Author Topic: Аварии на возилата  (Read 339090 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15649
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1840 on: 21.01.2025, 19:00:33 »
МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.

Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1336
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1841 on: 21.01.2025, 20:27:41 »
Къде ще ти боготворя тоя метанов кенеф на 6 колела?
Ако се беше возил всеки ден на О305 или Икарус, друга песен щеше да пееш.
Аз на Конекто съм се возил преди 2014та и до ден днешен ги предпочитам пред тия метанови боклуци :)
Метановият боклук има климатик и не се пържиш в него лятото. За да се качиш в него няма опасност да се претрепеш по стълбите. Метановият боклук е доста по-тих. И най-важното-метановият болкук не е автобус на 20+ години, чието състояние вече е лошо и е крайно време да бъде спрян.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 658
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1842 on: 21.01.2025, 21:04:37 »
Децата ако знаеха на какво се возиха софиянци преди 2014 г., щяха да боготворят Мановете...
Е как та това са им любимите превозни средства. Стига да се разпада в движение, то значи е истински автобус или каквото и да е друго. Това, че икарусите и старите мерцедеси бяха по-студени вътре отколкото беше навън през зимата, а лятото се пукваше от жега няма значение. Това, че бяха мъка и за водачи и за пътници да се возят по всяко време също не го отчитат. Все пак това е било преди 10 години, а тогава те все още са били под полата на майките си. Няма как да помнят как примерно на някой от 0305-ците как като умре на някое кръстовище, шофьорите отиваха, човъркаха нещо да тръгне и така до следващия светофар. И пак се повтаряше. На това съм бил свидетел как на един 36** или 35** (вече не помня, това се случваше зимата 2012) на всяка спирка и всеки светофар от Хит в младост до 43ти блок, автобусът даваше фира, шофьорът слизаше, човъркаше нещо, палеше пак и до следващото спиране. Като през цялото това време въпросният човек караше с дебело яке, шапка и ръкавици, а вътре в автобуса имаше скреж по стъклата от страната на пътниците. Но да мановете били боклук, а онези каруци най-доброто на СА и трябваше да се движат още.

Даааа, точно така си беше всичко!
Преди 2014 подвижният състав в София (тролеи, трамваи и автобуси) беше трагичен и аварийките се мяркаха константно всеки ден!  :help:

Никога, ама абсолютно никога не съм разбирал (дори като дете) любовта на много фенове към Чавдар 11Г5 и Икарус 260/280 отвъд историческата или сантиментална/носталгична символика, които тези автобуси носят.

Високи, мръсни, студени през зимата, даже по-студени от температурата навън, а тогава зимите бяха доста по-студени. Парници през лятото! Грозни на външен вид. Молиш се за отваряем прозорец.
Хайде, Чавдар 11Г5 мога да разбера от гледна точка на родно производство.
Даже мога да кажа, че Чавдар 141 ми бяха стократно по-симпатични.

Столичните O305/G бяха пълна трагедия!
Аз харесвах варненските, защото бяха оригинални и в по-читаво състояние. Подлежаха на моментален брак, когато вече съвсем им се беше разказала играта и само 1 или 2 бяха останали още 2-3 години на изкуствено дишане.
Когато се преместих да живея тук и ги гледам с тия подменени дървени плоскости за тавани и онези сивите встрани, нацапани с кал пейки и черен под и се ужасявах всеки път...  :eek: За разпадащата се каросерия да не говорим - това, което днес се случва с всяко Конекто Г.
По 102 всеки ден трицифрените минус 1-2 от синьо-оранжевите с турбо бяха изключително гадни, смръдливи казани. Ако пътуваш след съчленението, слизаш целият вмирисан в дизел... Най-гаден беше 343 с ония дървени легени.
Лятно време тая кожа пък те спарва и абсорбира от потта на клошарите и драскачите.
O302Т (мнозина ги забравиха) бяха друга трагедия - високи с ръчка. Ламарини вместо стъкла отзад и само един процеп за кафеза. O305G - същата работа.
БМЦ Белде на Еридан - високи с ръчка и с много твърди легени. За ръмжащите БМЦ, от които една шепа останаха в движение и предимно по селските линии - и там слизаш с дизелов парфюм.
Да не отварям и разводнявам допълнително темата с България 1300 и София 100, които бяха най-големият ми кошмар и валеше дъжд от тавана вътре!
Големият "лукс" бяха раздрънканите Конекто ЛФ на Земляне и Карат-С и дори те бяха по-некачествени тогава спрямо сегашните по-нови автобуси, ако сравним състоянието им на същата възраст.

