Author Topic: Маршрутни промени  (Read 521180 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1460 on: 28.09.2021, 19:25:31 »
От утре до неделя тм11 и 12 ще са до ХюнДай

Най-вероятно ще подменят релсите пред "Спасителна дейност" на ПБЗН в Илиянци. Днес там разтоварваха релси. А в близост до спирка "Грозден" имаше изсипана баластра. Явно, паралелно с подмяната на релсите, ще подбиват (ровичкат) и нагоре.
Маршрутните промени отново са в стил "Център за градска дебилност". А29 остава да обръща на АС "Илиянци", а не се удължава с две сприки до Хюндай. Ако ползваш А29, ще трябва да се прекачиш минимум три пъти, за да се добереш до центъра. Хората от Илиянци, ще трябва да ходят пеша до Хюндай, защото в пик трудно ще могат да се качат в 26 или 27. Заместващ трамвая автобус не е предвиден.
С такава организация на движението при ремонти и с качеството на предлаганата транспортна услуга, не е чудно, че всичко живо пътува с личен автомобил. 
« Last Edit: 28.09.2021, 19:40:57 by UMSofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11469
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1461 on: 28.09.2021, 20:11:33 »
По принцип не пречи 29 да се удължи до Хюндай да прави връзка с 83.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1462 on: 28.09.2021, 20:20:59 »
По начало 29 с този един час и кусур интервал следва да му се търси алтернативно решение. Сигурно го ползват само бабите, които знаят кога минава.
По рейс и по жена не се тича!


Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1464 on: 09.10.2021, 13:17:07 »
Във връзка с провеждането на „Маратон София” на 10.10.2021 г. от 04:30 часа до 16:00 часа, се въвежда временна организация на обществения градски транспорт
:arrow: А ето и подробностите:
Quote
Във връзка с провеждането на „Маратон София” на 10.10.2021 г. от 04:30 часа до 16:00 часа, се въвежда временна организация на обществения градски транспорт, както следва:

Трамвайна линия № 10:

- от кв. Западен парк по ремонтния маршрут през бул. Христо Ботев и пл. Централна гара до ул. Козлодуй, наляво по ул. Козлодуй, ул. Каменоделска до кв. Орландовци, двупосочно;

- от пл. Журналист до метростанция Витоша, двупосочно.

Трамвайна линия № 12: от кв. Илиянци по маршрута до кръстовище бул. Кн. Мария Луиза-бул. Христо Ботев, надясно по бул. Христо Ботев, наляво по ул. Струга, наляво по бул. Кн. Мария Луиза и по маршрута към кв. Илиянци;

Трамвайна линия № 18: от кв. Орландовци по маршрута до кръстовище ул. Козлодуй-бул. Кн. Мария Луиза, надясно по бул. Кн. Мария Луиза, кв. Триъгълника до метростанция Хан Кубрат, двупосочно;

Трамвайна линия № 20:

- от метростанция Опълченска до Младежки театър, двупосочно;

- от депо Искър до пл. Васил Левски, двупосочно;

Трамвайна линия № 22:

- от депо Красна поляна до Младежки театър, двупосочно;

- от автостанция Изток до пл. Васил Левски, двупосочно.

За трамвайни линии № 20 и 22 се разкрива временна двупосочна спирка на бул. Янко Сакъзов при  пл. Васил Левски.

Трамвайни линии № 10, 12, 18, 20 и 22 ще работят по действащите разписания.

Тролейбусни линии № 1, 2 и 8: от Пета градска болница/ж.к. Бъкстон/ж.к. Гоце Делчев по маршрутите до кръстовище бул. Васил Левски–бул. Цар Освободител, надясно по бул. Цар Освободител, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Васил Левски и по маршрутите.

Тролейбусите от тролейбусни линии № 1, 2 и 8 ще спират на начална/крайна спирка с код 1700 „СУ Св. Климент Охридски“ на бул. „Цар Освободител“, за автобусна линия № 94 и електробусни линии № 84 и 184.

Тролейбусни линии № 4 и 11: от ж.к. Дружба 1/2 по маршрутите до кръстовище бул. Цариградско шосе-бул. Цар Освободител-бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Цариградско шосе и по маршрутите към ж.к. Дружба 1/2.

- спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ е крайна за маршрутите в посока СУ „Климент Охридски“;

- спирка с код 1287 „Пл. Орлов мост“ е  начална спирка в посока ж.к. Дружба 1/2.

Тролейбусна линия № 6: ще се движи от ж.к. Люлин-3 до пл. Сточна гара, като преминава през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно.

Тролейбусна линия № 9: от ж.к. Борово по маршрута до кръстовище бул. Васил Левски-ул. Г. С. Раковски, направо по бул. Васил Левски, надясно по бул. Цар Освободител, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Васил Левски, надясно по бул. Патриарх Евтимий и след кръстовище бул. Патриарх Евтимий-ул. Г. С. Раковски по бул. Патриарх Евтимий по маршрута до ж.к. Борово.

Тролейбусите ще спират на всички съществуващи тролейбусни спирки в променения участък от маршрута, включително и на спирка с код 1700 „СУ Св. Климент Охридски“ (начална/крайна) на бул. Цар Освободител, за автобусна линия № 94 и електробусни линии № 84 и 184.

Тролейбусни линии № 8, 9 и 11 ще работят по действащите разписания.

Автобусна линия № 9: от Автобаза Искър по маршрута до кръстовище бул. Евлоги и Христо Георгиеви-ул. Ген. Гурко, обратен завой пред Национален стадион Васил Левски, по бул. Евлоги и Христо Георгиеви и след ул. Шипка по маршрута до Автобаза Искър.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 280: от ж.к. Студентски град по маршрута до кръстовище бул. Цариградско шосе- бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, обратен завой при ул. Шипка (Военна академия), бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по бул. Цариградско шосе и по маршрута към ж.к. Студентски град.

Автобусите ще спират на спирка с код 0442 „Военна академия” на бул. Евлоги и Христо Георгиеви след ул. Шипка в посока пл. Орлов мост.

Автобусна линия № 20 ще се движи от с. Локорско до пл. Сточна гара, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание.

Автобусни линии № 21 и 22 ще се движат от с. Войнеговци/с. Подгумер до пл. Сточна гара, двупосочно. Линиите ще работят по действащите разписания.

Автобусни линии № 11, 86, 309 и 310 ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно.

Автобусни линии № 85 и 285 ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно, като в посока ж.к. Връбница-2 от бул. Сливница завиват надясно по бул. Христо Ботев, наляво по бул. Кн. Мария Луиза и по маршрутите. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусни линии № 213, 305, 404 и 413 (в посока пл. Централна гара) ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, надясно по бул. Христо Ботев, наляво по бул. Кн. Мария Луиза, наляво по ул. Опълченска, наляво по бул. Сливница, през транспортния подлез на пл. Лъвов мост и по маршрутите. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 78 ще се движи по маршрут от пл. Сточна гара по бул. Ген. Данаил Николаев, наляво по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до ул. 8-ма (преди моста на р. Искър), наляво по ул. 8-ма, ул. 25-а, наляво по ул. 2-ра, наляво по ул. 61-а, наляво по ул. 8-ма до новоразкрита временна спирка пред пощата в кв. Враждебна, надясно по ул. 8-ма, надясно по бул. Ботевградско шосе до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара.

- разкрива се временна начална/крайна спирка за маршрута пред пощата в кв. Враждебна;

- разкрива се временна двупосочна спирка на ул. 8-ма при бул. Ботевградско шосе.

Автобусите да спират на временните и на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута.

Автобусна линия № 79:

- в посока СТИНД 2: от кв. Христо Ботев по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара, надясно по ул. Константин Стоилов и по маршрута;

- в посока кв. Христо Ботев: от СТИНД 2 по маршрута до кръстовище бул. Ген. Данаил Николаев-ул. Злетово, направо по бул. Ген. Данаил Николаев, наляво по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) и по маршрута;

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусни линии № 12 и 14: от с. Долни Богров/Гара Искър по маршрутите до махала Батареята, направо по бул. Ботевградско шосе, надясно по ул. Летоструй до Автостанция Изток, двупосочно.

