Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 522384 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16484
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1900 on: 23.08.2024, 13:53:09 »
А дали не трябва да се окаже натиск върху СОС и другите отговорни структури за градоустройството да се осигуряват нормални като габарит булеварди способни да поемат голям трафик.
Виждаш казуса с Опълченска. Това е само последният, но далеч не единственият. За всеки нов пробив се водят пунически отчуждителни войни по 5-10-15 години. Допълнително зад всяко дръвче дебнат по 5-6 "еколога", даже трамвай не дадоха в буренаците зад гара Пионер. Това да се направи булевард като България от центъра до СОП просто не може да се случи.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1901 on: 23.08.2024, 14:53:25 »
да се развие другото в посока Икеа, за да докарат най-после до там бленуваното от собствениците на търговските площи метро.
The Mall има сериозна транспортна свързаност, онзи в Люлин-10 има и метро, Paradize си има метро и всякакъв транспорт. И да не би The Ring Mall да има по-ниска посещаемост заради мижавата си транспортна свързаност? Хеле пък в ИКЕА някой клиент да отиде с метро и да помъкне кашони с диван и матрак! Тези магазини са слабо зависими от МГТ. Зависими са живеещите и работещите в съответните райони.

Така че таргетът там са живеещите в Малинова долина отсам и оттатък СОП, които след 5-6 години при безумно гъсто застрояване няма да са по-малко от тези в Дружба-2. Даже Симеоновския лифт не го броя. Плановете за дълги трамваи мухлясаха през 80-е. Вижда се, че новите булеварди не са скоростни нито за релсови, нито за нерелсови ППС. Ботевградско шосе имаше късмета да е последният наистина голям булевард. Така че и да стане някога бул. Климент Охридски, той няма да е в габарита между Г.М.Димитров и Осми декември. Той не е даже между Осми Декември и Ляпчев, където преди 20 години нямаше нищо отстрани. Съответно трамваят ще дава незадоволителни резултати за връзка с центъра и умерени резултати за довозване до МС Г.М.Димитров (то тази малкогабаритна станция и сега е като дядовата ръкавичка, ако там се изсипе всичко чак до Бункера, ще трябва чакащите да дишат на смени). Затова метро в посока бул.Черни връх ще си е обезпечено с пътникопоток. Което ни най-малко не прави трамвая излишен - все пак метрото няма (или поне не трябва да има) станции на 300-400 метра.

Абсолютно вярно.

И The Mall скоро ще има метро, както и Serdika Center. Надявам се да не се появят фенове на конспиративни теории които да кажат че и станциите Опълченска и ЕС също са строени заради Mall of Sofia и City Center.
Между БП и ИКЕА има голямо застрояване. Факт. И да не пренебрегваме факта че е предвиден и интермодален хъб. По същата логика можем да кажем че и до Летището трябваше да се прокара не метро, а трамвай, ей го къде е трасето в Дружба. Освен това източните перспективи след БП са доста неясни, така че, ако завоят към ИКЕА е спорен, и завоят на изток е не по-малко спорен - станция която 90% дублира пътникопотока на БП, а след това Бистрица ли ще обслужва? Колкото до трамвая, най-добре е да се наблегне на кръговия трамвай.

Плановете за дълги трамваи мухлясаха през 80-е. Вижда се, че новите булеварди не са скоростни нито за релсови, нито за нерелсови ППС. Ботевградско шосе имаше късмета да е последният наистина голям булевард.
А дали не трябва да се окаже натиск върху СОС и другите отговорни структури за градоустройството да се осигуряват нормални като габарит булеварди способни да поемат голям трафик.
Знам, че има много частни имоти, но не мисля, че е нормално да се разрешават нещата да се случват като в Манастирски ливади. Там всред гъстите нови сгради се вият улички трудно проходими с малък автомобил да не говорим за автобус. Нека вземем пример от големите западни държави - в Испания никога не е имало тоталитарно управление, но нито улиците им са малки, нито всичко е нагъчкано едно върху друго. Всичко е възможно да се постигне със съответни законови мерки

