Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 309
1
Бих се съгласил, че е абсолютна необходимост, но имам колега, който живееше в Костенец и работеше в София, а после се засели в Младост и междувременно отгледа две деца и никога не е имал кола нито той, нито жена му. Изцяло обществен транспорт - за работа, детски градини, училище...

2
Аз ли криво обяснявам или ти криво разбираш?
Не говорим какво може да има, а какво реално има. Може много неща... но ги няма. А на мен ми трябва работещо решение в сегашната ситуация и зоната е точно такова.

А и всяка кола струва поне 600-800 лв на година само, за да е в движение. С още 200 за зона никой няма да умре от глад. Ако едните ми съседи си редуцират колите от четири на две, а другите започнат да си ги прибират в гаражите, само от това ще се освободят 4 паркоместа. Пълно е и с малки блокове с обрасли задни дворове, които вероятно ще си организират собствени паркинги, ще изчезнат колите на работещите, които ги оставят цял ден и накрая за останалите ще има много повече място.

3
Може, но няма. А каквото има, действа бавно и не помага. Искам да изляза, но поредният навлек е спрял "за малко" отпред. Колко време ще чакам паяка?

Докато дойде зоната ще си ползвам антипаркинг кофата, облепена със знаци за забранено паркиране в допълнение на трите, които вече съм сложил на гаража. А на съседната улица един друг такъв страдалец си е сложил голям светещ неонов надпис и пак не му помага. А и на мен кофата не винаги ми помага, няколко пъти я махат и пак спират там.

4
Датчици в асфалта пред гаражите?! Хайде да си останем със зоната за сега, че е по-реалистична, а другите неща няма да са в този живот.
Иначе да, ако можех да разчитам на спешен паяк в рамките на 5 минути от обаждането, щеше да ми е все тая дали е зона или не. Ама не мога.

5
Ама разбира се, даже трябва и сегашните зони да се махнат. А в Изток изобщо няма проблем с липсата на паркоместа... затова не мога да си опазя двата гаража нито от приходящи, нито от съседите и като се прибера и някой е спрял там, обикалям половината квартал да си намеря място. В новия блок отсреща има три гаража, а само едно от семействата в него има четири коли, включително огромен пикап. Съседната на блока двойна къща пък има по един гараж на всяка половина, но и двата не са ползвани от 15+ години, а притежателите им се паркират най-редовно пред моя гараж.

6
Ами всъщност не е сега... повечето нови зони са от лятото или следващата есен.

7
Идеи / Re: Е 73
« on: 13.11.2025, 22:49:46 »
А3 не минава през колелото за сметка на А6, който си пропуснал, както и А288.
Но аз не се бях замислял, че всъщност отдолу минават толкова много линии. Винаги съм го смятал за слабо обслужена спирка.

8
Че светва червено по В. Левски е видно, но пешеходният светофар никога не светва червено, т. е. и на трамвая не би трябвало да му светва разрешително показание.
Явно ватманът вижда, че колите по Партиарха спират и се засилва по навик, но в последния момент вижда, че сигналът остава забранителен и затова спира. Кортежът няма нищо общо със спирането на трамвая.

Доколкото от светофара до голяма степен зависи безопасността на движението, би трябвало да не е възможно да свети зелено за пешеходците и едновременно с това разрешение за трамваите, дори при ръчно управление.

9
В комбинация с това, водачът не само да има правото, а и задължението никога да НЕ набива рязко спирачки. Изискването е само да ги натисне като за нормално спиране. Удря тариката отзад и той понася цялата вина за случилото се. :)
По-горе @tauri обясни защо това е много лоша идея, която косвено би довела до по-лоши резултати в други ситуации. Просто трябва да има видеоматериал, по който да може да се идентифицира виновният автомобил/водач, за да си понесе отговорността.

10
Това е стационарният отоплител на теснопътната гара. С него отопляват съставите предварително.
Предполагам го карат в депото за зареждане с гориво.

11
Защо мислите, че където в железницата се вози каймакът на обществото, нямат и влакове на възрастта на нашите чамуги? Това, че по различни медии и социалки виждате предимно нови, лъскави и бързи влакове не значи, че нямат и други. Просто не се хвалят с тях, както и ние няма да се похвалим с чамугите, а с бързия влак за Бургас с модерни климатизирани вагони и чисто нов локомотив.
Пък от чамугите малко е останало, едва 10% от първоначалния брой. 50 години служба за влак всъщност е съвсем нормално и обичайно.
Швейцарските министри се возят на влакове дори от 60-те години и не го смятат за проблем.

12
В Лисабон карат от 100 години на 14,5% само на адхезия по кривите сокаци. Въпрос на правила и поддръжка - чисти релси, пясък, работещи МРС, организация на движението.

13
Вчера в Будапеща са се провели тестове с трамвай T5C5 по стръмното трасе на зъбчатата железница с наклон до 11%.

14
Предният влак минава на червено и навлиза в трасето на експреса, който го удря отзад. Линията е оборудвана с ETCS, но влакът не е (проблем, познат и у нас от поне една катастрофа и няколко разминали се за секунди).
Много влакове = много рискове = чести катастрофи при равни други условия.

И двата влака са се движили със сравнително висока скорост, затова разликата в скоростите им е била достатъчно малка, за да не завърши много по-зле.

15
R&D е част от себестойността. Без това няма да има продукт.

16
Неслучайно по линиите, където вървят ДМВ, почти всички чешми по гари и спирки работят. Има даже случаи пътниците да чакат влака с пълни туби. Разходът на огладителна вода беше по-голям от разхода на гориво.
От няколко години насам най-проблемите минаха ремонти и сега положението е горе-долу наред.

17
Поправено, моя грешка, сомените ми изневериха.

18
По-скоро легално би било да се споменава изрично, отколкото обратното.
Преди 2-3 години имаше невероятен скандал с Неваг, които малко преди края на гаранцията, като надушили, че следгаранционното обслужване ще се поеме от друга фирма, сложили на локомотивите ъпдейт на софтуера, който ги прави неработоспособни след посещение в базите на конкурентната фирма, отчетено по GPS локация. Обаче клиентът направи независимо разследване защо локомотивите масово умират и откри шашмата.
Преди още повече години, Apple бяха осъдени на 9-цифрена глоба заради разкритие, че нарочно правят телефоните си все по-бавни с всеки следващ ъпдейт, за да накарат потребителите да си купуват нови.

Получава се малко като с допинга в професионалния спорт - не е легално, но всички го правят и чат-пат някой гърми.

19
През обекта минават. Единият път е проходим.

20
Има и няколко трайни спрени ДМВ-та във Варна. Те окончателно ли са брак?
Актуално се движат 21 ЕМВ и 17 ДМВ. Бракувани едно ДМВ и едно ЕМВ, в изолация две ДМВ.
Останалите са в ремонт или чакат ремонт.

Pages: [1] 2 3 ... 309