Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 37635 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Според мен не трябва Метрополитен да иззема функциите на БДЖ, а просто да се оздрави дружеството и да спрат да го съсипват нарочно. В Париж RER се стопанисва от SNCF, не от RATP,  на които никак не им липсва опит, все пак поддържат 14 линии на метрото, всички трамвайни и автобусни линии на града. В Лондон мисля също, че влаковете от National rail са отделни от метрото като структура,  нищо, че минават през центъра на града.
Тук бих те допълнил за Лондон с това, което знам и ще се опитам да направя аналогия до колкото мога. National Rail е нещо като нашата НК "ЖИ" и стопанисва британската влакова железопътна мрежа. Има много на брой превозвачи (около 31), които са аналогични на БДЖ ПП, някои подизъплинтели на други. Лондонският TFL е нашият ЦГМ до колкото можем да кажем, че ЦГМ е над СЕ, СА и Метрополитен. А към момента е оператор по едно от направленията. Отделно там метрото е разделено на 2 основни направления Subsurface и Deep Tube, което от своя страна се разделя още. Трамваите са отделен оператор, автобусите са много оператори, повечето от които нямат нищо общо помежду си, докато някои са подизпълнители на други.
Т.е. това, че има много дружества и оператори не е никакъв проблем картите за определена зона (в нашия случай примерно цялата градска мрежа) да важат в съответните граници на зоната. Дали Метрополитен може да осъществява влаков превоз на пътници или просто БДЖ ще сключи договор с ЦГМ няма значение. Има начин да се случат нещата. Отделно както така или иначе кондукторите започват да проверяват влаковете след гара Север, някой път и по-късно е нъплно допустимо на гарите на територията на общината да се сложат турникети, а след последната гара от зоната (общината) кондукторите да проверяват билетите.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
27 се обслужва добре, не знам защо имаш забележки. На първата спирка от Мария Луиза се качват между 15 и 20 човека на курс, което се събира без проблем в БМЦ-тата. След кратка справка в интернет можеш да отидеш 5 минути преди тръгване и не се налага да чакаш

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Повози се в час пик и ще разбереш, защо имам забележки. За град с население 15 хил. души, не знам дали автобус на 35-40 минути е адекватно обслужване. Требич и Илиянци също го ползват. Може да питаш и хората, които пътуват, какво им е мнението. За Владая и Мърчаево има автобус на 13-14 мин., ама хората си го извоюваха, а ние имаме търпение граничещо с лудост. На Мария Луиза се качват 15-20 души, но и на Агресия се качват още толкова, на ЗАГ Динамик още толкова и става много задушевно.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11201
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ама чакай малко. Кога ядохте кифтетата ни ривахте. Не може хем да се удължи маршрутът, хем да се запази интевалът на движение. Ако се върне 27 до АС Илиянци ще стане на 13-14 мин. Така устройва ли те? Аз чакам 213 по 18 мин през деня, само защото на Младост пуснаха метро. Мърчаевци може и да имат автобус на 14 мин, но същият ги стоварва на първата обща спирка с трамвай, а не на Красно село или Руски паметник.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
27 определено стана прекалено разреден след удължаването - нужна е допълнителна кола, може би и две. 29 трябва да е с целодневни две коли делник и празник, 26 да се подсили с една празник и така в общия участък при добра синхронизация е достижим интервал 24-25 минути извън пик и празник и 25 може да се закрие. :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Радо, устройва ме да върти на Илиянци, обаче трамвая да се движи по релси, а не пълзейки по някакво подобие на релсов път. По трасе на което отдавна му е минала експлоатационната годност и в момента е опасно. Трамвая го взема това разстояние за 18 мин., а автобуса за 14. И знаеш ли защо го удължиха до "Мария Луиза"? Не защото им пука за хората, а за да си направят ПР преди изборите. Ако толкова много им пукаше на Димов и Райчева за хората от Надежда и Нови Искър щяха да осигурят една допълнителна кола за А27. А ти чакаш 213 по 18 мин. не заради младосткото метро, а защото те управляват некадърно и прогониха хората от обществения транспорт.
« Last Edit: 10.04.2017, 13:15:47 by UMSofia »

