Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 883
2
На времето поне ЦГМ им пукаше дали някой си е платил или не, а е спрял на регламентирано място. А мен ме препращаха към КАТ за някой, паркирал от другата страна на улицата върху тротоара… беше преди няколко години поне, но не ми се вярва порядките и манталитетът им да бъдат други днес.

3
Ако Контрера и сие внесат както са планували единични бройки втора ръка отвсякъде - ще има смисъл от такава тема. Няма смисъл да пълним форума с 1000 теми за на мтк покупките, дето една с друга не си приличат.

Спирачките на автобусите на СА какво общо имат с настоящата тема?! Тук се коментира състоянието на конкретни автобуси на мтк…

Пълним темата с оффтопик - повече няма да има излишни обяснения, а директни намеси от модераторския екип.

4
А този борд на управление кой го назначава - СОС или кмета? И ако СОС назначава борда кмета има ли някакъв заседателен глас?
Вадя тази логика от конкурсите за назначение на директорите на ДГ в Столична община - дирекция Образование прави конкурса, но кмета разписва заповедите за назначение
Не са бордовете за трудоустрояване в търговските дружества, а в реално контролен борд, които отчита и контролира дейността. Влизат кмет, зам-кметове, гл. арх. и други подобни… Не се назначават, а се включват, защото заемат съответната позиция в общината и като такива се явяват членове на борда.

Предлагам да спрете да търсите конспирации в това. ;)

5
Това са пътувания в рамките на агломерационния ареал, като разговорът ни тук беше забил в тази посока и даже се канех да пиша, в последствие се отказах. В София има трамвайни линии, дето се пълнят с около 200 пътника на интервал по 5 минути. При метрото в определени часови интервали има натъпкани по около хиляда пътника... Но това са други форми на релсов транспорт и имат различен модел на обслужване. Нормално е повече да се пътува ежедневно от-до работа/училище около София/Пловдив/Варна, отколкото са пътуващите във влак на дълго разстояние.

6
Редно е да има и отзад - барем един некролог да се сложи.

7
А не би ли следвало кмета и СОС да имат еднакви цели - обща задоволеност на софийските граждани за да няма протести и искания за оставка
Това би трябвало изначално да е идеята да си политик, даже лъжливо разиграват театър с полагане на клетва… Но истината за повечето политици по света, а още по изразено и у нас е друга. Ежедневно виждаме без да се крият да лъжат, да заявяват коренно различни користни или откровено малоумни аргументи за действията им… имало е случаи да прецакват инициативи, от които и те могат да краднат достатъчно, по мотиви че го е внесла бивша любовница и други подобни…

Общинските предприятия не са търговски дружества и според уставите им вероятно могат да имат различни форми на управление, обикновенно с борд, но не са на пряко подчинение на кмета. От съществено значение е кой може са им възлага и какво, тук Кметът вече наистина в повечето случай е едно от лицата, което може да го прави… Общинските предприятия имат гласуван от СОС годишен бюджет, с който да реализират дейността си.

8
Автобуси / Re: MTK (7173-7195 нечетни)
« on: 29.10.2025, 17:07:10 »
Беше съобщено, че новите идват, за да може да поеме МТК допълнителен пробег, ако им дадат, а не за да се бракуват от сегашните, които са в експлоатация.
А кой е казал, че мтк ще поемат допълнителен пробег и какво налага това?  :rolleyes:

Ето го 7179 от първия си ден на линия - с отворени капаци, с липсващи електронни табели и адекватна информация за пътниците...  :help:

9
Автобуси / Re: MTK (7173-7195 нечетни)
« on: 28.10.2025, 19:57:45 »
7179 вече е на линия. В момента е на 20. Вчера видях 7181 да се прибира от 20.
Още сутринта беше. Има ли вече бракувани или трайно спрени от предишните им бангии?

10
Ритнитопковците на Подуяне са си взели Сетра среден клас на лизинг, както е споделил в предишното мнение BulgariaBuses:



Източник


11
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 28.10.2025, 18:06:08 »
Не е вярно това за големината на града, по скоро зависи колко пътникопоток има и как е построена компактната градска част. В Лозана има метро а в 150 000 население, в Португалия по спомен също имаше градове с по 200 000 и метро. Има немалко градове в Европа с население около 300 000 и метросистеми.

