Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitkov2

Pages: [1] 2 3 ... 37
1
По света / Re: Метро в Будапеща
« on: 04.05.2024, 23:37:56 »
Целият градски транспорт и почти всички влакове в Унгария ще са безплатни за всички граждани от Европейския съюз над 65 години и деца под 14 години, достатъчно е само да си представиш личната карта или паспорт от ЕС за да пътуваш.

https://www.mavcsoport.hu/en/mav-start/domestic-travels/faq-domestic-travel
Това не е някаква "отстъпка" от унгарцитге, нито е прищявка, а просто прилагат правото на ЕС. Няма как да е само за унгарци, отстъпките са валидни за всички граждани на ЕС. Същото се прилага и в България за отстъпките за пенсионери. БДЖ издават карти за пенсионери на граждани на ЕС, след представяне на съответните документи.

2
Сравняваш кон с кокошка. Каква е скоростта на Eurostar, каква е на БДЖ? А комфортът ? А заплатите там и тук? Ок съм с увеличението, но не и с това сравнение. Най-ценният ресурс е времето, а БДЖ ни го губи.

3
МД1 и МД3 отиват към среща под прав ъгъл в Дружба. Пробив под летището не ми се струва за възможен. Освен ако VW не размислят и открият завод в Кремиковци с Враждебна за жилища на работниците.

МД1 и МД2 биха могли да се срещнат на успоредни коловози в района на ИКЕА,  а още по-добре - в източната част на Бизнес парка.
МД1 и 3 да се срещнат в Дружба вече няма шанс. Ще се "срещнат" на Цариградско шосе, при ИЕЦ, евентуално, но това не е Дружба!

4
София-Пловдив-София бързите влакове всички са с Дезиро. Аз също веднъж трябваше да пътувам с 1622 и по тази причина не успях да си купя билет, понеже системата изисква задължително запазено място, а такова не се предлага. Затова си взех билет за 8650 и кондукторът нищо не ми каза, те и без това не ги гледат много тия онлайн билети.
Иначе мотрисата на 1622 идва в Пловдив като ПВ 10447 от Свиленград и същата мотриса заминава за София след 10 минути престой.
Което е огромна глупост, защото Дезиро в българския вариант е крайградска мотриса. Седалките са твърди, гъсто разположени. Пътувал съм с ПВ от София до Пловдив, те винаги са Дезиро почти със сигурност. Изключително уморен се чувствах след това, боли те гръб, кръст и други неща.

5
И двата варианта не са добри за пътническия железопътен транспорт в България.

От частник, който изпълнява обществена услуга, нищо хубаво не сме видели.

Ако останат държавните БДЖ, пак няма да е добре. Защото те се управляват по начин, който цели да отблъсне колкото се може повече хора и да ги насочи към частните автобусни превози на "правилните" фирми. Или към притежание на автомобил, което пак пълни джобовете на "правилните" хора - горива, части, сервизна дейност.
Ами предложи решение тогава, което да е реалистично. Най-лесно е да се мрънка по график и всичко да е от лошо по-лошо. И в двата варианта може да има пороци, но може и да се случат по добър начин. Всичко зависи от контрола и волята на отговорните лица, ако щете политическа воля. Няма смисъл да коментираме хипотези, на този етап нищо не е решено със сигуррност.

6
Единствената оферта, подадена за 7-те двуетажни, която е подадена, е от Stadler Polska. Цената е в рамките на максимално допустимата. Дано се подпише договор поне за тях в идните дни.

https://app.eop.bg/today/353067

7
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 20.03.2024, 17:23:24 »
Ох бг1 стига с твоите глупости, 22 с повечето оборот сравняваш с умрялото 4.

Само да ви светна, че това, че сутрин на ученическия курс има 120 "човека" с карти, не значи, че линията е натоварена или оборотна, даже напротив, по-скоро е ученическа, защото след 7:30 4 те се движат с по 3 ма човека вътре, за сравнение преди години когато имаше билетчета от 30 или 40 стотинки за ученици на тези курсове имаше по над 200 билета от едните и другите, и се правеше оборот от близо 200 лева на смяна, а сега за целия ден едва докарват 100 лева.

Май още Ноември го е загубил. Ама сега беше момента да налеят пари в 5-6 втора употреба автобуси или да наемат Соларисите от Стара Загора. Не да ми правят комисия за ПУГМ в коята да нищят 30 или 40 електробуса да се купели през РР.

