Poll

Кое направление трябва приоритетно да се развие след завършването на МД3 първо?

Потенциалното отклонение на МД2 към Студентски град
19 (25.7%)
Отклонението на МД2 към Илиенци
7 (9.5%)
Отклонението на МД3 към НИМ и СОП
6 (8.1%)
Потенциалното отклонение на МД3 към северните райони
3 (4.1%)
Потенциалното отклонение на МД3 към Арена Армеец
11 (14.9%)
Отклонението на МД1 в Люлин посока Банкя
12 (16.2%)
Потенциалните отклонения на МД1 и МД2 към полите на Витоша
7 (9.5%)
Потенциалното продължение на МД1 към Горубляне
1 (1.4%)
Други варианти
2 (2.7%)
Потенциалното отклонение на МД3 по Шипченски проход - Цветан Лазаров/Асен Йорданов
6 (8.1%)

Total Members Voted: 74

Author Topic: Перспективни направления след МД3  (Read 13241 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Тези до Икеа и Илиянци са напълно безмислени, под България също заради ТМ7, тези към Студентски град също на този етап няма да са много рентабилни, особено ако се построи най-накрая бърз и модерен трамвай за Студентски град...

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Такава е генералната схема за развитие на линиите на метрото, която е вписана в ОУП на града, но с единствената разлика, че не фигурира отклонението под бул. България, което за мен както казах е с потенциал за метро, заради разрастващата се жилищна територия в кв. Манастирски ливади.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Ама по България има прекрасен трамвай на 5 мин. Трябва само да се направи приоритет на светофарите!!!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Каквото са направили - направили. Ремонтът на трасето по бул.България беше извършен неотдавна и няма да има промени в обозримо бъдеще. Трябваше тогава да направят и приоритет на светофарите. Не забравяйте че ТМ7 се движи не само по бул.България. Най-вече след НДК се движи по места които никак не са безкомфликтни. Ако имаше възможност ТМ7 да обслужва само трасето Ман.ливади-МС Бул.България или поне Ман.Ливади-НДК...
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Тези до Икеа и Илиянци са напълно безмислени, под България също заради ТМ7, тези към Студентски град също на този етап няма да са много рентабилни, особено ако се построи най-накрая бърз и модерен трамвай за Студентски град...
До Икеа не бих казал, че е безмислен. Достатъчно се застроява районът.
Има проект, участъкът е 2 км и 2 станции. Добре е до след 5-6 години да стане факт.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16542
    • View Profile
    • Email
Под бул. България метро няма да има, както няма под Сливница, Цариградско шосе, Ботевградско шосе и Цар Борис III. Основният принцип е метрото да не минава под важните транспортни артерии. Лъчът на Линия 3 правилно беше насочен по Дойран-Ген.Тошев. В перспектива може да поеме към Бъкстон-Павлово. За Гоце Делчев и Манастирски ливади-изток има достатъчно възможности за развитие на наземния транспорт -  и в посока юг от обръщалото на тролеите и автобусите, и от ринговия трамвай, или пък трамвай по бул. България-Каблешков, бул. Черни връх-Каблешков.

Кварталът около ИКЕА-Симеоновски лифт е добър като крайна точка. Но не на Линия 1, тъй като ще се получи голямо засукване ИКЕА-БПС-Младост-Драган Цанков-център, а на Линия 2 през бързо прогресиращата Малинова долина - Студентски град и Витоша. Дано с изваждането му от непосредствените приоритети се предизвика преразглеждане и внимателен анализ, а не събаряне, за което напъват от ДБ. Добре е краят на Линия 1 да остане отворен за евентуално удължаване в източна посока към Младост-4 и предвиденото застрояване на района между Горубляне и Младост-4.
« Last Edit: 31.03.2022, 12:38:56 by blagun »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile

Кварталът около ИКЕА-Симеоновски лифт е добър като крайна точка. Но не на Линия 1, тъй като ще се получи голямо засукване ИКЕА-БПС-Младост-Драган Цанков-център, а на Линия 2 през бързо прогресиращата Малинова долина - Студентски град и Витоша. Дано с изваждането му от непосредствените приоритети се предизвика преразглеждане и внимателен анализ, а не събаряне, за което напъват от ДБ. Добре е краят на Линия 1 да остане отворен за евентуално удължаване в източна посока към Младост-4 и предвиденото застрояване на района между Горубляне и Младост-4.

