Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - BOBI MW

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Други градове / Re: Сливен
« on: 21.10.2023, 09:58:56 »
И какво ли толкова ремонтират?Дали сменят морално остарелите шини за стрелки надали ще сменят.

2
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.10.2023, 06:24:20 »
Разгледах посоченият от Вас линк и никъде не видях цени.И пак казвам не можем да си позволим да сменяме всичко.Предоволни сме че се закупуват шини и се монтират,защото ако погледнем никой град не инвестират нищо в модернизация на контактна мрежа,камоли да се изисква мнения от шофьори.

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 28.09.2023, 20:39:09 »
Посоченият от Вас линк не работи.

4
Други градове / Re: Плевен
« on: 27.09.2023, 18:00:15 »
Като се има в предвид със София тук в Плевен малко са ни ограничени финансовите ресурси за подмяна на всичко.Аз съм доволен и на това че са купени шини и не не се слагат където им скефне на бригада,а това че се изисква мнението на шофьорите или да съм по точен на няколко които имат виждане.След подмяна на всичко морално остаряло бих казал че средната скорост тролейбус-електробус ще е почти еднаква а с това ще се снижи и разхода на електроенергия,защото знаем че всяко излишно натискане на спирачният или ходов педал е разход и намаляване на производителността на самата машина,но да не влизам в подробности.

5
Други градове / Re: Плевен
« on: 25.09.2023, 09:00:02 »
Вече знаете че фотоволтаичната централа в депо "Дружба" е в експлоатация.От 4 юли до 27 юли е произведена електроенергия 45MWh а за целият месец около 51MWh.За вътрешни нужди се използват около 200kWh на ден или за месеца около 4-5МWh или около 10% за вътрешни нужди в депото.Останалата електроенергия е за захранване на контактната мрежа.

Продължава и рехабилитацията на контактната мрежа където се сменят само морално остарелите шини.С препоръки на шофьорите се подменят първо най-належащите места.Нещата макар и бавно се случват просто трябват търпение

Всичките 14 електробуса са в експлоатация и при най-натоварените линии се приключват с 40% заряд.





6
Други градове / Re: Сливен
« on: 25.08.2023, 17:00:25 »
Имат ли автономен ход било батерия или дизел-агрегат?

8
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 12.06.2023, 09:20:29 »
david
В Плевен имаше и от двата модела тролейбуси както ги наричаш с три и четири позиции

тролей №164 линия 2
Само е София умишлено бяха съсипани.В Плевен навъртяха по милион и половина километри.Търновските и Габровските бяха в отлично състояние но бракуването им беше по причина закриването на транспорта

V.Peichev
Този пост който го коментираш за ЗиУ съм забелязал че от години коментираш едно и също.Се едно си копираш поста и го поставяш на ново.Разбрахме всички че ги мразиш тези тролейбуси не нужно всеки път да четем едно и също като стане въпрос за тези тролейбуси.

9
Други градове / Re: Плевен
« on: 23.11.2022, 06:00:16 »
Ето и 8-те красавеца в депо "Център" подредени като войници и закачени на зарядните станции

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 02.11.2022, 06:00:13 »
По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движението
Ето сайт на един от чешките производители на съвременни глави:
Според мен, натиск от 12 кг е излишно висок, особено при вас като уеднаквявате съоръженията по цялата мрежа с чешките.
Тролейбусите в Плевен идваха поетапно през 2014г.Първата пратка от около 10 тролейбуса токоприемниците бяха с натиск около 11-11,5кг и всеки тролейбус е със различен натиск.Следващите пратки токоприемниците са 11,5-12кг.Тролейбусите Соларис Тролино12 когато дойдоха през 2018г и те бяха почти със същото натягане не съм го измервал лично но правя сравнение когато хванеш токоприемника на ръка на височината на контактният проводник и там да има някаква разлика от 2 килограма.

11
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.11.2022, 07:00:24 »
Освен в Сторгозия, къде другаде подменят ККМ и подменят ли и проводниците или сменят само шините, които забавят движението?
Предвижда ли се смяната на морално остарелите глави на токовземателите на тролейбусите?
Въпреки многогодишната експлоатация контактният проводник е в добро състояние.Поетапно където не беше рехабилитирана контактната мрежа се подменят шините не само където забавят движението,а като цяло това е план всичко да се смени.Естествено че скоростта е повишена от 20км/ч на вече 35км/ч и с това се постига по голям комфорт на пътуване,повишено качество на услуга и не на последно място не се забавят останалите участъци в движението.

По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движението

Ето и снимки как изглеждат




12
Други градове / Re: Плевен
« on: 31.10.2022, 06:00:09 »
Тролейбусно депо "Център" вече е реконструирано и модернизирано и готово за ползване на електробусите.Развитието на електротранспорта  продължава по планове..








Даже има и място за 3-4 тролейбуса които работят на разпокъсан график за намаляване на нулевият пробег

13
Други градове / Re: Плевен
« on: 22.10.2022, 18:30:12 »
Модернизацията на контактната мрежа където не беше рехабилитирана продължава със силни темпове


14
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.09.2022, 05:25:19 »
Днес 1 септември 2022г официално е открита линия 19,20 и 21.

15
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.07.2022, 11:00:24 »
Днес 1 юли2022г официално е открита линия 22 Плевен-Гривица


16
Други градове / Re: Плевен
« on: 18.06.2022, 08:00:13 »
Видяли хората електробус с маршрутен номер и вече казваме че се обслужва.В по горните постове беше писано,че от 1 юли започва обслужването.Сега се правят тестове на информационната система,времето за стигане от точка А до точка Б в реални условия.

