Author Topic: 2112  (Read 48792 times)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #160 on: 22.09.2014, 12:01:24 »
Според мен, дори, трябва да има два експоната тролей икарус – 2112 и някой, който да бъде в заводски вид.
Еееех размечтах се ( до 2112 да има някой тролей с ремонт в Омуртаг, така в музея ще има база за сравнение между ремонтите на Омуртаг и Дупница в най-силните им години). Но в условията на криза, липса на финансирания и българска реалност бих казал, че е прекалено хубаво да е истина :rolleyes:. Ако такова нещо се случи бих бил още по-щастлив, но като за начало да поискаме само един модел и той да е 2112, защото е най-емблематичен и уникален. Така ще имаме по-голям шанс, отколкото веднага да предлагаме два тролея.
Между другото тролей Икарус в автентичен заводски вид надали е останал. Всички са минали по няколко ремонта и всеки от тях е оставил своя отпечатък върху външността и салона на тролея. Друг е въпросът ако искаме да реставрираме трололей, както е бил в задски вид. Но тогава трябва да се запитаме къде и колко ще струва
« Last Edit: 22.09.2014, 12:05:40 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4926
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #161 on: 22.09.2014, 12:26:23 »
Както знаете, 2112 заминава в небитието. Отговорът на ръководството е: Още много години ще се движат този модел тролейбуси, всички спрени ще се бракуват. ;) Относно оригиналния вид - постига се с основен ремонт с оригинални и близки до оригиналните материали.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12816
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #162 on: 22.09.2014, 12:37:36 »
Мисля, че във Враца тролеите са най-близко до оригиналния си вид ;) Но... жалко наистина за 2112, сигурен съм, че ако Петър Чернев беше още на работа, нямаше да е такава съдбата на този тролей... но на шофьорите след него не им дремеше особено, остана без надписите по тавана, да не говорим, че липсваше вече музиката в салона и т.н. :(

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4373
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #163 on: 22.09.2014, 12:43:17 »
Както знаете, 2112 заминава в небитието. Отговорът на ръководството е: Още много години ще се движат този модел тролейбуси, всички спрени ще се бракуват. ;) Относно оригиналния вид - постига се с основен ремонт с оригинални и близки до оригиналните материали.
Откъде е тази информация? Може ли повече подробности?

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #164 on: 22.09.2014, 13:39:17 »
Напълно подкрепям запазването на 2112 като музеен експонат.
ПС: В последния месец, в който беше на линия, някой олигофрен му беше премахнал надписите на тавана, но следите от лепило още личаха...
« Last Edit: 22.09.2014, 13:40:55 by ivanovnikolai188 »

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #165 on: 22.09.2014, 13:56:13 »
Както знаете, 2112 заминава в небитието. Отговорът на ръководството е: Още много години ще се движат този модел тролейбуси, всички спрени ще се бракуват. ;) Относно оригиналния вид - постига се с основен ремонт с оригинални и близки до оригиналните материали.
Именно за това не трябва да оставяме последната дума да е на ръководството, защото те ще направят най-лесното, ще се отърват от тролея. За тях това е само една машина както всички други и грам не им пука за съдбата ѝ. Ако някой има връзка с Петър Чернев ( пенсионирания бивш титуляр на 2112) може по някакъв начин да го включим в инициатива за запазване на 2112 като музеен експонат.
R.I.P  Ikarus 280

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4926
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #166 on: 22.09.2014, 14:03:34 »
Реално погледнато 2112 е най-обикновен тролейбус вече, щом и надписите са му махнати. Не е трудно един  Икарус със хубав салон, каросерия и ходова част да бъде облепен с такива надписи в бъдеще. Знам, че за дякои има сантиментална стойност точно този тролей, но реално погледнато едва ли някой би могъл да го спаси, особено щом са му ходписани документите за брак. :/
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: 2112
« Reply #167 on: 22.09.2014, 14:49:39 »
Само едни от многото надписи. Факт е че без тях не е същото, което беше, но те могат да се възстановят, трябват само съответните букви и цифри. И подменените лъскави инвентарни номера отпред и отзад също могат да се подменят, за отстрани не съм сигурен дали имаше такива, но като цяло има всички причини 2112 да се смята за тролей по-различен от всички и достоен за музеен експонат, а не за обикновен тролей.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #168 on: 22.09.2014, 14:51:48 »
Реално погледнато 2112 е най-обикновен тролейбус вече, щом и надписите са му махнати. Не е трудно един  Икарус със хубав салон, каросерия и ходова част да бъде облепен с такива надписи в бъдеще. Знам, че за дякои има сантиментална стойност точно този тролей, но реално погледнато едва ли някой би могъл да го спаси, особено щом са му ходписани документите за брак. :/
Не мога да се съглася! 2112 и най-обикновен тролейбус не могат да са в едно изречение. 2112 е много повече от обикновен тролейбус и според мен е напълно възможно да се възстановят надписите! Ако се направи основно почистване и боядисване и т.н. тролеят ще бъде уникален музеен експонат! Според мен не е късно да се помисли и да се действа преди да е нарязан... Сега е моментът ...