Няма как да наемат Соларисите, първо защото не са електрични, а дружеството към момент може да оперира само с такива, второ да даваме и пари за наем, без да ги ползваме е тъпо и трето без лиценз няма как да наемат, и никой май не прочете защо е отнет лиценза, просто фирмата която го е давала под наем и е трябвало да се води някъде автобуса, за да има гражданска и тн, и сега след като са приключило тестовете си го пребират и вече не сме им нужни.

Няма такова нещо, абсурдно е да се твърди, че няма как "Екобус" да оперира други автобуси освен електрически. В устава на дружеството е записано за предмет на дейност: "Извършване на обществен превоз на пътници с автобуси с положителен екологичен ефект". Положителен екологичен ефект има всеки автобус, дори да е на дизел, защото функцията на обществения транспорт е такава по принцип. Освен това предметът на дейност в търговското право е само с индикативен, не и със задължителен характер, важното е дейността да не противоречи на закона. Има ли желание има и начин за всичко.

8
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 20.03.2024, 17:16:56 »
Да не са назначили украинци, защото кондукторката в един автобус говореше с такъв акцент.
Тва е най-малкият проблем, на какъв акцент говори кондукторката... Изобщо не трябва в третото десетилетия на 21-ви век да има кондуктори, ние се кахърим, че е украинка.

9

в тунел под централния булевард покрай панаира и центъра, също към Тракия
Метрото в Солун номер две. 25 години кански мъки заради археологията в центъра. Според мен всякакво релсово решение просто не може да минава подземно под центъра.
[/quote]

Метрото в Солун е пример за гръцка немарливост и нищо повече. Археология има и в Атина, и в Рим, и в Милано, и в Истанбул. Как там стана? Има ли желание, има и начин за всичко.

10
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 12.12.2023, 11:59:09 »
Името няма абсолютно никакво значение, дали ще е Екобус или МарсБус, все тая... Характерът на дружеството се определя от учредитрлния акт и вписването му в Търговския регистър, не от името.  :)

11
Създавам нова тема, за да не се размива в общата, смятам, че е достатъчно важен въпрос.

Относно маневрените локомотиви, поръчката бе разделена на 2 обособени позиции, за маневрени в депо и маневрени в междугария (доколкото разбирам). В едната обособена позиция Експрес Сервиз са единствен участник, в другата - някакво чуждестранно дружество.

Интересното е, че има развитие и по търга за 20 push-pull състава, за до 200 км/ч. Там има 2 предложения само - на Talgo и китайците, като китайците са дали доста по-ниска цена и повече седящи места. Вижте съобщението за оповестяване на числови данни тук:
https://app.eop.bg/today/320810

12
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 18.11.2023, 17:07:24 »
Изобщо няма смисъл да се коментира тая агония. Пловдив заприлича на град от близкия изток по качество на транспортната услуга, тука се коментира дали някой от трите еднакво гнили превозвача благоволява да си изпълни курса или не...трагедия! Официални разписания, качени на публичен сайт - няма. И без това някои линии са на 40 минути в почивни дни, поне да знаехме кога минават, за да не киснем в студа по спирките.
Докато транспорта не се изпълнява преимуществено от общинско дружество, нищо няма да се подобри тоя град.

Разписанията ги има на сайта на общината, друг е въпроса, че всеки кара както си иска тръгват по-рано по-късно, единия кра с 15 км другия с 50. Общинско дружество също има създадено, но ползата до момента от него е -3 хиляди лева от бюджета за заплата на началника му.
Разписанията на сайта на общината са супер неудобни за търсене и редовно гледане, в таблици... Освен това са само за крайна и начална спирка, няма опция спирка по спирка, както е на sofiatraffic.bg Но си прав, те така или иначе не се спазват и са препоръчителни, явно. :)

13
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 16.11.2023, 23:05:25 »
Изобщо няма смисъл да се коментира тая агония. Пловдив заприлича на град от близкия изток по качество на транспортната услуга, тука се коментира дали някой от трите еднакво гнили превозвача благоволява да си изпълни курса или не...трагедия! Официални разписания, качени на публичен сайт - няма. И без това някои линии са на 40 минути в почивни дни, поне да знаехме кога минават, за да не киснем в студа по спирките.
Докато транспорта не се изпълнява преимуществено от общинско дружество, нищо няма да се подобри тоя град.

14
Защо поставяте ETCS като условност? Нали във всички проекти за модернизация, където се "надгражда" до заветните 160 км/ч, се изгражда и тази система, вкл. вече уж е налична на Септември - Свиленград, както и на новите участъци към Бургас?

