Author Topic: Транспортното обслужване на северните и северозападните квартали  (Read 37920 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15426
    • View Profile
    • Email
Освен това автостанция Гео Милев повече може да се каже че е накрая на града, отколкото към центъра. Какъв център, след автостанцията следва повече поле, 2 високи блока в полето, после индустриална зона, после поле и панелен квартал(Дружба 1). Докато Ц.гара си е на пешеходно растояние от топ центъра на града, и на 2 спирки с трамвай, то от Гео Милев до топ центъра имаш още половин час път!

4-ката също отива до краен квартал.

На бас че превозната способност на влака и 26 и 27 е в пъти по-голяма от тази на 1, 3 и 4-ката. Според мен картите за всички линии трябва да важат и за влаковете в границите на София област, така БДЖ и ЦГМ взаимно биха си довели доста повече пътници, само трябва да седнат да се разберат кой да прибира парите от потенциалните примерно 50 000 нови карти за всички линии от всички градове и села в боластта.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6664
    • View Profile
    • Email
Естествено, че е по-голяма. В един автобус можеш да натъпчеш преко сили 100 човека, във влака 1000. За северните квартали ще е от голяма полза, ако имаше влакове, които влизат не през Илиянци, а през гара Яна и Казичене, за да се прави връзка на 2 места с метромрежата. Може да се практикува и разделяне на двойка Дезиро на Курило и събиране пак на Централна гара.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
За да се ползват влаковете за градски транспорт е необходимо поне картите за ЦГМ да са валидни - в противен случай  закупуването на отделни превозни документи за БДЖ и друг транспорт е неизгодно, малко хора пътуват до гарите, в повечето случаи се ползва и друг транспорт до крайната точка. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6664
    • View Profile
    • Email
Мисля, че вече писахме, че в момента пътуването с влак е по-изгодно от това с градски транспорт. Билетът на БДЖ си остана левче, така че е по-евтино. Има и абонаментни карти и те също са по-евтини от тези за градския транспорт.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
Не е така, тъй като трябва да се купи отделен превозен документ от гарата до работа, училище, университет и т.н. За почти никой гарата не крайна цел на пътуване и целта не е в пешеходен достъп. ЖП карта плюс такава за две линии излиза значително по-скъпо от карта за ЦГМ при редовни пътувания. С карта за една  линия освен влака пак е по-скъпо и човек рискува да виси по спирките, също така много хора не живеят в пешеходна достъпност до гара и трябва да пътуват до нея. :rolleyes: Хората, които живеят в пешеходна достъпност до гара и работят или учат в такава до друга са нищожен брой. :rolleyes:
« Last Edit: 09.05.2017, 20:23:24 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6664
    • View Profile
    • Email
Еми тогава трябва да има повече гари на територията на града и готово. :P Да сметнем така нещата - ако имаше месечна карта за велосипед в БДЖ (такава няма - голям пропуск) и пресметнем да кажем километър и половина кръг (съвсем реалистично разстояние за велосипед) около гарите Искърско шосе, Смирненски, Подуяне, Централна гара, София Север, Захарна фабрика, бъдещата гара на последната метростанция на МД3 която няма име още, неработещата спирка Херчеса, Горна баня, Надежда, Връбница и Обеля съм сигурен, че можем да покрием около 60% от територията на София. Как ти се струва така сметката?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8819
    • View Profile
По-смислено е БДЖ и СО да се договорят картите за ЦГМ да важат във влаковете, спокойно може превозните бригади да се оборудват с валидатори и възоснова на съхранената в паметта на валидатора информация СО да плаща за извършените пътувания или евентуално за пробега на влаковете аналогично на концесионерите. :rolleyes: Около София Север, Искърско Шосе, Смирненски, Захарна Фабрика и т.н. няма добри условия за велосипеди. :rolleyes: Карта за велосипед надали ще е много по-евтина от тази за ЦГМ. :rolleyes: Надали ще има много желаещи да пътуват запотени във влаковете. :rolleyes: Да не говорим, че влаковете са сравнително редки и често трупат сериозни закъснения. :rolleyes:
« Last Edit: 09.05.2017, 23:41:20 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16416
    • View Profile
    • Email
Мисля, че вече писахме, че в момента пътуването с влак е по-изгодно от това с градски транспорт. Билетът на БДЖ си остана левче, така че е по-евтино. Има и абонаментни карти и те също са по-евтини от тези за градския транспорт.
А това, че повечето от влаковете между Курило и София не са регионални, а идват отдалеч, често със значителни закъснения?
Просто не може влакът Варна-София да изпълнява крайградски функции в София или Варна. Необходимо са регионални/крайградски влакове на регулярен интервал, тарифно обвързани с ЦГМ, иначе си говорим приказки от 1001 нощ, колко съществено било билетчето от левче. Зер някой от Нови Искър ще е на кеф, ако икономиса 60 стотинки, но закъснее на работа/училище с час.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4168
    • View Profile
Quote
Удължават се автобусни линии 20, 21/22 с директна връзка до метростанция, считано от 20.11.2017г.

На събрание, което в момента се провежда в с. Кубратово, общинският съветник от ГЕРБ - Зафир Зарков потвърди, че с подкрепата на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова, считано от 20.11.2017г.  ще бъде удължен маршрута на автобусни линии 20, 21/22 с директна връзка до метростанция.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11261
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Лъвов мост  или гарата?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15317
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Дано да е гарата. На „Лъвов мост“ само това му трябва, а и на гарата ще се ползват съществуващи спирки.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11261
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това е една много лоша тенденция на набутване на крайградски автобуси към центъра.
Да се готвят 59, 117 и 29
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15426
    • View Profile
    • Email
Мноого лошо няма що, че се създават удобства на хората и се облекчава трафика. Точно заради многото прекачвания хората си предпочитат колите, ако това ще свали още хора от автомобилите съм твърдо ЗА . Градът е за хората и ГТ не за коли.