Надушвам, че нещо пак са почнали простотиите в тази тема.
Да, простотиите на АП-3 не са спирали.

Виждам някои тук почнаха да изписват редове по тяхна си измислена дискусия. Не видях Boris или някой друг да споменава любим модел автобус, че да почвате да изписвате 2 страници какви били автобусите преди 10, 20 години или направо по Бай Тошово време. Просто се изтъкна факта, че има спрени МАНове.

Децата така наричат MAN Lion's City G CNG...  :rolleyes:

Mогат да си го наричат както пожелаят, но не и тук!
Нека позная, ще има наказание и за такава дреболия.

@Kukicha,
Всеки ден "изтъквате" факта, че имало спрени МАНове.
В АП-3, а и другаде работят диспечери и професионалисти, които се стараят да оптимизират и запълват дупките в подвижният състав, с който разполагат в случай на авария или повредено превозно средство!
Това в ситуация на сериозен дефицит на шофьори!
Няма да е лошо да покажете елементарно уважение към тези служители в системата и да узреете малко!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.

Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.

Точно така, напълно съм съгласен!  :fan:
За 11 години на тези наши пътища и на тази поддръжка с депа и халета с падаща мазилка и в състояние все едно са били бункери от Втората Световна война, тези автобуси се държат отлично!

Вероятно няма да вземат още от тези, а други, по-нови съчленени модели, включително и електробуси.
Технологията много напредна, но се надявам да има още европейски автобуси, преди изцяло да са ни заляли с азиатци.
И дори китайските Ютонги повече харесвам от което и да е Конекто или автобус, изработен преди 2010-та.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1843 on: 21.01.2025, 22:29:56 »
Къде ще ти боготворя тоя метанов кенеф на 6 колела?
Ако се беше возил всеки ден на О305 или Икарус, друга песен щеше да пееш.
Аз на Конекто съм се возил преди 2014та и до ден днешен ги предпочитам пред тия метанови боклуци :)
Метановият боклук има климатик и не се пържиш в него лятото. За да се качиш в него няма опасност да се претрепеш по стълбите. Метановият боклук е доста по-тих. И най-важното-метановият болкук не е автобус на 20+ години, чието състояние вече е лошо и е крайно време да бъде спрян.
Метановият боклук е с най-скапаните скорости, пристигали в София. По-тих не е, лятото в Конектото/Ютонга си чувам музиката на слушалките, в дръгела/BWCто не. На метановия дръгел (особено турския) климатикът му е колкото Бог да прости. В О305 съм се возил, докторе специалист по всички въпроси, еми не се разпадаше 1609, дишай :)
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15687
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1844 on: 21.01.2025, 22:36:47 »
„Боклуците“ и „дръгелите“ са началниците в общината и предприятията, които винаги са поддържали бюджета на минимум и от след пандемията вече го поддържат и под минимума, ето тези са истинските „боклуци“ и „дръгели“. Автобусите, че не са перфектни, не са, качеството в днешни дни се подбива навсякъде за всичко и да се намери нещо, по което да не е пестено от нищо и всички компоненти да са идеално съобразени е почти невъзможно, но да обръщаме този въпрос в защита на над 20-годишни бараки със спешна нужда от извеждане от движение е позорно.
« Last Edit: 21.01.2025, 22:40:27 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 726
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1845 on: 21.01.2025, 23:52:51 »
МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.

Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.

 :rofl: :rofl: :rofl:. Вярвайте си...
SUMC - Desordem e Regresso.


Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1846 on: 22.01.2025, 00:40:58 »
МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.

Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.

Точно така, напълно съм съгласен!  :fan:
За 11 години на тези наши пътища и на тази поддръжка с депа и халета с падаща мазилка и в състояние все едно са били бункери от Втората Световна война, тези автобуси се държат отлично!
Най-доброто нещо за МГТ през последните 20 години е Конекто ЛФ... ;)
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15687
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1847 on: 22.01.2025, 05:29:33 »
Все едно, както преди повече от десет години се спореше „Икарус срещу О 305“.  :help:

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 726
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1848 on: 22.01.2025, 08:24:01 »
Да, и се вадят заключения на база лични симпатии. Няма технически данни, тип на мотора, части...Фундаментално сгрешени автобуси.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15649
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1849 on: 22.01.2025, 09:46:35 »
МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години. Просто няма по смислен и комфортен автобус. Отлична изработка, нищо общо с другите евронджоси. Много добри отзиви се чуват за тях и от пътници и шофьори.

