Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 37632 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11198
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А сега някой ще каже ли че ако е до Ц.гара се дублира на 100% с влака който стига 2 пъти по-бързо до Нови Искър, около 15 мин. срещу над половин час.

Нали по същата ваша логика за метрото, може от Кътина направо да върти на предгаровия площад в Курило, оттам има връзка с влака и слизаш за 15-тина мин. направо на Ц.гара. Нали логиката е същата довозване ето че не винаги е така обаче.

Иво, наивни мой приятелю, замисляш ли се защо не се ползва влака. Поради същата причина, поради която не се ползва и за Банкя. В София НЯМА градска железница и вина за това има главно СО. Също така липсва адекватна система за таксуване и интегриране на системите на ЦГМ и БДЖ. Затова всички се мятат на автобуса, защото са си платили за карта, която за БДЖ не важи. Централна гара не е на жълтите павета, за да може с известна убеденост да се твърди, че пътниците са достигнали крайната си цел.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
За да се ползват влаковете като градски транспорт за Банкя и Курило трябва като минимум интервалите им да не надхвърлят половин час в пик и картите за цялата градска мрежа да са валидни. Неизгодно е човек да купува отделни превозни документи за влак и за градски транспорт - излиза значително по-скъпо от карта за цялата мрежа. Също влаковете до Банкя са само 5 на ден с огромни интервали около и над 2 часа,  до Курило са 13 с интервали  около и над час, извън пик над час и половина. :rolleyes:
« Last Edit: 07.03.2017, 10:28:49 by V.Peichev »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9764
    • View Profile
А сега някой ще каже ли че ако е до Ц.гара се дублира на 100% с влака който стига 2 пъти по-бързо до Нови Искър, около 15 мин. срещу над половин час.

Нали по същата ваша логика за метрото, може от Кътина направо да върти на предгаровия площад в Курило, оттам има връзка с влака и слизаш за 15-тина мин. направо на Ц.гара. Нали логиката е същата довозване ето че не винаги е така обаче.
Позволи ми да съм ползвал влака повече от теб.Една сутрин тръгнах за работа от ТомпсънМлакът трябваше да пристигне в 5.20. Дойде в 5.50.До Реброво всичко беше горе-долу,но от там нататък - 25 минути до Курило. Оказа се ,че плъзгачът е счупен, машината е с един пантограф.Ако го нямаше 27 ,нямаше как да ида на работа , освен с такси. Благополучно пристигнах депото в 7.50.мога да ти представя извадки от закъсненията на влаковете - от 20 до 150 минути. Един следобед  влакът в 15.55 не дойде . Дойде следващият в 16.55 ,като до Томпсън закъсня още 30 минути, защото чака на София-Север,Илиенци, Курило.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Допълнителните закъснения поради лошо състояние на подвижния състав и инфраструктурата са сериозен отблъскващ фактор, но дори да се решат тези проблеми ако няма адекватни разписания и минимум картите за цялата градска мрежа не важат във влаковете, те няма как да бъдат ползвани по-сериозно като вътрешноградски транспорт - неудобно и неизгодно е. :rolleyes:

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6554
    • View Profile
    • Email
. Централна гара не е на жълтите павета, за да може с известна убеденост да се твърди, че пътниците са достигнали крайната си цел.

Все по-малко офиси са в централната градска част, голяма част се преместиха в клъстерите около Цариградско шосе, летището и Младост 4. Директни влакове от Банкя, Своге и Перник до гара Искър биха имали голям успех, но защо няма такива?
« Last Edit: 07.03.2017, 13:51:54 by fafan »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Такива влакове по принцип биха били полезни при адекватно разписание, минимални закъснения и признаване на картите за цялата градска мрежа ако не и на останалите превозни документи. Ако не се изпълнят тези условия са безмислени - пътуването става неудобно и неизгодно. :rolleyes:

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6554
    • View Profile
    • Email
Защо да са неизгодни? Цената на билет "Крайградска зона" в БДЖ е 1 лев срещу 1,60 за автобуса. Във влака имам право с билета да взема и 30 килограма багаж с мен, а в автобуса само чанта с размери 60/40/40.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11198
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Въпросът е че повечето пътуващи са с карта и допълнително  1 лв не им е изгодно.
Освен това както отбеляза и ти влака стига едва до Централна гара.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Не са изгодни, тъй като за повечето пътуващи Централна Гара или Гара Искър не е крайна точка и оттам трябва да вземат допълнителен транспорт до месторабота, училище, университет и т.н. Съответно трябва да закупят два превозни документа - за влака и за допълнителния транспорт, което излиза значително по-скъпо от пътуването с карта за цялата градска мрежа и смяна на две или три превозни средства. :rolleyes: При ежедневните пътувания не се налага да се носят тежки и обемисти багажи. :rolleyes: Също в момента влаковете са прекалено разредени и често закъсняват сериозно, това също пречи да са пълноценен градски транспорт. :rolleyes:
« Last Edit: 07.03.2017, 14:32:28 by V.Peichev »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1879
    • View Profile
    • Email
Според мен това което казвате е единствено възможно при някакво обединяване на маршрути от влак и метро, предвид сходната инфраструктура между влак и метро, някакви грайградски влакове да се превръщат в метро в един момент, както на много места на запад. Би било удобно от към гъвкавост и унифициране на превозните документи. Ама за целта или трябва БДЖ да подкара метро, или Метрополитан да стане частен превозвач по ЖП мрежата.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Не е задължително. Примерно ако се оправят подвижния състав и инфраструктурата, така че влаковете да не закъсняват сериозно, изготви се адекватно разписание и се сключи договор за признаване на превозните документи между СО и БДЖ като минимум картите за ЦГМ в рамките на територията на СО, то влаковете могат да бъдат ефективен градски транспорт за Курило, Владая, Банкя, Казичене и т.н. За близките градове извън СО като Перник, Костинброд и т.н. ще е удобно и изгодно да се закупи карта за ЦГМ плюс абонаментна за влак до първата гара на територията на СО. :rolleyes:

