сферата на научната фантастика спрямо родната действителност, но ако се остави потенциал за разрастване и подсилване на тролейбусния транспорт, след някоя друга година може отново да се кандидатства за финансиране и хем пак да има нови тролеи, хем транспортът да е по-редовен и по-удобен. И най-накрая да се отбележи някакво развитие в дългосрочен план. Защото аз през последните 10 години такова не виждам. Обновяване на автопарка да, но дотам.


Но да се върнем в реалността. Мисля, че броят на Икарусите, които вероятно ще останат, е пренебрежимо малък на фона на броя Шкоди, дори и всичките да се експлоатират редовно.
За съжаление обаче пиарът на общината е много болезнена тема и подобен филм гледахме 2015-та година, когато нарязаха немалко здрави и годни за работа Икаруси заради марката, а за сметка на това няколко години подред кърпиха и търкаляха изгнили и разпадащи се О305Г в безобразно състояние. Сега нормални интервали на линиите може и да не видим, но за сметка на това ще се возим само на Шкоди.  :fan:

Та в тази връзка и тогава имаше доста дискусии относно съдбата на Икарусите и сега се замислям, че ако Gräf und Stift например бяха на тяхно място (същия брой, време на експлоатация и т.н.), изобщо нямаше да бъдат толкова коментирани нито тук, нито пък да влязат в полезрението на медиите. :crazy: В крайна сметка след всичко изписано по въпроса, според мен най-важното е да се вземе най-доброто решение за обикновения пътник, а именно да се пускат тролеи в добро състояние и на разумни интервали. В Будапеща например подмяната на Икарусите се случва постепенно и се движат редом с Шкодите. И всички тролеи са в безупречно състояние. Така че ако бройката на Шкодите тук беше напълно достатъчна гореописаното пълноценно обслужване на линиите да се случи на практика, излизането в пенсия и на последния Икарус щеше да е напълно оправдано и обосновано.
 
« Last Edit: 19.03.2021, 00:28:37 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1532
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5053 on: 19.03.2021, 01:25:33 »
Е да купят още ,  а и то до сега всичко е с европейски пари  , така че по добре да се усвояват парите че иначе харти сват на вятъра.  Примерно град Рига някъде пишеше са купили с европейски пари 150 тролейбуса. Е не са по глупави от нас  :D  :neznam:

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5054 on: 19.03.2021, 08:49:06 »
Ако ще се оставят Икаруси, няма да е лошо да се увеличат колите по някои линии - например ТБ6 и ТБ7. В момента и двете линии са доста нарядко, а преди време във форума имаше идея за удължаване на ТБ6 до Орлов мост. Това няма как да стане без активното участие на няколко Икаруса.
Добре де, нищо не пречи ако решат да учестяват линиите, да се купят още 10 тролея. Не можем да лангъркаме Икарус до безкрай. ;)
« Last Edit: 19.03.2021, 08:50:47 by Chezare »

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5055 on: 19.03.2021, 10:01:46 »
Сега се сещам и за един автобус 2270, в който се наляха пари и го ремонтираха за еталон, даже и електронни табели му сложиха и няма и година може би след това го спряха и бракуваха, просто Малашевци реши, че този модел няма да остане при тях в движение и разкара при първа възможност цялата серия. Именно заради това аз няма да се изненадам ако и тука постъпят така, според мен най-вече заради самата марка няма да оставят в движение заради ПР-а, който върви от много време, че след тази доставка тролеите ще бъдат на 100% нови. Същото беше както казваш и през 2015-та доста читави превозни средства махнаха и оставиха други разпадащи се.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5056 on: 19.03.2021, 12:54:06 »
Преди малко се прибрах от града с 2623 и останах много изненадан. И е тих и няма вибрации, няма резки тласъци, цялостно запазен, въобще останах много изненадан, защото не го очаквах. Като цяло тези основни ремонти в „Левски“ от 2015 г. насам с изключение на 2117, там е особен случай, са най-добрата им продукция в цялостно отношение. Това са вторите ремонти на старите Икарцедеси, 2605, 2702, 2723, 2623, 2922. Не с всички съм пътувал скоро, но за 2902, 2108, 2107, 2609, 2605, 2623 и 2922 почти не мога да кажа лоша дума.
« Last Edit: 19.03.2021, 15:04:41 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5057 on: 19.03.2021, 13:40:07 »
2914 и 2627 вече са в Левски.
Тук или има грешка или виждам в наряда за неделя 2627-6/4-първа смяна

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5058 on: 19.03.2021, 13:57:36 »
Грешка е, често се случва.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5059 on: 19.03.2021, 22:57:09 »
За да не се чудим излишно, реших да се допитам до заместник кмета по транспорт Кристиан Кръстев във фесйбук страницата му по повод дали ще останат икаруси в движение след пускането на новите и получих следният отговор: "Старите излизат изцяло от употреба след диставката на всичките 30. Ще останат само няколко в резерв, които ще бъдат ремонтирани и освежени. Те няма да се използват за ежедневна експлоатация, а само в случай на нужда"
Фен на играта OMSI