Poll

Кое направление трябва приоритетно да се развие след завършването на МД3 първо?

Потенциалното отклонение на МД2 към Студентски град
19 (25.7%)
Отклонението на МД2 към Илиенци
7 (9.5%)
Отклонението на МД3 към НИМ и СОП
6 (8.1%)
Потенциалното отклонение на МД3 към северните райони
3 (4.1%)
Потенциалното отклонение на МД3 към Арена Армеец
11 (14.9%)
Отклонението на МД1 в Люлин посока Банкя
12 (16.2%)
Потенциалните отклонения на МД1 и МД2 към полите на Витоша
7 (9.5%)
Потенциалното продължение на МД1 към Горубляне
1 (1.4%)
Други варианти
2 (2.7%)
Потенциалното отклонение на МД3 по Шипченски проход - Цветан Лазаров/Асен Йорданов
6 (8.1%)

Total Members Voted: 74

Author Topic: Перспективни направления след МД3  (Read 13242 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Дам... Явно не сме си научили урока от фльонгата в Дружба, та От Овча купел до центъра ще пътуваме през Ман. Ливади...

Може би не ти харесва че за Дружба пътуваш през Младост? Какви други варианти виждаш? Ако метрото беше по Цариградско, Младост и Дружба щяха да бъдат в равностойно положение. Но това би означавало затваряне или стеснени участъци на Цариградско за няколко години. Не ви трябва.

Колкото до Горубляне, ако М3 продължи по Цариградско към ИЕЦ, може да стигне и до Горубляне. Или М2 вместо да се затапва в Студентския, да мине през Малиновата, трансферна на БП, Горубляне. И без това няма връзка БП-Лозенец, а това би разтоварило М1.

Пътуване до Овча купел през бул.България би означавало отпадане на МС Красно село. Бул.Никола Петков не е гъстонаселен.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6111
    • View Profile
    • Email
То първоначално метрото трябваше да е под Цариградско, което беше логично на фона на натоварването по него, но си наложиха другия вариант за скоростен трамвай по Драган Цанков (където трябваше точно трамвай да има) на цената на метро. Били проблемни пътните възли по Цариградско.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да, първоначално тбябваше да е по Цариградско, Рожен, Цар Борис III и Ботевградско, а за Младост първоначално е бил предвиден М2 през Студентския.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9041
    • View Profile
Трите диаметъра трябва да са гръбнак в съчетание с обособени скоростни трамваи по направленията с по-умерени пътникопотоци. Определено по Владимир Вазов и в новата част на Овча купел има по-големи пътникопотоци отколкото по  Ботевградско и Цар Борис III, по Рожен пътникопотокът е твърде малък за метро - трамваите се справят спокойно, промишлената зона е по-скоро със затихващи функции, населението на района не е нараснало сериозно. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Така е. Сигурно са имали предвид Левски да се разшири (А и Б) към Ботевградско. Разбира се, сегашното трасе по Вазов минава през много по-гъстонаселени места.
Колкото до Овча купел, много добре познавам този квартал и мога смело да кажа, че трасето и разположението на станциите е почти перфектно, покрива всички необходими части. Още когато се водеха дискусии за М3, аз изразих мнение за разположението на станциите. Определих местата които трябва да покрие - 1) началото на Овча купел, блоковете 6хх и по възможност връзка с трамвая; 2) Овча купел - пазара; 3) НБУ; 4) Овча купел 2; 5) Горна баня. Разбирах че 2) и 3) пораждат дилема, сега имаме компромисен вариант - Мизия.
Ако говорим за метро по Цариградско, инфраструктурата за него трябваше да бъде изградена още с реконструкцията на булеварда през 1974 г., и да се консервира на етап груб строеж като при НДК и ЕС. Очевидно, още тогава са се колебаели - Шипченски, Цариградско или Цанков.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Точно заради перфектното обслужване на ж.к. Овча Купел се "резнаха" кварталите в цяла ЮЗ София с криволичещото трасе през празното пространство на п.в. Житница! Районът около бул. Никола Петков не е слабонаселен, концентриран е с ниско строителство, но на голяма площ, има и блокове.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9041
    • View Profile
Населението и пътникопотокът в Овча купел са значително по-големи от тези около Никола Петков, там е достатъчен пълноценен скоростен трамвай. Около Никола Петков няма нито високо строителство, нито висока плътност на застрояване.  :rolleyes: Също довозването на Овча купел до Цар Борис III е сложно за реализиране, кварталите в югозападната част на София имат прилично довозване до МС Красно село и Витоша. Около никоя метростанция няма празно пространство. Овча купел е районът с най-високо строителство, най-висока плътност на застрояване и най-голямо население и има реална нужда от метро за разлика от някои други квартали, за които е напълно достатъчен обособен скоростен трамвай. :rolleyes:
« Last Edit: 07.04.2022, 11:20:21 by V.Peichev »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Точно заради перфектното обслужване на ж.к. Овча Купел се "резнаха" кварталите в цяла ЮЗ София с криволичещото трасе през празното пространство на п.в. Житница! Районът около бул. Никола Петков не е слабонаселен, концентриран е с ниско строителство, но на голяма площ, има и блокове.
Добре де, колко пъти да се напише, че там няма пътникопоток за метро?
А и метрото не е единственият релсов транспорт в София- има и трамваи!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Метрото пак щеше да стига до ж.к. Овча Купел, но с едно трасе в гръбнак щяха да се обхванат всички квартали. Пътникопотокът на всяка станция щеше да бъде равномерно разпределен.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9041
    • View Profile
Напротив - щеше да има много станции с пътникопоток значително под минималния за метро. Сега са по-малко. Трасе в гръбнак също няма как да има достатъчен пътникопоток. :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
А защо тогава натоварването на 4-те станции в Овча Купел взети заедно прави приблизително колкото натоварването само на МС Красно село? Да не би да е и заради връзката на метро и трамвай от Княжево?

