Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 40590 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #100 on: 27.01.2025, 21:24:23 »
По снимки публикувани във форума се вижда, че тунелът от Националния стадион посока Руското посолство е свършвал с излизане на повърхността някъде до сегашния паркинг Интерпред. Как е реализирано продължаването на тунелния участък към Жулио Кюри - дали е удължаван тунела или е използван както си е без промени.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #101 on: 27.01.2025, 21:34:01 »
По снимки публикувани във форума се вижда, че тунелът от Националния стадион посока Руското посолство е свършвал с излизане на повърхността някъде до сегашния паркинг Интерпред. Как е реализирано продължаването на тунелния участък към Жулио Кюри - дали е удължаван тунела или е използван както си е без промени.

Според мен е ползван без промени, от края му до излизането са 170 метра, и точно там е метростанцията. В другия му край е преправян защото наклонът на тунела не е пасвал на нивото на станция Стадион Васил Левски и пишеше в сайта на изпълнителя че около 200 метра са коригирани. В горния му край мисля обаче че корекции не бяха правени.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11542
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #102 on: 27.01.2025, 22:45:36 »
Откъм Жолио Кюри също имаше преправяне.

Ето как е изглеждал мостът при Въртопо към 1990 г.
В същия вид си стоя докъм 1999.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1089
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #103 on: 27.01.2025, 23:59:32 »
Ако се вярва на мнения от "небостъргачния" форум, то мостът на Въртопо в момента е в трагично състояние и заради това влаковете там се влачат с 10 километра. От снимките за мен изглежда, че този мост не е предвиден за толкова голямо натоварване, каквото е в момента. Сравнително основен булевард, плюс допълнително наливани бетонни конструкции за метрото, плюс 100-тонни влакове на 3-4 минути в пик.

Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #104 on: 28.01.2025, 19:48:18 »
Да, писаха че трасето е в аварийно състояние и за основен ремонт.

Offline Alexssz

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Yahoo Instant Messenger - discord: alexsssz
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #105 on: 28.01.2025, 20:28:10 »
Доколкото знам мост Въртопо не е укрепван допълнително за метрото, но може и да греша.
А проблемите са няколко:
- Ограничението на метрото е поставено заради динамичното натоварване и по мои наблюдения е около 40 км/ч. Ограничение от 10 км/ч би се наложило само при извършването на ремонтни дейности.
- Липсват температурни компенсатори на релсовия път при фугата на Младост и се налага релсите да се сменят по два пъти в годината за по-топло и по-студено време. Затова там има и настави, които се усещат при преминаване. Ако човек се загледа, точно там има няколко метра нахвърлени релси, явно с тях ги сменят. (снимка долу)
- Поради лоша хидроизолация няколко елемента при фугата откъм Младост са ръждясали, като и самата фуга не е читава. Това се отнася повече за автомобилната част, но засяга и целия мост. Фугата откъм Мусагеница също не е в добро състояние.

Мостът следва да бъде ремонтиран и всички тези проблеми отстранени, като много техническа информация за него може да се намери във файловете на обществената поръчка на ремонта, интересно е. Кога ще се осъществи този ремонт е друг въпрос.

релсите:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #106 on: 28.01.2025, 21:24:43 »
Доколкото знам мост Въртопо не е укрепван допълнително за метрото, но може и да греша.
А проблемите са няколко:
- Ограничението на метрото е поставено заради динамичното натоварване и по мои наблюдения е около 40 км/ч. Ограничение от 10 км/ч би се наложило само при извършването на ремонтни дейности.
- Липсват температурни компенсатори на релсовия път при фугата на Младост и се налага релсите да се сменят по два пъти в годината за по-топло и по-студено време. Затова там има и настави, които се усещат при преминаване. Ако човек се загледа, точно там има няколко метра нахвърлени релси, явно с тях ги сменят. (снимка долу)
- Поради лоша хидроизолация няколко елемента при фугата откъм Младост са ръждясали, като и самата фуга не е читава. Това се отнася повече за автомобилната част, но засяга и целия мост. Фугата откъм Мусагеница също не е в добро състояние.

