Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 220
1
Сега се замислям, колко удобно щеше да бъде, ако някои влакове от Банкя продължаваха към Пловдив, но от БДЖ не са се сетили за това. Ама то и като няма достатъчно Сименс, ще е неудобно защото на Банкя иначе трябва да се прави маневра.
Вече имаше прецедент с влак до Банкя с локомотив серия 61.
Не се беше случвало локомотив с вагони на редовен влак за Банкя от 2011 г, когато имаше парна атракция, а с електрически локомотив не знам да се е случвало изобщо преди.

2
Контактната мрежа е нова.
По-важно е дали ще спазят плана да пуснат новата част без работеща осигурителна техника, което ще доведе до невероятна бъркотия.

3
Винаги трябва да си мислиш за това как задния може да не успее да спре, когато спреш рязко. Всеки участник в движението е длъжен да мисли както за превозното средство и водача пред себе си, така и за този зад себе си.
По принцип е така, за да си спестиш главоболия, но формалната вина почти винаги е на този отзад, който не е съобразил възможностите си за реакция и спиране в случай на неадекватно поведение на тези пред него. А както ти си длъжен да имаш адекватно и предсказуемо поведение на пътя, така и трябва да очакваш от всички останали точно обратното. Ако не искаш да те ударят, не спираш рязко, ако не искаш ти да удариш предния виновно - спазваш дистанция. Това последното съм забелязал, че водачите на големи возила - камиони и автобуси, много по-често не го спазват по причини, които не мога да измисля... чисто спекулативно предполагам, че просто не искат да дават възможност на някой да се мушне пред тях, ако оставят твърде много място.

4
Всички товари по жп линия в момента от Русе пътуват към Каспичан, защото няма наклони.
Първият наклон от Русе към Каспичан е още непосредствено след Русе-разпределителна - 29­‰ (меродавен нагоре). И в двете посоки има по няколко стръмни изкачвания и спускания.
На практика нямаме нито една главна линия и нито едно транзитно направление без големи наклони.

5
Идейни проекти за връзка Троян - Христо даново има от много години... няма обаче необходимия интерес и лоби, както например за автомобилния тунел под Шипка.

6
Значи освен до скорост е и до колко квалифициран и опитен е персонала, и отколко години работи професията.
Годините в професията не са меродавни. Неслучайно в някои железници на запад от нас заплащането е еднакво за всички с повече от 3-5 години стаж. Горе-долу толкова е времето, през което един нов кадър се оформя по отношение на умения и продуктивност, след което развитието на практика спира. Всъщност най-некадърния машинист, който изобщо съм срещал някога, е пенсионер.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 10:25:36 »
Човек, който го дразни да си обратен и да не пречиш никому (това беше останка от винителен падеж, нали?) и го кефи да си хитро мошениче, търгашче, дето му рекламираш сложната техника дето я ползва като чук, мистрия, кози крак, лопата.
И сложната техника я метнал на някой друг, който може да бачка с осцилоскоп и от няколко седмици се мъчи за леко удоволствие с IPv6? Е много е нагло като МОЛ в Кременчук!
Веднага се сещам за колегите ми, които мрънкат, че чистачката в мола взимала повече от тях... но не знам за нито един, отишъл да чисти мол.

8
Това беше подъл въпрос... мисля, че серия 45 вече са малцинство в БДЖ-ПП.

Зависи от разписанието... сещам се веднъж със "Слънчев бряг", когато беше до 150 км/ч и пътуваше за нещо около 6 часа, на бързия локомотив му падна ъгловото стъкло някъде около Стамболийски и до Пловдив карахме с 80 км/ч, там изгубихме още 20 мин да сменим локомотива със серия 44 и въпреки, че беше до 130 км/ч, стигнахме точно навреме в Бургас.

А още по-отдавна, "Златни пясъци" с локомотив или вагони до 100 км/ч закъсняваше не по-малко от 10 мин до Мездра, но после по дефилето те се избиваха и още около Реброво беше навреме, а до София-север даже 3-4 мин по-рано. Това разбира се не пречеше на някои колеги да закъснеят 15-20 мин до Мездра, след което съзнателно да ги поддържат до София с идеята, че така си увеличават извънредния труд.