1.Линия 2 към Студентски град скоро няма да се прави. Районът е рядко заселен и едва ли е рентабилно след бул. Черни връх да се прави метро на изток към Студентски град /повече от 3 км/. Трамвай след Семинарията по Симеоновско шосе наистина е добра идея.
2. Предвиденото застрояване на района между Горубляне и Младост-4 едва ли ще е огромно. Търсеното ново строителство е в по-ниски сгради и по-нарядко разположени. Едва ли ще е разумно метрото да продължава на изток. Все пак градската железница е за гъсто застроени райони.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16542
    • View Profile
    • Email
1.Линия 2 към Студентски град скоро няма да се прави. Районът е рядко заселен и едва ли е рентабилно след бул. Черни връх да се прави метро на изток към Студентски град /повече от 3 км/. Трамвай след Семинарията по Симеоновско шосе наистина е добра идея.
2. Предвиденото застрояване на района между Горубляне и Младост-4 едва ли ще е огромно. Търсеното ново строителство е в по-ниски сгради и по-нарядко разположени. Едва ли ще е разумно метрото да продължава на изток. Все пак градската железница е за гъсто застроени райони.
1. Кв. Витоша - рядко заселен??? Да, беше преди 25 години. Но сега новите блокчета са предимно на 6-7 етажа, при това доста по-сгъчкани от панелките в Надежда примерно. Строителството продължава и ще продължава, докато опре СОП. Същото се отнася и за Малинова долина, там даже са по-едри блоковете.
2. Кварталът между Горубляне и Младост ще е от типа на Манастирски ливади, Кръстова вада, Витоша и др. Който търси затворени селища от фамилни къщи, се ориентира оттатък СОП, също в Герман, Лозен и други села. Не че там къщите са много нарядко... Все пак говорим за развитие в перспектива, но и в момента една метростанция в югоизточната част на Младост-4 би била резонна. Удължаването на лъча Младост-1 - БПС ще го приближи по дължина с лъча Младост-1 - Летище София, което ще направи синхрона по-лесен без излишни престои по по-късия лъч.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
 Както и да е.
Не може всички да сме на едно мнение.
Чудя се защо не се говори за продължението в Люлин.
Не разбирам и каква е тази омраза към продължение до ИКЕА.
 

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Към Икеа ще се запуши евентуално бъдещо развитие на изток. Ако метрото завие към Икеа, това обрича този диаметър никога да не може да продължи на изток.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Към Икеа ще се запуши евентуално бъдещо развитие на изток. Ако метрото завие към Икеа, това обрича този диаметър никога да не може да продължи на изток.
А защо да продължава? Всяко нещо си има край.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11430
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Така е, само салама има два края.
В случая тъй като не е сигурно дали логичния край е там, по-добре на този етап да не се "затапва". Така или иначе има по-важни стации от тези над Бизнес парка, та не е проблем засега да остане на "нулев вариант".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Че защо да пречат двете станции до Икеа, ако се реши на по-далечен етап да се направи завой преди тях наляво към Горубляне? Други си направленията, които не подлежат на продължения в края си, като това до Горна баня.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1636
  • 9060
    • View Profile
Щото стават 3 разклонения в тая посока и демек при сега минимален интервал 6 минути по отделните ръкави, ще станат 9. Тоест, отиваме на 15на минути интервал на метрото извън пик в Дружбите и Летището, което е меко казано абсурдно.
Отделно времепътуването от Икея до където и да е с панорамна обиколка из Младостите ще е твърде голямо. Този лъч и сега има сериозни проблеми с това, че наземния транспорт е по-бърз от него, понеже обикаля много, какво остава с такова разширение.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Че защо да пречат двете станции до Икеа, ако се реши на по-далечен етап да се направи завой преди тях наляво към Горубляне? Други си направленията, които не подлежат на продължения в края си, като това до Горна баня.

Не че пречат, просто районът трябва да се покрие с наземен а не подземен транспорт. С парите за тунел и 1-2 станции в посока Икеа (ще излезе поне 100 млн), могат да се купят едни поне 150 автобуса. 150 автобуса са около четвърт от целия автобусен парк, обслужващ София!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Никой не е казал, че това трябва да се случи от днес за утре, въпросът е да има резервирани трасета и да се следи развитието на града. Все пак има ОУП, който подсказва точно това, защото все пак според него ще се строи и не трябва да се пренебрегва.

Беше хубаво слатинското отклонение да се резервира в посока Дружба 2, защото и без това сегашното не обхваща плътно Дружбите, а летището не генерира голям пътникопоток.

А трамвая по бул. България щом пада на 5 минути, това говори за... метро!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
А трамвая по бул. България щом пада на 5 минути, това говори за... метро!
Какво общо има това? В Будапеща има трамвай на 2 минути и никой не мисли за метро, ти тука за 5 ми говориш... Този трамвай с малки инвестиции може да предоставя услуга, точно като на метрото!!! Няколко човека сме го казвали...

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
И преди съм го казвал, но за мен след Медицинска академия, метрото трябваше да продължи под бул. България - ул. Иван Сусанин - бул. Никола Петков - ул. Монтевидео до линията с ЖП гара в Овча купел там и с тенденция да се свърже през Люлин с Обеля. Много по-ефективно щеше да бъде!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
И преди съм го казвал, но за мен след Медицинска академия, метрото трябваше да продължи под бул. България - ул. Иван Сусанин - бул. Никола Петков - ул. Монтевидео до линията с ЖП гара в Овча купел там и с тенденция да се свърже през Люлин с Обеля. Много по-ефективно щеше да бъде!
Дам... Явно не сме си научили урока от фльонгата в Дружба, та От Овча купел до центъра ще пътуваме през Ман. Ливади...
« Last Edit: 02.04.2022, 15:36:13 by Chezare »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Не, просто метрото щеше да остане гръбнака на транспортната мрежа.