- спирка с код 0056 „Автостанция Изток“ е крайна за маршрутите;

- спирка с код 0057 „Автостанция Изток“ е начална за маршрутите.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 90: от гр. Бухово по маршрута до кръстовище бул. Ботевградско шосе-ул. Александър Екзарх, по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара, надясно по ул. Владайска река (по автобусна линия № 86), надясно по ул. Зидарска, наляво по ул. Градинарска и по ул. Резбарска до АП Малашевци, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 100: от кв. Бенковски по маршрута до кръстовище ул. Резбарска-ул. Макгахан, направо по ул. Резбарска до АП Малашевци, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 119: от кв. Ботунец по маршрута до кръстовище бул. Ботевградско шосе-бул. Владимир Вазов, направо по бул. Ботевградско шосе, надясно по ул. Летоструй до автостанция Изток, двупосочно;

- спирка с код 0056 „Автостанция Изток“ е крайна за маршрута;

- спирка с код 0057 „Автостанция Изток“ е начална за маршрута.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 120:

- в посока Зоопарка: от ж.к. Левски-Г по маршрута до кръстовище ул. Тодорини кукли-ул. Александър Екзарх, наляво по ул. Александър Екзарх, надясно по бул. Ботевградско шосе до гара Подуяне, наляво по бул. Ситняково, надясно по ул. Оборище, наляво по ул. Черковна и по маршрута си;

- в посока ж.к. Левски-Г: от Зоопарка по маршрута до кръстовище ул. Черковна-бул. Мадрид, надясно по бул. Мадрид, по бул. Ботевградско шосе, наляво по ул. Александър Екзарх, надясно по ул. Тодорини кукли и по маршрута си. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусите от линии № 12, 14, 78, 90, 117, 118 и 119 да не спират на спирки с кодове 1435 и 1434 „Разклона за летището“, и с кодове 1600 и 1601 „СПИ проф. П. Мутафчиев“ на бул. Ботевградско шосе.

Закриват се спирките:

    по бул. Витоша и бул. Кн. Мария Луиза от ул. Алабин до бул. Сливница, двупосочно;
    по ул. Алабин, ул. Граф Игнатиев и бул. Христо Смирненски от бул. Кн. Мария Луиза до пл. Журналист, двупосочно;
    на пл. Централна гара с кодове 1327 и 1333 „Пл. Централна гара“;
    по бул. Сливница в района на пл. Лъвов мост, двупосочно;
    по бул. Васил Левски от пл. Сточна гара до бул. Цар Освободител;
    по ул. Кракра;
    по ул. Шипка от бул. Васил Левски до бул. Евлоги и Христо Георгиеви, двупосочно;
    по бул. Владимир Вазов от бул. Ген. Данаил Николаев до бул. Ботевградско шосе, двупосочно;
    по бул. Княз Александър Дондуков от бул. Ген. Данаил Николаев до ул. Бачо Киро (Младежки театър), двупосочно;
    по ул. Тодорини кукли от ул. Александър Екзарх до бул. Владимир Вазов, двупосочно;
    по бул. Ботевградско шосе: с кодове 1435 и 1434 „Разклона за летището“, и с кодове 1600 и 1601 „СПИ проф. П. Мутафчиев“;
    по ул. Бесарабия и ул. Витиня: с кодове: 2540 „Ул. Бесарабия, 2483 „Пътностроителна техника“ и 2482 „Ул. Витиня“);
    по ул. Река Велека и ул. Александър Екзарх от бул. Владимир Вазов до бул. Ботевградско шосе, двупосочно;
    по ул. Черковна от бул. Владимир Вазов до бул. Мадрид, двупосочно;
    по ул. Черковна от бул. Мадрид до ул. Оборище в посока бул. Цариградско шосе;

    за съответните линии в отпадащите участъци от маршрутите им.
























Източник.





Quote
За времето от 04.30 до 16.00 часа на 09 и 10.10.2021 г. (събота и неделя) се въвежда следната временна организация на движението:

Трамвайна линия № 8 ще се движи от надлез Надежда до ж.к. “Западен парк”. След 16:00 часа на 09 и 10.10.2021 г. маршрутът на линията ще се възстановява.

