Author Topic: A204/304  (Read 105212 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #460 on: 03.03.2018, 11:35:47 »
Спирането на Плиска и Окръжна Болница отнема максимум 2-3 минути и е удобно за много хора. Реалните проблеми са разтеглените разписания и задръстванията, заради които се губи много повече време.  :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3705
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #461 on: 18.03.2018, 01:09:12 »
Откакто удължиха 304 до историческия музей, основната маса пътници намаля. 304 вече трупа закъснения - от бавно каране, с цел пестене на гориво, плюс задръствания, поне по 25 минути. Автобусите, с които сега се обслужва линия 304 са стари, аварират, отвсякъде влиза прах и мръсотия; прозорците не могат да се отварят; непрекъснато се изключва от скорост и се кара по инерция. Затова хората пак разчитат само на 204. Щом дори и почивни дни, при спазено разписание в някои от спокойните часове автобусите на частния превозвач се карат максимално бързо, говорим за успешно концесиониране на линии. Когато договорът изтече, всички ще съжаляват за това, че общината ни губи времето в бавни превозни средства. Икарусите се движеха по-бързо, отколкото автобусите сега! Пътникопотокът от Манастирски ливади е нищожен, спрямо този от Дружба и окръжна болница (отскоро при добавена спирка Mall of Sofia). Ако искат да запазят последния маршрут на 304, трябва още една кола. Като прибавим позлатените гнусни правила на Центъра за градска мобилност, че превозни средства не могат да прекъсват маршрута си при свободен път (да обръщат посоката преди крайна спирка), резултатите са лоши.
████████████████████████ 

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #462 on: 18.03.2018, 11:29:17 »
По-вярно не може да е. 304 редовно го задминава 204, онзи ден го задминаха два даже. И ефекта е нулев, освен че да речем успяваш да седнеш в 304 почти винаги. И на стар МАН вече имах динамично преживяване, така че отново не опира до автобусите, подобно на Конектата на земляне. Трябва разписанието да се затегне много сериозно и да се направи организирано общо диспечериране на двете линии. Има случаи, в които по два 304 стоят на крайна спирка, чакайки разписание, а 204 не е минавал от 20 минути и съответно после става ужас.

Като гледам как общината няма почти нито една истински бърза линия и откровено ме е страх какво ще стане след 2019 г. като 204 се върне в автото. Някой ще каже - поне ще е с дълги автобуси - сигурно, само че ще се разредят автобусите и разписанието ще се разтегне с едни 5 минути с посока, подобно на казуса с 84. Аз лично предпочитам да се тъпча и да стоя прав (което пак е по вина на общината де), пред това да седя спокойно и да се влача с 30 км/ч с часове до мястото, където искам да отида.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3705
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #463 on: 18.03.2018, 15:46:17 »
304 стои да чака интервал от предната кола, защото ако има изпуснат цял курс, това е скандално. Обаче като тръгне по маршрута пак трафика и светофарите нарушават обслужването.
204 да обслужва редовно Борово, без съкращаване на маршрута. Наваксвания да се правят на стадион В.Левски с прехвърляне в следващата кола на пътници и обратен завой в другата посока.
Виртуалните табла и тези по спирките да показват времето до пристигане на първата и последващата я кола по същата линия. Така, ако първата кола е препълнена, а следващата кола е след 4 минути, пътниците няма да се тъпчат и допълнително да бавят вече закъснелия автобус, а ще бъдат превозени нормално със следващия. Имам предвид една линия.
Празник разписанията на трамвай 10 са така направени, че събота 204 минава в минутата на пристигне трамвая на УАСГ, а неделя - 204 идва по разписание една мината след другото превозно средство. Така и по летните, и по зимните разписания. Заради некадърно съставени теоретични разписания, пътниците чакат максимален интервал, заради смяна на две превозни средства. Как искате да намалите автомобилния трафик като вие от ЦГМ отблъсквате хората с вашите недомислици. Непрекъснато усвоявате средства за подобряване транспорта по европейски програми, гълтат ги приближените ви фирми (светофари, електронни табла, камери) и накрая не можете да извършите елементарен мисловен процес как да се подобри положението!
« Last Edit: 18.03.2018, 16:06:48 by tm0 »
████████████████████████ 

