Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 37918 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Тъй като вече достигнах 700 :eek: :P мения в този форум, си мисля, че мога да имам честа да пусна моята първа тема.

Разгледах много подробно раздела и не открих подобна тема, за това предлагам тук да коментираме идеи за:


Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали на град София (Требич, Илиянци, Свобода, Лев Толстой, Триъгълника, Надежда, Връбница и Обеля).

Ще започна пръв с моя квартал - Обеля.

Според сега съществуващата ситуация в Обеля не е най-добрата и оптималната.

Автобусните линии до билзките населени места трупат излишен пробег до центъра на кв. Обеля. Да, разбира се помагат в довозването на квартала до метрото, но от друга страна много често се случва два или дори три автобуса да се движат един след друг от центъра на квартала към метростанцията или обратно. Но това довозване може да се реши по друг начин.  ;)

Разбирам, че сегашният маршрут на А150 е следствие на договор за концесия, но тази линия не помага по никакъв начин в ж.к. Обеля 1. В 99% от случаите автобусите продължават напълно празни след метростанцията в посока Обеля 1. Също така пристигат празни оттам в посока с. Волуяк. Освен това не мисля, че е много приятно за жителите на с. Волуяк да обикалят излишно из ж.к. Обеля 2 при всяко пътуване от и до дома си.

От А87 в сегашния му вариант и интервал на движение няма смисъл.

За това, предлагам следното:

Автобусите до близките населени места (които да са те) да се пренасочат към метростанция Ломско шосе. Така се спестява излишен пробег, а пък хората пак ще си имат достъп до метрото. Също така ще има повече смисъл от съществуването на тази метростанция.

А81 :arrow: остава със сегашния маршрут.
А150 :arrow: гара Обеля - център кв. Обеля - метростанция Обеля - ул. "Обелски път" - бул. "Ломско шосе" - с. Волуяк (двупосочно)

Двете линии се синхронизират и ще са достатъчни за довозването на кв. Обеля от и до метрото. Под синхронизиране имам предвид максимално да се избегне тръгването по едно и също или сходно време.

А87 :arrow: ж.к. Обеля 1 - бул. "Панчо Владигеров" - метростанция Обеля -  ул. "Акад. Дмитрий Лихачов" - ул. "9-та"(обратно по ул. "8-ма") - ул. "106-та" - ул. "Илия Георгов" - бул. "Ломско шосе" - метростанция Ломско шосе (двупосочно). Тази линия ще изпълнява довозваща функция на ж.к. Обеля 1 и ж.к. Обеля 2 от и до метростанциите Обеля и Ломско шосе. Всекидневно работно време с интервал 7-8 мин. в пик и 14-15 в извън пик.

Евентуално може да се продължи по бул. "Ломско шосе", надясно по ул. "Бели Дунав", наляво по ул. "Хан Кубрат", надясно по ул. "Танкист", надясно по ул. "Владимир Зограф" (обикаля община Връбница) и направо по ул. "Бели Дунав" по маршрута.  ;) Но тогава ще трябват повече коли за същия интервал.

Очаквам и вашите предложения и мнения за Обеля и останалите квартали от района! По-нататък ще се включа и аз с идеи за другите квартали.  :)
« Last Edit: 08.12.2014, 17:41:29 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Все пак като говорим за Надеждите, трябва да се обсъди най-вече маршрутната схема на основните линии, обслужващи квартала: метрото, ТМ6, ТМ7, ТМ12, А85, 86, 285. Сегашната схема е сравнително прясна - от пускането на Метролиния 2. Странният елемент на тази схема е разделянето на А85 и дублажът на едната половинка с ТМ6. Разбира се, по всички правила това не трябваше да се допусне. Но значително по-голямото време, необходимо на трамвая да достигне гарата (в момента - със 6-7 минути повече), е сериозен аргумент на жителите на Надежда-4 и Свобода. Може би трябва да се изцеди трамвайният преход с 4-5 минути и да се прекрати дублажът ТМ6/А85. Вариант е също изкуствено спъване на А85.
« Last Edit: 07.12.2014, 22:11:02 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
За да се ускори ТМ6 е нужен качествен основен ремонт на трасето от Надлез Надежда до кръстовишето на Илиянско Шосе и Рожен също трябват нови вагони с по-добра динамика на мястото на таралясниците 9xx.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Направих сравнение между на пътуването с ТМ6 и А85 от първата им обща спирка - "бл.458 ж.к. Надежда" 4  до Централна гара. Според разписанията на сайта ЦГМ с  А85 се пътува 12-13 минути, а с ТМ6 - 17-18. Което означава, че разликата е само 5 минути. :angry: Не мисля, че тези 5 минути могат да се използват за причина да се запазва дублажа на двете линии! Жителите на прилежащите зони нямат право да се оплакват за тези 5 минути!!! :qdosan: Това нищо не е!

