Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Balkanton

Pages: [1] 2 3 ... 92
1
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: 22.07.2021, 17:07:42 »
Телевизионен репортаж с представяне на новите електробуси от май месец.

2
Русе / Re: Русе - тролеи ЗИУ
« on: 22.07.2021, 16:49:33 »
Снимка на 54322 в статия от 2012 г.

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 22.07.2021, 10:50:57 »
Радио-репортаж за тролейбусния транспорт в Плевен - модернизация, подвижен състав, контактна мрежа, цена на електроенергия и на билетите. 14-те електробуси трябва да дойдат "до декември".

4
Забелязах, че в това видео от площада пред плевенската гара от скоро показваната поредица от 1975 г. е попаднал съчленен Чавдар М80, за какъвто се говореше, че е имало в Шумен и в Русе. В първите секунди има спрял 11М3 и в един момент след това на негово място се появява бавно движещият се съчленен Чавдар. Знае ли се колко броя са били произведени или става дума за един и същи автобус, пребивавал в различни градове?

Добавям и кадър от Шумен с такъв от 1981 г. и една снимка от Русе, която също е позната - оцветяването е едно и също и на трите места.

5
Едно пропагандно филмче за АПК в гр. Кнежа от 1972 г. с кадри на автобуси Чавдар (М30?), ЛАЗ, ПАЗ и Чавдар М80.

+ Чавдар В13-20 в друг филм, пак за Кнежа.

6
В transphoto са публикувани още шест цветни снимки на тролейбуси от 1976 г.:
https://transphoto.org/photo/1496212/
https://transphoto.org/photo/1496211/
https://transphoto.org/photo/1496210/
https://transphoto.org/photo/1496209/
https://transphoto.org/photo/1496208/
https://transphoto.org/photo/1496207/
Добавям и една снимка извън тази поредица - на тиристорна Шкода 248, която мисля, че не е показвана тук:
https://transphoto.org/photo/1421764/

8
Един видеоклип на пътуващи британци през 1966 г. Множество кадри от софийски возила през 1966 г. - ТБ №158 и нова Шкода 9Тр №207 от първата партида (1964 г.) на фона на много паркирали Чавдари и Шкоди пред Св. Ал. Невски; завоят на "Алабин" и "Граф Игнатиев" с предвоенни състави; Космонавти около Св. Неделя, включително кадър с пускане на писмо. Качвам избрани кадри, за да не разводнявам с много постове. Можете да видите клипа, за да проследите цялото заснемане в движение.

9
Днес ще се състои среща на директорите на предприятията за жп инфраструктура от трите страни по транспортен коридор №8 - България, Северна Македония и Албания във връзка с изграждането на коридора:

Quote
На 14 юли за пръв път ще се проведе тристранна среща на високо ниво с представители на Национална компания "Железопътна инфраструктура"/НКЖИ/ , "Македонски железници - Инфраструктура" и "Албански железници", съобщават от НКЖИ. В нея ще вземат участие генералният директор на българската компания инж. Красимир Папукчийски, генералният директор на "Македонски железници" Хари Локвенец и Ани Дирмиши - изпълнителен директор на "Албански железници". В хода на дискусията  ще бъдат представени стратегиите на трите компании за осъществяването на "Паневропейски транспортен коридор VIII".

В 17.00 ч. пред ВИП залата на Централна гара София на първи перон се очаква да бъде подписано споразумението за тристранно сътрудничество, свързано с железопътната връзка между Адриатическо и Черно море.
Припомняме, че транспортен коридор VIII преминава през Албания, Северна Македония и България.

Обхваща пътни и жп трасета, а общата дължина е малко над 1200 км.

Около 52% от пътищата и над 55 на сто от железопътната инфраструктура на коридора са на българска територия. Tpaceтo включвa вcички дeтaйли нa интepмoдaлния тpaнcпopт, aвтoмaгиcтpaли, жп линии и летища. Kopидopът щe ocигypи eднa oт нaй-бъpзитe пpeки вpъзки oт Южнa Eвpoпa и Cpeдизeмнoмopиeтo, пpeз Бaлкaнитe към Kaвкaз, peгиoнa нa Цeнтpaлнa Aзия и Дaлeчния изтoк.

Kopидop номер VIII е eдинcтвeнaтa xopизoнтaлнa вpъзкa в Eвpoпa c пocoкa изтoк-зaпaд, пpecичaщa цeли пет тpaнcпopтни кopидopa. Peaлизиpaнeтo нa тpaнcпopтнaта вpъзкa би cъкpaтилo вpeмeтo зa пpeвoзи нa cтoки oт Kитaй дo Eвpoпa c две ceдмици.
Източник

Също така вчера са започнали строителните работи по проекта за модернизация на трасето София-Волуяк.

10
Кадър с пътуване в София или късна версия на Космонавт с плъзгащи се в горната част прозорци. Видеото би трябвало да е от средата на 60-те.

11
Шкода 706 РТО Лукс пред хотел в Слънчев бряг в това любителско видео от 1970 г.

12
Ремарке с номер БсЕ 1425, прикачен към Чавдар М80 в това любителско видео от 1970 г.

