Author Topic: Тролейбусни маршрути през годините  (Read 72891 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
В самия край на 1949 по Цариградско е пусната линия С (Сталин) от Орлов мост до кв. Сталин (Изток). През 1957 е построен свързващия тролейбусен участък между Орлов мост и СУ и линия С е удължена до Народния театър. След този момент тролейбусното колело на Орлов мост става ненужно и не се използва. До към втората половина на 60-те (накъде към 1965-66) там се е намирала и автогара Изток, но след преместването й площадът пред Царевецъ се освобождава (възможно е тролейбусното колело да се е ползвало в някакви аварийни случаи). Някъде към 1969-1970 се строи подлезът под Орлов мост (източна страна), пак по това време (към 1970) започва и разширението на Цариградско шосе.
До 1957 тролейбусното трасе не е било свързано с тролейбусното депо, но такова е било положението с повечето тролейбусни линии по това време (Горна баня, Левски, Илиенци). Тролейбусите са нощували по трасето, а ако се е налагал някакъв по-сериозен ремонт или техническо обслужване са теглени до депото.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
На тази снимка (https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=70.msg100229496#msg100229496) от 1966 г. ясно се вижда, че обръщалото стои. Значи следващ въпрос: кога е премахнато? На тази снимка (https://visualarchive.bg/orlov-most-s-kafe-sladkarnica-carevecfotograf-panayot-byrnev-milena-nik-gallery-item-4326) от 1970 г. вече се вижда, че има подлез и няма обръщало.
Май открих точния отговор и на този ти въпрос - на долната снимка от Български визуален архив, която се твърди че е от 1967, площадът вече е заграден с ламарини и колелото го няма.

Offline C6K

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
  • 4190 <3
    • View Profile
    • Email
Днес (1.05.2022г.) се навършват 74 години от пускането на линия П (Централна гара ⇒ бул. княгиня Мария Луиза ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ пл. Сточна гара ⇒ бул. Васил Левски ⇒ пам. Васил Левски ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ бул. патриарх Евтимий ⇒ Петте кьошета ⇒ пл. Руски паметник).
Топ трам: 22
Топ тролей: 6
Топ авто: 83

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Не намерих по-подходяща тема от тази за един въпрос, който не очаквах, че ще ми се наложи да задам. Отворих street view... исках да видя дали през 2012г е имало разделна стрелка на обръщача в жк Бъкстон, или по-отдавна е била премахната, или пък никога не е имало. С изненада установих, че ККМ изобщо липсва, но, все пак, има следи от такава както в самото обръщало, така и надолу по бул. Братя Бъкстон. Прегледах цялата тази тема и не открих информация. Най-близкото в хронологичен аспект, което намерих, е в този пост:
Quote
1989г.   тб.2 удължен до Бъкстон
Исках да ви попитам какво и кога се е случвало след това, та линия 2 не е стигала до НИМ в някакъв (неизвестен за мен) период от време?
edit: изглежда е стигала само до тук.
edit2: тук също нищо не намерих.
« Last Edit: 01.11.2022, 10:07:01 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някъде в тези години имаше голям ремонт на бул. Бъкстон. Цялата инфраструктура под него беше подменена и не се движеха тролеи известно време.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5024
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Точно от времето на ремонта на булеварда е. Вероятно са обикаляли или в етап, в който ремонтът е бил по-надолу по булеварда, или точно, когато е била свалена мрежата, защото на снимките все още стоят паветата. След това го асфалтираха.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!