В посока Бургас със серия 45 може би ще се закъснява на финалната права, но в обратната посока ще може да се избива закъснението, защото след Сливен почти няма скорости над 110.

9
Шкода не може да го спази и пак ще има закъснение....
Може разбира се. Разликата във физическите възможности на двата модела локомотиви е незначителна и няма решаващо значение за времепътуването.

10
Изгледите са да получат нови колела, което се прави, но е бавно.

11
Колко са трайно спрените!?
Към момента поне 5 ако не се лъжа.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 19:07:10 »
А това е белег за държава без институции.
Държава без общество. Лекарят, който ти дере кожата без да те излекува, си кара колата в евтиния сервиз, където на него му одират кожата без да му оправят колата. Ти като си закара колата да я гледат и оправят, гаранция дадоха ли ти?! Не разбира се... ако трябваше да ти дадат, щеше да струва три пъти повече.
Системата е затворен кръг от балъци и тарикати и всеки от тях е и двете едновременно и от това всички губят, но не могат да го осъзнаят, защото се изисква колективна мисъл, каквато у нас няма. И ти не изпадаш встрани от правилото, щом институциите са ти виновни за това.

13
Само с един проблем, няма друг - пределно износени колела.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 16:44:05 »
Затова пари не се взимат за дейности, ако няма краен ефект от тях!
Не е който яде баницата, а който му я дава...
Както всеки гледа да прецака непознати и да ги одере за нищо дори в официалните сервизи, така и всеки гледа да мине тънко в случаен гараж и после се оплаква. Изключенията са малко и се знаят общо взето от уста на уста.
Народопсихология.

15
Не се очаква.

16
Беше 70, но сега е 80 и е БРП.
Естествено при големи жеги ще става 60, но мисля че точно там тази година още не се е случвало.

17
Сега прогнозирам, че Казанлък - Дунавци ще го изработят, но ще го оставят на 70, в най-добрия случай 80, въпреки че е права почти цялото.
Казанлък - Дунавци е 80 в момента.

18
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 26.06.2022, 12:16:36 »
Украинците са много по-голяма напаст от руснаците по принцип, но това не променя факта, че Русия едностранно нападна.
От това страда както Русия, че се издъни пред всички, така и ние (ЕС), защото Украйна иска да ни се качи на главата. Както и да го въртим, Русия е големият виновник за текущите събития.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 26.06.2022, 11:51:39 »
Ще отговоря тук защото в другата тема е спам.
Между другото снощи по БТВ се цитира мнение на губернатора на Донецка област колко хора са се изселили след руското нахлуване като се употреби думата нашествие. Запитах се, а защо не чух някой да каза, че американското нахлуване в Сирия, Ирак, Афганистан, Либия и т.н., защо никой не нарече американците тогава нашественици, след като сме толкова правоверни, не водим войни и търсим да създадем рая на земята.
Изненадващо е, че не се сещаш за нещо толкова очевидно.
Американското нахлуване в Близкия Изток първо се случи с явното или мълчаливо съгласие на целия западен свят и второ, на никой реално не му пукаше какво става с някакави талибани на 4000 км от тук.
Русия, за разлика от САЩ, тръгна сама с рогата напред и без да си прецени реалните възможности срещу цивилизована европейска страна, която беше подкрепена от всички... и от това по всичко личи, че няма да спечели нищо на практика. Военната победа (частична) ще е руска, но ще е пирова - първо, Русия форсира европейската независимост от руски газ, с което изгуби монопола си, съответно добрата цена, която получаваше от най-платежоспособния пазар, второ, целият свят видя, че руската армия в реална война няма нищо общо с това, което се показва на 9-ти май и трето, вместо да изтласка НАТО по-далеч от границите си, провокира Швеция и Финландия да се присъединят, което ще направи общата граница с алианса още по-дълга.

20
Могат и винаги са можели да се движат със 100, но това са локомотиви с малка мощност, която при голяма скорост се изчерпва, а от Левски е нагорнище, макар и не постоянно, и не на последно място, разписанието е разтегнато и не изисква такава скорост.

Pages: [1] 2 3 ... 220