17
Други градове / Re: Плевен
« on: 02.06.2022, 18:30:29 »
Да видим зимата, положението ще е същото на 12 км маршрути.
Те са изпитани вече на общ пробег  около 220-230 км в февруари и март където имаше температури от -12 градуса и оставаха около 40% батерия.Сега с климатиците остават около 60% батерия.

18
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.05.2022, 21:21:12 »
mad_devil_k5
Няма да влизам в спорове каква скорост развива тролейбуса като цифри.Едно е да си чул едно е да си видял  ;)

IKAR
Единствената разлика между пратката тролейбуси за Гърция и Уругвай е само в прозорците на пътническия салон който се вижда и на заводската документация https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

И сега малко новини из Плевен.С усилени темпове се извършва реконструкцията на депо "Център" и вероятно до месец всичко ще е приключило.На 26 май ще има общинска сесия за разглеждане и одобрение на новата транспортна схема за нови маршрути които ще изпълняват електробусите.На не последно место мога да спомена,че е започнала подмяна на елементи от контактна мрежа на участъци където тя не беше подменена.Старите криви "шини" които не позволяваха скорост от не повече от 20км/ч са подменени с модерната чешка елементна база с която се повишава и средната скорост на движение на тролейбуса така и подобряване и на самата услуга.

19
Други градове / Re: Плевен
« on: 12.05.2022, 19:08:24 »
Sixkiller
Тролейбусите с номера от 301-312 в Габрово една част са произведени 1986г а друга 1987г.Възможно е всичките тези тролейбуси да са с двигателя 150kw.
Не е вярно,че тролейбусите не могат да се справят с такива големи наклони каквито са в Габрово просто това е някаква измишльотина да не се разшири мрежата.Който знае терените на град Плевен надали има по големи наклони на изкачване и спускане като улица "Трети март" и "Александър Малинов" като се има в предвид,че по технически данни ЗиУ с двигател 110kw може да преодолее наклон с максимално натоварване от 8% а тези с двигател 170kw от 12%.И двата типа тролейбуси са експлоатирани в Плевен години наред без никакви проблеми на изкачването на наклоните и спускането проблема беше друг че захранването на контактната мрежа не е предвидена за ЗиУ което е 550 V а напрежението е 700V защото токоизправителните станции са производство на ГДР и е било предвидено да се експлоатират тролейбуси Шкода 14тр и поради тази причина от високото напрежение се получаваха повреди при двигателя ДК210 в спирачния контур който се захранва от контактната мрежа.

Тези тролейбуси са били произведени и са седяли на конвейера и по късно поради не състоялата се доставка тази тролейбуси идват България/Габрово.Като технически данни те са като поръчката за Гърция /разположение седалки,автономен ход,отсъствие на шофьорска кабина,допълнителна пневматична спирачка,голяма предна брония, цялостно остъкление на вратите/ https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

20
Други градове / Re: Плевен
« on: 11.05.2022, 19:19:47 »
Към BOBI MW ,така малко не поясних тяговия двигател на 150 Kw  ziu 682 с двигател ДК212 малко са пройзведените бройки.Руснаците даже ги имат опоменати като модели.Въпросният 170 KW  се вгражда в ЗИУ 10 или съчленения модел,който се оказва и не толкова надежден като шаси за разлика от соло версиите..Мосле че всички инвентарни номера след 159   по старо му са с тези двигатели.Разликата в.скоростта е осезаема примерно с по старите инвентарни номера..А и помня 1985 год Октомври като пуснаха линия 1.
Тяговите електродвигатели които се монтират в тролейбусите руско производство са на завод "Динамо" и са няколко типа които са използвани:При тролейбусите ЗиУ 5 и първите партиди ЗиУ 9 или по точно казано ЗиУ 682Б е използван двигател ДК207 с мощност 95kw.След това е заменен с двигател Д210 с мощност 110 kw който е използван до 1989г след това е поставен ДК213 с мощност 115kw.И трите електродвигателя електрическото спиране е на 550V тоест се ползва напрежението от контактната мрежа.Когато се откри извънградската линия Симферопол-Ялта тролейбусите ЗиУ бяха подложени на тежко изпитание с които не можаха да се справят с големите наклони при спускане и така ставаха причина за подпалване на спирачни резистори дори и на самият електродвигател.Това бяха само тестове които дадоха негативна оценка.Контрукторското бюро взе под внимание минусите и създадоха подобрен двигател които е тип ДК211БМ с мощност 150kw като предимството му е че електрическото спиране ползва енергията от бордовата мрежа на тролейбуса 24V.По късно този двигател е модернизиран като мощността му е повишена на 170 kw като означението му е същото ДК 211БМ.Тези двигатели освен че ги вграждат в соло тролейбуси които са предназначени не за вътрешният пазар на бившата СССР а за страни като Гърция,България,Сърбия,Аржентина и не състоялата се доставка за Чили и Уругвай така и в тролейбусите ЗиУ 683 с контакторно или тиристорно управление.Ако вземем данните на електродвигателите ДК 210,ДК 211 и ДК 213 ще видите че и трите типа двигатели максималната честота на въртене на ротора е 3900об/м следователно и максималната скорост ще е еднаква защото и предавателното число на задният мост е една и съща.
Сега отиваме на тема Плевен.Пратката тролейбуси доставяни през 1985-1986г с номера до 155 са с двигатели 110kw,а пратката 1988г от 156 нагоре вече е имало смесено доставяне от двата типа двигатели тоест 110kw и 170kw.Ако решим вече да сравним тролейбуса ЗиУ с другите социалистически тролейбуси като Шкода 14 и Икарус като скорост вече е друга тема

Pages: [1] 2 3 ... 10