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2816
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #169 on: 22.09.2014, 15:17:48 »
Човек като ви чете лиричните отклонения и му става едно такова весело  :laugh:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: 2112
« Reply #170 on: 22.09.2014, 15:21:37 »
Реално погледнато 2112 е най-обикновен тролейбус вече, щом и надписите са му махнати. Не е трудно един  Икарус със хубав салон, каросерия и ходова част да бъде облепен с такива надписи в бъдеще. Знам, че за дякои има сантиментална стойност точно този тролей, но реално погледнато едва ли някой би могъл да го спаси, особено щом са му ходписани документите за брак. :/
Не мога да се съглася! 2112 и най-обикновен тролейбус не могат да са в едно изречение. 2112 е много повече от обикновен тролейбус и според мен е напълно възможно да се възстановят надписите! Ако се направи основно почистване и боядисване и т.н. тролеят ще бъде уникален музеен експонат! Според мен не е късно да се помисли и да се действа преди да е нарязан... Сега е моментът ...

И аз не съм съгласен, всеки има право да изпитва сантименти към дадено превозно средство, ние изпитваме специални чувства към 2112 и сме напълно в правото си. Това, което искаме е да вземем 2112, за да го направим музеен и това няма да коства нищо на СО и СЕ, даже напротив, те ще спечелят, защото няма начин просто да ни го подарят, а това какво ще правим с него си е изцяло наша работа, защото по никакъв начин не обвързва институциите, така че не намирам смисъл в думите на Михайло, че 2112 е един обикновен тролей и намека му, че всъщност смисъл в това да се организираме, за да го направим музеен няма. То и аз не харесвам "България 1300", но колкото и да е така не се занимавам да споря с никого за това, защото не намирам смисъл. 

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9650
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #171 on: 22.09.2014, 15:32:46 »
Aло, ало... Слезте на земята! 2112 беше добре поддържан тролей с много кич. Като не се движи ще се занемари, докато не достигне състоянието на 174. Тролеят имаше шанс да оцелее, ако беше минал ремонт. Тогава пък нямаше да се различава от другите и запазването му пак не би било смислено. Идеята за музей е возилото да бъде максимално близо до автентичният си вид. В този смисъл дали ще се запази 2112 или 2723, например е все тая. Нали не си представяте музеен експонат да бъде возило с кич клонащ към цигания.

Това, което искаме е да вземем 2112, за да го направим музеен и това няма да коства нищо на СО и СЕ, даже напротив, те ще спечелят, защото няма начин просто да ни го подарят, а това какво ще правим с него си е изцяло наша работа, защото по никакъв начин не обвързва институциите, така че не намирам смисъл в думите на Михайло, че 2112 е един обикновен тролей и намека му, че всъщност смисъл в това да се организираме, за да го направим музеен няма. То и аз не харесвам "България 1300", но колкото и да е така не се занимавам да споря с никого за това, защото не намирам смисъл. 

Ти сериозно ли......

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12067
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: 2112
« Reply #172 on: 22.09.2014, 18:49:54 »
Е добре де може да не е 2112 и може да не е във вида си, в който се движеше докрай, ама нали вие сте сдружение ГТИ и разбирате. Реставрирайте един Икарес 280.92 Т по дяволите, писна ми от празни приказки, писна ми да ме убеждавате колко не съм прав, нали уж сте убедени, че знаете повече и че сте прави, ами действайте тогава. Аз съм зелена тиква дето нищо не разбира, като разбирате повече, защо си чешете пръстите да ми отговаряте.
« Last Edit: 22.09.2014, 19:00:02 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3465
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #173 on: 22.09.2014, 19:37:02 »
Всеки може да си харесва конкретно превозно средство. Аз например много се радвам на 1303, защото е изцяло оранжев. Други се радват на 2112 заради кичът. Някой се радват на трамваи и тн. Няма как някой да дойде с една торба пари и да запази това което ни се иска ;)
Или се действа самостоятелно или каквото реши съдбата. Ако всичко се нареже и не остане от даден модел тогава може да се пищи. 

