1
Други градове / Re: Сливен
« on: 21.10.2023, 09:58:56 »
И какво ли толкова ремонтират?Дали сменят морално остарелите шини за стрелки надали ще сменят.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Тролейбусите в Плевен идваха поетапно през 2014г.Първата пратка от около 10 тролейбуса токоприемниците бяха с натиск около 11-11,5кг и всеки тролейбус е със различен натиск.Следващите пратки токоприемниците са 11,5-12кг.Тролейбусите Соларис Тролино12 когато дойдоха през 2018г и те бяха почти със същото натягане не съм го измервал лично но правя сравнение когато хванеш токоприемника на ръка на височината на контактният проводник и там да има някаква разлика от 2 килограма.По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движениетоЕто сайт на един от чешките производители на съвременни глави:
Според мен, натиск от 12 кг е излишно висок, особено при вас като уеднаквявате съоръженията по цялата мрежа с чешките.
Освен в Сторгозия, къде другаде подменят ККМ и подменят ли и проводниците или сменят само шините, които забавят движението?Въпреки многогодишната експлоатация контактният проводник е в добро състояние.Поетапно където не беше рехабилитирана контактната мрежа се подменят шините не само където забавят движението,а като цяло това е план всичко да се смени.Естествено че скоростта е повишена от 20км/ч на вече 35км/ч и с това се постига по голям комфорт на пътуване,повишено качество на услуга и не на последно място не се забавят останалите участъци в движението.
Предвижда ли се смяната на морално остарелите глави на токовземателите на тролейбусите?
Да видим зимата, положението ще е същото на 12 км маршрути.Те са изпитани вече на общ пробег около 220-230 км в февруари и март където имаше температури от -12 градуса и оставаха около 40% батерия.Сега с климатиците остават около 60% батерия.
Към BOBI MW ,така малко не поясних тяговия двигател на 150 Kw ziu 682 с двигател ДК212 малко са пройзведените бройки.Руснаците даже ги имат опоменати като модели.Въпросният 170 KW се вгражда в ЗИУ 10 или съчленения модел,който се оказва и не толкова надежден като шаси за разлика от соло версиите..Мосле че всички инвентарни номера след 159 по старо му са с тези двигатели.Разликата в.скоростта е осезаема примерно с по старите инвентарни номера..А и помня 1985 год Октомври като пуснаха линия 1.Тяговите електродвигатели които се монтират в тролейбусите руско производство са на завод "Динамо" и са няколко типа които са използвани:При тролейбусите ЗиУ 5 и първите партиди ЗиУ 9 или по точно казано ЗиУ 682Б е използван двигател ДК207 с мощност 95kw.След това е заменен с двигател Д210 с мощност 110 kw който е използван до 1989г след това е поставен ДК213 с мощност 115kw.И трите електродвигателя електрическото спиране е на 550V тоест се ползва напрежението от контактната мрежа.Когато се откри извънградската линия Симферопол-Ялта тролейбусите ЗиУ бяха подложени на тежко изпитание с които не можаха да се справят с големите наклони при спускане и така ставаха причина за подпалване на спирачни резистори дори и на самият електродвигател.Това бяха само тестове които дадоха негативна оценка.Контрукторското бюро взе под внимание минусите и създадоха подобрен двигател които е тип ДК211БМ с мощност 150kw като предимството му е че електрическото спиране ползва енергията от бордовата мрежа на тролейбуса 24V.По късно този двигател е модернизиран като мощността му е повишена на 170 kw като означението му е същото ДК 211БМ.Тези двигатели освен че ги вграждат в соло тролейбуси които са предназначени не за вътрешният пазар на бившата СССР а за страни като Гърция,България,Сърбия,Аржентина и не състоялата се доставка за Чили и Уругвай така и в тролейбусите ЗиУ 683 с контакторно или тиристорно управление.Ако вземем данните на електродвигателите ДК 210,ДК 211 и ДК 213 ще видите че и трите типа двигатели максималната честота на въртене на ротора е 3900об/м следователно и максималната скорост ще е еднаква защото и предавателното число на задният мост е една и съща.