15
Сега се връщам от почивката в Хърватия. Бях в Задар, Сплит и Дубровник и споделям актуални впечатления. Новият път през полуострова, избягващ Неум и Босна и Херцеговина е напълно готов. Миналата година имаше още стар участък. Сега е пуснат целия нов.
Пътувах с междуградски автобуси Задар Сплит в двете посоки, Дубровник -Сплит в едната посока, в другата с катамаран. И Задар-Загреб автобус, както и Мюнхен-Задар.
Всички автобуси включително и кораба тръгваха на минутата с швейцарска точност, и пристигаха навреме. Имаха и тоалетни, а някои и интернет, но не всички. На никоя от автогарите няма електронни табла, и трябва да ходиш по секторите да четеш кой за къде е.
Тоалетните на автогарите са чисти и имат всичко.
Гарата в Задар е закрита, и западнала, не се движи пътнически жп транспорт. Гарата в Сплит няма никакви модернизации спрямо миналата година. Пътищата да перфектни навсякъде.
Цените са много високи на всичко. Влизането на еврото в пълния му блясък. Всичко е по-скъпо от миналата година. Пиците са по 18 евро. В Германия тази година при това за повече от 12 евро не съм ял пица. Такси от Дубровник стария град до автогарата 3 км, е 20 евро.
Хърватия е скъпа не заради еврото, а заради туристическия бум, особено в Дубровник. Бях там през април, ползвах Uber и всъщност излизаше като в София, не знам какви 20 евро бълнуваш.

16
БДЖ-ПП са пуснали процедура по пазарни консултации за доставка на 50 нови вагона - 20 второкласни, 10 второкласни за превоз на инвалиди + велосипеди и 10 първокласни.

https://www.bdz.bg/bg/a/pokana-za-uchastie-v-pazarni-konsultatsii-vv-vrzka-s-chl-44-al-1-ot-zop-s-predmet-proizvodstvo-dostavka-i-posledvashcha-poddrzhka-na-50-broya-ptnicheski-vagoni-za-mezhdurelsie-1435-mm-za-nuzhdite-na-bdzh-ptnicheski-prevozi-eood-srok-za-predostavyane-na-in

17
Пловдив / Re: Автобуси
« on: 30.07.2023, 02:07:19 »
Нито има спрени, нито изтеглени автобуси за оборудване с климатик, пак се пишат ей така едни реклами за предстоящите избори, иначе в абсолютно всички автобуси има вентилация, друг е въпроса дали работи и ганя знае как да е пусне, че някой даже не знаят как и люка да отворят, когато е автоматичен.
Човек, ти сериозно ли?! Вентилация  :D :laugh: При над 36 градуса навън в Пловдив. Неуважително е, към жителите на Пловдив, модератор да пише подобни безумици, при положение, че по договор превозвачите са длъжни да пускат автобуси с климатик!!! До кога ще ги оправдаваш тия мизерници?  :eek:

18
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 25.07.2023, 17:08:45 »
Само дето като вдигнат догодина цената на билета, градския транспорт ще има още по-малко пътници. Нали взеха решение от догодина цената да бъде 1.50 уж. Другото което е че с ремонтите на булевард Дунав и Брезовско, шофьорите на автобус 15 и маршрутка 5 минават по 3 различни пътя всеки път и почти никой шофьор не спазва наредбата на общината за промяна на маршрута.
Който пътува редовно ще си вземе карта, няма да разчита на еднократни билети всеки път. Цената и тарифната политика са най-лесното нещо, променят се с решение на общинския съвет за часове, ако има воля. Проблемът е да се планира и изгради системата адекватно, от нулата де факто.

19
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 25.07.2023, 15:33:02 »
Има как да се върнат хората с коли към обществения транспорт. Как? 2 основни фактора - Трябва да се създаде наистина качествена услуга, логични и преки маршрути, публично оповестени разписания, които се спазват, големи автобуси, климатици и тн. Вторият фактор е, че горивата ще поскъпват и то още от началото на 2024, според мен. Тогава изтича временното премахване на акциза върху пропан-бутана. От 80-90ст/л ще стане поне 1,20-1,30.Другите горива също ще поскъпват постепенно и неотменимо заради увеличаване на акцизите в цяла Европа и стимулиране на електромобилността. Така постепенно ежедневното шофиране на лично МПС ще става скъпо удоволствие. При добра тарифна политика и пак натъртвам добра услуга, ще се превъзпита населението 😀

20
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 24.07.2023, 18:33:49 »
Не пречи да се пусне търг дори през август /септември, да тече срокът за подаване на оферти, евентуално обжалване и така до Нова година. Плащането ще е след Нова година. В момента БДЖ - ПП са пуснали пазарни консултации за основен ремонт на 300 вагона. Поръчката ще я пуснат есента (надявам се), плащането ще е от бюджета за 2024 г.

Pages: [1] 2 3 ... 37