Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 461881 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #560 on: 31.07.2015, 23:55:38 »
Е не, не са автомобилите, снаха ми Гюрга е, особено в София..........След закриването на Кремиковци положението с въздуха и праховите частици ни най-малко не се подобри, а напротив - стана много по-зле.....В Пловдив не знам КЦМ-то продължава ли да бълва отрови......
КЦМ-то не е проблем, защото е извън града и вятъра духа пушека на изток. Честно казано никога не съм виждал някакъв черен дим, мисля, че са оборудвали комините с филтри.  :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15343
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #561 on: 01.08.2015, 00:14:26 »
Е не, не са автомобилите, снаха ми Гюрга е, особено в София..........След закриването на Кремиковци положението с въздуха и праховите частици ни най-малко не се подобри, а напротив - стана много по-зле.....В Пловдив не знам КЦМ-то продължава ли да бълва отрови......
КЦМ-то не е проблем, защото е извън града и вятъра духа пушека на изток. Честно казано никога не съм виждал някакъв черен дим, мисля, че са оборудвали комините с филтри.  :)
Серният двуокис е безцветен газ, а не черен.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 238
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #562 on: 01.08.2015, 09:22:02 »
Черни газове няма. Има безцветни, бели, зелени. Черното се държи на прахови частици. Черното излизащо от ауспух на дизелов двигател е въглероден оксид, въглероден диоксид, сероводород и още много други, черното са сажди.
Серният диоксид е бял газ със специфична дразнеща миризма. Предизвиква парене в очите, поради свързването му с водородни и кислородни атоми (сиреч вода) и образува нетрайната, слаба сериста киселина, която пари.


Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #564 on: 03.08.2015, 00:22:37 »
Обяви за стари автобуси в продажба:
Икарус:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31435931829561032&slink=a8ktmk
Дано някой купи тази антика!  :)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #565 on: 03.08.2015, 00:47:56 »
Возих се на 8028 и останах с приятни впечатления - ускорява и вози много по-добре от ВМС-тата, прозорците бяха затворени, заради климатика, който макар и слабо работеше. Иначе си има бутони за вратите като на новите MAN-ове, но никой не ги използва, ако въобще работят; има отгоре LED дисплейчета подобни на тези в тролеите, които показват линията и маршрута, но и те бяха изключени. Не ми допадна тройната седалка срещу последната врата и хоризонталната дръжка срещу нея. Но като цяло за квартална линия като 73 са повече от добри возила.

Впрочем, понеже не видях да е писано, има и още един MAN - 8029 и е трицветен - червено-бяло-зелен.
Приемам забележките :) Сигурно е гадно за хората от Куклен като се обърне вятъра натам. Иначе мисля, че в Пловдив (поне центъра и западните квартали) няма отражение от КЦМ. Досега не съм изпитвал дразнения, а съм бивш асматик.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 979
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #566 on: 01.09.2015, 00:30:30 »
Искам да попитам защо на снимка таблата на новите МАН-ове не стават на чертички, а при Конекто ЛФ става точно така?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5696
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #567 on: 01.09.2015, 16:20:54 »
Заради технологията на таблата. Ако снимаш стар (CRT) монитор или телевизор и нов такъв (LCD, LED) ще видиш същия ефект. Реално картината се обновява през някакъв период и тази черта, която се вижда, е границата на опресняването в този момент. Човешкото око вижда 25 кадъра в секунда и ако се направи опресняването през по-малък период, ние не виждаме момента на промяната и мозъкът ни го възприема като едно цяло, а и самият той си прави корекции, така че да навърже двете изображения. При фотоапаратите не е така, тъй като те заснемат точен момент и за това там виждаш чертата. Вероятно има и момент, в който при смяната точките първо угасват, а след това светват в новия си цвят. При по-новите технологии вероятно картината се опреснява само при нужда, без да се мяха стария цвят предварително, или пък става по-бързо или пък едновременно на всички точки и за това там чертата липсва.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4138
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #568 on: 01.09.2015, 16:27:38 »
Същото се получава и в случая, когато по телевизията гледаш заснета с камерата сцена, в която присъства друг телевизор или по-стар модел монитор - когато например операторът заснема и показва монитори в музикално/телевизионно студио или работещи компютри в чиновническа стая - непрекъснато по мониторите прескачат отгоре надолу хоризонтални отсечки, демек картината се опреснява непрекъснато, тя не е "статична" - това човешкото око няма как да го види, но камерата, заснемайки точните моменти, го хваща.
« Last Edit: 01.09.2015, 16:30:37 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 571
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #569 on: 07.09.2015, 01:42:58 »


