Author Topic: Новини от София  (Read 655332 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5400 on: 19.02.2021, 09:13:28 »
Вероятно някои от вас знаят, че бях един от кандидатите за СД на Столичен електротранспорт ЕАД.
Бях допуснат да представя своя Бизнес програма, като я представям пред вас за да има прозрачност и да добиете впечатление какво съм предложил. Моята лична мотивация беше да се внесе европейски модел на управление и прозрачност, да създам среда за предлагане на качествен продукт, внедряване на иновации и насърчаването им, безопасност за служителите и пътниците. Акцент в програмата съм поставил на 5 лични приоритета:
1. Реконструкция на трамвайно депо Банишора и тролейбусно Надежда, създавайки единен деповски комплекс по всички стандарти за безосност, функционалност и енергийна ефективност. Финансиране на 100% от проекта може да се получи по Механизма за възстановяване и устойчивост.
2. Закупуване на нови 40-метрови трамваи, които да поемат обслужването на линии 5 и 7.
3. Внедряване на системи за управление на човешките ресурси, управление и планиране на процесите, управление на доставките. Нито една такава не функционира в дружеството. Предложените на кандидатите материали (ГФО, 6 и 9 месечни отчети) са пълни с грешки от всякакво естество (вкл. абсурдни цени на км пробег) именно защото няма изградени подобни системи. За ваше сведение в доклада за първото шестмесечие на 2020 г. имаше 11 страници, описващи направените заварки по релсовия път.
4. Внедряване на осигурителни системи по трасетата и в трамваите, които да предотвратяват инциденти, като този миналата година по Искърско шосе или катастрофи на прелезите.
5. Създаване на музей на градския транспорт.

Съвсем не считам, че програмата ми е изчерпателна. Това е моето виждане за развитието на предприятието, описано по правилата и очакванията за една програма. Пожелавам успех на избраното ръководство.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5401 on: 19.02.2021, 16:03:50 »
Предполагам не си изненадан. Не е като да не си знаел какъв ще е крайния резултат.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9159
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5402 on: 19.02.2021, 16:40:00 »
Като се вземе предвид какво е свършено до тук - едва ли ще има някакъв успех . За пореден път се показа, че е важно наши хора да се намърдат . Жалко .

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5403 on: 20.02.2021, 23:37:25 »
Вероятно някои от вас знаят, че бях един от кандидатите за СД на Столичен електротранспорт ЕАД.
Бях допуснат да представя своя Бизнес програма, като я представям пред вас за да има прозрачност и да добиете впечатление какво съм предложил. Моята лична мотивация беше да се внесе европейски модел на управление и прозрачност, да създам среда за предлагане на качествен продукт, внедряване на иновации и насърчаването им, безопасност за служителите и пътниците.....
Прегледах голяма част от програмата ти - имаш огромно БРАВО от мен! Идеите ти са отлични, но е ясно, че не са те класирали, за да не развалиш статуквото.

Риторичен въпрос - останалите кандидати представили ли са подобни концепции и къде могат да се прочетат? Тъй като класираните на първо място и в момента вземат същите / подобни длъжности, има ли доказателство, че не са използвали административната машина, за да подготвят кандидатурите си?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6579
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5404 on: 20.02.2021, 23:56:21 »
1) Представили са.
2) Никъде.

Участниците в комисията по оценяване дори подписват декларация за конфиденциалност. Единствено ако самите кандидати пожелаят. Все пак живеем на изток от Белград, а не на запад от него. Но си априори прав, че хората от системата са значително по-подготвени, защото имат много вътрешна информация. На външните кандидати им дават справка от 11 страници за заварки.
« Last Edit: 20.02.2021, 23:57:53 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5405 on: 21.02.2021, 00:22:52 »
Благодаря ти - много ми е интересно на базата на какви идеи, по възможност нови, а не предъвквани, избраните кандидате са получили съответните оценки. При 5.75 и 5.50, транспортът трябва да цъфти, а най-големият проблем да са лейките с вода до първа врата  :crazy:

Колко безумно ще е да се ограничи периодът от време, през който човек може да участва в СД?

