Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 85341 times)

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #420 on: 19.03.2021, 18:13:57 »
Решение винаги има, има ли желание. Предишният управител е правил опити за елиминиране на нелегалните таксита, отнемащи пътници по линия 108. За съжаление нито една институция не е съдействала, въпреки че се касае за 6-7 автомобила, отделно заснети от камери покрай спирка ''Автогара''. Същите застават и на спирка ''Орфей 2'', така че не е нещо непосилно за решаване!
Голям пропуск е наистина оповестяването на разписанието. До известна степен недобросъвестните граждани също влият. От друга страна спирките са неугледни, а публикуваното в страницата на дружеството разписание е неразбираемо - по-скоро е графикът, по който се водят ватманите, тъй като периодично една мотриса обслужва и двете линии. При положение, че се касае за около 25 спирки не е сложно да се изработи някаква табела с точен час на потегляне.
Преди време в делник линия 108 се обслужваше с две мотриси през 10 минути, а линия 308 бе на 30 минути. За съжаление, ако тръгнеш по трасето много трудно можеш да срещнеш тролейбус. Примитивното мислене на хасковлии пречи за някаква концепция и развитие на ТТ, а да загубиш нещо перспективно би било безумие.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 407
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #421 on: 19.03.2021, 18:47:26 »
Примитивното мислене на хасковлии пречи за някаква концепция и развитие на ТТ, а да загубиш нещо перспективно би било безумие.

За съжаление такова мислене касае и други градове (например Стара Загора), което позволи на лесната пропаганда да затвърди техните убеждения. Пропусна се шанса да се развива и раширява контактната тролейбусна мрежа, защото като се дръпне чертата за 20 години напред, по-изгодно и по-надеждно ще бъде да се експлоатира тролейбус, вместо електробус.
ДАК-овете, незабравими!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14025
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #422 on: 19.03.2021, 21:59:24 »
Ами 2 тролейбуса през седмицата и 1 уиикендите няма как да очакват денонощно да се пръска по шевовете от народ. Особено като не знаят пътниците кога ще дойде. 10 мин. е добър интервал ако могат да го поддържат целодневно като дойдат новте тролеи, ще видите как и пътници ще се намерят тогава. Все пак доста сериозна инвестиция, за ККМ, ТИС-ове, гараж а да се ползват само 3 тролея...

Друго, че може общината да помисли даси плати да разработят някакво мобилно приложение за тролеите, който всеки Хасковлия като си качи на телефона ще знае къде са тролеите и след колко време ще дойде на неговата спирка и за коя дестинация. Дори може да се помисли да се плаща през приложението.

А въобще има/ше ли нощни коли преди пандемията? Примерно ако си излезнал по центъра на заведение след 22-23.00 часа има ли тролей с който да се прибере човек ако живее по накрая на града? Предполагам че по СОЦ. време и през 90-те са били доста начесто тролеите.
« Last Edit: 19.03.2021, 22:02:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #423 on: 19.03.2021, 22:54:23 »
Тролеите ги пуснаха 91ва. Тогава имаше 4 линии- познатите 108 308 и 408, имаше и линия 108а, която вървеше обратно по часовниковата стрелка. Не знам защо не пуснат примерно нови линии, а тези старите не останат в историята. Примерно и от двата края на даден булевард да върви една и съща линия както е в нормалните градове. Примерно линията х да върви от ЗММ през автогара и център до кръговото на Орфей и обратно, линия у, която да върви примерно от ЗММ през АГО и Орфей пак до кръговото на Орфей и да измислят дадена линия, която да свързва Орфей с центъра както есега 108. Или в най- добрия случай да разширят контактната мрежа до други точки на града и с добра реклама мисля, че дружеството ще си стъпи на крака. Уви от нас нищо не зависи :( :(

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #424 on: 19.03.2021, 23:28:50 »
@alex5678, всъщност имаше нещо подобно в първите години (стартът е през 1990 г.), тогава за кратко вървеше линия 208, която покриваше точно описания от теб маршрут ЗММ - Автогара - Надлез Орфей (не знам защо всички наричат това кръгово, нито организацията на движение е такава, нито съоръжението е подобно - по-скоро е пътен възел или надлез) и обратно. Проблемът при надлезът е, че КК е нарушена, дори липсват част от жиците.

@Ivo, говориш за съвременности в изостанал град... Те не могат да си оптимизират работата, за да потръгне, а ти говориш за нововъведения. Ако не се бъркам последния курс е около 21:00 часа, оттам-насетне е наистина неперспективно, защото и дотогава няма живец в града. Да не говорим, че липсва синхронизация - навремето тролеите не изчакваха пристигащите влакове и буквално за 5 минути се разминаваха, е това ако не е несъобразителност?

@klutsohor, заралии поне се възползваха от оперативните програми, защото Хасково бе отрязан по политическа линия, въпреки желанието на по-предходния кмет за разширение на мрежата към кв. Болярово, проект замислян от години. В Стара Загора очевадно има какво да се желае - покрай пандемията линия 1 напрактика не работи, линия 26 също е поорязана. Съществуват перспективи, но не се работи в тази насока - възстановяване на мрежата към жп гара/болница Берое; разширение по бул. Крайречен и бул. Славянски към парк Артилерийски, дори към кв. ''Зора''...

