Author Topic: ЗиУ - 9  (Read 26181 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #120 on: 01.12.2020, 20:02:20 »
Строящите се блокове в далечината, сигурно са тези на моста на Захарна фабрика?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #121 on: 01.12.2020, 20:05:34 »
На снимката с червеното ЗИУ - да, двата високи блока са до гара Захарна фабрика.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1623
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #122 on: 19.02.2021, 11:54:05 »
За който му харесва да гледа как се работи още със ЗИУ  :neznam: :D :D :eek:

А шофьора не ви ли заприличва малко на агента  :D :D



« Last Edit: 19.02.2021, 13:02:51 by georgi64 »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #123 on: 21.02.2021, 22:45:15 »
На този съм му изгледал всичките видеа, евала му, че ги прави. Бих добавил това като показателно за какво трябва да си подготвен, ако си решил да почнеш като тролейбусен шофьор на Зиу.  :P
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14533
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #124 on: 21.02.2021, 23:48:22 »
Това с тегленето е много тегаво в града, особено в час пик.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3162
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #125 on: 22.02.2021, 00:55:18 »
Трудно е, но няма тръпка. С мека връзка (въже) е далеч по-интересно :devil:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #126 on: 24.02.2021, 15:10:16 »
Преминавам си днес покрай строежа на ъгъла на „Сливница“ и „Димитър Петков“ и попадам на нещо интересно. Аниматорът се е постарал доста, даже в достоверните цветове на „Столичен електротранспорт“ го е направил. Биха били много свежи и приятни в такива цветове.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6868
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #127 on: 24.02.2021, 15:26:15 »
По-скоро е Плевенски
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #128 on: 19.03.2021, 21:05:23 »
Нашите ЗиУ имаха ли механични макари с възвратен механизъм като Икаусите и ако да оригинално ли са били с тях?

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6395
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #129 on: 31.03.2021, 22:51:28 »
Зиу № 2634, мястото ми прилича на бул. Патриарх Евтимий и бул. Витоша

Източник
« Last Edit: 31.03.2021, 22:53:33 by tiristor »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #130 on: 22.06.2021, 22:18:12 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4359
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #131 on: 24.11.2022, 10:39:19 »
Едно обобщение с каква боя са дошли оригинално тролеите ЗИУ в различните градове, на базата на филмите на англичанина, тези от Русе и други източници. Говоря за заводската боя, сетне по депата са ги пребоядисвали всякак....

София - имаше четири варианта:
- Първите бяха в червено - бяло - червено, с бели врати, вътре с по-тъмен фазер с имитация на махагон, черен балатум на пода и дръжка в средата на вратите, без такива, монтирани на крилата.
- Втората партида беше в бяло и синьо, но без жълта лента, с по-светъл "дървен" фазер, тъмночервен балатум и пак с дръжка в средата на вратата, без на крилата.
-Третата беше бяло и синьо с жълта лента, в три варианта, и трите с по-светлия фазер и тъмночервен балатум. Разликата беше в дръжките - първа в средата на вратата, като тези без жълтата лента, втора - всички дръжки със сив кожух, вместо  с бял, пак с такава в средата на вратата и трета - пак с бели дръжки, но на вратите нямаше дръжка в средата, а само на крилата.
-Четвъртата, в депо Искър, произведени през 1990та, дойдоха пролетта на 91-ва, при Димитър Попов, бяло и зелено, с по-тъмен фазер, тъмночервен балатум и дръжки (бели) върху крилата на вратите.

Пловдив - два варианта:
- Идентичен на първите софийски, червено - бяло - червено, с дръжка в средата на вратата, черен балатум и махагонов фазер.
- Бяло и синьо, без жълта лента, идентични на вторите софийски, със светъл фазер, тъмночервен балатум и дръжка в средата.

Плевен - два варианта, плюс двата от Шумен:
- Червено - бяло - червено, като първите софийски, с махагонов фазер, черен балатум и дръжка в средата.
- Бяло и червено като белградските, с тъмночервен балатум, друг вид фазер и дръжка в средата на вратата.
- двата шуменски - бяло и зелено - идентични на софиската партида от 91-ва, с тъмночервен балатум, по-тъмен фазер и дръжки на крилата на вратите.

Габрово - два варианта.
- Червено - Бяло - Червено - точно като първите софийски - черен балатум, махагонов фазер и дръжка в средата.
- тези за Монтевидео - бяло-шарено, седалки, обърнати на страни, с отворена кабина и дръжка в средата на вратата, имат и прозорци отдолу на всички врати. Кабината в последствие им е затваряна във вагонния завод в Дряново.

