Author Topic: Доставка на 30 броя съчленени тролейбуси с батерия или супер кондензатор за 5 км  (Read 57017 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3791
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Quote
1) Удобно ли е? Не. Защо? Защото товарачницата и в Чехия, и в София е далече от депата. От там и до там така или иначе се товарят на платформа.
Това не е аргумент. Двукратното им товарене не може да се сравнява с пътуването на 1500 км по шосе.
Quote
2)Евтино ли е с влак? Не. Защо? Защото е два пъти по-скъпо просто.
Зависи... ако имаш конкретна информация, можеш да я споделиш, но влакът по принцип е по-евтин превоз.
Quote
3) По-екологично? Не. Защо? Защото тролеите пристигат на малки пратки по 3 броя. За да се впрегне композиция за 3 вагона ще отиде бая гориво и ток.
Никой не би си помислил да кара 3 вагона самостоятелно 1500 км. Вагоните се включват във влакове с 15-20 вагона и тегло 1200-1400 тона, групирани по направление. От там идва и ниската цена - един влак кара много товари наведнъж.
Quote
4)Безопаснотта вече я обсъдиме - влаковете минават през Сърбия и там ги правят на нищо.
Вероятно точно това е поводът... щетите от посегателствата в Сърбия са повече от оскъпяването при превоза с камион.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен една от причините е, че така първата доставка е възможно да се забави - докато се съберат достатъчно бройки за превоз - примерно 10 и така да не могат да дойдат преди изборите  :D
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
    • Email
https://www.facebook.com/147717035301841/posts/5309372115802948/
Производството на нашите тролейбуси приключва!На снимката е номер 22 който се движи на батерия и пише още че в София сигурно нямало да се използва често.И друго интересно се споменава,че има пристигнали девет тролейбуса и автопарка на легендарните Икарус 280Т намалява относително бързо.
« Last Edit: 29.03.2021, 21:18:25 by Stoi4o »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 905
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Според мен една от причините е, че така първата доставка е възможно да се забави - докато се съберат достатъчно бройки за превоз - примерно 10 и така да не могат да дойдат преди изборите  :D
А и някъде трябва да ги съхраняват докато стане време за товарене - това изисква място и охрана, също не е евтино.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
А също и че като дойдат на куп повече, няма къде да ги паркират и държат докато ги пригодят за работа. Така си е добре, идват три и спират три. Тъкмо така ще им свикнат и ще се разработят по-лесно.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2927
  • R.I.P 1210
    • View Profile
2809 с изгорял блок на електрониката по време на пробите вчера.  :D

Online HST

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 86
    • View Profile
Да видим сега колко време ще отнеме отстраняването на проблема и пускането му на линия...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6577
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Дано да е скоро.
А аз се чудя, защо пак пестим? Електронните челни табла на нашите тролейбуси са значително по-малки, от мястото предвидено за тях?
Ето например как изглежда табела на идентичен тролейбус от модела в Чехия:


Автор:Lada 2101 - от Transphoto.org

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1166
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Дано да е скоро.
А аз се чудя, защо пак пестим? Електронните челни табла на нашите тролейбуси са значително по-малки, от мястото предвидено за тях?
Ето например как изглежда табела на идентичен тролейбус от модела в Чехия:


Автор:Lada 2101 - от Transphoto.org
Ама пък си нямат грозна черно бяла хартиена табела. :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12714
    • View Profile
Мани табелата, ама можеха да са с по-големи батерии и да се движат по-дълго разстояние, без да са вързани към ККМ, и при това с пътници. Сега могат само до 5 км аварийно, без пътници.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Съдейки по постовете в Plzeňské trolejbusy и чехите са озадачени защо сме ги поръчали с малки табели, без автоматични токоприемници и с такава малка батерия. Накрая излиза, че нищо не сме спестили, защото тролей с тези екстри пак струва горе-долу толкова.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3278
    • View Profile
1) Удобно ли е? Не. Защо? Защото товарачницата и в Чехия, и в София е далече от депата. От там и до там така или иначе се товарят на платформа.
Е че колко да е далече? Доколкото знам на Сточна гара има възможност за разтоварване на превозни средства от ж.п. вагони.

А защо трябва да се превозват на платфома до и от местата за натоварване/разтоварване? Не може ли на самоход? Това са превозни срества. Основната им функционалност е да се движат.  :neznam:

За Чехия не знам, но в София от коловозите на сточна гара са 100-200 метра до най-близката тролейбусна конткатна мрежа - дотам на батерия, а след това до депото по мрежата.