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5406 on: 22.02.2021, 09:18:26 »
...

Колко безумно ще е да се ограничи периодът от време, през който човек може да участва в СД?
Благодаря на всички за подкрепата.

Според мен не броят мандати е проблем за доброто управление, а изборът на качествени лидери. Изборът се състои от две компоненти. Първата е наличието на достатъчно подготвени хора, които да се кандидатстват. Второто са критериите за подбор. Ако искаме промяна трябва да подготвим себе си достатъчно добре, така че или да покриваме очакваните критерии или обосновано да аргументираме защо сме против тях. А възможности винаги има.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 874
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5407 on: 22.02.2021, 22:55:07 »
@ maniak Мога само да ти кажа, че няма за какво да съжаляваш! Щеше да срещаш ежедневно шуробаджанащина, пълна некадърност, некомпетентност и незаинтересованост, привички, останали от миналия строй и изобщо всичко, което да те накара да съжаляваш, че си там. Може би щеше да е добре да има повече хора с иновативно мислене, хъс и работещи в интерес на гражданите в общинските предприятия, но такива просто няма как да виреят там, тъй като това се посреща с пълен отпор от останалите - те искат да си живеят в канцелариите от 80те години на 20ти век, в които все още се пуши и всичко да си върви, както е било тогава :) :) :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4124
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5408 on: 22.02.2021, 23:06:17 »
По-жалкото е, че се имитира действителност, която не съществува!
Затова нивата на фалшивост са стигнали до висотите от края на 80-те. Действителността няма никаква допирателна с документацията!
Всичко е представление, което не води до Оскар-и, а отвращава от бъдещи успехи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
    • View Profile
    • Email
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5410 on: 28.02.2021, 19:15:54 »
Българинът е изключително комплексиран. Познавам хора, които не са от София, но живеят и работят в София. Въпреки, че живеят заедно в едно жилище, работят на едно и също работно място, има директен автобус от тях до работата, всеки от тях си пътува сам с колата си до работата и обратно. Това трябва да е достатъчно показно и съотносително към горната статия.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5411 on: 01.03.2021, 07:40:41 »
Докато градския транспорт в София на местно ниво е това, което е БДЖ на национално, хората ще търсят алтернатива. Когато транспорта стане редовен, бърз и чист, тогава може да се мисли за някаква алтернатива

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 874
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5412 on: 01.03.2021, 21:01:28 »
Да не забравяме, че и пандемията оказа своята роля тук. Хората бяха доста наплашени (основателно или не - това е друга тема) и някои, които пътуваха с ГТ, се пренасочиха към колите си.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14025
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5413 on: 01.03.2021, 21:14:56 »
Докато градския транспорт в София на местно ниво е това, което е БДЖ на национално, хората ще търсят алтернатива. Когато транспорта стане редовен, бърз и чист, тогава може да се мисли за някаква алтернатива

