Author Topic: Официалното представяне на възстановения трамвай МАН-СИМЕНС 83  (Read 36450 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2317
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Предлагаш да ги вдигнем някъде на стендове!?!?! Трамваите се движат по релси на земята, на самолетите повече отива да ги излагат във въздуха…

Давам самолетите като пример как трябва да се опазва наследството. Виж още подобни примери - Летище Бургас, Омуртаг.

Екземпляра, на когото е посветена темата не може да бъде възстановен за движение. Най-подходящото място за неговото излагане беше в началото на пешеходната част на Бул. Витоша близо до ул. Алабин.

Ти сериозно ли? На Витоша е прекалено тясно за трамвай. Форумците реват когато се провежда Алея на книгата, а това събитие заема част от Витоша само няколко дни в годината, та какво остава за постоянно експониране на трамвай.
« Last Edit: 19.10.2024, 11:31:38 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17973
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ако сте влизали в Клокотница и сте видели каква мизерия е..... За да стане музей там, такъв ремонт трябва, което кой знае колко ще струва. Според мен смисъл от статични експонати няма никакъв. Или се възстановява в движение, или чака по-добри времена.
И проект сме правили, и до днес правим каквото може Клокотница да стане Мизей на градския транспорт, а не пореният арт център, както драпат други….

Не знам пък дали ти дали знаеш какъв е статутът на имота и сградата, какво и е предназначението и какви режими за опазване има. То и трамваите ако им видиш състоянието, не дават вид че могат да се оправят, но не е така…

За какво може или не може, проверете си от какво състояние възстановиха синагогата във Видин!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16469
    • View Profile
    • Email
На Витоша е тясно наистина. Всъщност в началото арх. Диков чучна трамвая точно там, но после размислиха.
Според мен идеалното място беше началото на ул. Княз Александър,  още повече, че там въпросният трамвай е минавал приживе. А и е минавалище за туристи и гости на София.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
..идеалното място беше началото на ул. Княз Александър...

Министерството не искало да си даде паркоместата, все пак доцент Карадимов трябва да паркира отпред.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13971
    • View Profile
Какви паркоместа те гонят, можеше да е в градската градина, откъм БНБ, тук. Но мачът вече е свирен...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Какви паркоместа те гонят, можеше да е в градската градина, откъм БНБ, тук. Но мачът вече е свирен...

blagun
има предвид другия край на улицата? Да, мястото е подходящо, но сигурно и други неща са изиграли роля, трябва ток да се прокара, явно решението е взето с цел минимизиране на разходите.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Ти сериозно ли? На Витоша е прекалено тясно за трамвай. Форумците реват когато се провежда Алея на книгата, а това събитие заема част от Витоша само няколко дни в годината, та какво остава за постоянно експониране на трамвай.

Така написано човек ще рече, че никога не е минавал трамвай от там, но истината е, че освен трамвайното трасе имаше и по една автомобилна лента в посока ! Проблема с Алея на книгата е, че се блокира цялата улица с шатри, които заемат два пъти по-голяма площ отколкото е необходима да се експонира трамвайчето всяка! Дори ще се удовлетвори желанието на част от софиянци да се върне трамвая по Витошка!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2317
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
 :neznam:Желанието да се върне трамвая по Витошка е свързано не с фетишизирането на трамвая, а с функционалноста на трасето. Ако трябва да пътуваш от Витошка до Борово или Иван Вазов, трябва да ходиш чак до Христо Ботев или пресечката със Скобелев эа да хванеш трамвая, докато преди имаше удобна директна връзка с редица квартали.
Разликата е че преди имаше трамвай и 2 автомобилни ленти, а сега има централна пешеходна алея и 2 малки странични, до магазините и кафенетата.
Шатрите заемат само централната алея на Витошка, и не са по-широки от трамвай! Нищо не е блокирано, Алеята започва чак от пресечката със Солунска. Освен това, мероприятието е само 5 дни в годината, не е като целогодишно да ти се изпречва трамвай.
« Last Edit: 20.10.2024, 13:20:50 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Разликата е че преди имаше трамвай и 2 автомобилни ленти, а сега има централна пешеходна алея и 2 малки странични, до магазините и кафенетата.
Шатрите заемат само централната алея на Витошка, и не са по-широки от трамвай! Нищо не е блокирано, Алеята започва чак от пресечката със Солунска. Освен това, мероприятието е само 5 дни в годината, не е като целогодишно да ти се изпречва трамвай.