Перник - всичките са в бяло и синьо, идентични на втория вариант софийски, с по-светлия фазер, тъмночервен балатум и дръжка в средата на вратата.

Русе - три варианта
- бяло-синьо - жълто с малки червени кантове на шарки, тъмночервен балатум, по-светъл фазер и дръжки на крилата на вратите. Същите са и съчленените ЗИУ-10, но при тях дръжката е в средата на вратата.
- бяло отгоре и с цветовете на дъга в долната част - идентични на предишния вариант.
- Червено - бяло - червено, но направено подобно на крилата на БДЖ, червени врати - идентични на предишния вариант, с по-светъл фазер, тъмночервен балатум и дръжки на крилата на вратите.


Добрич - два варианта.
- Бяло със синя и жълта лента, тъмночервен балатум, по-тъмен гетинакс и дръжки в средата на вратата, с отворена кабина. Такива са и съчленените ЗИУ-10, но са със затворена кабина.
- Бяло и синьо, без жълта лента като софийските, с дръжка в средата на вратата, но с отворена кабина.

Бургас - втора употреба от Краснодар, два варианта.
- Бяло и червено, като белградските, тези в Плевен и Русе, също и във Враца.
- изцяло жълти.

Велико Търново - само един вид - зелено - бяло - зелено, вместо червено.
Враца - бяло и червено, идентични на белградските, по-късните плевенски и русенски.

Хасково - бяло и зелено, идентични на софийската партида от 90та, както и на двата шуменски, продадени в Плевен - тъмночервен балатум, различен фазер и дръжки на крилата на вратите.

Ще кажа и за атинските, понеже се докоснах и до тях. Бяха изцяло жълти, с по-малко, само единични седалки, част от тях обърнати на страни, като тези за Монтевидео/съответно Габрово. Но имаха по-специални, отварящи се надолу прозорци, отворена кабина, махагонов фазер, черен балатум и дръжка в средата на вратата, прозорци отдолу на всички врати.
« Last Edit: 24.11.2022, 14:40:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3068
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #132 on: 24.11.2022, 12:02:09 »
Ако трябва да сме точни, ЗИУ-9 са типичен случай на сравнително добре замислен тролей за края на 60-те години, но първо окепазен тотално при серийното производство с орязани всички възможни екстриq които ги е имало при прототипите - например принудителна вентилация, луминисцентно осветление и не само, и второ непипнат и произвеждан без изменения почти още 40 години. Заради откровено калпавата направия официалният експлоатационен ресурс е осем години.....Да не говорим за огромния разход на ток и непосредствената опасност от системни къси съединения - имаше сума ти случаи на ударени от ток хора при слизане и качване. Заради тях три години шестицата се обслужваше с автобуси....е после я възстановиха, ама вече с Икаруси. Що се отнася до Шкодите 14тр, от гледна точка на комфорт и удобство за пътниците, Икарусите отново, според мен, имаха доста по съвременен и приятен салон. Предимството на Шкода-та беше малко по-съвременната каросерия, никога не използваните вентилатори на покрива и въртящите се врати. Направо сме късметлии, че само у нас и в ГДР бяха доставени Икаруси, в нашия случай с доста кански мъки от страна на някои специалисти. Тези в Унгария са абсолютно същите, като изключим вратите и дисковите джанти. (Само че там им правят доста по-качествени основни ремонти и изглеждат много по-добре от нашите.) Защо не са поръчани с въртящи се врати не мога да кажа - дотогава Шкодите 14Тр и ДАК-овете вече са били с такива. Ако не бяха доставени и се бяхме напълнили с руски боклуци, сега щеше да е като в Пловдив.

Връщам малко назад във времето каквото сме коментирали за тия легендарни тролейбуси, та наистина ли в подвижния състав е била причината шестицата да бъде закрита от 1994 до 1997 :eek: :neznam:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7235
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #133 on: 24.11.2022, 12:36:59 »
6 не е линия с големи наклони и опасност от прегряване на пусково-спирачните съпротивления и надали само ЗиУ са причината да е спряна. Проблемите с утечките от електроборудването под пода са еднакво валидни за всички линии. :rolleyes:

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: ЗиУ - 9
« Reply #134 on: 24.11.2022, 12:51:25 »
Едно обобщение с каква боя са дошли оригинално тролеите ЗИУ в различните градове, на базата на филмите на англичанина, тези от Русе и други източници. Говоря за заводската боя, сетне по депата са ги пребоядисвали всякак....
...
Русе - четири варианта
- бяло отгоре и с цветовете на дъга в долната част - идентични на предишния вариант.
Не помня такава ливрея, имаме ли изображение с такъв?

