Poll

Коя метростанция Ви харесва най-много ?

СУ Климент Охридски
78 (39.4%)
Стадион Васил Левски
23 (11.6%)
Жолио Кюри
10 (5.1%)
Г.М.Димитров
11 (5.6%)
Мусагеница
18 (9.1%)
Младост 1
41 (20.7%)
Младост 3
11 (5.6%)
Цариградско шосе
6 (3%)

Total Members Voted: 198

Author Topic: Метростанции в участъка Св.Кл.Охридски-Цариградско шосе  (Read 205766 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Идеята е, че това "нещо" е всичко друго, но не и солидна преграда на перон на метростанция.
Не помня някой някъде да е претендирал, че преградите са солидни. Единствената им функция е да са препятствие за падащи хора на релсите и изцяло я изпълняват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Инак, пак иронично-казано, можеше поне да сложат завеси, щеше да изглежда по-аристократично, или пък плътни пердета - да не се вижда кой какви ги върши във влака. :D

Не искат завеси, а искат кошарки. Тези, които взимат решенията как да изглежда метрополитена ни са с мислене от миналия век и затова държат да вкарат пътниците в някакви релси и зад оградки, мислят за тях като за "стадо" и "овце", а не като за клиенти, които им плащат заплатата и осмислят съществуването на служебното им място. Затова и в метрото ни първо се появиха турникети, после цъфнаха стрелки и прегради в тунелите на Сердика, накрая се появиха и простори. Посоката на развитие на метростанциите ни е ясна, като се разходиш из метростанциите в Европа веднага прави впечатление, че на първо място се мисли за това как да е по-удобно на пътника и как потоците хора да не се заграждат и възпират излишно - влиза се свободно в станциите, няма заграждения и източноазиатски технологии за задържане на тълпите на перона. Докато хора с такова мислене взимат решенията и казват каква многомилионна изгъзица ще се поръчва дотогава и пътуването ни в метрото ни ще е бавно и неудобно. По-сигурно със сигурност не е станало, въпреки че с това оправдават разходите за тези чудесии.

Не помня някой някъде да е претендирал, че преградите са солидни. Единствената им функция е да са препятствие за падащи хора на релсите и изцяло я изпълняват.

Дали? Ако някой е решил да падне точно на релсите ще намери начин да се озове там, с простори или без...
« Last Edit: 09.02.2023, 21:38:30 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дали? Ако някой е решил да падне точно на релсите ще намери начин да се озове там, с простори или без...
Ако някой е решил точно там да скочи пред влака - да, просторите няма да го спрат. Ще спрат обаче случайно падащите, бутнатите (има и такъв случай) и тези, спонтанно решили да скочат във внезапен пристъп на отчаяние, защото много от самоубийците в метрото са точно такива и не са го планирали предварително.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Тези неща, реално, струват максимум по 10 000 на станция, от които 9 500 са вложени в опорните колони, където са задвижващите мотори, контролерите т.н. Да сложим 5 000 за труд. Тоест, излиза, че милион 985 хиляди са отишли в нечий джоб. Умножено по броя станции, на които са/ще бъдат монтирани... :help: На живо ми се сториха още по-афиф, отколкото по разни клипове. Някой да рипне, нещо да каже, да изрази мнение пред ръководните органи... няма, или поне не съм чул и видял. :D
Хайде по-сериозно - без финансови разчети тип "Ганкиното кафене"! На фона на тесните метростанции да искате някакви солидни стени е смехотворно. Аз, без да искам, опрях щорите на МС Г.М.Димитров, разминавайки се с хората (по-този начин тествах сигнализацията). Ако бяха стени на тази станция с размери по-скоро на подлез, просто не знам къде щяха се дянат пътниците и какъв въздух щяха да дишат.
Неприятно съм изненадан, че и след поставянето на щорите пъпленето при заход продължава. Да, машинистът трябва до сантиметри да уцели спирката, иначе ще се отвори някоя врата пред колона и ще захрани снимачите (аз съм пълен, пък не ми се е случвало колоната да ми пречи). Но и така да е, заходът изглежда неоправдано бавен, сравнен с началното положение преди мерките срещу самоубийци.
« Last Edit: 10.02.2023, 12:49:55 by RADOCVET »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Но и така да е, заходът изглежда неоправдано бавен, сравнен с началното положение преди мерките срещу самоубийци.

