Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 767
1
Разни / Re: Кварталите на София
« on: Today at 12:24:55 »

Небостъргачи на бул. "Черни връх" скриват Витоша
Вдигат нов комплекс на мястото на бивш завод
И на кого ще спрат изгледа към Витоша? На ДАНС се сещам и на УБО.

2
Ще е странно броенето да започва от 3 на линиите, по-добре е 1 да се запази като номер.
Реално ТМ6 трябваше да стане ТМ1. Но нали сегашните управляващи, когато бяха опозиция, опищяха, че се закривали трамвайни линии. Затова единицата оцеля като безсмислена линия, а ТМ6 "се премести" от басейна Спартак на кв.Иван Вазов, а не се закри.

3
Супер, че откри тази снимка! Ще покаже нагледно на тези, които нямат спомени от преди това, в какъв вид беше надлезът. Не съм сигурен, че отразява началото на строителството и дали не е по-правилно да се озаглави "преди началото на строителството...".
Ето булевардът отгоре без връзката с Онкологията. По времето, когато около сегашната МС Г.М.Димитров бяха разкопки, под МС Мусагеница вървеше черен път, свързваш Дървеница с Мусагеница и даващ възможност да се прескочи кръстовището при МС Г.М.Димитров. По-нататък имаше криминален изход към бензиностанцията Опет на Винарово колело, който беше затворен впоследствие.

4
1+3 е механично обединяване на две линии. Това обвързва разписанието и закъсненията на едната с тези на другата линия. Нали вървят толкова борби да се раздели супердългата метролиния Летище - Обеля - Витоша? Защо при трамвайните маршрути се прави обратното? Едва ли е някаква ценна връзка тази на Централни хали с Втора градска болница примерно или някой, освен без работа, ще тръгне от Стамболийски към Пилоните и Иван Вазов да върви за по-направо през гарата.

По-смислено, а и по-икономично е ТМ3 да ходи от пл. Възраждане направо през Петте кьошета до Вазов, ТМ 8 - от пл. Възраждане по Ботев до гарата, а ТМ1 да се закрие. Толкова време тази линия се поддържа на системи. Връзка от Захарна фабрика до гарата се дава от А77, от Константин Величков - А11.

5
Имаше вариант за 173 и запазването на класическия 73, защо никой не се съгласи, като се търси мнението на пътниците?
И какво - една хубава линия на 11-14 минути ще се раздели на две квазилинии на 22-28 минути и нито един по двата клона няма да е доволен.  По единия клон - 73, по-другия - 220 е най-балансирано решение.

220 до Карпузица е много пресилено. Вероятно новата линия ще се обслужва от съчленени автобуси, а до Карпузица трябва единствено по-добра връзка с метростанция Горна баня.

6
Мизия? Ами НБУ?
НБУ е недалеч от МС Мизия. Там има обръщало.

7
По принцип не е добре да има лифтове до всяка хижа, особено като са близо до национални паркове, защото се напълва с кашкавал-туристи по джапанки и с токчета, видя се какво стана на Седемте езера...
Само малка част от посетителите на Алпите катерят Монблан, Матерхорн и Айгер, другите са си кашкавали. Не съм забелязал Матерхорн да се е съсипал от това, че до 3883 метра н.в. се стига с кабинка. В края на краищата планината е за всички. Който иска усамотение, трябва да отиде в Тибет, че и на Еверест стана оживено.
За съжаление, тези, които освинват, пристигат и с лифт, и с АТВ, и пеша. На Витоша се борим с освинващите на заслон Кикиш, който е достъпен само пеша. Така че, не са виновни лифтовете.

Балканът има много неизползвани туристически ресурси и е далеч от пренаселване. В същото време е най-близката планина за цяла Северна България плюс Южна на север от Пловдив-Стара Загора.

8
 Идваше по Ботев и спираше, където сега спира ТМ3, а в другата посока - по Стамболийски.
Но не си спомням да е вървял по бул. Вълчо Иванов,  а по Щросмайер. Освен по участъка от Кукуш до Орион. След Орион беше Баба Парашкева. Точно това е интересното в табелата - 81 и 82 единствени обслужваха Щросмайер-Кукуш,  може би е имало някакъв ремонт там и са били пренасочени по моста на Захарна фабрика.
С пускането на ТМ21 изчезнаха от пл. Възраждане,  макар че не дублираха маршрута му.

9
Не е експресна и си спира на всички спирки по пътя. Плюс на всички светофари.

Бъдещият трамвай още дълго (а може би - никога) няма да свързва Слатина с (автогара) Овча купел. Затова е по-добре трамвайното трасе да стане комбинирано трамвайно+автобусно).
Не знам как ще се съвместяват двете ККМ от обръщалото до Костенски водопад.