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #174 on: 22.09.2014, 19:47:19 »
Всеки може да си харесва конкретно превозно средство. Аз например много се радвам на 1303, защото е изцяло оранжев. Други се радват на 2112 заради кичът. Някой се радват на трамваи и тн. Няма как някой да дойде с една торба пари и да запази това което ни се иска ;)
Или се действа самостоятелно или каквото реши съдбата. Ако всичко се нареже и не остане от даден модел тогава може да се пищи.
2112 не е въобще тролей с кич. Това да има смслени мъдри надписи на тавана, които са правени от човека, който се е грижил за тролея и това си личи, изобщо не може да се нарече кич. Плюс това може да се ремонтира и тези неща, които според вас са ''кич'' да бъдат премахнати/редуцирани! Надписите не са кич  :/ :help: :(
С такова мислене няма да бъде запазен нито един тролей... За жалост

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3465
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #175 on: 22.09.2014, 19:49:17 »
Мъдри надписи по тавана какво се нарича?? Произведение на изкуството ли?

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4180
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: 2112
« Reply #176 on: 22.09.2014, 19:51:38 »
По-скоро 2112 трябва да се запази, защото е била гледана кола, за разлика от повечето. А не заради надписите, които винаги могат да се сложат или махнат.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4373
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #177 on: 22.09.2014, 20:20:04 »
Според мен точно 2112 трябва да се запази, защото е легендарен тролейбус. Останал в спомените на много пътници, герой в толкова много репортажи и статии, той си е истинска градска легенда. 2112 е уникален, различен от останалите, запомнящ се. Веднъж в час по английски ни казаха да напишем съчинение за човек, който чрез своя позитивизъм повлиява на хората и ги отвлича от сивото ежедневие. Сетих се за Петър Чернев и когато прочетох съчинението пред класа, всички си спомниха за "готината единица" и започнаха да разказват какво им се е случило докато са пътували с нея. Ето затова 2112 не заслужава да отиде за скрап. Дори погледнато от чисто техническа гледна точка, пак си заслужава да се запази точно той, защото е бил поддържан и е все още в добро състояние.

За съжаление за Столичен електротранспорт всичко това няма значение. Единствената алтернатива е самоинициативата, която аз лично вече опитах за друг тролейбус. От името на Евгений Ганчев ми беше обяснено, че щял да бъде обявен търг, в който съм можел да участвам, за да закупя тролейбуса, който искам. Според мен това са празни приказки, но нека видим, дано греша.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #178 on: 22.09.2014, 20:56:50 »
Както казах по-рано, 2112 трябва да бъде в музея НЕ в заводски вид / вид след ремонт. Това беше културен феномен и за това говорят многобройните статии, специални репортажи, книгата с похвали и  оплаквания и прочее. Това не е просто о*рано конекто с фолио, календари на голи мацки и висулки, това е, както пише отвън „тролей с идеи“. Разбирам, че за някои от вас, в музея за градски транспорт возилата трябва да изглеждат като след излизане от конвейра. Но точно този тролейбус – не. Той трябва да си остане във вида, в който Петър Чернев го държеше, с  всичките идеи, останали вътре. Дето се вика, по Коледа може да си е и с коледните лампички :) Това е нещо, което си заслужава да остане като спомен за нас, пък и за децата ни.

Има ли възможност в краен случай чрез Сдружението да бъде закупен тролейбусът, на цената на скрап, вместо да го режат и продават разфасован? Дори бих дарил някаква (скромна, все пак съм студент :D ) сума за целта...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1561
    • View Profile
Re: 2112
« Reply #179 on: 22.09.2014, 21:06:03 »
Щеше да е интересно да има запазени от всички марки и модели превозни средства в градския транспорт от началото му до сега. На някой места по света имат такива музей. Но не се надявайте на такова нещо тук. Иначе щеше да има сигурно поне 100 броя най различни трамвай тролейбуси и автобуси.Първия трамвай май е бил с коне даже. Сега да го гледа човек щеше да е супер. :) А 2112 даже и да го запазят трябва някаква идея за него конкретно за да е атрактивно.  Например на някое място да се направи да е като кафене магазин или билетна каса или нещо такова.  :)