Цялата система в държавата трябва да е навързана. За да слезнат хората от колите трябва и добър ГТ в градовете, добър редовен довозващ транспорт до БДЖ от по-отдалечените места. То хубаво някой ако пътува от София до Копривщица ще се качи в хубавото метро, после в Сименса на БДЖ, но ако от гарата в Копривщица до града няма добър транспорт до града за тези 13 километра ще се качи на колата, независимо от хубавото метро и хубавите Сименси. За това няма как само 3 метролинии сами по себе си, или сега като купят примерно 20 луксозни мотриси на БДЖ да оправят работата. Всичко трябва да е навързано в една система.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5414 on: 01.03.2021, 21:25:46 »
Естествено, че хората в един или друг момент ще ползват личен превоз. За първи път от не знам от кога съм напълно съгласен с Иво - транспортът трябва да бъде по един или друг начин третиран като обща система, единен организъм в държавата, и съответно по райони и градове. Купища са причините хората да ползват масово автомобили дори за всекидневните си нужни, и повечето от тези причини са основателни - при цялата ми теоретична подкрепа в полза на градския транспорт. Иначе личният транспорт поне за мен е изключително важен, но смисълът му е за уикенда, за почивка, за ваканция - за моментите, в които искаш да отидеш където си пожелаеш когато си пожелаеш, и това му е ценното, за рутинните маршрути в голямата част от нормалния свят има обществен транспорт, който върши тази работа поне толкова добре. У нас - не.
Аз ползвам градски транспорт 1. когато имам време, 2. когато ме устройва като начин за достигане от едно място до друго и 3. когато излизам с намерението да употребявам алкохол в някакъв момент от "пътуването" - във всички останали случаи ползвам автомобил и няма сила, която да ме накара да променя тази си позиция по въпроса, докато транспортът не се превърне поне в подобие на транспорт в цивилизован град. Единственото подобрение в тази насока лично за мен идва не от СО и всички черва, пардон, подопечни дружества на СО, а от Spark - понеже ненавиждам такситата в София (днес в 14:30 за пореден път един го гледах как криволичи пред мен и като се изравних ми се накъдри косата - мъртво пиян на мотика, захапал цигара, дето щеше да му падне от устата, опрян на прозореца си, че да не му падне главата...) и ако имам някакъв избор ги избягвам, в много случаи ползвам именно Spark, ако нямам къде да паркирам автомобила си, или примерно на отиване при излизане вечер.
« Last Edit: 01.03.2021, 21:31:41 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11912
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5415 on: 01.03.2021, 21:56:28 »
Ежедневното ходене на работа с личен автомобил е огромна глупост, която никога няма да разбера, даже ми е трудно да повярвам, че има чак такива готованци, на които обществения транспорт до работата да им е под носа и въпреки това да пътуват с колите си.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5416 on: 01.03.2021, 22:07:06 »
Наричането на тези, които ходят на работа с личен автомобил "готованци", просто защото ходят на работа с личен автомобил, е великолепен пример за Вълкочервенково време, Сталинистка справедливост и други подобни напредничави периоди от историята на различни държави - не се заяждам, факт е. Като се замислим, в Концлагерите този проблем е бил решен по блестящ начин - живееш където работиш, и всичко ти е осигурено, даже като се споминеш (от естествена смърт, разбира се!!!), няма разходи за репатрация на останките...
« Last Edit: 01.03.2021, 22:31:25 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 203
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5417 on: 01.03.2021, 23:09:51 »
Докато градския транспорт в София на местно ниво е това, което е БДЖ на национално, хората ще търсят алтернатива. Когато транспорта стане редовен, бърз и чист, тогава може да се мисли за някаква алтернатива

Цялата система в държавата трябва да е навързана. За да слезнат хората от колите трябва и добър ГТ в градовете, добър редовен довозващ транспорт до БДЖ от по-отдалечените места. То хубаво някой ако пътува от София до Копривщица ще се качи в хубавото метро, после в Сименса на БДЖ, но ако от гарата в Копривщица до града няма добър транспорт до града за тези 13 километра ще се качи на колата, независимо от хубавото метро и хубавите Сименси. За това няма как само 3 метролинии сами по себе си, или сега като купят примерно 20 луксозни мотриси на БДЖ да оправят работата. Всичко трябва да е навързано в една система.
Ако позволиш няколко леки поправки ...
1. Метрото ти върши работа само в половината случаи, защото значителна част от влаковете за Копривщица са през София - Север и много хора (вкл. и аз) предпочитат, вместо да се прекачват на МС Сердика, да ползват макар и по-бавния автобус.
2. Горе долу същото е съотношението и на Сименсите спрямо обичайните състави от локомотив+1 вагонче (което също не може да мине за ОК нито като хигиена, нито като удобства).
3. И накрая май ще излезе, че транспорта от Гара Коприщица до града (междувпрочем километрите не са 13, а са 8 и малко) ти е най-малкия проблем.

