Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 296
1
Просто са попаднали в грешната железница. В Шивейцария сега бракуват 70-годишни локомотиви и 80 годишни вагони, които изглеждат като нови.
А и депо ГО отдавна не е каквото беше по отношение на поддръжката. Работил съм с горнооряховски 32 още преди да дойдат сименсите и бяха отлични - чисти, заредени с вода, сапун и тоалетна хартия, всичко им работи и нищо не им се разваля. Тогава в София имаше такива, които се движеха с липсващи редуктори и компресори.

2
Варна / Re: ZHONG TONG LCK6126EVG
« on: 21.04.2025, 11:37:16 »
Първо шофьорите ги нямат за нищо тия автобуси и карат като ненормални все едно возят чували с картофи.
Точно така трябва да се движат всички возила от обществения транспорт.

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.04.2025, 23:11:54 »
Значи щанги с някакъв вид чупещи се (карданни?) връзки в средата на съчленението. Може и хидравлично.

4
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.04.2025, 22:21:55 »
Гъвкаво жило минава отвсякъде и е чисто механично. Никакви маркучи, сгъстени въздуси или хидравлики. Има много автомобили с такива меки връзки между лоста и кутията.

5
Може, ама какво ще работят толкова хора, които за нищо не стават? В държавните и общински предприятия не се търси ефективност. Те са предимно служба за социално подпомагане на негодни хора. Не всички разбира се и не само там, но съотношението полезни/безполезни е най-лошо.

6
32 в момента са в състоянието, в което бяха софийските 32 към края на масовата им експлоатация около София.

7
Взели са под наем вагони за придружаващ персонал на влакове със специфичен товар.

8
На 03.04 беше възстановено движението по моста.
Този мост трябваше да се смени с нов, но след прекратяването на проекта, НКЖИ със собствени средства довършва каквото е започнато и недонаправено, а каквото не е, се възстановява в предишния вид, за да могат влаковете да се движат нормално. Останалото ще се прави някога в бъдещето, когато е възможно.

9
Никоя технология не изключва вреоятността от такава грешка и нито един елемент от имащите отношение към случая не е стар, нито е по неактуална технология, нито е правен от бай Пешо.
Бай Пешо само го е стягал за въжето, очевидно несполучливо.

10
Че се случва понякога влакът да спре нерегламентирано по лични дела на някой е вярно. И аз съм спирал, за да слезе или да се качи някой, и на мен са ми спирали други машинисти, и ръководител-движение ми е спирал бърз влак, за да сляза на неговата гара.
Но че влакове закъсняват 3 часа, защото машинистите спират на всяка втора спирка или гара за свои нужди не е вярно.

11
Последно се возих на влак миналата година...
Васко/Мария/Марин, ти ли си?

12
Автобуси по принцип вече няма. Не го знам А³ каква конкуренция сънува постоянно, но автобусите София - Бургас в момента са по-бавни, по-неудобни и по-скъпи от влаковете. Веднъж ме накараха да пътувам с автобус до Стара Загора и няма да повторя. Влакът по най-спънатата линия с все още миришещите на DB вагони ни изпревари.
Генералният проблем на железницата в момента не е дори хигиената и липсата на допълнителни услуги, а липсата на маркетинг. Потенциалните пътници са отвратени от БДЖ и влаковете още от 90-те и ходят на по-мизерни автобуси без дори да си помислят за влак. Точно това се надявам да променят частните превозвачи, което ще върне и цивилизованите хора към влака.

13
А по разлигавени от колите релси по Ботев или от дупката под надлез Надежда може ли?

14
Разписанията трябва да имат аванс. 20 минути от София до Варна е съвсем нормално.
Разбираемо е желанието да се стига по-бързо, но за такова голямо разстояние има огромен риск от една или повече неочаквани ситуации. Очевидно, ако разписанието не беше направено със съответния аванс, влакът пак щеше да стигне за същото време, но нямаше да е навреме, а закъснял и пътниците нямаше да са доволни, че е избил закъснението, а щяха да са разочаровани, че са стигнали по-късно.

Това е нормално и така трябва да е. Опитва се периодично обратното - за определени влакове да се създават ускорени разписания, изстискани до минутата и резултатите винаги са лоши и експериментите приключват бързо с пълен провал и връщане на старите времепътувания. След време, когато ръководните кадри се сменят, новите решават отново да настъпят мотиката със същия резултат. И легендарната Чайка от 1972 г е пътувала за 4:40 ч от София до Бургас само две години, след което напъните за ниско летящи влакове по наличната инфраструктура са разумно прекратени до следващия път.

