Моделът трябва да е Praga TN

Това е най-близкото да нашия модел изображение на междуградски автобус, което намерих.


Остава да изясним и някои детайли, които за момента не са ми известни. Дали автобусите с емблема на Мерцедес от
това мнение на Balkanton наистина са Мерцедесите с каросерия на Кесбьорер или са Праги със сменени дизелови двигатели Мерцедес, защото (като изключим емблемата и по-острата чупка на габаритните пръчки) каросериите на тези от снимката са еднотипни като на Прагите (боядисания в сиво покрив, който не е толкова тумбест, по-раздалечените странични лайстни, липса на шофьорска врата вляво, която май присъства при 26 и най-вече правоъгълните прозорци с големи козирки (при 26 прозорците са със заоблени краища и ми се струва, че все пак имат някакви козирки отгоре, но много по-малки)). Засега само IKAR е виждал снимка на оригинален Мерцедес-Кесбьорер от 1938, предназначен за София.
Нашите Праги са ми много странни - или са били с десен волан, или са преправяни с ляв, но каросериите определено са правени за ляво движение и дясноразположен волан (сенника на предния прозорец се намира в дясната му половина, шофьорската врата е отдясно, а отляво няма никаква врата).
Иначе според информацията автобусите са пристигнали на самоход

Автобус Прага в района на депо Красно село (вероятно сниман по същото време като и тролея МАН)

Ремонт на автобус Прага в депото на ДТО (Красно село)

Ето и снимка от присъединяването на Драгалевци към Столична община през 1938. Вижда се задница на автобус Прага (която изглежда различно от задницана на 26 и на автобуса пред Строителния техникум)
