Author Topic: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)  (Read 148216 times)

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2203
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #780 on: 25.04.2021, 12:36:54 »
2821 на проби до Люлин.

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #781 on: 27.04.2021, 00:20:59 »
Първи положителни впечатления возейки се няколко пъти в новодошлите Шкоди: удобни седалки, тих режим на работа (това няма да е така след няколко години експлоатация през столичните дупки), климатика работи незвисимо от температурите навън (при старите не се включва ако вътре и навън температурата е под определени градуси), хубав салон, бързо набират.
Няколко минуса - вратите се отварят навътре и бях свидетел как пътник беше застанал близко до вратата (около половин метър до втора врата) и два пъти не пожела да се затвори, при някои не знам дали не може или шофьора не беше намалил уредбата, но ейй богу ми този пич с маските през слушалките го чувах и исках да скоча в движение.
Също забелязах, че на новите Шкоди прътовете и станоците са с една идея по-тънки от предходните.

Като всяко нещо имат и +, и -, а само времето ще покаже кое е в повече.  :D

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11929
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #782 on: 27.04.2021, 07:04:01 »
Според мненията на водачи качили се на новите 27 Tr те са значителна крачка напред и от тяхна гледна точка. Имат по-голямо тегло върху задния мост и не боксуват, за разлика от 27 Tr от 2014 г., при които това е отявлен проблем. Вървят много леко и плавно на батерия, няма мъчене, няма зор, както с дизеловите генератори и спират по-добре от и без това достатъчно осакатените спирачки на старите 27 Tr с масово поставените им евтини турски боклукчиви накладки.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1537
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #783 on: 27.04.2021, 11:58:11 »
То и на тези ще турят после менте части.  :D :D

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3625
  • TM 303
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #784 on: 27.04.2021, 23:29:28 »
За жалост две от посочените предимства на новите бързо-бързо ще заминат с родната поддръжка - спирането ще се промени с първата смяна на накладки, а по-малкото буксуване поне наполовина ще се върне на положение като при стария модел след смяна на гумите с "нови" регенерирани, на които, разбира се, се предписва същия пробег, както и за наистина нови гуми... Между другото, по-голямото тегло върху задния мост вероятно е следствие на доста по-тежката в сравнение с малкия дизелов агрегат акумулаторна батерия.
Иначе според мен тролеите са прекрасни, с една идея напред в доста отношение спрямо досегашните, дано случат на водачи и поддръжка, макар че опитът показва, че първото се случва спорадично, а второто - почти никога, но уви. Иначе сефтето ми беше на 2808 на втория му ден на линия, водачът караше доста приятно и грамотно.
« Last Edit: 28.04.2021, 00:06:05 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11929
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #785 on: 27.04.2021, 23:41:51 »
Това верно ли е че на старите 27 Tr са им подменяни гумите с регенерирани, за първи път чувам подобно нещо?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16168
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #786 on: 27.04.2021, 23:57:12 »
И аз снощи по тъмно сефтосах 2802... Видя ми се схлупен с този плосък таван, а при съчленението е най-зле. Беше обаче по-тих... И понеже в ревюта обичаме да смесваме неща, водачът минаваше плавно през повдигнатите пътеки.... Това е засега от едно возене за три спирки. ;)

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #787 on: 28.04.2021, 00:01:03 »
Аз ги случих няколко пъти, откакто ги пуснаха по деветката и съм много, много доволен :)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3625
  • TM 303
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #788 on: 28.04.2021, 00:06:33 »
Това верно ли е че на старите 27 Tr са им подменяни гумите с регенерирани, за първи път чувам подобно нещо?

Всички "нови" гуми в електротранспорта са регенерат. Само че големите специалисти по големите неправди от типа на любимците ми от Спаси София бодро се правят, че не знаят подобни неща и се мрънка предимно за дивотии. А гумите за едно движещо се по асфалт превозно средство са може би най-важния фактор за безопасността, но на кой му пука.
« Last Edit: 28.04.2021, 00:09:34 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11929
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #789 on: 28.04.2021, 00:13:21 »
Възможно ли е една гума да се регенерира повече от веднъж?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3625
  • TM 303
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #790 on: 28.04.2021, 00:14:24 »
Възможно ли е една гума да се регенерира повече от веднъж?