По-съществен проблем е нежеланието на част от персонала да избива закъснението, използвайки тези аванси. Някои машинисти съзнателно се влачат, спазвайки времепътуванията по разписание и поддържайки закъсненията и някои ръководители-движение и началници на влакове се мотаят с изпращането на влака, въпреки че е закъснял, а други просто толкова си могат и не са в състояние да работят по-експедитивно и няма механизъм, нито желание да бъдат санкционирани или филтрирани. Сещам се за един машинист, който е толкова бавен и флегматичен, че при товарните влакове с два локомотива, винаги го слагат отзад, за да не задръства цялата линия. Сега работи в МД3 и се справя само, защото влаковете там се карат сами. Сигурен съм, че сте попадали на безброй шофьори, които се влачат без видима причина, защото толкова са им възможностите за обработка на комплексна информация в реално време. Качени на влак нямат по-различно поведение.

15
И трите изброени улици за идеални за целта, стига да имат пресичане на Околовръстното. И трите имат продължение към града през все още незастроени зелени площи.

16
Нагоре и сега мога да се кача с А66, но не мога да се върна. Да качвам велосипед на трамвай или лифт надолу, защото само така мога да пресека безопасно 10-лентов път, е крайно тъпо. За княжевското и боянското направление почти винаги отивам с кола, за да не ми е половината каране в града и то само, защото дори да намеря тайни улички и пътчета, пак трябва да мина или през детелината на България, или през кръговото на Черни връх.
Това даже е по-голям проблем от пешеходната достъпност, защото за пешеходен туризъм мога и да се кача до планината, и да сляза с наличните автобуси. Единици ще са хората, които ще тръгнат пеша от центъра на града да покоряват планината, но при наличие на подходящи маршрути, много от тях биха се прибрали пеша.

17
Очевидно е, че нямаш никаква идея за какво става въпрос. Проблемът не е с минаването през подвитошките квартали, а с достигането до тях. През Драгалевци и Симеоново има подходящи улици колкото искаш. Няма път от града до там.
Всички пътни възли, на които може да се пресече криво-ляво пеша или с велосипед са свързани с града само с големи и натоварени булеварди без алтернативи. Ходил съм до Черни връх от центъра много пъти. Винаги тръгвах в 5:30 сутринта, за да мога да стигна Драгалевци що-годе спокойно преди лудницата. Само Черни връх е по-поносим за велосипед и то, ако се кара по тротоара и пак Околовръстното се пресича конфликтно. Симеоновско си е направо кошмар.
Така че "визията" ми харесва. Не, за да не карам по улица с автомобили, а за да не карам по натоварени 4-лентови булеварди.

В същото време, действително (все още) има поне три ясно изразени зелени коридора точно в този пояс, но те са практически неизползваеми, защото опират в Околовръстното точно по средата между два пътни възела.

18
Не че нещо, ама ти забелязал ли си колко е разстоянието от Околовръстното до Витоша? Като как пасарелки над Околовръстното ще подобрят достъпа до планината. Къде ще отиват преминаващите - от транспортния хъб до Икеа и мола?
Дали за достъп до Витоша или за друго, това околовръстно страда от пълна липса на пешеходни и велосипедни пресичания.
Аз като каращ колело в планините, нито мога да се кача нагоре безконфликтно на собствен ход, нито мога да се прибера без да се навра в автомобилната лудница. Всички приятни и безопасни маршрути от и до планината са прекъснати от Околовръстното.
Без значение дали ще е тясна алея покрай реката или друго, но има остра нужда от обособени маршрути със съответните пресичания. Мога да се кача с велосипед на А66 само от Зоопарка, но на връщане, обяснете моля от къде да мина обратно към Изток без да карам по тясното и натоварено Симеоновско, по тротоара на Ч. Връх, да обикалям тройно или да се зачукам в непроходими купчини строителни отпадъци. А не мога да отида и с кола отвъд околовръстното, защото там пък не мога да се кача на А66 с колело или пък ако се катеря на собствен ход, трябва да се върна при колата.
Извинявам се за отклонението.

19
Кой снима и защо наистина снима точно моментът на дерейлирането?
Забранено ли е да се снимат трамваи докато дерайлират?

20
Видимо дерайлира на кръстовината на стрелката. Това се получава от далеч над пределното износване на улея на другата релса или от раздалечени колела на колоос.
Ако е първото, няма как ватманите да са запознати, защото този дефект няма проявление с друсане, блъскане или клатене, което някой да усети. Единственият ефект е дерайлиране.

Pages: [1] 2 3 ... 296