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 401
    • View Profile
Не е задължително. Примерно ако се оправят подвижния състав и инфраструктурата, така че влаковете да не закъсняват сериозно, изготви се адекватно разписание и се сключи договор за признаване на превозните документи между СО и БДЖ като минимум картите за ЦГМ в рамките на територията на СО, то влаковете могат да бъдат ефективен градски транспорт за Курило, Владая, Банкя, Казичене и т.н. За близките градове извън СО като Перник, Костинброд и т.н. ще е удобно и изгодно да се закупи карта за ЦГМ плюс абонаментна за влак до първата гара на територията на СО. :rolleyes:

Има и друг вариант - СО /нова фирма или СКГТ/ взимат лиценз за жп превозвач, кандидастват за подвижен състав и си правят те разписанието и картите ще важат. БДЖ я го има я не.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Обединяване на маршрути влак и метро изглежда доста сложно - има сериозни разлики в габаритите както и в захранващото напрежение. :rolleyes: Също първите два метродиаметъра са с контактна релса. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
.... Метрополитан да стане частен превозвач по ЖП мрежата.

Идеята ми се струва интересна и перспективна ! Остава да бъде припозната и от водещите политически сили и да бъде реализирана ! Дяволчето е в подробностите както винаги !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Аре стига глупотевини и то в оффтопик! Метрото си е метро, градската железница (S-Bahn, RER, Беовоз и т.н.) си е друг вид железница. Направо ще надминете "архитект" Димитров, дето искаше да вкара трамваите от Мария Луиза в метротръбата. Интермодалност значи различните видове транспорт да са със синхронни разписания и тарифиране, а не трамваят да стане метро или метрото - влак.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
 :angry: Нямам намерение да карам влаковете да се завират в метротунелите и Русич-ите да се движат до Перник !
Има се в предвид , че Метрополитен е достатъчно силна и печаливша структура и може да организира и админастрира градска железница по инфраструктурата на НК " ЖИ " без да се налага сключване на договори с БДЖ без ....Абе кво ти обяснявам нещо дето много добре го знаеш !  :angry:

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Промяната е много добра, крайно време беше район "Нови Искър" да придобие удобна връзка с метрото. Някакво си село Кокаляне има 3 автобусни линии, осъществяващи връзка с метромрежата, а второто по популация населено място в Столична община, беше лишено от адекватна връзка... Но сега е моментът за една друга промяна и тя е автобусна линия "А26" да отива до село Кътина, а автобусна линия "А27" до квартал "Гниляне".

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
За какво е ССТ??? Северният вариант на 111. Тръгва от Локорско - Чепинци - Негован - ССТ - Илиенци - Рожен - МС Мария Луиза. Под номер 19. А 21/22 ще бъде удължен от Орландовци през К.Стоилов, лъвов мост до ц.гара. Кремиковското направление ще чака да построят М3 или 12 и 119 ще бъдат удължени през Източна тангента до МС Софийска Света Гора
Нали осъзнаваш, че никой няма да пусне автобус на 7-10 минути в тази част от София. А е безсмислено да удължаваме селски линии до метрото, при условие, че имат удобен довозващ транспорт на 8 минути интервал и на 10 минути от метрото.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
За 26 и 29 оптималният вариант е 29 да се подсили с втора целодневна кола извън пик и празник, 26 да се подсили с допълнителна кола празник и да се синхронизират в общия участък - така повечето квартали ще имат транспорт на около 25 минути до Илиянци, 25 става ненужен и спокойно може да се закрие.  :rolleyes:

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Според мен не трябва Метрополитен да иззема функциите на БДЖ, а просто да се оздрави дружеството и да спрат да го съсипват нарочно. В Париж RER се стопанисва от SNCF, не от RATP,  на които никак не им липсва опит, все пак поддържат 14 линии на метрото, всички трамвайни и автобусни линии на града. В Лондон мисля също, че влаковете от National rail са отделни от метрото като структура,  нищо, че минават през центъра на града.