Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - BOBI MW

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Други градове / Re: Плевен
« on: 23.11.2022, 06:00:16 »
Ето и 8-те красавеца в депо "Център" подредени като войници и закачени на зарядните станции

2
Други градове / Re: Плевен
« on: 02.11.2022, 06:00:13 »
По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движението
Ето сайт на един от чешките производители на съвременни глави:
Според мен, натиск от 12 кг е излишно висок, особено при вас като уеднаквявате съоръженията по цялата мрежа с чешките.
Тролейбусите в Плевен идваха поетапно през 2014г.Първата пратка от около 10 тролейбуса токоприемниците бяха с натиск около 11-11,5кг и всеки тролейбус е със различен натиск.Следващите пратки токоприемниците са 11,5-12кг.Тролейбусите Соларис Тролино12 когато дойдоха през 2018г и те бяха почти със същото натягане не съм го измервал лично но правя сравнение когато хванеш токоприемника на ръка на височината на контактният проводник и там да има някаква разлика от 2 килограма.

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.11.2022, 07:00:24 »
Освен в Сторгозия, къде другаде подменят ККМ и подменят ли и проводниците или сменят само шините, които забавят движението?
Предвижда ли се смяната на морално остарелите глави на токовземателите на тролейбусите?
Въпреки многогодишната експлоатация контактният проводник е в добро състояние.Поетапно където не беше рехабилитирана контактната мрежа се подменят шините не само където забавят движението,а като цяло това е план всичко да се смени.Естествено че скоростта е повишена от 20км/ч на вече 35км/ч и с това се постига по голям комфорт на пътуване,повишено качество на услуга и не на последно място не се забавят останалите участъци в движението.

По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движението

Ето и снимки как изглеждат




4
Други градове / Re: Плевен
« on: 31.10.2022, 06:00:09 »
Тролейбусно депо "Център" вече е реконструирано и модернизирано и готово за ползване на електробусите.Развитието на електротранспорта  продължава по планове..








Даже има и място за 3-4 тролейбуса които работят на разпокъсан график за намаляване на нулевият пробег

5
Други градове / Re: Плевен
« on: 22.10.2022, 18:30:12 »
Модернизацията на контактната мрежа където не беше рехабилитирана продължава със силни темпове


6
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.09.2022, 05:25:19 »
Днес 1 септември 2022г официално е открита линия 19,20 и 21.

7
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.07.2022, 11:00:24 »
Днес 1 юли2022г официално е открита линия 22 Плевен-Гривица


8
Други градове / Re: Плевен
« on: 18.06.2022, 08:00:13 »
Видяли хората електробус с маршрутен номер и вече казваме че се обслужва.В по горните постове беше писано,че от 1 юли започва обслужването.Сега се правят тестове на информационната система,времето за стигане от точка А до точка Б в реални условия.

9
Други градове / Re: Плевен
« on: 02.06.2022, 18:30:29 »
Да видим зимата, положението ще е същото на 12 км маршрути.
Те са изпитани вече на общ пробег  около 220-230 км в февруари и март където имаше температури от -12 градуса и оставаха около 40% батерия.Сега с климатиците остават около 60% батерия.

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.05.2022, 21:21:12 »
mad_devil_k5
Няма да влизам в спорове каква скорост развива тролейбуса като цифри.Едно е да си чул едно е да си видял  ;)

IKAR
Единствената разлика между пратката тролейбуси за Гърция и Уругвай е само в прозорците на пътническия салон който се вижда и на заводската документация https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

И сега малко новини из Плевен.С усилени темпове се извършва реконструкцията на депо "Център" и вероятно до месец всичко ще е приключило.На 26 май ще има общинска сесия за разглеждане и одобрение на новата транспортна схема за нови маршрути които ще изпълняват електробусите.На не последно место мога да спомена,че е започнала подмяна на елементи от контактна мрежа на участъци където тя не беше подменена.Старите криви "шини" които не позволяваха скорост от не повече от 20км/ч са подменени с модерната чешка елементна база с която се повишава и средната скорост на движение на тролейбуса така и подобряване и на самата услуга.