Quote
Добрич - два варианта.
- Бяло със синя и жълта лента, тъмночервен балатум, по-тъмен гетинакс и дръжки в средата на вратата, с отворена кабина. Такива са и съчленените ЗИУ-10, но са със затворена кабина.
Същата е ливреята и в Стара Загора. Има логика цялата серия с тази ливрея да е била предназначена за един град, включително съчленените (примерно за Стара Загора, даже в този град като по-голям от Добрич е донякъде по-логично да бъдат прехвърлени съчленените), но при разпределянето на доставените към определен момент тролеите да са били насочвани към градове, които е трябвало спешно да открият тролейбусното движение и така да се е получило смесване на ливреи. И не само в този случай...
« Last Edit: 24.11.2022, 12:53:55 by Balkanton »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4359
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #135 on: 24.11.2022, 12:53:09 »
Да, такава беше и официалната версия. Първо беше за три месеца, пробно, после така си остана до момента, в който Софиянски стана премиер, кризата с горивата и съответно нареждането на общината да се набляга преди всичко на електротранспорта. През целия период като ученик ползвах шестицата. Преди да стане рейс, с руските тролеи беше ужас - чакане по половин - един час, докато в обратната посока бяха по пет-шест един след друг. В подготвителния клас като се прибирах вечерта, при едно такова чакане едни цигани ме обраха - пари нямах, но ми взеха един часовник. Още на другия ден отидох при директора на училището и му заявих, че така повече не може да продължава. Та на следващата година промени смените - големите първия срок да учим сутрин, вместо следобед. Но в края на срока каките от 10ти и 12ти клас искаха цялата година да останат сутрин, та следващата година си върна старото положение - големите следобед първия срок. Та през 97-а, след протестите, върнаха тролея, но поне само с Икаруси, пуснаха и 2525 по шестицата за първи път с пътници. Ама нали за да дадат някъде трябва да резнат от другаде - набутаха ЗИУ-та по двойката, там бяха поне до пролетта на 99та, и в Хаджи Димитър имаше протести по тоя повод.

За Русе - гледай филмчето за безопасността на движението, там се появява такъв.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: ЗиУ - 9
« Reply #136 on: 24.11.2022, 13:11:06 »
За Русе - гледай филмчето за безопасността на движението, там се появява такъв.
В този филм се виждат само две разцветки - бяло-жълто-светлосиньо-тъмносиньо (преплитащи се в края на каросерията) и керемидено с хоризонтални и коси бели ивици. Вероятно от аналоговото изображение границите между отделните различни на цвят ивици изглеждат като друг цвят (примерно червен), но така е излязло снимано с телевизионната камера.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #137 on: 24.11.2022, 13:39:58 »
Мен малко ме озадачава информацията за Велико Търново. Защо тогава при евентуални пребоядисвания впоследствие да правят такива шарки, особено "триъгълника" под предното стъкло? :neznam: :) Все си мисля, че поне някои следва да са си останали с оригиналната ливрея като шарки, а само да са били пребоядисвани с подобни цветове, но запазване на шарката.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4359
    • View Profile
    • Email
Re: ЗиУ - 9
« Reply #138 on: 24.11.2022, 14:02:34 »
Гледай пак филмчето, от началото до края. Може и камерата да смесва цветовете, но може и да става въпрос за единична "юбилейна" бройка, която да е попаднала случайно в Русе, има такава практика за боядисване не само в бившия СССР. Виж този на 5:52 - 5:56 и на 23:56 - 24:20. За червено-бялото (белградското) си признавам, объркал съм се, не се вижда в Русе.

По-скоро в завода са прилагали всякакви схеми и творчества в зависимост от това с какви бои и в какво количество са разполагали към момента, с изключение на случаите за износ "по второ направление" или за места с утвърдена схема - за Аржентина, Гърция, Югославия, Унгария, Колумбия, Уругвай. В Бившия СССР и в Русия не е имало и досега в нито един град няма някакъв утвърден стандарт по отношение оцветяването на тролеите. Автобусите все бяха в края на 80те жълти, трамваите - червено-бели, но тролеите - всякакви, без Шкодите.
« Last Edit: 24.11.2022, 14:58:05 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline 323ci

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: ЗиУ - 9
« Reply #139 on: 24.11.2022, 17:51:49 »
В Габрово варианта червено - бяло - червено, не са с черен балатум и махагонови плоскости. Балатума е червеникъв с надлъжни тънки ивици, а плоскостите са светъл цвят. Тези за Монтевидео също са със светли плоскости, но с черен балатум с дълбоки канали.