Първо, забрави тази дума натиск. Това да не ти е Висаджийско-сикаджиййска история. Употребявай по-нормални думи.
Второ, как могат да осигурят нормални като габарит булеварди способни да поемат голям трафик? Ето например, аз смятам че Оборище трябва да се разшири за да поеме частично трафика на Цар Освободител и Янко Сакъзов. Но Оборище няма как да се разшири, там има имоти. Да бъдем реалисти. Приетият в средата на 19 век "план Осман" за Париж, разрушава повечето тесни улици в центъра на града за да се построят по-широки булеварди, съобразени с появилите се тогава икономически и убранистични нужди.
Колкото до управлението в Испания - сигурен ли си че винаги е било демократично? Бързо в Уикипедията.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1902 on: 23.08.2024, 16:32:40 »
Първо, забрави тази дума натиск. Това да не ти е Висаджийско-сикаджиййска история. Употребявай по-нормални думи.
Второ, как могат да осигурят нормални като габарит булеварди способни да поемат голям трафик? Ето например, аз смятам че Оборище трябва да се разшири за да поеме частично трафика на Цар Освободител и Янко Сакъзов. Но Оборище няма как да се разшири, там има имоти. Да бъдем реалисти. Приетият в средата на 19 век "план Осман" за Париж, разрушава повечето тесни улици в центъра на града за да се построят по-широки булеварди, съобразени с появилите се тогава икономически и убранистични нужди.
За думата "натиск" си прав. Имах предвид да се използват всички законови начини да се покаже на общината и отговорните хора, че нещата трябва да започнат да се случват.
За централната градска част не говоря. Там си има пътна мрежа и ще си я ползваме такава, каквато е. Може да не е оптимална, но е прилична.
Имам предвид обаче новостроящите се квартали. Не знам дали си минавал с автомобил през Манастирски ливади-запад. По-специално пресечките около улица "Мур" - улиците са адски тесни и се вият като змия. Ако в старите квартали е проектирано в едно друго време с едни други изисквания то в новите се проектира сега, когато се знае че почти всичко живо пътува с кола и тези коли трябва да се движат някъде. И именно тук е мястото на общината да се наложи в ОУП и в ПУП и в издаването на разрешителни за строеж.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1903 on: 23.08.2024, 16:51:58 »
За централната градска част не говоря. Там си има пътна мрежа и ще си я ползваме такава, каквато е. Може да не е оптимална, но е прилична.
Имам предвид обаче новостроящите се квартали. Не знам дали си минавал с автомобил през Манастирски ливади-запад. По-специално пресечките около улица "Мур" - улиците са адски тесни и се вият като змия. Ако в старите квартали е проектирано в едно друго време с едни други изисквания то в новите се проектира сега, когато се знае че почти всичко живо пътува с кола и тези коли трябва да се движат някъде. И именно тук е мястото на общината да се наложи в ОУП и в ПУП и в издаването на разрешителни за строеж.

Хех, минавал съм и с автомобил и пеша. Но ситуацията там е по-скоро "след дъжд качулка". Вече е застроено. Да се надяваме занапред да няма подобни казуси. Поне за по-новите квартали като този до Парадайса и Кутев, са обещали да има инфраструктура. Да се надяваме и проектната Южна тангента, която би могла да свърже Бъкстон, Манастирски ливади, Кръстова вада, Студентски град, Младост и Горубляне, да няма по пътя си терени, предвидени за застрояване.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1904 on: 23.08.2024, 17:22:46 »
Малко се отклонихте от темата за метрото, макар че това което се обсъжда има отношение и към "принципите" и със стъпките, с които се действа и по него...

Алчността, корупцията, безхаберието и липсата на професионализъм в последните 30 години и най-вече от 2005 г. насам са факторите водещи до положението в което сме и което се влошава...

Схемите необходимо ли е да се обясняват - нека Пейчев да се появи и да обясни за връщането на имоти в реални граници в урбанизирана територия... Нататък следва престъпното "припознаване" на имоти от наши хора, разпродажбата/заменките на общински/държавни терени на наши хора, още по-скандалната продажба на терени предвидени за публични мероприятия (за обществени дейности, в габарита за бъдещо разширение на улици и т.н.), как от приемането на ОУП през 2009 г. досега нищо не е направено за очужването на частни терени предвидени за публични дейности и как в момента собствениците на такива блокирани терени донякъде в правото си се опитват да докажат, че няма нужда от улици, училища, детски градини и т.н. и искат да ги застроят... Допуска се преуплътняване на териториите, като дори при реализиране на планираната инфраструктура тя няма да може да обслужи натоварването... Идваме и до профанизирането на всичко, с липсата на кадри или как от алчност и егоцентризъм директор на превърнато във феодално владение общинско дружество, вместо да си се занимава с оперативното управление на повереното му дружество се занимава с неща които грам не са му в компетенциите и няма качества да ги извършва - говоря за това което се чертае към Студ. град и към СОП...

Та на фона на всичко това какъв резултат очаквате? Ето какво е положението - кой я е разрешил тази сграда с този тротоар на първостепенна улица?!? Вижда се, как някой се е блъснал в ръба на сградата...


Все пак на доста места по регулация нещата все още могат да се спасят. В МанЛи по регулация има планирана първостепенна улична мрежа и габаритът й е резервиран, но както написах, от 2005-2009 насам никой не си помръдна пръста да очужди и да реализира нищо от нея:





« Last Edit: 23.08.2024, 18:12:16 by difian »