Вместо да се прекачват хората, направо се качват на рейса от вкъщи и после на метрото, няма да видят по спирки в лошото време. И някой да каже че това не било хубаво няма що. Времето ще покаже дали е по-удобно или не.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7027
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
До Лъвов мост ще е. Присъствах на събранието в Кубратово. Освен това, щели да направят синхрон, така че в общите участъци автобусите от различните линии да не минавали през селата заедно и после 40 минути нищо. Хората искат и разделяне и връщане както преди на линии 21 и 22. Хората казват и че имат постоянен проблем с неизпълнени сутрешни и вечерни курсове и делник, и празник. Оплакват се и от бавното движение на автобусите, които карат с не повече от 20 км/ч. Обещаха че ще им съкратят разписанията. До ден-два щяло да се публикува за обсъждане разписание на страницата на Нови Искър, където хората да го видят и да изкажат мнение.
До това събрание се стигна след като инициативните комитети на Световрачене, Кубратово и Бенковски заплашиха с протест, гражданско неподчинение и блокиране на булеварди.
« Last Edit: 24.10.2017, 21:45:41 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15317
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мноого лошо няма що, че се създават удобства на хората и се облекчава трафика. Точно заради многото прекачвания хората си предпочитат колите, ако това ще свали още хора от автомобилите съм твърдо ЗА . Градът е за хората и ГТ не за коли.

Вместо да се прекачват хората, направо се качват на рейса от вкъщи и после на метрото, няма да видят по спирки в лошото време. И някой да каже че това не било хубаво няма що. Времето ще покаже дали е по-удобно или не.
Теорията ти не става по всички параграфи.
1. Какво облекчаване на трафика ще има от набутване на крайградските линии между градските и между десетките хиляди автомобили там?
2. Каква е великата цел на свалянето на А 27 до „Княгиня Мария Луиза“ например, когато от „Илиянци“ тръгват две линии, едната от която обслужва голяма част от западната периферия на централната част на града, а другата може да те остави директно на Халите или на „Св. Неделя“? С 20 и 21/22 ще е още по-глупаво. Ще се навират или сред натоварените градски линии на гарата или в непрекъснато задръстеният „Лъвов мост“ при положение, че тройката в пикови часове е значително подсилена спрямо това, което познаваме, а 18 е една от най-редовните линии, като двете заедно обслужват и гарата и сърцето на центъра. Набутването на 20 и 21/22 до „Лъвов мост“ или до гарата ще бъде една от най-големите грешки, която СО може да извърши. А да и не на последно място броят на колите няма да се повиши, ще се орежат почивките. И в заключение цялата тази афера с набутване на крайградските линии до най-близката метростанция оправдава неспособността на СО да планира пълноценното функциониране на транспортната схема, неспособността ѝ да се справи с трафика и неспособността ѝ да ускори движението и ефективността на наземния градски транспорт.
До Лъвов мост ще е. Присъствах на събранието в Кубратово. Освен това, щели да направят синхрон, така че в общите участъци автобусите от различните линии да не минавали през селата заедно и после 40 минути нищо. Хората искат и разделяне и връщане както преди на линии 21 и 22. Хората казват и че имат постоянен проблем с неизпълнени сутрешни и вечерни курсове и делник, и празник. Оплакват се и от бавното движение на автобусите, които карат с не повече от 20 км/ч. Обещаха че ще им съкратят разписанията. До ден-два щяло да се публикува за обсъждане разписание на страницата на Нови Искър, където хората да го видят и да изкажат мнение.
До това събрание се стигна след като инициативните комитети на Световрачене, Кубратово и Бенковски заплашиха с протест, гражданско неподчинение и блокиране на булеварди.
А поискали ли са в прав текст 20 и 21/22 до най-близката метростанция, защото май се оказва, че това е същественият въпрос в така започналата дискусия?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7027
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не. Това е предложение на готово, което дойде от Зафир Зарков и бе сравнително възприето от хората. Те мрънкаха, че автобусът е на рядко, но Зарков им каза, че "ще добавят една кола". Остава да видим разписанието им и тогава да коментираме.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4168
    • View Profile
Спират им маршрутката за левче (уж поради липса на пътници, което е абсурдно), удължават автобусите до метростанция, както се случи и в Нови Искър. Само че пътниците от маршрутката дали ще се качат на автобус, или автомобил, както се случи и в Нови Искър... Откакто няма М18, а М37 е тотално разредена, задръстванията към София се увеличиха.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15317
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не. Това е предложение на готово, което дойде от Зафир Зарков и бе сравнително възприето от хората. Те мрънкаха, че автобусът е на рядко, но Зарков им каза, че "ще добавят една кола". Остава да видим разписанието им и тогава да коментираме.
Е сигурно е така наистина. Сигурно Зафир Зарков и СО са действително толкова благоразположени към жителите на Кубратово, Световрачане и т.н.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7027
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Значи збогом 3 трамвайни линии и да забравим за ремонт на Орландовци. Шибани ,гадни политици, докога със скапаното си подмазване ще съсипват транспорта на София ? :angry: :angry: :angry:
Удължаването на автобусите няма общо с ремонта на трамвайното трасе. Трасето ще се ремонтира. Превозната способност на час на 20 и 21/22 не може да се мери дори и с една от трите трамвайни линии, които ходят до там.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Да не забравяме, че има и други автобуси на автостанция Орландовци.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4