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 591
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #464 on: 18.03.2018, 16:18:52 »
Все пак не забравяйте, че най-вероятно идеята за поемане на 304 от 21хх е скорошното закриване на линията. Поредният експериментален срок е от януари до юли, още на 15 юни ще въведат летните разписания и на 1 юли като нищо ще го закрият заради “намален пътникопоток”, който наистина беше насилствено намален.
Иначе броят коли е достатъчен, просто трябва да се затегнат разписанията и независимо с какви Манове се обслужва 304, да се карат бързо и ще има кой да се вози.
« Last Edit: 18.03.2018, 16:20:58 by Whatnow14 »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3705
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #465 on: 18.03.2018, 18:01:04 »
Ако пътувате успоредно на превозно средство на градския транспорт, движещо се по бул. Цветан Лазаров, ще разберете в какво ужасно състояние е пътната настилка. Заради нея се разбиха новите къси тролеи. Автобуси да не се движат в бус лентата по цялото протежение на булеварда, в посока от Димитър Пешев до метростанция Дружба. Да се ползва средна активна лента за движение.
При посока на движение към Димитър Пешев от кръстовището с бул. Копенхаген автобусите да се движат в лява лента до осевата линия, поради опасното състояние на останалите две ленти.
████████████████████████ 

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #466 on: 18.03.2018, 22:04:23 »
Лазаров е наистина опасен, особено след зимата. Пешев както всяка година я изкърпиха по все толкова абсурден начин, но Цветан Лазаров няма тази чест за сега, че и по принцип. Автобусите, каквито и да са те, навлизат в състояние на полуразпад на атома по тая отсечка Пешев-Лазаров.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #467 on: 18.03.2018, 22:07:21 »
А в началото като пуснаха 304 казваха че ще се движат бели манове а сега ....

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #468 on: 18.03.2018, 22:10:20 »
Е, не се ли движиха - движиха се. Какво толкова, не са излъгали, и какви са тия претенции сега?  :devil:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #469 on: 19.03.2018, 10:29:09 »
Какво е положението с концесията на 204? Тя влиза ли в удължителния срок на каратските линии до идване на нови автобуси?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #470 on: 19.03.2018, 12:17:13 »
Предвид че изтече и продължава да се обслужва от Карат-С, да.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: A204/304
« Reply #471 on: 19.03.2018, 14:36:37 »
204 последен бе поет и концесията при него все още не е свършила.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #472 on: 19.03.2018, 14:41:07 »
Или пък е свършила... Не се знае, знае ли се  ;)

  ПРОМЯНА НА ТРАНСПОРТЕН ОПЕРАТОР ЗА АВТОБУСНА ЛИНИЯ №204Валидна от: 01-02-2010
29-01-2010 13:41
ВЪВ ВРЪЗКА СЪС ЗАПОВЕД НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА:

1. СЧИТАНО ОТ 02:00 ЧАСА НА 01.02.2010 СТОЛИЧЕН АВТОТРАНСПОРТ-ЕАД ЩЕ ПРЕУСТАНОВИ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА НА ОСНОВНА АВТОБУСНА ЛИНИЯ 204 ОТ ТРАНСПОРТНАТА СХЕМА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА.

2. СЧИТАНО ОТ 04:00 ЧАСА НА 01.02.2010 КАРАТ-С АД ЩЕ ИЗВЪРШВА ОТ СВОЕ ИМЕ ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ ПО ОСНОВНА АВТОБУСНА ЛИНИЯ 204 ОТ ТРАНСПОРТНАТА СХЕМА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА СЪГЛАСНО УСЛОВИЯТА НА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР СЪС СТОЛИЧНА ОБЩИНА.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: A204/304
« Reply #473 on: 19.03.2018, 16:17:30 »
Да, прав си. Изтече на 01-ви февруари 2018 г. Мислех, че е до 2019-та февруари.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2855
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #474 on: 22.02.2019, 09:19:59 »
Онзи ден се возих на А304 и се сетих за всичко, което бяхте писали във форума. Качих се около 10:30 часа от Орлов мост и трябваше да стигна до околовръстното. Таблото на спирката показваше А204 след 8 мин и А304 след 6 мин, а в действителност дойдоха заедно, като А204 беше пръв. В общата част от маршрута А204 дръпна сериозно, а оранжевият МАН се движеше с прилична скорост, но в никакъв случай бързо, и почти не усетих разлика от пропускането на спирки. Отделно шофьорът говореше на висок глас, вероятно с титуляра на автобуса, и обясняваше каква кочина бил и колко трябвало да чисти и да долива антифриз.

