Author Topic: Руски паметник  (Read 36935 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #180 on: 21.09.2015, 20:21:36 »
Може би светофар с две червени хоризонтални светлини, като за ж.п. прелез и звънец би свършил работа. И аз преминавах оттам няколко пъти и видях същото, което е видял Кайзер Кар. Би било съществено облекчение за трафика и водачите ако се постави светофар за ж.п. прелез, тъй като се спестява оглеждането, а и не трябва да се забравя, че има хора с шипове, които просто не могат да си завъртят главата. Ако светофарът не свети не намаляваш и си минаваш през релсите без да се оглеждаш. Ако свети спираш пради релсите в кръга. Единственият проблем, който остава е кога ще светне светофарът. Ако има пресичащ трудноподвижен човек е възможно той да удължи значително времето нужно на колите, за да го изчакат и не съм сигурен дали ако датчикът на светофара се постави на метър или два пред спиркознаците и се активира от вече движещият се трамвай ще има достатъчно време, за да може трудноподвижният пешеходец да пресече и двете коли зад него, които вече са минали светофара и няма как за спрат, да освободят пътя преди да и дошъл трамвая.
« Last Edit: 24.09.2015, 08:36:14 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9161
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #181 on: 22.09.2015, 08:45:00 »
Аз имам 3 шипа във врата , но не ми пречи по 8 часа да се оглеждам за идиоти!

Online Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #182 on: 22.09.2015, 09:26:31 »
Ето ви мигащ знак :eek:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #183 on: 22.09.2015, 09:53:55 »
Този знак мига постоянно. Целта е да има сигнал, който да предупреди и задължи водачите да спрат, когато наближава трамвай. Този знак само привлича вниманието, за да може водачите да обърнат внимание, да намалят с готовност да спрат, да се огледат и да видят дали е безопасно да преминат, но както каза Кайзер Кар оглеждането е проблематично и това е главно, защото, за да видиш трамвая трябва едновременно да се огледаш встрани и назад.
Аз имам 3 шипа във врата , но не ми пречи по 8 часа да се оглеждам за идиоти!
Да, но в трамвая нямаш никаква странична видимост. Цялата ти видимост е през огледалата, а това е значително по-лесно отколкото да ти се наложи да погледнеш през стъклата на задните врати на колата, а и предвид ограничението от релсовия път габаритите ти са константни и след години наред каране това се превръща в рутина и ти коства минимални усилия.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 945
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #184 on: 22.09.2015, 11:23:14 »
Би било съществено облекчение за трафика и водачите ако се постави светофар за ж.п. прелез, тъй като се спестява оглеждането, а и не трябва да се забравя, че има хора с шипове, които просто не могат да си завъртят главата.
Ако има такива хора книжките трябва да им бъдат отнети по медицински причини. Не мога да  си представя пълноценен шофьор, който не може да си завърти главата за да се огледа. Организацията си е добре в момента, абсурдно е да имаме жп светофар за трамвай, само дето и бариера не искате да поставите.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #185 on: 22.09.2015, 11:26:17 »
Не го казах наизуст. Виждал съм такива светофари в клипчета с трамваи от Европа.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3791
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #186 on: 22.09.2015, 11:32:16 »
В много страни навсякъде, където трамваят не е ППС (не е на платното), трасето му се счита за ЖП линия с всички произтичащи особености, включително пълноценни прелези със или без бариери.
Случаят на Руски паметник обаче трудно може да се организира по такъв начин. По-адекватен ще е някакъв вид светофарно регулиране на цялото кръстовище по отношение на трамвая.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #187 on: 22.09.2015, 12:17:22 »
А няма ли някаква технология, при която да няма изолатори по трамвайната мрежа, а да има такива на тролейбусната мрежа?  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4908
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #188 on: 22.09.2015, 12:25:22 »
За 5*10^78 път - има технология, при която да не се прекъсва нито трамвайната нито тролейбусната мрежа. Има и такива изолатори в София, които стояха при старата организация, но създаваха проблеми от неправилното им поставяне. Трябва просто някой да се хване, да ги разгледа и да направи 4 такива!
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #189 on: 22.09.2015, 13:03:42 »
Мигащи знаци за трамвай в посока Скобелев има, а в посока Македония има ли? Че като минах оттам преди седмица не видях, а сега не съм в София, че да ида да видя.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #190 on: 22.09.2015, 13:12:58 »
За 5*10^78 път - има технология, при която да не се прекъсва нито трамвайната нито тролейбусната мрежа. Има и такива изолатори в София, които стояха при старата организация, но създаваха проблеми от неправилното им поставяне. Трябва просто някой да се хване, да ги разгледа и да направи 4 такива!

