Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 65086 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #240 on: 03.08.2017, 15:01:27 »
Голяновци също е извън Столична община но до там  се движи А31
И Божурище е извън Столична община  до там обаче се движи А54
Нищо не пречи да пуснат и до Костинброд, ако не да се възстанови А41, то поне А31 спокойно може да се разшири до Костинброд.
Авобуси от Централна гара до летище София си има - 213,305 + 84,184
А 31 и А 54 са изключения поради инфраструктурни причини - няма удобно място за обръщане в с. Житен и Толева махала. Поне това е коментирано тук. Друг е въпросът, че спокойно Божурище е можело да остане в рамките на общината като гледам границата как го заобикаля, но някой някога така е решил. Напълно възможно е и Божурище да прехвърля някакви данъци към Столична община заради линията :neznam:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15255
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #241 on: 03.08.2017, 15:04:26 »
Трябва да се прави разлика между градския транспорт в София и пътническия транспорт по принцип. Градския транспорт в София е това, което туко що описа Радо, но той не съществува изолирано. В София има няколко автогари, отделно от това по малките жп. гари като „София Север“ и „Захарна фабрика“ е пълно с междуградски автобуси и маршрутки, които се движат до най-различни дестинации. В района на Окръжна болница например има много редовни автобуси за Самоков, на „София Север“ пък е пълно с автобуси за различни дестинации през Искърското дефиле, на метростанция „Сливница“ обръщат маршрутки за Перник. Отделно от това има и ж.п. мрежа. Някой може да си каже, че Перник е много близо до София и да се запита защо няма редовна автобусна линия до там, като заст от столичния МГТ, само че ако се замислим, Перник е първа дестинация в пътя за Гюешево, така че там концентрацията на междуградски автобуси е най-голяма. Отделно влаковете за Перник са на всеки половин час. 

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #242 on: 03.08.2017, 15:29:29 »
А266: Защо е необходима връзка между терминали на различни лифтове? Или избираш А122/123+Симеоновския, или А93+Бай Кръстю, или А66.
А214 не беше самостоятелна линия, а означение на вариант на А213, въртящ в различна посока в Младост-4 (също както сега А184 е вариант на А84).
А41 не е закрита, а се прероди в А150 заради трикове с концесията. До Костинброд и околните села, които са извън София-град, има линии на Община Костинброд до МС Обеля. Дали може да се постигне интермодална ценова политика, е въпрос на договаряне на двете общини. Същото могат да поставят и перничани след откриване на МС Горна баня.
Ако се мисли за връзка на летището и околната индустриално-складова зона със североизточните квартали, може би е смислено, след като Линия 3 достигне Левски.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #243 on: 03.08.2017, 15:40:40 »
За връзка на летището със североизточните квартали най-смислено изглежда пренасочване на 79 или евентуално 78 след бъдеща реконструкция на Източна Тангента. Също след такава реконструкция бъдещата директна линия от Централна Гара до Терминал 1 и 2 би могла да спира примерно на сегашната спирка на 90 посока Подуяне и на нова спирка преди Летоструй в обратна посока за да има удобна връзка със североизточните квартали. :rolleyes: Реконструкция надали ще има в близко бъдеще. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #244 on: 05.08.2017, 21:41:04 »
До Костинброд има автобуси на 15-20 мин. и то са по-евтини, билета е 1.50. Ако линията стане към ЦГМ ще стане по-скъпа а и не се знае дали ще могат да осигурят такъв интервал като сега. Но е възможно и да са на печалба, щом сега имат изгода на 1.50 да я обслужват на такъв интервал.

Предполагам Божурище, Голяновци и др. си плащат на СА за да имат автобусна линия до там.

Единственото смислено ми се вижда за 213/214 заради спирката при блок 465, която остава без връзка с Ц.гара, но това едва ли ще намали интервала на движение, а просто някои спирки ще се обслужват по-добре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #245 on: 07.08.2017, 18:14:22 »
В Житен си има перфектно място за обръщане,който е по голям можеби помни линия 32,която обръщаше точно в центъра на селото.....

