Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 719
1
5-6 години, само където беше от 70-та до 2001.
Трасето до Автогара Овча купел сигурно е от 1970 г. Като не знаеш, не апострофирай батко си!

2
Между 4 и 5 , 7 и 27 също има сериозен дублаж и според теб какво трябва да се направи? Овча купел и Красна поляна си искат връзката, която до скоро им предлагаше 4, но той е необходим по Цар Борис 3! Най-логично е да се пусне нова линия по предложения от мен маршрут.
4/5 са за синхрон, както са 7/27.
Какво значи- Овча купел и Красна поляна си искали? Мирише на буря в предизборна чаша, подобно на безумното желание на басейн Спартак за ТМ6.
ТМ4 от 20 години не ходи до Овча купел, преди това е ходил  5-6 години. За цялото това време никой не тръгна да напира за удължаване на нормалнорелсовото трасе до Овча купел и до Трамкар с настоящия ремонт.
Откъм Княжево връзка прави ТМ11, откъм центъра - ТМ22, откъм гарата- А60.
Само не ми описвай драмата на някоя княжеска и павловска баба,  която умира да пазарува на Димитър Петков.

3
Да, той живее в Дианабад,  затова от Изток и Изгрев се оплакват,  че ги игнорира

4
@Metan Става дума за нерелсови в посока център vs трамвай в посока обръщалото.

5
Е не е единственото подобно място в София.
Пример 1
Пример 2
И в двата случая има знаци за предимство, които важат и за трамваите. Но на Пример 1 от другата страна трамваите, идващи от Хайдут Сидер към Симеон са с предимство пред идващите от Божурище към Хайдут Сидер.

6
И да сложи знак,  и да свети и мига даже, тези с купените книжки изобщо нямат идея, че трамваят е с предимство.
Там трамваят никога не е бил с предимство (нито на влизане в кръга, нито на излизане от него).


МОЛЯЯЯЯЯ !!!!

Завиващите трамваи са с предимство пред нерелсовите ППС стига да няма знак, указващ друго. Сещам се за 3 такива казуса: на Хладилника посока център, в Княжево, посока център и след тунел Люлин посока център. В Княжево обикновено работи светофарът и до конфликт не се стига, на Царица Йоанна също поставиха светофар и знак за предимство.

7
Преди две години господин Кристиян Кръстев обеща, че ще сложи пътен знак , който да указва, че завива там трамвай . Знаете , аз също имах там тежко ПТП.
И да сложи знак,  и да свети и мига даже, тези с купените книжки изобщо нямат идея, че трамваят е с предимство.

8
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/treta-poredna-vecher-sblasak-mezhdu-kola-i-tramvay-v-sofiya 

За кой ли път! Изключително глупаво решение да се прави обратен завой при зелено за трамвая.

Избягвам да цитирам този източник, пускам го заради снимките от 2 ПТП с трамваи, коментарите и употребените епитети
  https://blitz.bg/katastrofi/izvnredno-v-blits-byasna-kaskada-na-bmw-s-tramvay-v-sofiya-ima-mnogo-postradali-snimki_news923671.html

9
Преди няколко дни се завърнах от кратка почивка до Неапол и ще споделя малко впечатления от градския транспорт в града. Разполагат с една метролиния, няколко линии на градска железница, автобуси, тролейбуси и трамваи. Метролинията е добре разположена за туристически пътувания, свързва централна гара (Garibaldi) със стария град (Duomo, Universita, Toledo, Museo), след което продължава към западните и северните квартали на града. Градът също така разполага с три фуникуляра, два от които са особено популярни сред туристите, достигащи до хълмът Vomero.

Отиде ли с влака Circumvesuviana до Помпей и Соренто?

10
Смяната вероятно е изцяло за сметка на собственика на автомобила?
Не, за сметка на Ордена на кармелитките е! При това, за разлика от подмяната на загубен талон, минаваш пълната програма с канал като при стандартна подмяна на регистрационен номер. Проблемът не е толкова цената на табелата и новия талон, а загубеното време за чакане и впоследствие - анекс към застраховката и подмяна на винетката. Не знам дали не трябва отново да се мине на ГТП.

Хората се надяват със зелените номера да се отърват от разни бюрокрации.  В момента всяка община си издава стикер на електричките за паркиране в синя зона. Стикерите не се признават в други общини и се подновяват (платено) ежегодно (зер някой може да изкорми електромоторите и сложи ДВГ и АГУ).
Всичко можеше да стане със снимка на талона на предното стъкло, а и електричките се познават лесно - нямат ауспух. Но нашенската администрация бодро върви срещу времето.