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Това трасе и станции защитавах:

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 591
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Да! Аз винаги съм се чудел защо няма станции на бул. България на другите две натоварени кръстовища на бул. Гоце Делчев и ул. Тодор Каблешков. Кофти е само, че така доста обикаля и се удължава пътуването до центъра.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9041
    • View Profile
Прекалено обиколно е и последната станция е неудобна и за двете нови части на Овча купел. Също по България има обособен трамвай с реален скоростен потенциал и разстоянията между някой станции са прекалено малки. Метрото е транспорт за особено големи пътникопотоци и се строи само там където обособен скоростен трамвай не може да се справи, по България и в Бъкстон ситуацията не е такава.  :rolleyes:
« Last Edit: 07.04.2022, 14:08:00 by V.Peichev »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Можеше да се изгради довозващ трамвай по бул. Президент Линкълн за двете части на ж.к. Овча купел, идвайки от бул. Никола Мушанов.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9041
    • View Profile
Трамвай се строи при пътникопотоци недостатъчни за метро, но прекалено големи за автобуси и тролейбуси. Ролята му е предимно магистрална, не довозваща. :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Трети метродиаметър засега го виждам У-образен, така начертан в посока ж.к. Овча купел, а в източна посока с отпадане на последните две станции на Слатинското отклонение: МС Арена Армеец и МС Цариградско шосе. В перспектива МД3 ще може да се удължава към ж.к. Люлин и към ж.к. Дружба 2.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16542
    • View Profile
    • Email
а в източна посока с отпадане на последните две станции на Слатинското отклонение: МС Арена Армеец и МС Цариградско шосе. В перспектива МД3 ще може да се удължава към ж.к. Люлин и към ж.к. Дружба 2.
Дали ще минава някъде под северния локал на Цариградско или под Цветан Лазаров между Асен Йорданов и Брюксел, няма никакво значение за обслужване на Дружбите. Остава да се сметне къде е по-голям пътникопотокът - при зала Армеец и Цариградско или при Цветан Лазаров. Засега поне сметката е очевидна, ако някога построят бизнес сити или 20-30 блока с мащабите на "Златен век" на мястото на борсите в ниското, може да се промени сметката, но едва ли. Но мястото не е перфектно за жилищно строителство - ниско, в близост до пистите на летището.
А в перспектива, дали след Окръжна болница развитието на изток ще е през Дружбите или около Цариградско, също е въпрос на разчети. Трябва да се отчете, че наземният транспорт по Цариградско е добър от 7-ми километър до Орлов мост, но булевардът се задъхва в пикови часове. Очевидно за разширение и дума не може да става.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
U образните трасета на метро са възможно най- лошия вариант- от Овча купел никой няма да го ползва това метро!Приеми, че не си прав по този въпрос!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Завоите по сегашното трасе не позволяват да се развиват високи скорости, а освен Овча купел има и други райони нуждаещи се от метро. Движението на влаковете по такава схема с прави участъци ще намали времето на пътуване, въпреки по-дългата й дължина.