Въобще не коментирам способностите на НКЖИ, които за пореден път ще се опитат да се докажат като една от най-лошо организираните инфраструктурни оператори в Европа. Ако съдим по разписанието на БДЖ (докъдето се зарежда разбира се) тоя ремонт ще влезе в категория "безгранични" и може да отиде и в 2022, а дотогава прекачванията ще отказват все повече хора от цялата тази поредица.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5418 on: 02.03.2021, 03:50:08 »
Наричането на тези, които ходят на работа с личен автомобил "готованци", просто защото ходят на работа с личен автомобил, е великолепен пример за Вълкочервенково време, Сталинистка справедливост и други подобни напредничави периоди от историята на различни държави - не се заяждам, факт е. Като се замислим, в Концлагерите този проблем е бил решен по блестящ начин - живееш където работиш, и всичко ти е осигурено, даже като се споминеш (от естествена смърт, разбира се!!!), няма разходи за репатрация на останките...
При нашия ориенталски и парвенювски манталитет, че присъства елементът глезотия, присъства.....Що във Виена могат депутатите и министрите да ходят на работа с градския? В една от най-автомобилните държави, с един от най-евтиния бензин, паркирането в централните части на големите градове е толкова скъпо, че дори и тези с паралийски позиции просто са принудени да не ходят с колите на работа. Смятай 21 работни дни по 50 долара за какъв масраф става въпрос, само за паркинг. Ако и в София стане нещо такова, но разбира се приведат транспорта в нормален вид и развият буферното паркиране, ще видиш как всичко ще си дойде на мястото. Проблемът е, че не искат, не само за да не си развалят рахатлъка....то са продажби на нови коли и бракми втора употреба, гуми, части, сервизи, застраховки, паркиране....колко са лапандурите по веригата? Като начало могат да възстановят безплатното пътуване на ученици, студенти, пенсионери, а милиционерите и депутатите не са толкова бедни, че да не могат да си плащат. В милицията не само милиционерите на първа линия пътуват гратис, но и секретарки, чистачки, какичките, които ви снимат за паспорти.....Вече не само в Талин и в Люксембург транспортът е безплатен, има и други, по-малко известни градове, които са така....При мен в компания, обслужваща крайградски маршрути до над 100 километра и с много буферни паркинги, децата до 12 години се возят безплатно.....А в София какво - бюджет като във Виена, а транспорт като в Сараево, Тирана, Прищина.......
« Last Edit: 02.03.2021, 03:55:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14928
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5419 on: 02.03.2021, 09:48:26 »
бюджет като във Виена
Как изобщо можа да си помислиш подобна глупост? Бюджет на Виена 2020 - 16.2 милиарда евро, в София - някакъв си милиард.
Източник: https://m.facebook.com/watch/?v=411968179684322&_rdr

Теб явно те бие някакъв як пролетарски популизъм. Показните кадри с депутати, министри и президенти, въртящи педалите, са за консумация от първосигналния електорат. В края на краищата не само нашият Бащица (да се свети джипката му!) е популист. Дали министърът, въртящ педалите, прави икономия от държавния бюджет, след като ангажира тройно повече хора за охрана на маршрута на велосипеда му, отколкото ако е с брониран Мерседес? Имам познати, живеещи в ЕПК блока на Георги Първанов в Красна поляна и получили усещането за затвор, докато най-сетне го убедят да се премести в резиденцията. Няколко пъти бяхме на плаж и се придвижвахме между Приморско и Созопол с тогавашния председател на парламента (чичо на съдружника ми) и съм наясно с изпитанията на охраната му.

Освен това ученици, студенти и пенсионери НИКОГА не са пътували безплатно в София. При соца имаше намаление за МГТ само за карти за 1 и 3 линии, а за БДЖ-то - 3 отивания и връщания за учебна година с 30% намаление.

Макар и много тромаво, в софийския транспорт навлязоха някои изгодно финансово документи - еднодневна, месечна и годишна карта. Сега е време за решителната стъпка към повременен билет за 30 и 90 минути. Твърденията, че безплатният транспорт ще реши проблемите, са напълно несъстоятелни - почти през цялата 2020 транспортът без метрото беше практически безплатен и чудо не се случи.
« Last Edit: 02.03.2021, 10:21:42 by blagun »