Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 241
1
Мотописта също е зле - често напрежението по България пада нод 450 волта (при повече от 3 трамвая в участък), което създава проблеми.

2
Тачити за влизане всякакви. Досега 85 (Банишорския) например минаваше обичайно през центъра и влизаше на заден ход от "изхода посока Княжево". Удобно за товаро-разтоварни дейности предполагам. Стрелките са, макар и в окаяно състояние всички, изправни, и съответно маневрите могат да бъдат безброй. Нормалнорелсовите трамваи по правило се карат през Овча Купел - пътят е несравнимо по-кратък, и с много по-малко съоръжения, с които може да се случи някой сакатлък.
Иначе трамваи там влизат и излизат (почти) всеки делничен ден - 84 и 85 карат части от/за ремонт за депата например.

3
Интересно как при трамвайното движение не ставаха толкова много инциденти там. Може би защото това трасе беше много разбито и бавно. Трябва да се помисли нещо подобно на „Руски паметник“ и там.
Ставаха, ставаха...

4
Първа обща точка между стария/новия маршрут, за да се сравнят времената на пътуване по двата маршрута. ;)

5
Щом разчитаме на стикери, поставени от водачите, да държат превозните средства стегнати, значи ще стигнем далеч. Впрочем един ден карах зад един от тия автобуси с червени лед ленти отзад, в тъмното, и определено набиването на неговите спирачки и изпепеляването на моите очи не помогна за моите реакции... :help:

6
4 с такъв маршрут вероятно ще е с една или две коли повече, за да се запази някакъв нормален интервал. 5 ще е със 7 коли уж, което общо прави между 16 и 18 коли. Те не могат да се покрият изцяло само с Инекони. Вариантите са или да оставят поне сегашните състави в Красна поляна, или да се опитват да скачват някои от 2041-2057 в състави. Друг е въпросът какъв е смисълът 5 до Бъкстон да търкаля дълги трамваи.

7
2321 стои в резервната крива на Триъгълника към Илиянци. "Паднал му пясъчника" :crazy:

8
Затова водачите не се питат на добра воля, а се вадят официални справки, които дружеството има право да извлича.

9
Предложение , ама водачите които работят на 18 нямат стаж за да катерят гората .
Всички водачи, работещи на 18 линия, са работили на 10, независимо от изискването за стаж.
По-скоро при ремонта на кръстовките на Македония , тм1 и 7 се закриват и се пуска 7ТМ от НИМ до централна гара, и 1ТМ от Иван Вазов покрай Хилтън и покрай южния парк се връща.
Лятото при ремонта на кръстовките минаваха през съдебна и после нагоре. Хората ще мрънкат, че от песа се качват на конектота, 19-ки и тем подобни.


Sent from my iPhone using Tapatalk
С уточнението, че сега ще се сменят съоръженията на цялото кръстовище.

10
Хубав клип  :fan:
@Георги - а какво ще правите зимата с макарите като падне и събере сняг вътре в декоративния елемент? Доколкото знам няма отдолу къде да се стича. Ще си возите кофа гореща вода или ще се пробият тука, за да не замръзват макарите?  :crazy:
И още един минус на новите - отварянето на задния капак е невъзможно без връзването с компютър и спирането на кондензаторите, тъй като там тече високо напрежение.
Черупката е с доста по-широки отвори, отколкото самите макари. Ако снега ще пречи в този случай, то това значи, че тролейбуси с макари зимно време въобще не могат да се движат - и преди, и сега.
По втората глупост - батериите (а не кондензатори) са затворени в допълнителен метален шкаф и не стърчат голи кабели току така, че да е възможно да те порази високото напрежение. Значи няма нужда от това някой да "връзва на компютър и да спира кондензаторите". Което така или иначе е безсмислено действие, тъй като батериите стоят заредени, дори и софтуерно изключени. И отделно, че шофьорите не знам каква работа имат да пипат в шкаф с батерии.