Жалко че не успяха да вземат още 100 тина от тях да вържем нещата за 15 години напред още 2014 та. Надявам се отново да успеят да купят още 100-200 такива.

Точно така, напълно съм съгласен!  :fan:
За 11 години на тези наши пътища и на тази поддръжка с депа и халета с падаща мазилка и в състояние все едно са били бункери от Втората Световна война, тези автобуси се държат отлично!
Най-доброто нещо за МГТ през последните 20 години е Конекто ЛФ... ;)
Да също. Слагам ги на едно място. Неслучайно Мерцедес и МАН ги има по цяла Европа.

ПС .Говорим за сегашното поколение съвременни автобуси, не по принцип.
« Last Edit: 22.01.2025, 09:52:39 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1850 on: 22.01.2025, 09:48:06 »
Само да вметна, че конекто, всички модификации и Ман имат еднакви скоростни кутии, просто различни поколения. И конекто и Ман са на войт с 4 степени. Та щом едните са боклук заради кутиите си, то и другите следва да са боклук по тази логика. Като изключим фактор скоростни кутии, то всичко останало натежава аргументът в полза на Ман, че са по-добрият автобус. И да не забравяме едно е да има х повредени автобуси от 180, друго е да има х повредени автобуси от 30тина. Все пак пропорциите са доста различни ми се струва. Ако разделим бройките повредени автобуси Ман на 6 може и да излезе, че има доста по-малко в сервиза чисто процентно спрямо конекто-та.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4281
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1851 on: 22.01.2025, 09:54:21 »
Вземе ли се предвид и поддръжката като доливането на вече използвано масло човек започва да се чуди как още се движат !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15649
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1852 on: 22.01.2025, 10:00:59 »
Действително МАН овете са най безаварийните автобуси от близо 200 ( доставки 2014, 2019, двуетажните и 2 та на частника) спрени трайно са нищожен брой. Това е много нисък процент на аварийност и не знам при друг модел да е било така на 10 Тата година.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1336
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1853 on: 22.01.2025, 11:49:06 »
По-тих не е, лятото в Конектото/Ютонга си чувам музиката на слушалките, в дръгела/BWCто не. На метановия дръгел (особено турския) климатикът му е колкото Бог да прости. В О305 съм се возил, докторе специалист по всички въпроси, еми не се разпадаше 1609, дишай :)
Тук обаче лееекичко навлизаш в категорията “глупости, изсмукани от пръстите”.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1854 on: 22.01.2025, 12:46:07 »
Даа, добре. Въобще не си измислям преживяванията ми, добреее! Само на тебе ще вярвам!
« Last Edit: 22.01.2025, 15:41:06 by difian »
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1855 on: 22.01.2025, 12:47:23 »
Само да вметна, че конекто, всички модификации и Ман имат еднакви скоростни кутии, просто различни поколения. И конекто и Ман са на войт с 4 степени. Та щом едните са боклук заради кутиите си, то и другите следва да са боклук по тази логика.
Конекто Лф за скорости почти не съм чувал да бъде спирано, а дръгелчетата редовно си ги трошат...
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15687
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1856 on: 22.01.2025, 12:52:14 »
Моля, моля, 1117 две години стоя за скорости от края на 2015 до септември 2017 г., 1118 в момента също е спрян от 2022 г. след проблем със скоростите, доколкото помня, но хайде стига с офтопика. 1107 отиде в „Дружба“ преди средата на 2015 г. и му трябваше една година да го вкарат в движение като 3304.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1857 on: 22.01.2025, 13:05:04 »
Май не прочете кой модел назовах...  :laugh: :laugh: :help:
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1391
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1858 on: 22.01.2025, 13:09:16 »
3302 съшо е бил за скорости, не един път. Но тук се споменава за Конекто ЛФ, чети преди да си изпишеш поредната доза негативизъм към модела.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1391
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1859 on: 22.01.2025, 13:10:34 »
Действително МАН овете са най безаварийните автобуси от близо 200 ( доставки 2014, 2019, двуетажните и 2 та на частника) спрени трайно са нищожен брой. Това е много нисък процент на аварийност и не знам при друг модел да е било така на 10 Тата година.
И от къде тази статистика? Би ли доказал това твърдение? Случайно да си в сервиза всекидневно? Или действително си пишем фантасмагории пак.