Тези кръстовки, за които пишеш - без изолатори, които бяха монтирани за кратко на пл. Руски паметник са наша разработка. И са били поставени съвсем правилно, просто защото са разработка на поставящия ... Но. Бързо натрупваха нагар и съответно бързо се износваха. И това е напълно естествен процес ... защото: при прекъсване на електрическа верига се появява електрическа дъга. При ТМ/ТБ кръстовка веригата се прекъсва два пъти - при двата ТБ проводника. ... Останалото го пише в учебника по физика в раздела за електричеството.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4908
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #191 on: 22.09.2015, 13:23:46 »
Тогава се дават едни пари, купуват се едни чешки изолатори, които не правят нагар (защото със сигурност по белите земи се използват пълноценно), и се приключва въпроса, а и драстично намаляват задръжките, с което парите се избиват бързо :)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #192 on: 22.09.2015, 13:39:33 »
Тези кръстовки, за които пишеш - без изолатори, които бяха монтирани за кратко на пл. Руски паметник са наша разработка. И са били поставени съвсем правилно, просто защото са разработка на поставящия ... Но. Бързо натрупваха нагар и съответно бързо се износваха. И това е напълно естествен процес ... защото: при прекъсване на електрическа верига се появява електрическа дъга. При ТМ/ТБ кръстовка веригата се прекъсва два пъти - при двата ТБ проводника. ... Останалото го пише в учебника по физика в раздела за електричеството.
Благодаря за тази информация! :)

Чрез нея си отговорих на въпроса как действат подобни кръстовки. :)


Ако подобен тип кръстовки (при които не се прекъсва нито трамвайната, нито тролейбусната мрежа) са твърде скъпи или са трудни за поддръжка, няма ли вариант, както аз предложих по-горе - кръстовка, която прекъсва само тролейбусната мрежа?

Мисля, че не би имало проблем, ако тролейбусите имат изолатори на това място. :)



Като цяло, мисля, че проблемът може да се разреши в две насоки:
- да се помисли как да се намали/премахне шансът за засядане на трамваи в кръстовището
- да се монтират камери за видеонаблюдение, чрез които да се санкционират всички водачи, които отнемат предимството на трамваите/пешеходците.

;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #193 on: 22.09.2015, 16:02:49 »
Няма начин да се пресекат двете мрежи и да не са изолирани една от друга. При тролейбусите единия (десния) проводник е (0). Другото е, че имат различни по конструкция токоприемници.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #194 on: 22.09.2015, 16:04:25 »
Тогава се дават едни пари, купуват се едни чешки изолатори, които не правят нагар (защото със сигурност по белите земи се използват пълноценно), и се приключва въпроса, а и драстично намаляват задръжките, с което парите се избиват бързо :)

Явно си запознат с мрежата в Чехия ... Аз не съм и не мога да коментирам.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #195 on: 23.09.2015, 13:41:25 »
Има ли някои модели трамваи, които ако заседнат, да имат някакъв акумулатор, с помощта на който да се преместят на самоход поне няколко сантиметра до след изолатора?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9161
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #196 on: 23.09.2015, 13:55:18 »
Песа.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2697
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #197 on: 23.09.2015, 15:25:04 »
Песа.
Нали и те бяха засядали на Петте кюшета?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4908
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #198 on: 23.09.2015, 17:35:26 »
Защото по нанадолнище на мазни прави релси може и да минат 2 метра със скоростта на охлюв, но в крива и то в наклон нагоре е невъзможно. Тествано е и ми е показвано.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #199 on: 23.09.2015, 17:59:56 »
Движението с енергия от акумулаторните батерии се извършва с 1-ви ТЕД със силно намалена мощност.
В права се движат без проблем. В крива, обаче, съпротивлението от кривата е много голямо и трудно могат да го преодолеят.
За съжаление при всички подобни конфликтни трасета има криви, а като се прибави и съпротивлението от наклон при някои от тях ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.