Ще се разкрие временна автобусна линия № 8-ТМ с маршрут: от трамвайно ухо “Люлин” по бул. ”Добринова скала”, бул. “Д-р Петър Дертлиев”, бул. “Панчо Владигеров”, бул. “Царица Йоана”, ул. “Булина ливада”, бул. “Александър Стамболийски”, бул. “Вардар” и по бул. “Царица Йоана” по маршрута двупосочно.

Автобусите ще спират:

    на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута;
    на трамвайните спирки по бул. “Д-р Петър Дертлиев”;
    на временни спирки:

- двупосочна “бул. Луи Пастьор” на кръстовище бул. “Царица Йоана”/ул. “Луи Пастьор” за линия Н1;

- двупосочна “Бул. Д-р Петър Дертлиев” на бул. “Царица Йоана” преди бул. “Д-р Петър Дертлиев” за Н1;

- на бул. “Царица Йоана” на спирка “Метростанция Вардар” за линия Н1 в посока ж.к. Люлин;

- на бул. “Панчо Владигеров” на 100.00 метра  след бул. “Захари Стоянов” в посока обръщателно колело “Люлин”.



Източник.
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1465 on: 09.10.2021, 22:55:29 »
В промените за утрешния маратон има много недомислици.

Quote

Това защо не е така:

за да се запази връзката с метрото?

Quote

Това защо не е така:

?

По този начин хем не се хаби излишен пробег, хем почти нищо не се променя. При промени със спирките около Централна гара трябва много да се внимава, защото те се ползват от хора, които не познават добре или изобщо София и градския транспорт на столицата.

Quote

Защо А78 не е до гарата? :neznam:

Quote

Тази промяна изобщо не е необходима! Бул. "Васил Левски" има шест ленти пред ректората на Софийския университет. А оттам бегачите преминават еднопосочно, т.е. може преспокойно да се оставаят двете източни ленти да се ползват от А9 и А280.

Quote

Защо се прави толкова сериозна обиколка и излишен пробег?

Можеше автбусите по А90 да се пуснат двупосочно по едното платно (което да е затворено за всички останали автомобили) на ул. "Левски Вековен", а маратонците да бягат по другото.

Quote

Това разцепване на ТМ20 и ТМ22 можеше да се избегне.

Както се вижда на схемата, западните клонове на тези две линии пресичат трасето на маратона - при кръстовището между ул. "Екзарх Йосиф" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Виждал съм как става на живо. Там стоят представители на организиторите на събитието и служители на ЦГМ - "Контрол на транспорта". Трамвайте се пропускат, когато няма наближаващи бегачи.

Можеше същото нещо да се направи по бул. "Княз Александър Дондуков". Трамвайното трасе между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски" да е оградено със стабилна ограда, а маратонците да се движат от двете му страни. Там където бегачите пресичат трамвайното трасе (при завоя с ул. "Кракра" и кръстовището с бул. "Васил Левски") да има същата организация като на кръстовището "Екзарх Йосиф"/"Княгиня Мария Луиза", която да дава предимстно на спортистите.

Всъщност предвидената организация на ТМ20 и ТМ22 затруднява повече бегачите, защото в района на паметника на Васил Левски ги сбутва в по една лента за посока (снимката е от миналогодишния маратон).

Западния клон на ТМ20 е много "смислен". Това е сигурно, защото електричеството е почти без пари. :crazy:

В промяната на ТМ18 също няма особен смисъл. Можеше линията да бъде закрита за времето на събитието.

ТМ12 можеше да бъде до пл. "Възраждане".

Можеше да помислят за пенделна линия по ул. "Граф Игнатиев".

Quote

Замислих се защо не се направи организация по ул. "Георги С. Раковски" при която бегачите ползват едната лента, а тролейбусите по ТБ9 ползват другата двупосочно чрез изчакване и контролиране с регулировчици, но се замислих, че това е твърде сложно за нашите чиновници и за тези, които ще трябва да го изпълнят на терен...

ТБ4 и ТБ11 можеше да въртят по маршрута на Е84 и Е184. Така биха били по-полезни и щяха да преминават много по-малко разстояние на алтернативен двигател.