Един доста страничен въпрос - за какво служи лостчето вдясно под волана? Снимката е от новите Citaro - но не е лост за светлини или чистачки. Виждал съм, че някои шофьори в Германия го употребяват често, докато други въобще не го пипат при карането си.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #570 on: 07.09.2015, 01:52:15 »


Един доста страничен въпрос - за какво служи лостчето вдясно под волана? Снимката е от новите Citaro - но не е лост за светлини или чистачки. Виждал съм, че някои шофьори в Германия го употребяват често, докато други въобще не го пипат при карането си.

ретардерът е там

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #571 on: 12.09.2015, 10:22:35 »
В белите страни автобусите нямат кабини.
Не можеш да ме убедиш с нищо, че тук сме бяла държава.  И единственият ни проблем не са своеволията на шофьорите.
Кабините са за безопасност и спокойствие на водачите. Ако в белите държави такъв лукс няма, то това е защото са бели, цивилизовани и никой дори не може да си помисли да докосне с пръст служебно лице. Тук като гледам как ги псуват , заплашват и крещят по тях и тръпки ме побиват какво ще стане, ако липсва кабината. Ако имаше нормална кабина нямаше да има самоделни. Плюс това кабината се нарича шофьорска, защото е за шофьори, а не за пътници. Някой дошъл ли е да ви гледа и да ви коментира работното ви място :angry:
R.I.P  Ikarus 280

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #572 on: 12.09.2015, 11:15:17 »


Един доста страничен въпрос - за какво служи лостчето вдясно под волана? Снимката е от новите Citaro - но не е лост за светлини или чистачки. Виждал съм, че някои шофьори в Германия го употребяват често, докато други въобще не го пипат при карането си.

ретардерът е там

Обикновено при съвременните автобуси при натискане на спирачния педал първо се включва ретардерът и на ниска скорост или при силно натискане на педала се задейства въздушната спирачка. Лостчето за ретардера е полезно при дълги спускания - с него може да се включи за по-продължително време определена степен на ретардера без да се държи постоянно натиснат спирачният педал. В градски условия на практика няма необходимост да се манипулира с лостчето.  :rolleyes:

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2195
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #573 on: 12.09.2015, 16:24:31 »
При такива чести спирания и намалявания на скоростта лостчето е удобно за водачите и в градски условия. Много от шофьорите на Мановете и Кобрите ги използват.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 905
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #574 on: 12.09.2015, 20:20:38 »
Вече има случаи на износени спирачни накладки при МАНовете, след около 50-60 хил. км. , използването на ръчния ретардер би удължило с много повече пробега им.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5419
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #575 on: 12.09.2015, 20:42:43 »
Да не би да искаш да кажеш че ги карат с изключен ретардер ? Защото ретардер има и на спирачния педал.
Обикновено шофьори с безчувствени крайници/крака, карат с изключен ретардер !
Свобода за Украйна !

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 979
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #576 on: 21.09.2015, 10:51:30 »
Какво се движи по 20-ТМ?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6336
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #577 on: 21.09.2015, 11:06:09 »
Зелени.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10010
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #578 on: 23.09.2015, 13:49:24 »
А класиката си беше с Икаруси-бутилчари.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #579 on: 23.09.2015, 15:17:18 »
Днес минавайки покрай гараж Малашевци, по-точно покрай портала откъм Битака(източната стран), видях че имаше кран, както и някакви елементи приличащи на тези от които се сглобяват бензиностанциите, явно правят газстанция за мановете.

ПП:Не знам дали е писано, а не можах да снимам, защотото шофирах в момента.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4