От друга страна може пътуването с трамвая да се намали с няколко минути. Любопитно ми е дали в разписанията са отразени ремонтите в подлез Надежда и евентуалните по-бързи скорости там. Другото нещо, което може да се направи е да се поставят устройства, които дават предимство на трамвая на светофарите по пътя му в Надежда. Убеден съм, че това ще стопи няколко минути без проблем!
« Last Edit: 08.12.2014, 16:44:26 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
    • View Profile
За тебе може и да не е нищо, за доста хора може и да е. А с това "нямат" направо наложи нов авторитарен, деспотичен, диктаторски режим. Браво!

Не знам как ще спънете 85, с по-ниски предавки ли, с глоби  :devil: за шофьорите, дето оставят автобусите да превключат на втора ли... Трамваят има и спирка повече там, трябва доста да се ускори.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Извинявам се! Редактирано е - вече не почернено. Не съм искал да прозвучи като някакъв вид налагане на нещо, диктатура и т.н., защото аз не си го мислех така! Но все още мисля, че нямат моралното право да се сърдят за 5 минути. Може би 10 и нагоре - ОК! Но за 5 минути ми се струва глезотия.  :neznam:

Ако се поставят устройства, които да дават разрешителен сигнал на трамвайния светофар при приближаване на трамвай към следните кръстовища:
може да се спестят и повече от 5 минути! От подробни лични наблюдения съм забелязал, че трамваите губят доста време при изчакване на тези кръстовища. Другият бонус е за трафика, защото при наличие на подобни устройства няма да има излишна трамвайна фаза, когато няма трамваи. ;)
« Last Edit: 08.12.2014, 17:10:20 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
При А85 казуса беше, че щеше да се загуби директната връзка с Лъвов мост, а не че трябва да пътуват с 5 мин. повече. ТМ6 минава по Ботев и хората трябваше да се прекачват за да стигнат до Лъвов мост.Според мен, не се прецени правилно от къде да мине новата трамвайна линия през Надежда. По-добра работа щеше да върши по ул. "Хан Кубрат", после по "Христо Силянов" и да се свърже със съществуващата трамвайна мрежа. Другия вариант беше да продължи по "Хан Кубрат", покрай община "Връбница", "Бели Дунав" и наляво към Обеля. Така нямаше да се наложи да се пипа А85, а и оголената в момента от към транспорт ул. "Хан Кубрат" щеше да има редовен трамваен транспорт.
Ако искаш да си по-коректен, може да добавиш и кв. Требич към темата. Той също е разположен на север, въпреки че искаше там да им спреш всички автобуси и да ги пратиш първо през Мировяне до Обеля. ;)
« Last Edit: 08.12.2014, 17:32:08 by UMSofia »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
При А85 казуса беше, че щеше да се загуби директната връзка с Лъвов мост, а не че трябва да пътуват с 5 мин. повече.
Има А86 до там. Също така - метро.  ;)

Ако искаш да си по-коректен, може да добавиш и кв. Требич към темата. Той също е разположен на север
Добре! :)
vasko - оригиналът! :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15426
    • View Profile
    • Email
Има ли хора пътуващи в А85-има, следователно има ли търсене на услугата и има ли нужда от тази линия-ДА! Искат ли хората да я ползват и удобна ли им е -ДА! Мисля че нататък спора е излишен дали трябва даго има или ДА.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
Не е излишен - трябва да се ускори ТМ6 посредством качествен основен ремонт на трасето Надлез Надежда - Илиянци и евентуално участъка до Централна Гара и така той да поеме потока от А85. Съответно да се ликвидира безумието 85/285 както бяха обединени 213 и 214 в една линия.  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Съответно да се ликвидира безумието 85/285 както бяха обединени 213 и 214 в една линия.  :)
:fan:

Има ли хора пътуващи в А85-има, следователно има ли търсене на услугата и има ли нужда от тази линия-ДА! Искат ли хората да я ползват и удобна ли им е -ДА! Мисля че нататък спора е излишен дали трябва даго има или ДА.
Не съм съгласен с това мнение! По тази логика почти не трябва да се закриват/променят/оптимизират линии на градския транспорт, защото само в много редки случаи има тотално отпадане на пътникопоток по дадена линия.

Навсякъде ще има хора, които ще си дърпат за собственото удобство. Точно като примера за абсурда с А213/А214.