Брага Португалия също има метро и е към 150 000
Лозана е специален случай - теренът е силно пресечен и метрото е с капацитета на трамвай, но подземен. Линия 2 им с автоматичните влакове на гуми е удължение на старо трасе на зъбчата железница, линия 1 е лека еднопътна железница, която има пресичания на едно ниво с улици.

И като ще говорим за швейцария, имат градове с население под 30 хил. с двойносъчленени тролейбуси... ;)

12
Най-ниска невелетна точка е там, на Шипченски също се събират два наклона + метрото дето го строят и т.н.

13
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 27.10.2025, 13:23:24 »
Halle/Saale: 1201-1156 на крайна спирка Böllberg (19.10.2025 г.):



Източник

14
А в авиацията какво правят? Кражат един час?!  :rolleyes: Питам за летищата, при които стриктно се спазват часовете със забрана за излитания и кацания...

15
1603, 2303 - Disney Channel
Финиъс и Фърб го гледах вече като студент. Увлекателно и с тънък хумор, не само за деца.


16
Към 9 и нещо ги пуснаха. Драмата е заради строителството на т.нар. “метро”…

17
Май откакто имаме достъпни отворени данни и чудесната им визуализация и интерпретация в Тринмо, в темите в раздел "Актуална информация" трябва да публикуваме само снимки, а не справочна информация, налична автоматизирано.

Та - от петък следобед:




18
Други градове / Re: Други градове
« on: 22.10.2025, 21:55:18 »
Не е баш най-подходящата тема, но засяга изобщо организацията и функционирането на обществения транспорт в България и затова го слагам тук. Поне аз още не съм открил проекта на Закона, но от Министерството са длъжни да я публикуват с широк обществен достъп за преглед и изразяване на становища.

Quote
Готов е новият Закон за обществения транспорт, обяви министър Караджов

Новият Закон за обществения транспорт е готов. Следващата седмица ще започнем обсъждане на текстовете заедно с Националното сдружение на общините, обяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на днешната среща с кметове от общините в Русенска област, организирана от областния управител Драгомир Драганов.

„Разбрахме се с кметовете, че първо ще предоставим проекта на закона на сдружението на общините, както и на всички професионални организации. Ще го обсъдим и едва след като сме се разбрали по всички въпроси, ще внесем документа в Министерския съвет и след това в Народното събрание“, заяви министър Караджов.

Билетите за градския транспорт в София „влизат“ и в телефоните ни

Новият закон предвижда изграждането на Национална транспортна схема, която ще се базира на реални данни за пътникопотока. Водеща роля ще има железопътният транспорт, а графиците на автобусните линии ще бъдат съобразени с жп разписанията. Другият ключов елемент е въвеждането на единен електронен билет, който ще важи за автобус, влак и градски транспорт в градовете, включени в интегрираната система.

„Ние сме длъжни да осигурим удобен обществен транспорт за всички български граждани, независимо колко малко и отдалечено е населеното място, в което живеят. Ще се въведе принципът за минимум три курса дневно – сутрин, обед и вечер, а при по-голямо натоварване ще се осигуряват допълнителни линии“, посочи Караджов.

Картите за столичния градски транспорт влизат в дигиталните портфейли на телефоните?

От данните към момента става ясно, че в малките населени места все по-често няма желаещи превозвачи да обслужват автобусните линии, а причината е ниската натовареност и липса на икономически интерес. „Това вече е масово явление и показва дефект в сегашната система“, подчерта министър Караджов.

Реформата е планирана за период от три години, като стартира от 1 януари 2026 г. Очакванията са, че с нейното въвеждане ще се гарантира достатъчно и удобно транспортно обслужване в цялата страна, с централна роля на железопътния транспорт.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 22.10.2025, 07:52:05 »
Спокойно, среща в Будапеща няма да има.
Но случилото се е показателно… Герберастките продажници вече си бях свалили гащите, за да посрещнат подобаващо голямата си бащица от Масква.

20
Неможачи, ако наистина е това - нали има обръщало на ВМА, а след това и на Кюстендил и Дойран… Или да завие по България и да се включи чак на 6-ти септември.

Pages: [1] 2 3 ... 883