Бяхме не повече от 10 души през цялото времето като от Орлов се качихме двама души и нямаше качващи се чак до спирката при бул. "Гоце Делчев" (т.е. потенциални пътници на А64). Силно се надявам в час пик да има повече хора, защото е удобна линията и ще е хубаво да остане, но не знам дали пробегът, който в момента се прави между 10 и 16 часа, не трябва да се концентрира в пиковите часове, т.е. да са 7 или 8 коли с работно време между 6:30 и 10:00 часа и 16:30 и 20:00 часа.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #475 on: 12.03.2019, 22:58:27 »
Онзи ден се возих на А304 и се сетих за всичко, което бяхте писали във форума. Качих се около 10:30 часа от Орлов мост и трябваше да стигна до околовръстното. Таблото на спирката показваше А204 след 8 мин и А304 след 6 мин, а в действителност дойдоха заедно, като А204 беше пръв. В общата част от маршрута А204 дръпна сериозно, а оранжевият МАН се движеше с прилична скорост, но в никакъв случай бързо, и почти не усетих разлика от пропускането на спирки. Отделно шофьорът говореше на висок глас, вероятно с титуляра на автобуса, и обясняваше каква кочина бил и колко трябвало да чисти и да долива антифриз.

Бяхме не повече от 10 души през цялото времето като от Орлов се качихме двама души и нямаше качващи се чак до спирката при бул. "Гоце Делчев" (т.е. потенциални пътници на А64). Силно се надявам в час пик да има повече хора, защото е удобна линията и ще е хубаво да остане, но не знам дали пробегът, който в момента се прави между 10 и 16 часа, не трябва да се концентрира в пиковите часове, т.е. да са 7 или 8 коли с работно време между 6:30 и 10:00 часа и 16:30 и 20:00 часа.
То не беше ли така първоначално? Тъй като имаше хора, които изразиха желание да ползват 304 по цял ден се получи ситуация на която ти си свидетел. Плюс това мисля, че мановете, дори и да са големи са неподходящи за тази линия. Защото са тромави, а автобуси, като о345 и conecto биха били по-добри. Едно заради мощност на двигателите, което и ще компенсира и бавното движение на 304 и ще го направи конкурентен на 204. Аз обаче имам чувството, че след като 204 се върне в СА ще има сериозно разреждане на 304, ако не и пълното му ликвидиране.
« Last Edit: 12.03.2019, 23:01:38 by Pesho1991 »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #476 on: 12.03.2019, 23:12:13 »
Старите МАН не са по-тромави от Конекто. Просто си има разписания и горивни норми, които трябва да се спазват.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #477 on: 12.03.2019, 23:38:22 »
Според мен от тия старите най-много дърпат зелените О 345 Г. Те са с 5 скорости и имат кикдаун, а Конектото и старите МАН-ове са с 4 и доколкото знам го нямат това с кикдауна. Усеща се как тия зелените дърпат най-много, като че ли са най-хубави те. Но така или иначе и 3-те много остаряха вече и са си загубили част от качествата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #478 on: 13.03.2019, 09:34:00 »
Най-смислено е 204 да остане със същия брой коли, но съчленени и затегнато разписание при връщането му в Дружба. Така 304 на практика се обезмисля - в задръстванията се губи много повече време от спестеното от пропускането на спирки. :rolleyes:
« Last Edit: 13.03.2019, 11:02:03 by V.Peichev »

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #479 on: 13.03.2019, 12:57:51 »
Старите МАН не са по-тромави от Конекто. Просто си има разписания и горивни норми, които трябва да се спазват.
Предполагам си прав, но това ми е наблюдение от ползването на 280. Като стигнат до Яворов, мановете се задъхват, а конектото се катери по-добре. Разбира се, когато пуснат о345 по 76(рядко, но се случва) се усеща голяма разлика както Иво каза.