Ако спазваме тази логика, трябва да закрием раздела "Идеи", защото винаги ще има хора, които да пътуват и които ще искат да се запази статуквото.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Не знам как ще спънете 85, с по-ниски предавки ли, с глоби  :devil: за шофьорите, дето оставят автобусите да превключат на втора ли... Трамваят има и спирка повече там, трябва доста да се ускори.
Не, разбира се: с удължаване на маршрута до София-север и обратно с цел подобряване на обслужването на гарата за сметка на нефективния ТМ19.  :devil:

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Ако се поставят устройства, които да дават разрешителен сигнал на трамвайния светофар при приближаване на трамвай към следните кръстовища:
може да се спестят и повече от 5 минути! От подробни лични наблюдения съм забелязал, че трамваите губят доста време при изчакване на тези кръстовища. Другият бонус е за трафика, защото при наличие на подобни устройства няма да има излишна трамвайна фаза, когато няма трамваи. ;)
Според мен е по-добре да се махнат тия датчици по Жеков и Надеждите и трамваят да си има постоянна фаза (например с основното зелено), а не тепърва като стигне да го включи в цикъла на светофара. Същата простотия е по 23 линия, с тази разлика, че по някой път въобще не светва за трамвая :D
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Сега няма датчици. Аз предлагам да има.

Според мен, ще е по-добре, защото когато наближи трамавай светофарът ще спре останалия трафик (или поне тези потоци, които са в конфликт с трамвая), ще пропусне трамвая, и след това ще продължи да си върти основните фази оттам, откъдето е спрял.  ;) И за автомобилния трафик ще е по-добре, защото няма да изчаква празна трамвайна фаза. И така ще получим тези заветни 5 минути!  ;)

Според мен, хубавато на Надежда е, че метрото минава централно през квартала и има няколко основни перпендикулярни пътни артии, които са идеални за довозващ транспорт. Мисля, че трябва да се мисли в тази насока, а над самото метро да няма наземни линии.
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Общо взето довозването е оптимално: А86, 285, 83, 108 и ТМ6 пресичат метротрасето и покриват различните Надежди.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Сега няма датчици. Аз предлагам да има.

Според мен, ще е по-добре, защото когато наближи трамавай светофарът ще спре останалия трафик (или поне тези потоци, които са в конфликт с трамвая), ще пропусне трамвая, и след това ще продължи да си върти основните фази оттам, откъдето е спрял.  ;) И за автомобилния трафик ще е по-добре, защото няма да изчаква празна трамвайна фаза. И така ще получим тези заветни 5 минути!  ;)
И като застанат коли на линията и трамваят си активира датчика и не може да мине какво се случва? Или минава на червено, или ако срещу него има друг трамвай, той да активира датчика. Твоето предложение е добро, когато трамвайното трасе бъде обособено и недостъпно за други ППС, иначе ефектът ще е както сега - излишно бавене по светофарите и закъснения на колите. Бай дъ уей,на Жеков и Хр. Силянов и сега има датчик, както и на почти всички светофари към Обеля.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Бай дъ уей,на Жеков и Хр. Силянов и сега има датчик, както и на почти всички светофари към Обеля.
Там няма или не работи. Десетки пъти съм пътувал и трамваят си е чакал реда като поп (не заради спрели коли, ами заради забранителен сигнал).

Работещи датчици има на две кръстовища:

И като застанат коли на линията и трамваят си активира датчика и не може да мине какво се случва? Или минава на червено, или ако срещу него има друг трамвай, той да активира датчика.
Всъщност две от кръстовищата, които предлагам (и на които трамваите чакат доста), нямат този проблем:
А за останалите  :arrow: това ще е работа за органите на реда. По една камера ще свърши перфектна работа!  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
    • View Profile
Не, разбира се: с удължаване на маршрута до София-север и обратно с цел подобряване на обслужването на гарата за сметка на нефективния ТМ19.  :devil:

И резултатът ще бъде повече хора в колите, бивши пътници на 85, правещи хубаво задръстване горе по надлеза. Така наистина с трамвая ще се стига по-бързо, дори с прекачване. Перфектен план!  :devil:
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Тъй като обединяването на A26 и A87 засяга северните квартали, ще споделя част от идеите си тук:

Според мен, след започването на работата на новата A26, трябва да се закрие A285 и колите да се прехвърлят към новата линия. Така тя ще може да изпълнява довозващи функции към метрото за всички северни квартали (Требич, Илиянци, Свобода, Лев Толстой, Триъгълника, Надежда, Връбница и Обеля)!  ;) Разбира се, освен това линията трябва да работи и предпразник/празник.

Във връзка с горното, може да се помисли за размяна на A85 и A86 в ж.к. Хаджи Димитър, защото само останалия A85 няма да смогва, а участъка от мястото, където двете линии се разделят до гараж Малашевци не е особено натоварен.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И как от многото спирки на хан Кубрат ще се стигне до центъра (централна гара, лъвов мост)?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/