2)Евтино ли е с влак? Не. Защо? Защото е два пъти по-скъпо просто.
Това не мога да го повярвам.

3) По-екологично? Не. Защо? Защото тролеите пристигат на малки пратки по 3 броя. За да се впрегне композиция за 3 вагона ще отиде бая гориво и ток.
А защо трябва да се доставят на партиди по 3 броя? Защо не се доставят на един или два пъти съответно 15 или 30 броя? Поради политически причини, нали? За да може първите бройки да са в София колко се може по-рано?

4)Безопаснотта вече я обсъдиме - влаковете минават през Сърбия и там ги правят на нищо.
Аз не говоря за безопасност от тази гледна точка. Говоря за това, че ПТП по пътищата статистически по-вероятно да се случи, отколкото железопътен инцидент.

Според мен една от причините е, че така първата доставка е възможно да се забави - докато се съберат достатъчно бройки за превоз - примерно 10 и така да не могат да дойдат преди изборите  :D
За съжаление, това изглежда най-логичното обяснение. А пък екологията и парите на данъкоплатците изобщо нямат значение.  :(

Quote
4)Безопаснотта вече я обсъдиме - влаковете минават през Сърбия и там ги правят на нищо.
Вероятно точно това е поводът... щетите от посегателствата в Сърбия са повече от оскъпяването при превоза с камион.
Ако това е причината, винаги може да се помсили за умно решение.

Ако проблемът е само в Сърбия - превозване през друга държава, например Румъния.

Или превозване на тролеите в закрити и заключени вагони. А ако няма такива, които да ги поберат - покриване на тролеите с плътни покривала, направени от устойчив и здрав материал. Сещам се за покривалата, с които са се покривали старите соц. автомобили. Виждал съм такова - имам чувството, че материалът, от който са направени, не може да бъде срязан или пробит с нищо.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12714
    • View Profile
Предишните дълги Солариси дойдоха през 2014г. с влак, но помня, че в Сърбия им бяха откраднали акумулаторите. И ги теглиха с аварийните до депата.
А Сточна гара май вече е частна и не съм сигурен дали още може да се ползва за разтоварване.

По важно е защо са ги поръчали в такъв базов вариант, а не с повече екстри, които да подобрят експлоатацията.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Васко, някой ден, като станеш кмет или шеф на СЕ ти ще прецениш как да дойдат тролеите. Сега е взето решението те да дойдат с камион, защото се смята за по-безопасно и по-добре икономически обосновано. Щом така са решили ние нищо не може да направим.
Относно екстрите, да малко са, но може и по-зле, както се казва. Поне са с тапицирани седалки, а за батерията, аз лично си мисля, че това е по-скоро за отбиване на номера и за да се каже, че са "екологични" иначе никога няма да ги ползват. А това, че нашите са направили крива сметка с цел уж да спестят, то винаги е така.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9565
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Предишните дълги Солариси дойдоха през 2014г. с влак, но помня, че в Сърбия им бяха откраднали акумулаторите. И ги теглиха с аварийните до депата.
А Сточна гара май вече е частна и не съм сигурен дали още може да се ползва за разтоварване.

По важно е защо са ги поръчали в такъв базов вариант, а не с повече екстри, които да подобрят експлоатацията.

И да е имало кражби са били отделни случаи.
Когато пристигнаха 1651-1655 ги свалиха от вагоните на дизела, но ги прибраха в депото с аварийна.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Новопристигналите возила нямам застраховка и гражданска отговорност за движение по пътя и не могат да се движат на самоход по пътищата за обществено ползване. Тъй че - Васко, не всичко, което хвърчи, се яде.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3791
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ако това е причината, винаги може да се помсили за умно решение.
Ами помислили са - карат ги на камион.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4818
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Направо да опънат ККМ от Чехия до София и следващия път да ги карат на собствен ход.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2975
    • View Profile
Ама и обратно към Чехия трябва да има, че като има проблем нашите специалисти ги изкарват боклуци. :help:
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Online HST

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 86
    • View Profile
Нито един от докараните миналия петък 3 тролея - на 26.03. - още не е писан по наряд. 2809 с изгорял ел. блок, ама останалите два трябваше вече да работят, ако се съди по предишните доставки. Интересно...