Защо ТБ1, ТБ2 и ТБ8 няма да спират на спирка 1289 "пл. Орлов мост"?

Ясно е, че трасето на маратона практически покрива голяма част от основните маршрути на ТБ1 и ТБ2, но трябваше да помислят за някакви алтернативи за тези квартали. Например временна довозваща линия с няколко спирки от ж.к. Хаджи Димитър до едноименната метростанция. Може да ползва само най-дясната лента на бул. "Владимир Вазов" и няма да пречи на маратона.

Също така можеше да се помисли за някаква връзка между ТБ1 и А120, за да може все пак да има някаква връзка с ж.к. Левски-Г.



Към момента на публикуване на това мнение, в сайта на ЦГМ има поместени временни разписания само на ТБ1, ТБ2, ТБ4, А78 и А90. Това е. За всички останали засегнати линии няма никаква информация. И още по-важното - във времето около 16 часа - кога ще минава последната кола по променения маршрут и кога ще бъде първата по редовния. Например хора с тежки багажи, които са слезли от влак или междуградски автобус в 15:30, къде да отидат да чакат А213? Ще трябва да хвърлят боб...
« Last Edit: 09.10.2021, 23:15:51 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1466 on: 10.10.2021, 09:19:30 »
За 20, 21 и 22 вариантът по Козлодуй и Мария Луиза с обръщане на кръстовището с Ботев е удачен за постоянен маршрут - осигурява бързо довозване до МД2 без задръствания, връзките с 309 и ТБ 9 се запазват съответно на Хладилен завод и Дунав. 78 трябваше да е до Централна гара аналогично на останалите автобуси, 90 до Сточна гара - няма друго удачно място за обръщане. :rolleyes: Такъв къс западен клон на ТМ 20 е безмислен, но преминаването на трамваите по Дондуков през маратона е сложно и рисково. :rolleyes: За 9 и 280 беше възможен поне вариант с обръщане по Гурко, Левски и Цар Освободител, за ТБ 4 и 11 това също беше по-добро решение. :rolleyes:
« Last Edit: 10.10.2021, 09:32:48 by V.Peichev »

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2383
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1467 on: 10.10.2021, 22:03:16 »
Реално маратонът не минаваше по Левски между СУ и Оборище, а между Оборище и Дондуков заемаше само западното платно, така че наистина имаше начин тролеите да правят връзка с 20 и 22. Било то с обратен завой пред библиотеката или през Янко Сакъзов и десен завой по Кракра, с къси шкоди нямаше да е проблем. Както и да е..
По-лошото е, че и този път имаше шофьори, които не спираха на СУ, не ги виня тях, явно толкова са ги и инструктирали.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1468 on: 10.10.2021, 23:42:00 »
90 до Сточна гара - няма друго удачно място за обръщане.
Понеже чиновниците нямат достатъчно капацитет да пуснат А90 двупосочно през свободното платно на ул. "Левски Вековен".


А междуградските автобуси микробуси от/за автогара Подуяне се движеха двупосочно през източното платно на ул. "Левски Вековен".

Но за градския транспорт не може... :neznam:

Такъв къс западен клон на ТМ 20 е безмислен, но преминаването на трамваите по Дондуков през маратона е сложно и рисково.
Рисково?

С какво е по-рисково от това:


Или това:

(да, тази година нямаше движение на трамваи през това място, но причината е проточващият се ремонт на трасето на ТМ5. При предишните маратони имаше редовно трамвайно движене по ул. "Алабин" точно до спортистите)

А може би е по-рисково от това:

:rolleyes:

За 9 и 280 беше възможен поне вариант с обръщане по Гурко, Левски и Цар Освободител
Да, понеже изобщо нямаше място за автобусите по А9 и А280...

:rolleyes:

Дори тук можеше да се помисли за съвместна употреба на улицата от бегачите и тролейбусите:
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1469 on: 11.10.2021, 00:28:21 »
Прекарах целия ден на маратона в района на трасето е наблюдавах как се случват маршрутните промени на практика.

Повечето водачи по променени маршрутни линии, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Разбира се, имаше и изключения, които бяха пълната противоположност.