Мостът следва да бъде ремонтиран и всички тези проблеми отстранени, като много техническа информация за него може да се намери във файловете на обществената поръчка на ремонта, интересно е. Кога ще се осъществи този ремонт е друг въпрос.
От видяното по снимки публикувани от Difian мостът се е нуждаел от укрепване преди пускането на метрото. Най-малкото са му наляли всичкия този бетон. Бях много малък когато пускаха метрото до Младост 1, но помня, че имаше доста техника по тези мостове.
По принцип наставите дори при безнаставов път се оставят именно за да компенсират тези топлинни разширение и свиване. Не се сменят релсите със зимен и летен комплект. Най-вероятно релсите, които си видял, са оставени от някой ремонт.

Offline Alexssz

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Yahoo Instant Messenger - discord: alexsssz
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #107 on: 28.01.2025, 21:35:07 »
По принцип наставите дори при безнаставов път се оставят именно за да компенсират тези топлинни разширение и свиване. Не се сменят релсите със зимен и летен комплект. Най-вероятно релсите, които си видял, са оставени от някой ремонт.

Информацията за сменянето на релсите я имам именно от документите на обществената поръчка:


Не знам технологично как работят температурните компенсатори, но доколкото знам един обикновен настав не е достатъчен, за да компенсира температурното разширение при по-дълъг безнаставов път. Във всеки случай в момента няма компенсатори и това създава проблеми.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #108 on: 28.01.2025, 21:42:47 »
Тези релси встрани от коловоза са дилатационни компенсатори, които чакат да бъдат монтирани в пътя. Парчетата, които се сменят, са по-къси, но и те са там. В общия случай безнаставовият път не се нуждае от настави, но в случая за толкова дълъг мост, компенсаторите са задължителни, защото се разширяват не само релсите, а целия мост. Очевидно са пропуснати, когато е било времето да се предвидят и проблемът е решен по-най-бързия вазможен начин - с настави и зимни и летни релси.

Проектът е от 2019 г. Не съм минавал скоро там и не съм гледал, не знам и от кога е горната снимка, но би трябвало тези компенсатори отдавна да са монтирани.
« Last Edit: 28.01.2025, 22:09:18 by bdz43r »


Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #110 on: 20.02.2025, 23:09:32 »
Дали е предвидена велоалея? Един от тротоарите също е вариант, но са тесни и разполовени от стълбовете на лампите


Критично важна е за свързването на Младост с Борисовата градина и центъра. Така или иначе по този маршрут минавам за работа, въпроса е да е безопасно за всички

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16640
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #111 on: 21.02.2025, 07:37:57 »
Ремонт на ремонта, само 16 години след пуска в експлоатация…
Мостът е строен през ранните 90, до 2000 г. отлежава като безполезен, след което пуснаха пътните платна, завиващи по Пловдивско поле.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11157
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #112 on: 21.02.2025, 11:43:54 »
Ремонт на ремонта, само 16 години след пуска в експлоатация…
Мостът е строен през ранните 90, до 2000 г. отлежава като безполезен, след което пуснаха пътните платна, завиващи по Пловдивско поле.
Точно така, пускът на метрото няма общо с пуска на моста, още по-малко със строежа му. Пореден опит за заблуда. Предвид липсата на изисквания за устойчивост на корозия на материалите, влагани преди 25 год. и агресивната обработка на мостови съоръжения при зимни условия, изглежда логична нуждата от ремонт след 25 год.. Трябва да се провери и защо Метрополитен възлага пътен ремонт, има нещо недоизказано в цялата история.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #113 on: 21.02.2025, 11:54:02 »
Трябва да се провери и защо Метрополитен възлага пътен ремонт,

