В промените за утрешния маратон има много недомислици.
.JPG)
Това защо не е така:

за да се запази връзката с метрото?
.JPG)
Това защо не е така:

?
По този начин хем не се хаби излишен пробег, хем почти нищо не се променя. При промени със спирките около Централна гара трябва много да се внимава, защото те се ползват от хора, които не познават добре или изобщо София и градския транспорт на столицата.

Защо
А78 не е до гарата?


Тази промяна изобщо не е необходима! Бул. "Васил Левски" има шест ленти пред ректората на Софийския университет. А оттам бегачите преминават еднопосочно, т.е. може преспокойно да се оставаят двете източни ленти да се ползват от
А9 и
А280.
.JPG)
Защо се прави толкова сериозна обиколка и излишен пробег?
Можеше автбусите по
А90 да се пуснат двупосочно по едното платно (което да е затворено за всички останали автомобили) на ул. "Левски Вековен", а маратонците да бягат по другото.

Това разцепване на
ТМ20 и
ТМ22 можеше да се избегне.
Както се вижда на схемата, западните клонове на тези две линии пресичат трасето на маратона - при кръстовището между ул. "Екзарх Йосиф" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Виждал съм как става на живо. Там стоят представители на организиторите на събитието и служители на ЦГМ - "Контрол на транспорта". Трамвайте се пропускат, когато няма наближаващи бегачи.
Можеше същото нещо да се направи по бул. "Княз Александър Дондуков". Трамвайното трасе между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски" да е оградено със стабилна ограда, а маратонците да се движат от двете му страни. Там където бегачите пресичат трамвайното трасе (при завоя с ул. "Кракра" и кръстовището с бул. "Васил Левски") да има същата организация като на кръстовището "Екзарх Йосиф"/"Княгиня Мария Луиза", която да дава предимстно на спортистите.
Всъщност предвидената организация на
ТМ20 и
ТМ22 затруднява повече бегачите, защото в района на паметника на Васил Левски
ги сбутва в по една лента за посока (снимката е от миналогодишния маратон).
Западния клон на
ТМ20 е много "смислен". Това е сигурно, защото електричеството е почти без пари.

В промяната на
ТМ18 също няма особен смисъл. Можеше линията да бъде закрита за времето на събитието.
ТМ12 можеше да бъде до пл. "Възраждане".
Можеше да помислят за пенделна линия по ул. "Граф Игнатиев".

Замислих се защо не се направи организация по ул. "Георги С. Раковски" при която бегачите ползват едната лента, а тролейбусите по
ТБ9 ползват другата двупосочно чрез изчакване и контролиране с регулировчици, но се замислих, че това е твърде сложно за нашите чиновници и за тези, които ще трябва да го изпълнят на терен...
ТБ4 и
ТБ11 можеше да въртят по маршрута на
Е84 и
Е184. Така биха били по-полезни и щяха да преминават много по-малко разстояние на алтернативен двигател.
Защо
ТБ1,
ТБ2 и
ТБ8 няма да спират на спирка 1289 "пл. Орлов мост"?
Ясно е, че трасето на маратона практически покрива голяма част от основните маршрути на
ТБ1 и
ТБ2, но трябваше да помислят за някакви алтернативи за тези квартали. Например временна довозваща линия с няколко спирки от ж.к. Хаджи Димитър до едноименната метростанция. Може да ползва само най-дясната лента на бул. "Владимир Вазов" и няма да пречи на маратона.
Също така можеше да се помисли за някаква връзка между
ТБ1 и
А120, за да може все пак да има някаква връзка с ж.к. Левски-Г.
Към момента на публикуване на това мнение, в сайта на ЦГМ има поместени временни разписания само на
ТБ1,
ТБ2,
ТБ4,
А78 и
А90. Това е. За всички останали засегнати линии няма никаква информация. И още по-важното - във времето около 16 часа - кога ще минава последната кола по променения маршрут и кога ще бъде първата по редовния. Например хора с тежки багажи, които са слезли от влак или междуградски автобус в 15:30, къде да отидат да чакат
А213? Ще трябва да хвърлят боб...