Доста водачи демонстрираха, че не знаят подробности около промените. Например имаше тролейбусни водачи, които използваха резервното контактната мрежа по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", въпреки че това означаваше три слизания за манипулации с токоснемателите. Имаше тролейбусни водачи, които спираха на спирка 1289 "пл. Орлов мост", въпреки че официално не трябваше, но пък имаше доста хора, които се качваха/слизаха там от тези тролейбуси. Имаше такива, които не спираха, а чакащи на спирката оставаха изненадани.






Някои водачи по ТБ1, ТБ2, ТБ8 и ТБ9 не позволяваха на пътници да се качват от спирка 1700 "СУ Св. Климент Охридски". Твърдяха, че е последна спирка, а първата е на 1902 "Ул. Ген. Гурко". А на самата спирка 1700 нямаше съобщение за промените:


По ел. таблата на засегнатите спирки се случваше едно от три неща:
- изключено (или работи само часовника/показанието за температура);
- възпроизвежда съобщение за промените, което е твърде общо и не е ясно;
- визуализира информация за оставащи минути за линия, която по принцип минава оттам, но не и по време на маратона.  :eek:

По ел. таблата на спирките се визуализираха променени маршрути само на линиите, които имаха въведени временни разписания в сайта на ЦГМ (А78, А90, ТБ1, ТБ2 и ТБ4). Всички останали линии се изписваха с редовните им маршрути по ел. таблата.

Във виртуалните табла се визуализираха само редовните маршрути на всички линии и дори имаше информация за оставащи минути за временно закрити спирки. :eek:

И последно, но един от най-големите проблеми при подобни маршрутни промени:
Поради липса на въведени разписания, не беше ясно кога ще се премине от променени маршрути към постоянни. За автобусните линии в района на Централна гара това се случи между 14:30 и 15:00 часа. През това време част от автобусите преминаваха през спирката на А60, а други - през редовната спирка. Хората не знаеха къде да си чакат автобуса. След 15:00 часа (а не - след 16:00) всички автобуси минаваха по редовните маршрути, с изключение на А78 като първият автобус по тази линия мина през гарата към 16:20. За трамваите в района на гарата този процес по преминаване от променени маршрути към постоянни такива се случи между 15:00 и 15:30. :neznam:

За около два часа, между 14:00 и 16:00 часа, се случваше пълна анархия с въпросните маршрути и не се знаеше коя линия откъде минава, къде спира и т.н. А метеорологичното време само допринасяше за приятното настроение на обърканите пътници.

Всъщност целият ден на маршрутни промени можеше да се определи като пълна каша, дезинформация, неясноти и много объркани, закъсняващи и разочаровани пътници.  :(
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14067
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1470 on: 11.10.2021, 11:34:10 »
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1471 on: 11.10.2021, 11:47:58 »
Васко следва да сезира протопрезвитер Кусан Хадавян tivan@armenianchurch-sofia.org и архиепископ Датев Акобян arhiepiscopie@armeana.ro:)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16589
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1472 on: 11.10.2021, 11:56:29 »
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.
Васко не е бил на маратона в Берлин, където хаосът в транспорта продължи 3 дни (петък, събота и неделя) и иначе перфектният сайт на BVG (берлинското ЦГМ) беше абсолютно безполезен, както и светлинните табла по спирките. Там само за линия 100 можеше да направи албум със 100-200 снимки на безутешно чакащите я пътници в съботния проливен дъжд.
« Last Edit: 11.10.2021, 12:02:27 by blagun »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1305
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1473 on: 11.10.2021, 21:40:02 »
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.
Васко не е бил на маратона в Берлин, където хаосът в транспорта продължи 3 дни (петък, събота и неделя) и иначе перфектният сайт на BVG (берлинското ЦГМ) беше абсолютно безполезен, както и светлинните табла по спирките. Там само за линия 100 можеше да направи албум със 100-200 снимки на безутешно чакащите я пътници в съботния проливен дъжд.
Еми явно и в Берлин се излаггат, не е оправдание тук да няма по ясни указания към пътници и шофьори за маратона