Значи изводът е, че скоростта не се е увеличила изобщо, а сигурността се е повишила минимално с поставянето на тези прегради, или като цяло ако се направи един анализ разходи-ползи на това вложение ще излезе че е на минус.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Значи изводът е, че скоростта не се е увеличила изобщо, а сигурността се е повишила минимално...
Какво значи минимално? Колко точно минимално е?
Всички случаи на паднали или скочили на релсите хора в станциите са на две от тях, които първи получиха прегради и откакто ги има не е имало нито един случай. И тук говорим не само за безопасност, а и за последващото смущение на трафика, косвените материални щети от което може да са много големи.

Единственият проблем е, че влаковете продължават да влизат в тези станции бавно, но у нас ограничения се налагат лесно, а се премахват много трудно (защото никой не иска да носи отговорност за това). Това значи че има проблем с ръководния потенциал, а не с преградите.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Спрете си просташките мнения !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Същите грешки като и по другите места, метростанции пльоснати където е най-лесно, няма връзки с трамваите отгоре, на Румънското посолство ще трябва да се ходи към 300 метра с излизане и влизане в подлез  :fan: Интермодалност по нашенски...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Същите грешки като и по другите места, метростанции пльоснати където е най-лесно, няма връзки с трамваите отгоре, на Румънското посолство ще трябва да се ходи към 300 метра с излизане и влизане в подлез  :fan: Интермодалност по нашенски...
Единственото успокоително е, че линията като цяло е безполезна и има шанс да няма много пътници, които да се наслъждават на неудобствата!  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15419
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не виждам как трасе под улица „Гео Милев“ можеше да се съвмести със станция под кръстовището на Румънското посолство. Най-вероятно ще се открие досадна нова спирка на „Черковна“/„Гео Милев“ и ще развалят скоростното трасе. Другия вариант е да свържат двата подлеза с тунел с траволатори.
« Last Edit: 27.03.2024, 13:00:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не виждам как трасе под улица „Гео Милев“ можеше да се съвмести със станция под кръстовището на Румънското посолство. Най-вероятно ще се открие досадна нова спирка на „Черковна“/„Гео Милев“ и ще развалят скоростното трасе. Другия вариант е да свържат двата подлеза с тунел с траволатори.
Когато строиш изключително скъпа инфраструктура като метрото, трябва да се предвижда всичко и тя да се обвърже най-удобно с всичко останало. Покрай строителството на метрото едва ли ще преместят автобусната спирка в посока Цариградско и трамвайните. А е редно да се направи!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15419
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В такъв случай станция „Орлов мост“ трябваше да бъде на кръстовището с „Ген. Гурко“ и разклона да е точно под „Орлов мост“, за да продължаваше трасето под „Цариградско шосе“ или под „Иван Асен II“ и станцията наистина да е на Румънското посолство, не на „Черковна“.
« Last Edit: 27.03.2024, 13:30:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
    • Email
  Снимка от началото на строителството на МС Мусагеница. Автор и притежател: Марин Лашев.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Супер, че откри тази снимка! Ще покаже нагледно на тези, които нямат спомени от преди това, в какъв вид беше надлезът. Не съм сигурен, че отразява началото на строителството и дали не е по-правилно да се озаглави "преди началото на строителството...".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Супер, че откри тази снимка! Ще покаже нагледно на тези, които нямат спомени от преди това, в какъв вид беше надлезът. Не съм сигурен, че отразява началото на строителството и дали не е по-правилно да се озаглави "преди началото на строителството...".
Ето булевардът отгоре без връзката с Онкологията. По времето, когато около сегашната МС Г.М.Димитров бяха разкопки, под МС Мусагеница вървеше черен път, свързваш Дървеница с Мусагеница и даващ възможност да се прескочи кръстовището при МС Г.М.Димитров. По-нататък имаше криминален изход към бензиностанцията Опет на Винарово колело, който беше затворен впоследствие.
« Last Edit: 12.11.2024, 16:06:00 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В този вид откриха надлеза за автомобили. Седя така няколко години, в последствие захрадиха средата за метрото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Гледам и релси са сложили. Но самият мост е открит още през втората половина на 90-те. Викаха му Мост Въртопо. Спомням си, че даваха по телевизията интервю на кмета Софиянски в което той споменаваше и Мост Въртопо в контекста на свършената работа, завършените проекти.
Помня и периода когато още нямаше мост там.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
 На снимката по-горе ясно се вижда че релси нямаше. Имаше вертикални планки в бетона.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
От мобилния ги помислих за релси. Тези планки не ги помня, сигурно са ги монтирали точно преди строителството на метрото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не с тях пуснаха моста. Явно са били предвидени за трамвайните релси.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!