11
Други градове / Re: Плевен
« on: 12.05.2022, 19:08:24 »
Sixkiller
Тролейбусите с номера от 301-312 в Габрово една част са произведени 1986г а друга 1987г.Възможно е всичките тези тролейбуси да са с двигателя 150kw.
Не е вярно,че тролейбусите не могат да се справят с такива големи наклони каквито са в Габрово просто това е някаква измишльотина да не се разшири мрежата.Който знае терените на град Плевен надали има по големи наклони на изкачване и спускане като улица "Трети март" и "Александър Малинов" като се има в предвид,че по технически данни ЗиУ с двигател 110kw може да преодолее наклон с максимално натоварване от 8% а тези с двигател 170kw от 12%.И двата типа тролейбуси са експлоатирани в Плевен години наред без никакви проблеми на изкачването на наклоните и спускането проблема беше друг че захранването на контактната мрежа не е предвидена за ЗиУ което е 550 V а напрежението е 700V защото токоизправителните станции са производство на ГДР и е било предвидено да се експлоатират тролейбуси Шкода 14тр и поради тази причина от високото напрежение се получаваха повреди при двигателя ДК210 в спирачния контур който се захранва от контактната мрежа.

Тези тролейбуси са били произведени и са седяли на конвейера и по късно поради не състоялата се доставка тази тролейбуси идват България/Габрово.Като технически данни те са като поръчката за Гърция /разположение седалки,автономен ход,отсъствие на шофьорска кабина,допълнителна пневматична спирачка,голяма предна брония, цялостно остъкление на вратите/ https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

12
Други градове / Re: Плевен
« on: 11.05.2022, 19:19:47 »
Към BOBI MW ,така малко не поясних тяговия двигател на 150 Kw  ziu 682 с двигател ДК212 малко са пройзведените бройки.Руснаците даже ги имат опоменати като модели.Въпросният 170 KW  се вгражда в ЗИУ 10 или съчленения модел,който се оказва и не толкова надежден като шаси за разлика от соло версиите..Мосле че всички инвентарни номера след 159   по старо му са с тези двигатели.Разликата в.скоростта е осезаема примерно с по старите инвентарни номера..А и помня 1985 год Октомври като пуснаха линия 1.
Тяговите електродвигатели които се монтират в тролейбусите руско производство са на завод "Динамо" и са няколко типа които са използвани:При тролейбусите ЗиУ 5 и първите партиди ЗиУ 9 или по точно казано ЗиУ 682Б е използван двигател ДК207 с мощност 95kw.След това е заменен с двигател Д210 с мощност 110 kw който е използван до 1989г след това е поставен ДК213 с мощност 115kw.И трите електродвигателя електрическото спиране е на 550V тоест се ползва напрежението от контактната мрежа.Когато се откри извънградската линия Симферопол-Ялта тролейбусите ЗиУ бяха подложени на тежко изпитание с които не можаха да се справят с големите наклони при спускане и така ставаха причина за подпалване на спирачни резистори дори и на самият електродвигател.Това бяха само тестове които дадоха негативна оценка.Контрукторското бюро взе под внимание минусите и създадоха подобрен двигател които е тип ДК211БМ с мощност 150kw като предимството му е че електрическото спиране ползва енергията от бордовата мрежа на тролейбуса 24V.По късно този двигател е модернизиран като мощността му е повишена на 170 kw като означението му е същото ДК 211БМ.Тези двигатели освен че ги вграждат в соло тролейбуси които са предназначени не за вътрешният пазар на бившата СССР а за страни като Гърция,България,Сърбия,Аржентина и не състоялата се доставка за Чили и Уругвай така и в тролейбусите ЗиУ 683 с контакторно или тиристорно управление.Ако вземем данните на електродвигателите ДК 210,ДК 211 и ДК 213 ще видите че и трите типа двигатели максималната честота на въртене на ротора е 3900об/м следователно и максималната скорост ще е еднаква защото и предавателното число на задният мост е една и съща.
Сега отиваме на тема Плевен.Пратката тролейбуси доставяни през 1985-1986г с номера до 155 са с двигатели 110kw,а пратката 1988г от 156 нагоре вече е имало смесено доставяне от двата типа двигатели тоест 110kw и 170kw.Ако решим вече да сравним тролейбуса ЗиУ с другите социалистически тролейбуси като Шкода 14 и Икарус като скорост вече е друга тема