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4159
    • View Profile
Застъпвам мнението на  UMSofia за 27. От преди година и повече имаше подписки за удължаване на 27 до някоя метростанция, но стана точно преди избори. Резултатът от удължението обаче е отрицателен. Въпреки че последните си години прекарвам в Банишора и ми е хипер удобен, предпочитам по-редовен автобус до Агресия/СТЗ/АС Илиянци. Вероятно докато не се направи новият Рожен, този маршрут ще остане.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3465
    • View Profile
Повози се в час пик и ще разбереш, защо имам забележки. За град с население 15 хил. души, не знам дали автобус на 35-40 минути е адекватно обслужване. Требич и Илиянци също го ползват. Може да питаш и хората, които пътуват, какво им е мнението. За Владая и Мърчаево има автобус на 13-14 мин., ама хората си го извоюваха, а ние имаме търпение граничещо с лудост. На Мария Луиза се качват 15-20 души, но и на Агресия се качват още толкова, на ЗАГ Динамик още толкова и става много задушевно.
Къде ги видя 15-20 души. Вчера се качиха поне 30. Маршрута е добър но трябва 1-2 допълнителни коли.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3465
    • View Profile
Имам една идея.25 се закрива и колата се прехвърля на 27.За обслужването в надежда - нямам думи.Делник рейсове на 20 и 40 минути.Събота и неделя на 30 и 60.Според вас това адекватно транспортно обслужване ли е?
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Отправи питането си към mitakis, той е запознат с този район. Той беше споделил с мен идеята 26 и 27 да се върнат до автостанция „Илиянци“, 26 да се изведе от Мировяне, за да може да се синхронизира ефективно с 27, 29 се извежда напълно от града с маршрут Балша - гара Курило и се възстановява 87, което също така може да се случи и като трамвайна линия с още един чифт криви на „Рожен“ и „Илиянско шосе“, но да не навлизам в офтопик.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3465
    • View Profile
Аз живея в Надежда 1 и транспорта е......
26 му трябва още една кола празник и да се стегнат разписанията.Сутринта на ул.Хан Кубрат беше на -3 последва влачене, а на Стоков Базар Илиянци на -4 .Въобще не е приятно, особено в дъждовно време да чакаш рейса под дървото(няма спирконавес)и той да те подмине.Просто ако не сгъстяване на 285 трябва вътрешнокварталните транспорт. Пример А185 :метростанция хан Кубрат> ул.Хан Кубрат>ул.възрожденска>ул.Кирил Дрангов>ул.Георги Войтех>Конст.Бодин>ул.Царевец>ломско шосе>автостанция Връбница
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Ама чакай малко. Кога ядохте кифтетата ни ривахте. Не може хем да се удължи маршрутът, хем да се запази интевалът на движение. Ако се върне 27 до АС Илиянци ще стане на 13-14 мин. Така устройва ли те? Аз чакам 213 по 18 мин през деня, само защото на Младост пуснаха метро. Мърчаевци може и да имат автобус на 14 мин, но същият ги стоварва на първата обща спирка с трамвай, а не на Красно село или Руски паметник.
Кои кюфтета? Село Кокаляне има население от 2006 души (6.96 пъти по-малко от това на град Нови Искър), но това не пречи да има три автобусни линии, които да осъществяват връзка с метрото. При това, автобусна линия "А1"/"А1К" е с по-сгъстено разписание от автобусна линия "А27" в пиковите часове, да не говорим и за новите автобуси... И изведнъж голям проблем се получи, когато много по-голямо населено място получи автобус до метростанция. Абсолютно, разписанието трябва да се ревизира в посока неговото подобряване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Забравяш че НИ има влак с който си за 15 мин. безконфликтно до центъра на София и има многократно по-голяма превозна способност от , 1, 3 и 4-ката взети заедно. А В Кокаляне има ли влак? Можеш ли за 15 мин. да стигнеш до центъра? Абсурд. Така че и едното и другото си има предимство.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
В делничен ден има влак в 9:10 часа, следващият е в 11:29 часа, но това е само по разписание, което може и да не се изпълни по този начин. Влакът не е алтернатива за никога от град Нови Искър, през цялото денонощие са само 13 влака в посока. Освен това село Кокаляне може и да няма железопътен транспорт, но има и автобусите за град Самоков, ако ще влезем в подобна абсурдна линия на коментиране.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
В делничен ден има влак в 9:10 часа, следващият е в 11:29 часа, но това е само по разписание, което може и да не се изпълни по този начин. Влакът не е алтернатива за никога от град Нови Искър, през цялото денонощие са само 13 влака в посока. Освен това село Кокаляне може и да няма железопътен транспорт, но има и автобусите за град Самоков, ако ще влезем в подобна абсурдна линия на коментиране.
Абсолютно всички влакове по 2ра линия си се изпълняват, дори ежедневно подраняват с 2-3 минути защото разписанието е разтеглено. Да отменят влак не се е случвало от зимата, когато най-много 3-4 влака на месец да не тръгнат.
Да не забравяме и предимствата на влака - празни вагони, тези дни често пътувам натам и мога да уверя всички, че пътническите влакове са с хубави вагони, които пътуват и по експресите, чистички с парно и климатик. Също така от Нови Искър (Курило) до София се стига за 20 минути, билетът е 1.50 / 1 с намаление. Абсолютно удобно разписание.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Сериозен проблем е, че трябва да се закупят отделни превозни документи за влака и за градския транспорт - Централна Гара не е крайна цел  за пътуващите ежедневно към работа, университет или училище с малки изключения. Закупуването на две абонаментни карти е неизгодно. :rolleyes: За да се ползват влаковете за градски транспорт е необходимо поне картите за цялата мрежа да важат. :rolleyes: Между Курило и София има 12 влака на ден с интервали от час нагоре, което също създава неудобства. :rolleyes:

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
В делничен ден има влак в 9:10 часа, следващият е в 11:29 часа, но това е само по разписание, което може и да не се изпълни по този начин. Влакът не е алтернатива за никога от град Нови Искър, през цялото денонощие са само 13 влака в посока. Освен това село Кокаляне може и да няма железопътен транспорт, но има и автобусите за град Самоков, ако ще влезем в подобна абсурдна линия на коментиране.

13 влака на посока на ден са по 1 влак на час или около 13000 пътникоместа. Кое от софийските села има такъв превозен капацитет на разположение? Никое... Проблем е, че няма нормален вътрешен транспорт вътре в Нови Искър до гарата, но това си е работа на Нови Искър да си го организира, не на Столична Община. Същият проблем го има и за Кладница, Мърчаево и Владая. Вместо да протестират за нормален транспорт до гарата и нормално разписание на влаковете те протестират да се заменят 30 годишни автобуси с 15 годишни. Сами са си виновни.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Кое друго столично село (с колосалното население от 2006 души), освен село Кокаляне има три автобусни линии, които да правят връзка с метрото (дори са четири, ако отчитаме и автобусна линия "А1К"). И те не просто правят връзка с метрото, но продължават мощно да навлизат в града, до автостанция "Гео Милев", вместо да бъдат ограничени до метростанция "Цариградско шосе". Дори и автобусна линия "А4" също не отива до първата удобна метростанция, но продължава и навътре в жилищните комплекси.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11201
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ей това хорската завист край няма. Кокаляне, Панчарево и Горубляне взети заедно колко жители имат. Какъв друг транспорт освен гореизброените, макар че линия 3 изобщо не трябва да се брои, има между Горубляне и Окръжна болница? Маршрутите на 1 и 3 са заварено положение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Кое друго столично село (с колосалното население от 2006 души), освен село Кокаляне има три автобусни линии, които да правят връзка с метрото (дори са четири, ако отчитаме и автобусна линия "А1К"). И те не просто правят връзка с метрото, но продължават мощно да навлизат в града, до автостанция "Гео Милев", вместо да бъдат ограничени до метростанция "Цариградско шосе". Дори и автобусна линия "А4" също не отива до първата удобна метростанция, но продължава и навътре в жилищните комплекси.

Не мога да завидя на никое село, което има само автобус до него. Едно време неслучайно всички се бутаха да си строят вилите покрай Искърското дефиле, заради наличето на влак. До Кокаляне никога няма да има влак, докато до Нови Искър вече 120 години има гара. Кой е в по-печеливша позиция?