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 407
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #425 on: 20.03.2021, 11:08:57 »
@klutsohor, заралии поне се възползваха от оперативните програми, защото Хасково бе отрязан по политическа линия, въпреки желанието на по-предходния кмет за разширение на мрежата към кв. Болярово, проект замислян от години. В Стара Загора очевадно има какво да се желае - покрай пандемията линия 1 напрактика не работи, линия 26 също е поорязана. Съществуват перспективи, но не се работи в тази насока - възстановяване на мрежата към жп гара/болница Берое; разширение по бул. Крайречен и бул. Славянски към парк Артилерийски, дори към кв. ''Зора''...

Още навремето, когато строиха 1-цата тролейбусна линия ми говориха, че тролея е трябвало да влиза в големия Железник, който остана недостроен по план, но засега до там. В началото и двата тролейбуса 1 и 36 пътуваха претъпкани, като правиха проби в събота и неделя първо с 1-ца, а после с 36. С течение на времето 1-цата започна да се губи и тотално изчезна от транспортната схема на града. И да добавя, че тя по-често минаваше направо по ул. Ген. Гурко и ул. Ангел Кънчев, за да избегне многото стрелки и кръстовки в завоя в кръстовището на бул. Св. Патриарх Евтимий и бул. Цар Симеон Велики. 26 нямаше, защото нямаше КМ за десен завой от ул. Ген. Гурко към бул. Св. Патриарх Евтимий до 2006 г., понеже тогава мрежата продължаваше направо по ул. Ген. Гурко. Реално само 2 и 36 бяха тролейбусните линии на практика, защото 28 беше на 1 час, а тук там пускаха и 35, и двете линии с по 1 тролей.

В предизборна кампания арх. Иван Иванов казваше, че бъдещето е на тролейбусния транспорт и ще разчита повече на него и, че предстои да се построи по ул. Кап. Петко войвода, като за една година ще стане (вероятно на юг от Билла до детската градина, защото на север пътя го нямаше), а д-р Евгений Желев (R.I.P.) обещаваше разкриване на тролейбусна линия до Студентски град и пълноценно използване на тролейбусната мрежа до СБА и ЖП гара. Първия загуби изборите с малко, а втория не удължи линията до ВУЗ-а с мотива, че е невъзможна задача заради пътя (интересно защо след това се пояснява).

Към настоящия момент веднага може да започне да се разширява КМ от кв. Самара 3 по ул. Ген. Столетов, покрай Окръжна болница до бул. Цар Симеон Велики, както и до кв. Зора, защото габарита на пътя го позволява. За да се удължи до Тракийския университет, както и от кв. Три чучура север по ул. Кап. Петко войвода, бул. Славянски и ул. Хаджи Дим. Асенов до ул. Герасим Папазчев, трябва да се разширят и пътните участъци по трасето.
« Last Edit: 21.03.2021, 20:05:03 by klutsohor »
ДАК-овете, незабравими!

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #426 on: 20.03.2021, 15:33:51 »
Бъдещето на Тр. Транспорт в Хасково е все още неизвестно.Доставянето на новите Шкоди не решават проблема.Съществуващата КМ се нуждае от ремонт,Тис1 и 2 също,а доизграждане на нова КМ с общински средства е невъзможно.Най-големия проблем е,че няма пътници.Особено сега .Доставката на електробуси и автобуси може да запази дейноста на фирмата.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #427 on: 20.03.2021, 15:54:53 »
Друго, че може общината да помисли даси плати да разработят някакво мобилно приложение за тролеите, който всеки Хасковлия като си качи на телефона ще знае къде са тролеите и след колко време ще дойде на неговата спирка и за коя дестинация. Дори може да се помисли да се плаща през приложението.

Този път донякъде съм съгласен с мнението на Ivo, но с разликата, че общината най-малко трябва да мисли за безконтактни плащания точно в този момент. Добра идея е да леко да си обновят сайта, качвайки разбираеми разписания + интеграция със социални медии. След което, поставяне на разписания на всяка спирка с часовете на преминаване - дори на ламиниран лист А4 като за начало; и стриктно спазване на разписанията, разбира се. Първите 6 месеца ще са трудни, но това е едно добро начало и нещата ще потръгнат. Този вариант изисква повече планиране, малко труд и организация, а не толкова финанси. А ако си направят правилно сметката, не би било лоша идея дори да намалят цените на билетите и картите, за да привлекат повече пътници.

Проблемът с такситата по спирките може да бъде решен точно за 1 седмица - т.е. или не искат, или не могат. И в двата случая, при желание от общината, проблемът може да се реши много бързо и с помощ от София.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #428 on: 21.03.2021, 12:27:12 »
Честито на Хасково!  :fan: Снимки: Ибис техници - София.




Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #429 on: 22.03.2021, 00:09:12 »
Ако някой от ТТ следи темата е добре да повдигне пред Общината въпроса за състоянието на пътната настилка по трасето на КМ. Абсолютно наложително е да се направят поне кърпежи, за да не се съсипят мотрисите, макар и да не са нови, а покрай това ще имат полза и останалите участници в движението!

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 959
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #430 on: 22.03.2021, 13:03:46 »
От вторник четирите чешки тролея са на линия. Последната кола идва до края на седмицата. Пилзенските машини ще ги ползват на дизел и водачите ще ползват автоматичните сопи и няма да слизат да закачат. Ще имат съоръжение, което да захваща сопите с удължението на едната линия.
« Last Edit: 22.03.2021, 13:14:23 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 407
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #431 on: 22.03.2021, 20:29:11 »
Няколко поста по-назад в темата питах нещо, което веднъж бях чул преди повече от 20 години, гледайки новините по ТВ Рекординг. Казаха, че ще се мисли за удължаване на тролейбусната линия до кв. Куба. И дали са имали предвид за продължение на КМ от надлез Орфей по нов път през вилната зона до северните части на квартала или е било замисляно нещо друго?
ДАК-овете, незабравими!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6579
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #432 on: 22.03.2021, 21:16:04 »
По вероятно - по ул. Дунав и ул. Кирил и Методий. Така ще е по-лесно да се подсигури захранване от ТИС-а. Ако се реализира по този вариант, захранване може да се осигури теоретично освен към Куба и към Кенана и жк Любен Каравелов.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #433 on: 22.03.2021, 21:22:22 »
Някой с информация за това:

http://savet.haskovo.bg/article/5713/reshenie-188-ot-25092020-g

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 874
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #434 on: 22.03.2021, 21:28:17 »
Не съм запознат с града и маршрутите, но толкова ли е дълго въпросното удължаване без мрежа? Не е ли по-рентабилно да се доизгради ККМ до въпросната точка?

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #435 on: 22.03.2021, 21:29:27 »
Няколко поста по-назад в темата питах нещо, което веднъж бях чул преди повече от 20 години, гледайки новините по ТВ Рекординг. Казаха, че ще се мисли за удължаване на тролейбусната линия до кв. Куба. И дали са имали предвид за продължение на КМ от надлез Орфей по нов път през вилната зона до северните части на квартала или е било замисляно нещо друго?
По-скоро може да са имали предвид, че ново трасе ще преминава през кв. Куба по ул. Дунав. Самата ул. Св. св. Кирил и Методий не позволява като габарит да се създаде ново трасе, а и самият квартал няма особен пътникопоток - показател е Линия 5.

Според управителя на дружеството А. Манджуков предстои актуализация, с цел улесняване на гражданите. Маршрутът вече бил удължен с 400 м. след обръщалото на ЗММ и била разкрита нова спирка - магазин Praktis. Според заместник кметът Д. Тенев: ''В удължената отсечка, тролейбусът ще върви на дизел, след ''Технополис'' отново ще е на ток.''



Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6579
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #436 on: 22.03.2021, 21:34:27 »
Приблизителният обхват на захранване на контактна мрежа от съществуващия ТИС 1 след модернизация и подмяна на прекъсвачите му е съгласно прикачения файл. Тоест - по улиците вътре в обхвата може да се изгражда ККМ ако това е наложително. Подобен обхват на контактната мрежа дава възможност да се обслужва целия град от тролейбуси, стига да са оборудвани с алтернативно придвижване (за предпочитане, съгласно съвременните тенденции - на водород). Ще са необходими около 30 тролейбуса  + предстоящите за доставка 5 електробуса. При такова развитие, ТИС 2 отново трябва да бъде включен (при ЗММ) за захранване на депото и мрежата по бул. Съединение.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 407
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #437 on: 22.03.2021, 21:36:01 »
По вероятно - по ул. Дунав и ул. Кирил и Методий. Така ще е по-лесно да се подсигури захранване от ТИС-а.

Да. Но предположих, че може да е било замисляно продължение на трасето по бул. Васил Левски след надлеза, защото се виждат и поставени тролейбусни стълбове на това място: https://earth.app.goo.gl/3uSxTe
ДАК-овете, незабравими!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6579
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #438 on: 22.03.2021, 21:44:07 »
Вероятно и това, което си показал - по недостроеното околовръстно - то обхожда от север Куба, Любен Каравелов и Бадема и излиза на пътя за Болярово.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xtreme2000

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #439 on: 22.03.2021, 21:55:05 »
Вероятно и това, което си показал - по недостроеното околовръстно - то обхожда от север Куба, Любен Каравелов и Бадема и излиза на пътя за Болярово.
Скъп и вече невъзможен проект, защото имотите са застроени, след като вилна зона Куба стана също квартал. Да не говорим, че ул. Дунав между бул. Раковски и ул. Св. Св. Кирил и Методий бе несполучливо разширена.  Ако изобщо имат желание разширение на КК е възможно по булевардите България, Освобождение, Васил Левски и Илинден.
По-паметливите сигурно знаят, че едното ухо на надлез Орфей не съществуваше и бе изградено за пускането на ТТ.