11
А ул. Крикор Азарян е далеч от същинската част на жк. Малинова долина, имам предвид точно ул. Георги Русев.
Явно говорим за единствения булевард в Малинова долина,  продължение на Акад. Стефан Младенов в южна посока. В някои източници се нарича Крикор Азарян,  в други  - Живко Сталев. А най-логично беше да си е Акад. Стефан Младенов.
Сега наистина няма видимо място за обръщало в Малинова долина,  а 294 няма обръщало и в другия си край. Може и да има, трябва да се гледа в кадастъра. Ако доизкарат Едуард Генов,  може да се ползва за едната посока. Лошото е, че от паркирани коли трудно се разминават движещите се, какво остава за автобуси.
Друг вариант е от бъдещия светофар Симеоновско/Георги Русев да продължи направо по Йордан Радичков,  но май става маршрут за новите мини електрички. Което също може да е решение.

12
Все едно обратен завой по Мария Луиза увеличава пробега и не пести време.  :rolleyes:
Въпреки немалкото пенсионери, които се качват на Женския пазар - южно платно на Сливница,  има и немалко хора, които си ценят времето и нямат време за разходки- сега до Сточна гара,  по предложението - до Централна гара. Така ме спирката на северното платно на Сливница трябва да остане.

13
За 294 е по-добре да минава по ул. Живко Сталев през жк. Малинова долина, надясно по ул. Георги Русев
Крикор Азарян може би?

Все пак от Студентски град 413 по-бързо стига до БПС, така че 294 най-добре да обслужва Малинова долина вместо трансатлантически маршрут. Връзката Симеоновско шосе - СОП посока ИКЕА е убийствена задръстена и в двете посоки. А светофар на Симеоновско/Георги Русев трябва при всички случаи.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.11.2022, 19:53:02 »
Интересно какво би станало, ако през 1942 присъдата на Вапцаров беше заменена с доживотна от царя подобно на Трайчо Костов? Поет, пламенни стихове - да. Но организиране на терористични прояви? Нека си припомним, че Трайчо Костов е бил един от апологетите на Народния съд и само опита за съпротива на икономическия аншлус от страна на СССР му е коствала главата. А и забежката в коминтерновски македонизъм вероятно би го пратила като просветител на измислен език с измислена азбука.
От роднините му брат му Борис Вапцаров е осребрил добре роднинството, а синчето му (на Борис) Никола е подвижен мегафон на Мая Манолова.


15
Защо пише на спирката само 2 и 14, като там минават и 9, и 1, а може и още нещо?
Другите линии ги пише на предното колче.

16
Идеи / Re: A 79
« on: 21.11.2022, 14:25:19 »
Започвате да мешате нетранспортни аргументи за един чисто транспортен въпрос. Ако има вандализъм или гратистчийство в кв. Христо Ботев, нормалното действие е екипи от контрольори и полицаи да дежурят в автобусите от последната спирка до Ботевградско шосе и обратно. Или пък да направят къс А179 от Ботевградско шосе до махалата без какъвто и да е контрол, а А79 да ходи до Автогара Изток, до Източна тангента или където и да е.
Ул. Лотко не става за какъвто и да е автобусен транспорт.

17
Катастрофа до германския град Гифхорн преди няколко дни.
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/braunschweig_harz_goettingen/Zugunglueck-bei-Gifhorn-Fernverkehr-bis-Ende-November-gestoert,gifhorn476.html
Това е трасето Хановер-Берлин и е прекъснато до 27 ноември няма да пътуват влакове между двата града.
Немалкият срок, в който трасето е затворено, е обясним - все пак са замесени цистерни с пропан-бутан и явно на немците не им се рискува второ Хитрино. Интересно, че байпасът не е голям като километри, а забавянето на ICE е голям - 90 минути, други влакове са съкратени. Явно трасето през Брауншвайг трудно поема трафика от затвореното директно трасе.

18
Нищо по-лесно от това. Примерно заболели работници, затова по няколкокилометровото трасе почти не се виждаха повече от 10 души  :devil:

По подобен начин изпълнителят на нищо и никакво пешеходно мостче в Дианабад си удължи сроковете с пъти, а за лошото изпълнение не знам какъв форсмажор му попречи.

Не знам дали знаете, но стандартно изречение в договорите е неустойките да не надвишават 10% от стойността на договора. Така че, ако изпълнителят е доволен на 90%, мотивацията му да го завърши срочно и качествено е нулева.

19
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.11.2022, 16:52:00 »
Две снимки от пребиваването на японски турист в НРБ, направени през май 1983г. На втората снимка се вижда влизането в покрайнините на Дупница.
Дупница е от 1991 г. През 1983 г. беше Станкето, но комуната си е Дупнишка.

20
Идеята на експресните линии, доколкото разбирам, е да се ползват бързи артерии за телепорт между различни точки: примерно Люлин-ССТ-Източна тангента (когато изпълнят отсечката ССТ-Владимир Вазов) - Левски или Надежда - История славяноболгарская - Резбарска - Левски.

Pages: [1] 2 3 ... 719