Сигурно защото мостът е едно цяло, няма отделна част за метротрасето и пътните платна и релсовия път са на едно?  :neznam: До колко мостът е изобщо пригоден за целта? Планиран е както и моста в Дървеница за трамвайно трасе до колкото знам.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11542
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #114 on: 21.02.2025, 12:22:55 »
Вероятно защото метрото в по-голяма степен е потърпевшо, в сравнение с пътната част. Доколкото си спомням, в следствие състоянието на моста, има сериозно намаление на скоростта на влаковете.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15805
  • Всеки е длъжен да бъде по-добър от всички останали
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #115 on: 21.02.2025, 12:43:36 »
„Метрополитен“ беше възложител на преместването на канализационните колектори, за да се построи блока на „Тобо груп“ до станция „Западен парк“. Явно има някакви приети практики, че „Метрополитен“ може да е възложител на обекти в близост или пряко касаещи безопасността на метрото. Що се отнася до моста на Въртопо пътната настилка е в добро структурно състояние, но по мое лично мнение е прекалено лъскава.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18295
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #116 on: 21.02.2025, 12:54:26 »
Ремонт на ремонта, само 16 години след пуска в експлоатация…
Мостът е строен през ранните 90, до 2000 г. отлежава като безполезен, след което пуснаха пътните платна, завиващи по Пловдивско поле.
Точно така, пускът на метрото няма общо с пуска на моста, още по-малко със строежа му. Пореден опит за заблуда. Предвид липсата на изисквания за устойчивост на корозия на материалите, влагани преди 25 год. и агресивната обработка на мостови съоръжения при зимни условия, изглежда логична нуждата от ремонт след 25 год.. Трябва да се провери и защо Метрополитен възлага пътен ремонт, има нещо недоизказано в цялата история.
Не е нужно да се припомня кое - кога е пускано, всички помним. Наскоро споделих и актуалното състояние на съоръжението към 90-та години. Конкретно с теб обикаляхме и по време на строителството. Платната бяха обновени при пускането на Марко Семов до Климент Охридски...

Не е ОК да се налагат цялостни ремонти на съоръжения толкова често, макар че в България, за съжаление, в последните 15-20 години това е наложилата се практика - прясно изградени или "ремонтирани" съоръжения веднага да не стават за нищо. Нормативно установените гаранционни срокове, макар и пределно кратки, също не се спазват. И надлез Дървеница е в предаварийно състояние, въпреки че уж му направиха цялостен ремонт с "иновативно" укрепване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #117 on: 21.02.2025, 15:38:18 »
Не е ОК да се налагат цялостни ремонти на съоръжения толкова често, макар че в България, за съжаление, в последните 15-20 години това е наложилата се практика - прясно изградени или "ремонтирани" съоръжения веднага да не стават за нищо

По-добре е да се ремонтира по-често и да се проверява с модерни методи състоянието на такива съоръжения, а не да стане като в Дрезден след дъжд качулка. Наземните трасета за съжаление имат по-кратък живот от тунелите, още една особеност на евтините методи за строителство. Този мост на метрото в Берлин например приключи съществуването си след 60 години тежка работа, налага се изцяло нов сега, съответно тотално спиране на движението за 4 години.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9264
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #118 on: 21.02.2025, 18:19:05 »
Тунелите са по-сложни, скъпи и проблемни за изграждане и ескплоатация и е уместно трасетата да са наземни ако няма сериозни причини като застрояване, релеф и т.н. :rolleyes:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #119 on: 21.02.2025, 20:26:20 »
Не е ОК да се налагат цялостни ремонти на съоръжения толкова често, макар че в България, за съжаление, в последните 15-20 години това е наложилата се практика - прясно изградени или "ремонтирани" съоръжения веднага да не стават за нищо. Нормативно установените гаранционни срокове, макар и пределно кратки, също не се спазват. И надлез Дървеница е в предаварийно състояние, въпреки че уж му направиха цялостен ремонт с "иновативно" укрепване.
Според мен 16 години не е чак толкова драматично къс срок. Все пак не е през 4-5 години да се ремонтира. Поне се стараят да поддържат инфраструктурата в прилично състояние.