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #246 on: 07.08.2017, 18:46:44 »
В центъра има, но северният край на селото се оказва доста отдалечен - на около 700-800 метра от спирката, което е доста над стандартния пешеходен достъп. :rolleyes: Примерно в Желява разстоянието е приблизително същото, но там изобщо няма възможност за навлизане на автобус по-навътре в селото - няма място за обръщане. :rolleyes:
« Last Edit: 08.08.2017, 15:42:42 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11198
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #247 on: 07.08.2017, 21:08:59 »
В Житен си има перфектно място за обръщане,който е по голям можеби помни линия 32,която обръщаше точно в центъра на селото.....

Не беше ли 35 последно до там?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #248 on: 08.08.2017, 12:31:43 »
Аз имам впредвид времето на станция Връбница,иначе си прав 35-Ц.гара-с.Житен.
П.П Спирам с офф-а. :)

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #249 on: 08.08.2017, 22:28:19 »
И сега доколкото знам има автобус до с.Житен А28 само че той е 100% селски ( не минава през София ). Минава и А31 там. Ще бъде може би най- смислено ако се направи автобусна линия от Централна гара до Житен но да не минава през Надежда, а през Люлин.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #250 on: 08.08.2017, 23:04:44 »
И сега доколкото знам има автобус до с.Житен А28 само че той е 100% селски ( не минава през София ). Минава и А31 там. Ще бъде може би най- смислено ако се направи автобусна линия от Централна гара до Житен но да не минава през Надежда, а през Люлин.
Предвид натоварения трафик и дългият пробег подобна линия ще трупа много закъснения.
Като цяло генералната идея е крайградските автобуси да стигат до периферията и по-конкретно до някакъв релсов транспорт и от там хората да се прикачват. Разбира се има изключения като А 26, но пак по-добре се получи с него отколкото делничния А 87.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #251 on: 22.09.2021, 11:22:30 »
При ремонта на трамвайна линия по бул. Овча купел предлагам да се организира заместващ траснпорт така. Автобус 45 от метростанция Вардар по бул. Вардар, Никола Мушанов, Овча купел до бул. Цар Борис III, ляв завой по бул. Цар Борис III, надясно по Братя Бъкстон, надясно по Тодор Каблешков и по бул. Овча купе. Почивка на метростанция Вардар; три целодневни коли.
За съжаление Столична община ще направят маршрут до Западен парк (72) по разбития път.
« Last Edit: 22.09.2021, 11:24:48 by tm0 »
------------------------

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #252 on: 22.09.2021, 16:22:10 »
Сега 45 е практически пълен дубльор на част от 77 и въздуховоз - миналият петък във вечерен пик имаше 5 души. :rolleyes: Допълнителен маршрут по ужасния калдъръм по Възкресение не е нужен - 72 и 77 се справят без проблем с пътникопотока. :rolleyes:
« Last Edit: 22.09.2021, 16:28:07 by V.Peichev »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #253 on: 26.09.2021, 23:33:13 »
Проблемът с натовареността на А45 дойде, когато от общината решиха линията да бъде с този маршрут. Метростанция Вардар - крайна станция Западен парк. Маршрутът не е правилно съставен.
------------------------

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #254 on: 27.09.2021, 09:13:38 »
В този вид 45 е напълно безмислен, но след промяната на 60 щеше да се дублира много силно с него и пак да е полупразен. :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #255 on: 27.09.2021, 12:26:54 »
За автобусна линия 45 да се направи друг тестов маршрут, не такъв, който се дублира с други линии.
------------------------

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #256 on: 27.09.2021, 14:02:51 »
За автобусна линия 45 да се направи друг тестов маршрут, не такъв, който се дублира с други линии.
Една линия като не е ефективна, не значи, че трябва от пръстите да ѝ се изсмуква друг маршрут. Просто се закрива и ресурсът отива към друга линия.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #257 on: 27.09.2021, 14:57:14 »
При работещ МД3 и променен машрут на 60 за довозване на старата част на Овча купел предишният маршрут на 45 няма как да е ефективен заради силния дублаж, довозването до МС Вардар е прекалено продължително за да е атрактивно. Може евентуално да се опита довозване на Карпузица и може би частично старата част на Овча купел до МС Мизия. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #258 on: 27.09.2021, 16:06:48 »
От Карпузица до МС Горна баня е един хвърлей място и се чудя защо не удължиха А107 до ето тук. Това влизаше в предложенията на районния кмет на Овча купел.