Всичко е възможно, китайците масово правят гуми с нула процента съдържание на каучук - изглеждат като гуми, но не са...
« Last Edit: 28.04.2021, 17:24:42 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11929
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #791 on: 28.04.2021, 00:17:19 »
Имаш ли доказателство, че в „Столичен електротранспорт“ се регенерират или преренегерират гуми? Пише ли го някъде черно на бяло, че това е практика?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #792 on: 28.04.2021, 09:33:24 »
Силно се съмнявам това да е истина. Регенерати на пътнически возила е забранено да се слагат. Едва ли някой ще се осмели на подобна лесно доказуема глупост.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #793 on: 28.04.2021, 15:45:01 »
Абе надали е забранено, след като даже нова поточна линия откриват: https://divident.eu/1499/medina-med-investira-nad-7-miliona-leva-v-razshiryavane-na-proizvodstvoto-si/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #794 on: 28.04.2021, 16:48:38 »
Абсолютно забранено е за автобуси както и за преден мост на камиони.
The Grand Tour

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #795 on: 28.04.2021, 18:00:01 »
Споко, работят за износ. После някой кара Made in EU, вносни с нов с DOT.
Dream on

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2976
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #796 on: 29.04.2021, 00:59:21 »
Преди няколко дни се возих на един от новите тролейбуси, но все не ми остава да драсна един ред тук с впечатления.

Возих се на 2801, вози доста добре и е доста по-тих от по-старите си събратя. Добро впечатление ми направи седалките които са с дунапрен, като на Варненските и като на тези в другите градове. За съжаление обаче, от калдаръма, пардон, пътя по който се движат 2801 вече почва да се раздрънква, предполагам че и другите са така. Чуват се неприятни пукания от салона при движение по неравности, което не е много окей за тролей на месец.  :help:
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #797 on: 08.05.2021, 09:42:30 »
Гледам за този уикенд текущ ремонт са писани 2802,2810 и 2819.Та даже от тези трите само 2810 е писан понеделник на линия и като сложим трайно спрените 2688 и 2694 стават цели пет броя които не са в движение.Мисълта ми е че се надявам изобщо да не избързват със спирането на икарусите и даже да си останат седем или осем броя в движение,но като знаем каква е политиката и цялата работа се съмнявам че ще стане,въпреки че ако имат по пет спрени шкоди няма да имат голям избор.Вече минаха десетина дни откакто докараха 2823 и 2824 и все още не са в движение,предполагам заради многото насъбрали се почивни дни.

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #798 on: 09.05.2021, 13:23:53 »
Доколкото разбрах след 2810 нагоре новодошлите, са програмирани със софтуер, и при събиране на няколко тролейбуса на едно място и падането на напрежението под 550 волта, се блокират и не може да тръгнат по никакъв начин освен със Сканията пред тях (2-3 случая такива има) :D
Надявам се, че вече са променени софтуерните програми да позволяват движение при намаляване на волтажа.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1100
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699/2801-2830)
« Reply #799 on: 09.05.2021, 14:16:41 »
Доколкото разбрах след 2810 нагоре новодошлите, са програмирани със софтуер, и при събиране на няколко тролейбуса на едно място и падането на напрежението под 550 волта, се блокират и не може да тръгнат по никакъв начин освен със Сканията пред тях (2-3 случая такива има) :D
Надявам се, че вече са променени софтуерните програми да позволяват движение при намаляване на волтажа.
Екстра! И с нашите ултра модерни ТИС, със съвременна апаратура, се очертава масово "безаварийно" придвижване в следващите години на новите тролеи. Честито :D
« Last Edit: 09.05.2021, 14:19:33 by GANZ »