13
Интересен кадър на стар малък Чавдар в шведска компилация от снимки от 1977 г., която явно показва и разказва за живота на децата в България, част от педагогическа поредица за живота на децата в различни страни. Емблемата отстрани на автобуса я чета като АПК - Хисар. Може би в някои случаи автобуси на земеделски стопанства са имали функции и на ученически за превоз на ученици от села без училища към такива със.

14
Разглеждах различни фабрични табелки на Икаруси 280 и попаднах на няколко, произведени през 1983 година автобуси с по различно изписване на номера на шасито.
През 1984 година номерата отново са изписвани по обичайният начин (петата прикачена снимка).
Може би новият начин на изписване е въведен когато тръбната арматура от бяла става черна, която промяна е през пролетта на 1983 година. А тази буква "D" какво ли означава? Разбрах че и при модификацията 280.26 е присъствала в номера на шасито през 1983 година.
А дали и при българската модификация е било така?
Това наистина е много интересно. Забелязвам, че при тези с необичайното изписване с "D" присъства и допълнителен номер на първия ред, в полето "тип/серия" (може би нещо като паралелно броене на поредната каросерия от типа за годината?). Дали не става дума за допълнителна поточна линия, предполагаемо поради недостатъчен капацитет и затова разлика в обозначението върху фабричните табели. Вече не помня откъде, но някъде в руски сайтове/форуми съм срещал, че е имало разлика в обозначението на производството в Будапеща и това в Секешфехервар (именно в конфигурацията на номера на шасито) - макар че, доколкото съм виждал, във втория случай така или иначе са мотирани табели с надпис отгоре Ikarus - Szekesfehervar, т. е. самите табели са се различавали за двата завода. Освен това, заводът в Секешфехервар е бил специализиран повече към туристическите/междуградските модели, може би и за специалните поръчки за несоциалистическите страни... 

16
Да, на първата снимка автобусът би трябвало да е от редкия за България ЗиЛ 158.

17
Малко информация относно проекта за жп-линията София-Скопие (коридор №8). На сайта на държавното предприятие за железопътна инфраструктура на РСМ е публикуван "оптимистичен" репортаж за срещата на директорите на македонското и българското предприятия за жп инфраструктура - Локвенец и Папукчийски по-рано през юни относно осигуреното европейско финансиране и заявката за начало на строителството до 3-4 месеца...

В северномакедонския участък коридорът има липсващи участъци откъм България и откъм Албания. Източният дял започва от Куманово (докъдето има функционираща жп линия) и през Крива паланка стига до местността Деве баир при граничния тунел с България. Доколкото разбирам, последните строителни работи са били в участъка Куманово - Беляковце (30,8 км), който всъщност е функционирал до 1994 г., а сега само се реконструира. Работите там спрели преди година и половина и се стигнало до процедура за избор на нов изпълнител... Вторият участък е от Беляковце до Крива паланка (33,9 км), където са изградени само отделни обекти - виадукти (и може би и други) още при първата вълна на строителство през 90-те. Ако се проследи трасето в Гугъл мапс, могат да се видят. Пътят изглежда още тогава е грубо трасиран. Третият участък е най-къс, но и най-сложен поради релефа на местността, през която минава трасето - от Крива паланка до българската граница и започнатия още през Втората световна война тунел (23,4 км). В този участък е необходимо изграждането тепърва на множество тунели и виадукти. Малко преди тунела трасето прави почти обратен завой с голям радиус.
Ето няколко официални документа, касаещи проекта в македонския участък:
https://www.ebrd.com/english/pages/project/eia/42921m.pdf
https://www.moepp.gov.mk/wp-content/uploads/2014/10/Pismo%20za%20namera-Izgradba%20na%20zel.pruga%20koridor%20VIII-Istocna%20Delnica%20Final%2009.06.2011.pdf
https://www.moew.government.bg/static/media/ups/tiny/EO_OVOS/Netehnichko_Rezime_MK(1).pdf
Прилагам и карта на трасето Куманово - граница с България.

Относно българския участък, миналата година се появиха карти за проекта за модернизация на трасето Радомир - Гюешево, часто от международния проект. То е разеделено на два участъка. Първият е Радомир - Кюстендил, а вторият Кюстендил - Гюешево. И при двата участъка са проучени по няколко варианта и подварианта. При втория участък единият вариант (този с най-висока експлоатационна скорост) предвижда изцяло ново трасе, вървящо успоредно на автомобилния път, а не както сега около коритото на река Бистрица.
Тук можете да намерите проектните карти и на двата български участъка.

18
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 30.06.2021, 09:24:21 »
При ЗиС 154 и 155 задните прозорци са разположени по-високо, подравнени са с горния ръб на страничните прозорци, заради задно разположения двигател при 154, което е наследено и при 155, въпреки предно-разположения двигател. По-скоро е възможно да е моделът, изработван в трамвайния завод, съчетаващ каросерия МТБ с шаси Шкода. Снимката може би е от 50-те години - тогава на Орлов мост са въртели крайградски линии, включително с този модел, но не съм сигурен дали са влизали в по-централната част, на запад от моста.

19
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 29.06.2021, 23:03:56 »
(М)ТБ между Орлов мост и Ректората, от Форум Аспирин:

Pages: [1] 2 3 ... 92