Такива всъщност няма, ходенето между оранжериите и сградите е мъка, непрекъснато се налага да заобикаляш някакви препятствия, то се вижда и че главните пешеходни потоци са в центъра на улицата, а не покрай сградите. Подозирам че това допринесе и за западането на бутиците за облекло по булеварда, след като хората им се отне възможността да имат пряка видимост към витрините. Ако трамваят е заврян там, а не е в средата на улицата ефектът ще е нулев, никой няма да го види, а в средата явно не искат да има никакви трайни инсталации именно за да е свободно пространството за събития с шатри.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5252
    • View Profile
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.
А, не може ли да се направят няколко реплики на този или други стари модели и да се "разхвърлят" по София?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.
А, не може ли да се направят няколко реплики на този или други стари модели и да се "разхвърлят" по София?

Така ще се загуби ефектът, няма да е оригинал и няма да е единствен, съответно няма да го има "ексклузивния характер". Не мисля че е добра идея.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4147
    • View Profile
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.
А, не може ли да се направят няколко реплики на този или други стари модели и да се "разхвърлят" по София?

Ако някога се стигне до желанието и възможността да се направят реплики то по-добре да не са стационарни експонати, а да са  действащи и да се използват за атракционни пътувания из столицата.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.
А, не може ли да се направят няколко реплики на този или други стари модели и да се "разхвърлят" по София?

Ако някога се стигне до желанието и възможността да се направят реплики то по-добре да не са стационарни експонати, а да са  действащи и да се използват за атракционни пътувания из столицата.

Колко би струвал един екземпляр, който да е в движение? Сигурно повече от нов трамвай...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5252
    • View Profile
Да направим разлика между действащ трамвай, музеен експонат и реплика.
Тези екземпляри, които са запазени за музейни да се възстановят и да се движат при поводи, а да нощуват в музея. Да има няколко неподвижни екземпляри в музея.
Репликите да са новопроизведени копия на старите модели и да са позиционирани на различни места на града, в които е имало възлови точки на трамвайната система в различните периоди от съществуването ѝ. Да се използват за билетни бюра, информацинни центрове, кафета и пр.
Парите ... Възстановяването на трамваите до движещи се музейни експорани е скъпо. Малко по-евтино ще е реставрирането до неподвижни експонати в музея. Репликите ще излязат сравнително евтино.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11322
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
553 е реставриран до неподвижен експонат. Ако някой ден има музей, може да отиде там. През това време ще радва хората срещу халите, пардон Кауфланд.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2317
  • Lyulin 4ever
    • View Profile

Такива всъщност няма, ходенето между оранжериите и сградите е мъка, непрекъснато се налага да заобикаляш някакви препятствия, то се вижда и че главните пешеходни потоци са в центъра на улицата, а не покрай сградите. Подозирам че това допринесе и за западането на бутиците за облекло по булеварда, след като хората им се отне възможността да имат пряка видимост към витрините. Ако трамваят е заврян там, а не е в средата на улицата ефектът ще е нулев, никой няма да го види, а в средата явно не искат да има никакви трайни инсталации именно за да е свободно пространството за събития с шатри.

2005 г. ми се налагаше често да пътувам с ТМ7 до Борово. Качвах се в началото на Витошка и видимостта към витрините на бутиците беше идеална. Пътувайки научавах модните тенденции, какво да купя на жената и т.н. :D Откакто Витошка е пешеходна в тази си част, ерата на бутиците сякаш отшумя, сега е ерата на кафенетата на открито :rolleyes:

Идеята да се направи реплика не е лоша. Пак е по-добре от нищо.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6830
    • View Profile
    • Email
Ето две от фейсбука на Nikola Barbutov





Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
  • MAN Lion's City
    • View Profile
В ранните часове на 25 октомври 83 беше изтеглен от "Трамкар" с помощта на 2033 и закаран до спирката пред халите, където два крана го поставиха на специално изградения за него постамент. Поздрави на всички замесени в тази изключителна операция и на останалите фотографи, които присъстваха. :fan:

Още снимки можете да видите в този пост:
Пълен репортаж от преместването на 83 от "Трамкар" до новия му дом пред джамията.





« Last Edit: 26.10.2024, 16:31:10 by comet »