13
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.05.2022, 22:40:34 »
Тролейбусен транспорт вече предлага и този вид услуга атракционно пътуване със ретро тролейбус.За сега се използва учебният тролейбус,а за бъдеще след реставрацията и музейният тролейбус който запазен точно за тази цел.

По мнението на mad_devil_k5
Тролейбуси които са с тягов двигател с мощност 110kw са експлоатирани във Бургас,Враца,Плевен,Пловдив,Русе,София и Стара Загора.Тези които използват двигател 170kw са използвани в градовете които изброих без Пловдив и Стара Загора и като допълнение Перник,Габрово,Велико Търново,Хасково и Добрич.Това,че са докарвани партиди с по мощният двигател не е предпоставка,че даденият град е с големи наклони.

14
Други градове / Re: Плевен
« on: 07.04.2022, 14:30:12 »
Малко за електробусите в цифри


15
По мои наблюдения като следя темата е,че само дългите тролейбуси страдат от диференциали а късите не.Според мен явно тоя диференциал не е изчислен за съчленен тролейбус и затова така бързо заминават.Това са мои наблюдения.Като се вземе в предвид диференциала на Икаруса,ЗиУ и Шкода 14тр е еднакъв а е толкова надежден и на соло тролейбус и на съчленен.Явно унгарците са помислили достатъчно добре за сметка на поляците

16
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.02.2022, 17:30:25 »
Ето как изглеждат зарядните станции на електробусите.Слагам и една прясна снимка на един електробус



17
Други градове / Re: Плевен
« on: 10.02.2022, 17:05:41 »
Ще попитам аз управителя и ще ви кажа точно кое как.Все пак той ще ми даде достоверна информация в цифри.

18
Други градове / Re: Плевен
« on: 06.02.2022, 07:30:27 »
Първоначално електробусите бяха пуснати в експлоатация по една работна смяна която е с общ пробег около 100 км с вариране до 5 км между определена линия.След пробите видяхме,че има достатъчно енергия за да изкара и още една смяна.И към днешна дата електробусите работят по две смени с пробег 200-220 км на ден и фактически работните часове са повече от 16.Като се има в предвид,че и отоплението е голям консуматор,а то работи и за двете смени.Отделно да добавя,че Плевен не се хвали с развнинен терен,а с доста големи наклони което това също е от съществено значение.

19
Други градове / Re: Плевен
« on: 04.02.2022, 20:52:52 »
Сега да видим и какво изразходва и тролейбуса.По маршрут №9 с пробег от 98 км което включва и пребирането до депо сме изразходили общо 276kw.Ако тая стойност е умножим по цената средно 0,50 ст сме изразходили енергия за 138 лева

20
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.01.2022, 20:30:39 »
Депо "Център" освен че ще се използва главно от електробуси ще се ползва и от тролейбуси които работят на разпокъсано работно време.Тоест вместо да има много нулев пробег за пребиране  до депо "Дружба" което много увеличава разхода и разстоянието  двустрано е около 10-12 км ще се ползва депо "Център".Тази практика се изпозва и до ден днешен, но поради ремотните дейности временно няма престой на тролейбуси
За зарядните станциИ мога да споделя че са китайско производство.Времето за зареждане на един електробус е окло 4 часа.

Pages: [1] 2 3 ... 10