10
Вчера българка, пътуваща чак от Норвегия с автомобила си, е навлязла според навигация! в новия участък от Сливница до Волуяк
Досега неколкократно съм минавал през нищото според GPS в неозначени нови участъци, но не съм виждал нанесен несъществуващ. Коя е навигацията? Google Maps не знае за пътя, но на Waze е означен и излиза "в строеж", като има свързваща отсечка като черен път с костинбродския път. Би трябвало да е заграден със знаци, иначе за нула време ще се напълни с турски тирове.

11
След пускането на 220 би било добре 73 да се върне по обичайния си маршрут през Красно село по Житница. Надявах се новата линия да минава по Боряна, ама нейсе пак ще си ходя с колата на работа.
Да, 73 трябва да се върне по Житница. Няма смисъл от толкова дълъг дублаж. Ако 220 е по Боряна, 73 трябва да е по Линкълн за баланс.

Колкото до номера - то си е удължен 288, но нали 288 беше на предното управление, сега трябва да е друг номер.

Скептик съм за натоварването на линията в участъка Левски Г - Гео Милев. Не е вярно, че е нямало връзка на Левски с югоизтока - ТБ3, 120+(413, 305, 9, ТМ20). Мисля, че тази промяна беше удобен повод да се закрие въздуховоз 75, но не би.

12
Да се осигури сигурна връзка с влак от България.
И като пристигне с 245 минути закъснение в Букурещ, ще се чудят за кой влак да го закачат до Виена. Знаеш, че швейцарците не прощават и 10 минути закъснение на немските влакове в Базел, тук какво правим? Дано поне с Шенген престанат тези неясни закъснения.

13
Дано има по-твърдо и решително действие за да бъдат спрени особено мургавите малцинства да горят всякакви неща
В описаните 9 района липсват такива. А и другото условие не е изпълнено  - по улиците няма топло- и газопреносна мрежа.
Но има електрическа и раздаваха безплатни климатици…
Става дума, че при така дефинирано условие даже в 24-те района да важи наредбата, тя ще засегне само тези, които в панелките са си спрели парното и ползват кюмбета. Или в по-новите газифицирани комплекси - печки на пелети (а може би пелетите не взизат в рестрикциите?). Не е реалистично тя да действа в селата и селските квартали (примерно Кремиковци).
За съжаление, по една или друга причина газификацията, освен по витошката яка, не напредва особено бързо.

14
Дано има по-твърдо и решително действие за да бъдат спрени особено мургавите малцинства да горят всякакви неща
В описаните 9 района липсват такива. А и другото условие не е изпълнено  - по улиците няма топло- и газопреносна мрежа.

15
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 06.11.2024, 10:48:42 »
но да отбележим Латвията маршрутно такси с реклама на Ассос.
Да, рекламната кампания на Assos в ГТ беше доста масова по това време - на маршрутките и на икарусите на Малашевци.

16
От много време проблем на общината е, че не се дава достатъчно време за обсъждане на идеите за промени. Съгласен съм, че след довършването на МД3 е необходима нова транспортна схема, която да бъде подложена на обществено обсъждане от поне 6 месеца и бъде приета на градски референдум покрай някои избори.
Референдум - празна работа. Видяхте с една неособено значителна промяна - автобусите до Златните мостове, колко шум се вдигна.
Революционни промени в МГТ се правят изключително рядко в който и да е град. Въпросът е малките промени да са последователни, а не конюктурни.

17
Малка корекция - степента е 5.2, някъде 5.3, а не 5.5. Скалата на Рихтер е експоненциална,  така че десетинките са от значение. Пернишкото беше 5.6, също колкото в Модена, и двете  - през 2012. И при двете имаше разрушения.
Гръцкото е подводно. Най-близо са Потидея и тузарското Сани. Все пак не трябва да се подценява. Афтъкшоковете  2.3 - 2.5 степен продължават вече 24 часа

18
Като го надушат екотерористите,  ще направят на пух и прах проекта.
Горе е Национален  (погрешно написано природен) парк "Централен Балкан", знами е с едно ниво над Витоша

19
Разни / Re: Спомени...
« on: 31.10.2024, 23:15:16 »
Пералня от произволна марка ходи, ако не е нивелирана.
Друг вариант за перални без електронна защита от претоварване е, ако натикаш пухени завивки и възглавници и дадеш програма с центрофуга. На дъщеря ми се  е случило това, когато беше дете, а ние - в чужбина.  След като пералнята излязла изпод кухненски плот, дъщеря ми просто свалила бушоните.

20
Доколкото знам, рестрикциите не важат за живеещите в зоната. А и не съм сигурен, че има регистър, в който да е указана екокатегорията на всяка кола. Стикерите отпаднаха. Така че наредбата е все още практически недействаща.

Pages: [1] 2 3 ... 767