11
Това с намаленото зрително поле е принципно нещо несъществено, но по-скоро е поредното нещо, за което да бъде написана глоба (естествено на шофьора/водача). По същата логика, едно бордово устройство за тол намалява видимостта по абсолютно същия начин, стикерите за преминат ГТП и ГО и т.н. В този дух успешно усвояваме тенденцията да се правим на европейци - обръща се внимание на несъщественото, наблягаме само на това какво не може, пишат се доноси, жалби, реве се по групи, но как пък никой не измрънка за заплащането, за безсмислените глоби, за продължаващо обучение... ?  При всяко положение, щом един човек вози хора или товари, превозното му средство трябва да бъде комфортно за него самия и подготвено за всякакви ситуации - модерните офис-работници, естествено, това няма как да го знаят. Дори съм на мнение, че подобно поведение трябва да се поощрява, защото много бързо забравихме времената, когато всякаква техника пред разпад се движеше и каква беше разликата с онези автобуси или тролеи, за които се грижеха водачите им.
По никакъв начин не е несъществено. Заради намалено зрително поле съм свалял знамена и пердета, а един ден дори разкарах и едни 17 ароматизатора, тъй като ми прилоша от нетърпимата миризма в кабината. Миришеше хубаво. Но лютеше на очите и горчеше в устата. Далеч по-важно за мен, като водач е да не блъсна някой, скрил се зад някое знаменце, да виждам контактната мрежа, вместо да ми се вее перденце, и да съм свеж на работното си място, отколкото да ми прилошее е да припадна в кабината. ;)

12
Не, просто ролките са скрити с декоративен елемент.

13
Трамваи / Re: Въпроси и отговори
« on: 09.03.2021, 09:18:12 »
2-3 минути, или повече, ако водачът не съумее да реагира бързо. По това време и на това място, задръстване доста бързо би се получило.

14
В последните 2-3 години този ТИС претърпява доста тежки аварии, една от които доведе до изключване на захранването на голяма част от болничния комплекс, въпреки осигурената независимост. :help:

15
В горната си част да, но първата отсечка - бул. Витоша - бул. Гешов със сигурност се захранва от Медицинска академия.

16
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 24.02.2021, 10:37:22 »
Има пребоядисвани трамваи тук. Но и немалка част от трамваите зойдоха с такива мехури по средните секции от там. Явно има проблем със основата. Впрочем интересното е, че не може да се различат пребоядисвани тук и непребоядисвани трамваи. :fan:

17
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 20.02.2021, 01:28:45 »
Чудя се защо им слагат такива гадна матирана боя на ремонтите... толкова ли много спестяват  :neznam:
Боята, която се купува чрез обществени поръчки е евтина и рядка. За да постигнат хубаво покритие, или трябва да се нанесе няколко пъти, или, като се е утаила в кутията, да се отнеме количество от разредителя, изплувал на повърхността, за да стане по-гъста и да има по-добра покривност. Само че в изплувалото, освен разредител, е и гланциращия компонент. ;)

18
То е и много логично да се сложат на трамвай, за който е възможно да е само втори във състав :fan: И преди някой да е казал, че отдавна не е в състав - това нищо не значи. Следва да се приведе във възможност да бъде в състав :help:

19
Отскубнал плъзгач на левия прът, вероятно в трамвайните изолатори. Ама това от първа врата на някой автобус не може да се види... :crazy: Обяснимо, кръстовището от страната на Ц. Гара беше стабилно оплескано, а накрая, заради наглеците, заобикалящи тролейбуса през трамвайните линии, 682 щеше да остане на изолатор, като че не беше достатъчен цирка...

20
мен люлин - иван вазов ми се струва малко дълъг.. захарна фабрика - вазов също може да се обмисли
Македония - Журналист е 13 минути, Македония - Иван Вазов е 12. На практика е едно и също.

Pages: [1] 2 3 ... 241