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7070
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1474 on: 11.10.2021, 22:11:02 »
Когато се обсъждаше предложението на организационния комитет на маратона на комисията по транспорт се изказа мнение, че маратонът оказва сериозни трудности по утвърдения маршрут на обществения транспорт, макар и в неделя и на практика блокира няколко квартала в Североизточна София. Организаторите даже бяха предложили друг маршрут - по Драган Цанков, Сахаров, ако не се лъжа - по Йерусалим, локално на Цариградско шосе и по Брюксел до Летището, така че най-малко да се затормозява движението. Тогава въпросът остана отворен, в последствие да се реши от администрацията. Познайте какво е станало - използвана е вероятно миналогодишната организация, за по-лесно и за да не вкарват мозъчна активност за правенето на нова...
« Last Edit: 11.10.2021, 23:49:35 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16589
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1475 on: 11.10.2021, 22:41:04 »
Абе то по Вл. Вазов е по-безпроблемно от Драган Цанков и особено подлеза на Малинов под Цариградско шосе.  След малкия маратон до Студентски град фейсът вреше и кипеше,  а цял куп линии минаваха по СОП за по-направо.

Проблемът е в центъра и може би отсечки в Борисовата и в Южния парк са най-доброто.
« Last Edit: 11.10.2021, 22:45:33 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7070
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1476 on: 11.10.2021, 23:38:12 »
Не е така, защото Вазов пресича комплексното застрояване през средата, а отделни части от него нямат друга пътна връзка със света. Метрото е само до началото на квартала.
От друга страна под Драган Цанков и Сахаров има метро, а това направление е дублирано и от Цариградско шосе. Брюксел пък е дублиран от Христофор Колумб.
« Last Edit: 11.10.2021, 23:41:29 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4587
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1477 on: 12.10.2021, 11:53:30 »
Затварянето на Владимир Вазов е много проблемно. На практика единственият достъп от/до Хаджи Димитър е през Сточна гара по еднолентовата улица Владайска река. Дори в неделя задръстването по улицата стигаше до Лидъла на Резбарска. Да не говорим, че напускането на квартала с градски транспорт става почти невъзможно. Левски Г даже няма друг изход освен Владимир Вазов.
« Last Edit: 12.10.2021, 11:56:42 by Sofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1478 on: 12.10.2021, 12:19:53 »
Достъп от/до Хаджи Димитър е възможен и през  Стоилов, Каменоделска, Първа българска армия и Резбарска макар и с доста обикаляне. Така минаваха 85, 86 и 285 при ремонти на Владайска река и Резбарска. Може да се мине и по Индустриална вместо Стоилов в посока квартала и евентуално да се мине пряко по Малашевска и в двете посоки. Левски В има алтернатива излизане на Ботевградско по Летоструй към Автостанция Изток или по Летоструй и Александър Екзарх и след това по Ботевградско към Подуяне. Левски Г е най-зле - единствената реална алтернатива на Владимир Вазов е тясната, крива и разбита Вьяса и след това по Жак Дюкло, Рояк и Малашевска, ако не броим черните пътища. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16589
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1479 on: 12.10.2021, 15:20:58 »
Драган Цанков си има метро отдолу, но затварянето на кръстовището с Г.М.Димитров и Марко Семов блокира няколко квартала. Освен това, няма само автобуси в града, трябва да се отчита всякакъв вид трафик. Сахаров-Малинов-Брюксел реже всички Младости от света с изключение на СОП и Горубляне.
Вярно, че Левски-Г остава отрязан от Вл.Вазов, но Младостите са значително по-големи квартали. Би трябвало на напречните връзки да има някакво регулирано пропускане. За съжаление предложеното трасе в Младост Семов-Сахаров-Малинов-Брюксел няма напречни връзки нито откъм Йерусалим, нито откъм Малинов.

Някога ползваха Цариградско за такива маратони чак до Нови хан или Вакарел (където се навъртат километрите). Предимството е, че там има много кръстовища на 2 нива (всички без Горублянско ханче). Недостатъкът е, че колкото и да има алтернативи, те не могат да заместят големия даже в неделя сутринта трафик.

Абе 5-6 тегела по Брюксел е най-доброто!
« Last Edit: 12.10.2021, 15:33:20 by blagun »